Ga naar inhoud

Robbedoes & Kwabbernoot ( Hoofdreeks / BE Reeks / Robbedoes door ... )


Recommended Posts

1 uur terug, TDPB zei:

afbeelding.thumb.png.0378d2a76c74e50132744e67b28bb39b.png

 

Dus ze vergaten een stuk te vertalen. Of het kon niet worden vertaald, omdat het deel uitmaakt van de tekening, en niet zoals de andere teksten, deel uitmaakt van de teksten zelf.

 

Ze kunnen nog een nieuwe versie uitbrengen waarin alles is vertaald, en dan wordt de oude een verzamelstuk.

Link naar reactie

afbeelding.thumb.png.eff2741c31894f5878f06f7858fdfbb5.png

Wat vinden we van deze stijl? Komt uit wat blijkbaar een kortverhaaltje is (scan overgenomen van de fb pagina van de stripspeciaalzaak). Ik vind het beter bij de hoofdreeks passen dan de stijl van Bravo, ook al heeft het iets ouderwets in zich.

Eigenlijk betekent 'auteur van de hoofdreeks zijn' niets meer, als ze bij Spirou toch zomaar iedereen R&K-verhaaltjes laten tekenen.

Link naar reactie
3 minuten geleden, TDPB zei:

Eigenlijk betekent 'auteur van de hoofdreeks zijn' niets meer, als ze bij Spirou toch zomaar iedereen R&K-verhaaltjes laten tekenen.

Heb ik ook wel eens gedacht. Op covers van Spirou staat regelmatig Robbedoes door verschillende tekenaars en in de Katten/Honden-special twee keer Robbedoes in een strip door verschillende tekenaars.

 

spirou.jpg

spirou katten.jpg

Link naar reactie
24 minuten geleden, TDPB zei:

Euh...

 

Dat lijkt me perfect normaal.

 

De tekenstijl van Beka is perfect voor Robbedoes. Eigenlijk zou die beter verder doen met Rob&Kwab, zodat Schwartz zich weer op zijn nostalgische reeksen met Yann kan richten.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 21/3/2023 om 17:50, Waldorf zei:

 

De tekenstijl van Beka is perfect voor Robbedoes. Eigenlijk zou die beter verder doen met Rob&Kwab, zodat Schwartz zich weer op zijn nostalgische reeksen met Yann kan richten.

Alsjeblieft niet, het nieuwe album was zó veel beter geschreven dan die van Yann.

 

Op 21/3/2023 om 17:16, Rataplan zei:

Dit zweeft tussen een Fournier en een vroege Janry in. Zo op het eerste zicht.

Qua motief is het eerste beeld eigenlijk 100 % Franquin (minus Marsu).

Link naar reactie
4 uren geleden, MarcusK zei:

Alsjeblieft niet, het nieuwe album was zó veel beter geschreven dan die van Yann.

 

 

Ik hou wel van de schrijfstijl van Yann als hij volledig zichzelf kan zijn en je een bombardement van referenties, parodieën en dubbelzinnigheden voorschotelt.

 

afbeelding.png.de6be7062c59aa225ed67d9cf706025a.png

 

afbeelding.thumb.png.fb24395489d84eac1e538c5c670dad95.png

 

Dan krijg je verhalen waar je bij een herleesbeurt nog nieuwe elementen in ontdekt.

 

Zijn Robbedoestrilogie met Schwartz leunt qua toon dichter aan bij bijvoorbeeld Govert Suurbier, maar dat stoort me eigenlijk niet.

 

afbeelding.png.8f57a57f26ac7b338cb41f8f92bbd410.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 24/11/2022 om 22:50, cinco zei:

Iemand die er eindelijk in een strip op wijst dat Palombië geen echt bestaand land is.

Nog even en ze gaan ook het bestaan van San Theodoros ontkennen.

 

636726009_Screenshot2022-11-24at22-46-54Marsupilami-Het-Humboldtdier-5.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).png.c18ac82b82b6c726189e4aa51a0edaba.png

1592707859_Screenshot2022-11-24at22-47-01Marsupilami-Het-Humboldtdier-5.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).png.11fd9bf90087656077156d63e98c7d9c.png

 

 

 

Eindelijk dit album eens gelezen. En nu pas valt me op dat Palombië een samenvoeging is van Paraguay an Colombië.

 

t is een leuk album, maar wat mij betreft mogen ze wel eens stoppen met Robbedoesuniversumalbums te maken met Nazi's op de achtergrond. Hoeveel zijn er zo ondertussen al? 10? 15? Doe eens iets met de jaren 70 of zo.

 

En wat me nu net opvalt: dit album kreeg als ondertitel 'een avontuur van de Marsupilami'. Maar eigenlijk zou daar moeten staan 'een avontuur van een Marsupilami'. Want dit is dé Marsupilami niet. Net zoals het hoofdpersonages uit de Marsupilamireeks niet dé Marsupilami is. Of die uit het album van Frank. Of die uit Het nest van de Marsupilami (alhoewel dat wellicht dezelfde is als die uit de gelijknamige reeks).

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

t is een leuk album, maar wat mij betreft mogen ze wel eens stoppen met Robbedoesuniversumalbums te maken met Nazi's op de achtergrond. Hoeveel zijn er zo ondertussen al? 10? 15? Doe eens iets met de jaren 70 of zo.

 

Yep, en ik erger me er dan nog eens aan dat leeftijden daardoor veranderen van personages. Op een gegeven moment zouden de graaf en Robbedoes amper 10 jaar verschillen.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Lestat zei:

 

Yep, en ik erger me er dan nog eens aan dat leeftijden daardoor veranderen van personages. Op een gegeven moment zouden de graaf en Robbedoes amper 10 jaar verschillen.

Aangezien de graaf en Zwendel samen op school zaten kunnen we misschien stellen dat de graaf er gewoon heel oud uitziet voor zijn leeftijd. Misschien een of ander champignon-experiment dat verkeerd liep?

Link naar reactie

Dat leeftijdgedoe is altijd een probleem met langlopende verhaalreeksen die zich in het heden afspelen. Toen Agatha Christie op het eind van haar leven Poirot in het begin van de jaren '70 situeerde, beklaagde ze het zichzelf dat ze hem 60 jaar eerder al opvoerde als gepensioneerde politieinspecteur. Dat maakte hem ondertussen ongeveer 120 jaar oud.

Link naar reactie
8 uren geleden, TDPB zei:

En wat me nu net opvalt: dit album kreeg als ondertitel 'een avontuur van de Marsupilami'. Maar eigenlijk zou daar moeten staan 'een avontuur van een Marsupilami'.

 

 

Dat zou inderdaad juister zijn, maar vanuit commercieel oogpunt minder interessant klinken.

Op de cover van bijvoorbeeld the Black Mirror gaan ze ook niet duidelijk maken dat het hier eigenlijk gaat om de eerste Robin die in die periode van de reeks tijdelijk de mantel van Batman heeft opgenomen.

 

afbeelding.thumb.png.1bde776ee69a8c5ef610abac8e91601b.png

 

 

 

Misleidender dan "een avontuur van de Marsupilami" is dan toch deze clickbait- (avant la lettre) cover die aan de buitenkant de indruk geeft dat je een album krijgt voorgeschoteld waarin er interactie is tussen Guust en de Marsupilami, maar die uiteindelijk gewoon een mix van gerecycleerde Guust-gags en Marsupilami-gags bundelt.

 

 

afbeelding.thumb.png.07b007480f1cf6d0b2011f89c77609e5.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...