Ga naar inhoud

Strips van tekenfilms


Recommended Posts

Morris heeft een strip gemaakt van de tekenfilm De ballade van de Daltons.

 

29c2c100-d800-012b-015f-0050569439b1.jpg

 

Er is ook een boek van de film van maar daarvan weet ik niet of het een strip is of tekst met plaatjes.

 

Van Disneyfilms komen meestal ook strips.

Verder denk ik dan aan de meeste stripfiguren uit weekblad Donald Duck die oorspronkelijk uit tekenfilms komen, behalve figuren als Dagobert, Guus Geluk en Willie Wortel, die voor het eerst in een strip voorkwamen.

Link naar reactie
Op 2017-6-1 om 18:31, pudifar zei:

"Asterix en de indianen" was een bewerking van de Asterix strip "De Grote Oversteek". Nadien werd van de tekenfilm een album uitgebracht op basis van de plaatjes van de film. Zie:

http://www.bedetheque.com/BD-Asterix-Hors-Serie-C04-Asterix-et-les-Indiens-L-Album-du-film-18478.html

 

Deze bewerking is ook gedaan met de tekenfilms Asterix en de Noormannen en De 12 werken van Asterix. Deze laatste is recent nog opnieuw uitgebracht. Ook in het Nederlands.

 

Overigens zal men voor de volgende Asterix-animatiefilm weer een verhaal brengen dat niet op een album is gebaseerd. Ik ben benieuwd of dat ook zo'n voorleesboek zal krijgen.

 

De Kuifje film van Spielberg heeft ook verschillende albums opgeleverd. Zowel een strip met beelden uit de film, als een voorleesboek. 

 

Een vreemde eend in de bijt is wat dit topic betreft het Kiekeboes album Misstoestanden: "Het album waar de film NIET op is gebaseerd" zoals in de aankondiging staat. Dit naar aanleiding van het feit dat Merho (zacht uitgedrukt) zéér slechte ervaringen had met wat ze met zijn strip hadden gedaan (de film is overigens ook compleet geflopt). Deze ervaringen heeft hij dan overigens weer gebruikt voor het album 'de simstones'. 

Ondanks dat Misstoestanden niets met de film te maken had, was het volgens mij wel gebaseerd op het oorspronkelijke verhaal dat was bedacht. Totdat er een regisseur mee aan de haal ging die 'zichzelf zo nodig moest bewijzen'.  

 

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, acor zei:

De poppenreeks van Suske en Wiske van Wies Andersen. De albums verschenen nadien in gewijzigde vorm.

 

De minilotten van Kokonera

De gouden locomotief

De regenboogprinses

De zingende kaars

De windmakers

 

"Het laatste dwaallicht" moet hier ook nog bij.  En niet "De windmakers" maar wel "De windbrekers".

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...