Roos Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Wij hebben volledige jaargangen van Robbedoes weekbladen gevonden op de zolder van onze ouders. Dit van 1966 tot 1986. Kan iemand ons enige schatting geven wat dit waard is. Bestaat daar een markt voor of is dat voor de papiercontainer? Quote Link to comment
Theoak Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Zijn het bundelingen of losse nummers? De staat is allesbepalend en het maakt ook uit of de zgn. microverhalen nog aanwezig zijn. Zeker de jaargangen tot en met 1975 zijn wel aan te bieden op verkoop- en veilingsites als marktplaats, catawiki of bobbedoes. Quote Link to comment
Roos Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 het betreft losse nummers. Dus wel volledige jaargangen, maar niet gebundeld. Alles gelezen maar in goeie staat. Wat die microverhalen betreft : ik ga eens moeten kijken wat dat precies is, maar alles is zoals het toen aangekocht werd. Quote Link to comment
linthout Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Microverhalen zitten in het midden van het blad. Het zijn heel kleine strippaginaatjes die je kunt vouwen tot een boekje. Meestal zijn die verdwenen... Als de middenpagina's van een nummer ontbreken was dat wellicht een microverhaaltje. Als het echt helemaal compleet is kun je ze op Ebay zetten of misschien nog beter: veilen bij Catawiki. Quote Link to comment
Krimson Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Het zou helpen moest je een fotootje posten van de vroege jaargangen. Staat bepaalt nl veel in onze hobby Quote Link to comment
Roos Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 Dus : We hebben een controle gedaan : Jaargang 66 ontbreekt nr 1469 1470 en 1478. Van Jaargang '67 tot en met jaargang '74 is alles volledig. De microverhalen zijn aanwezig en de staat is "gelezen maar zeer netjes" Vanaf jaargang '76 tot en met jaargang '87 hebben we nog niet gecontroleerd. Dus mijn vraag is nog steeds : is hier interesse naar en wat is het waard? Quote Link to comment
Roos Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 we hebben trouwens ook nog 2 jaargangen kuifje in dezelfde staat, maar nog geen foto's en geen controle gedaan. Betreft jaargang 21 (1966) en jaargang 48 (1993) Quote Link to comment
Renegade Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Heel moeilijk denk ik. Tom Poes ed was ook veel waard maar een hoop van die verzamelaars zijn er niet meer of gestopt. Je moet net een liefhebber daarvoor vinden. Quote Link to comment
linthout Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Je kunt ze desgewenst hier via het forum proberen verkopen. Volgens mij is er weinig interesse voor. Het zijn losse nummers, haast iedereen wil de albums. Persoonlijk zou ik 100 a 150 euro vragen voor alles samen. Quote Link to comment
pudifar Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Dat is veel lectuur voor 150 euro. Ik kan wel begrijpen dat een verzamelaar streeft naar volledigheid; de albums kan je ook gemakkelijker in een kast zetten. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Ik heb nog een bananendoos met Robbedoezen uit de jaren '60, '70 en '80. Onversneden nostalgie vind ik dat. Mijn vrouw heeft me al wel eens verplicht om er een deel weg te gooien, ze stonden op 2dehands en ze kreeg ze niet verkocht. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Van Ditmar Strips Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Je kunt het per jaargang aanbieden op marktplaats en gewoon laten bieden, of je kunt het als 1 lot aanbieden aan de catawiki veiling en kijken wat het opbrengt. De papierbak is zonde Quote Meer op onze Facebook pagina. Link to comment
pudifar Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 5 minutes ago, Van Ditmar Strips said: De papierbak is zonde Volmondig mee akkoord. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Inderdaad, vernietigen --> papiercontainer is verlies en zonde. Er zijn fans genoeg die het wel nog willen kopen. Al krijg je er slechts 50-100/150 euro voor, het is beter dan niets en de magazines blijven gespaard. Win-win. Quote Link to comment
Suske Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Voor een volledige jaargang zou je toch minimum 25 euro moeten krijgen. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Peter Motte Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 On 6/6/2017 at 8:35 PM, Roos said: Dus : We hebben een controle gedaan : Jaargang 66 ontbreekt nr 1469 1470 en 1478. Van Jaargang '67 tot en met jaargang '74 is alles volledig. De microverhalen zijn aanwezig en de staat is "gelezen maar zeer netjes" Vanaf jaargang '76 tot en met jaargang '87 hebben we nog niet gecontroleerd. Dus mijn vraag is nog steeds : is hier interesse naar en wat is het waard? Dat is zeker niet niets waard, maar je moet vergelijken met de verzamelalbums waarin die boekjes staan. De reden dat de losse weekbladen "niets" waard zouden zijn, is alleen maar omdat de professionele handelaren zich niet willen bezighouden met iets dat per stuk zelfs nu nieuw maar 2.40 euro kost. Er zijn duizenden afleveringen van Robbedoes/Spirou verschenen, en de professionelen vinden gewoon de tijd niet om dat allemaal te klasseren en elke aflevering apart op kwaliteit en vraag te controleren om de prijs te kunnen bepalen. Daarom worden de verzamelalbums in die kringen hoger aangeslaan, maar eigenlijk is het de verkoop van de losse nummers die ervoor zorgt dat het weekblad blijft bestaan. Het is tenslotte een WEEKBLAD. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Recommended Posts