Ga naar inhoud

Strips preorderen in NL (Split van "Updates Stripspeciaalzaak.be")


Recommended Posts

3 uren geleden, Kontiki zei:

Wat is er eigenlijk verkeerd met het woord "voorbestellen"? ;-)

Germanisme?:  van "Vorbestellen". Pre-order in verlengde van ook gebruikelijke "preview", of liever "voorvertoning"?!

(De Duitser vertaalt "preview" graag in "Vorgeschmack". )

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
13 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik zocht het woord op in de VanDale, maar daarin vond ik niets terug. Vervolgens stuurde ik een mail naar de referentie op taalvlak: Ruud Hendrickx.

 

Mijn mail:

 

Zijn antwoord:

 

 

 

Germaanse gedaan?

 

Is de Poort geen optie?

https://www.depoort.com/nl/registreren

 

Link naar reactie
Op 2-6-2017 om 00:37, fenip zei:

 

 

Is de Poort geen optie?

 

https://www.depoort.com/nl/registreren

 

 

interessante optie in ieder geval! Maar geen vooruitbestellingen en helaas enkel BE. Maar wel fijne melding dus indien beschikbaar.

Op 1-6-2017 om 11:15, The Alderwood zei:

Ruud Hendrickx

die naam moest ik even opzoeken :)

 

 

Anyway... ik kom er net achter dat de YOKO TSUNO INTEGRAAL #1 uit is gekomen via de "gekocht" thread (of draadje als we toch Ruud Hendrickx gaan volgen) hier op de Reep.

BOL heeft die geeneens, maar AKO gelukkig wel. Dus dan maar eens zo.
Ik heb geen tijd om 70 km naar een Stripspeciaalzaak te rijden en de reguliere boekenzaak hier in mijn regio ligt midden in de stad Roermond, waar ik nog maar moet zien of ze dat boek al hebben én waar ik de parkeergarage van een donatie moet voorzien.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 3-6-2017 om 10:13, boomvavavoom zei:

 

interessante optie in ieder geval! Maar geen vooruitbestellingen en helaas enkel BE. Maar wel fijne melding dus indien beschikbaar.

die naam moest ik even opzoeken :)

 

 

Anyway... ik kom er net achter dat de YOKO TSUNO INTEGRAAL #1 uit is gekomen via de "gekocht" thread (of draadje als we toch Ruud Hendrickx gaan volgen) hier op de Reep.

BOL heeft die geeneens, maar AKO gelukkig wel. Dus dan maar eens zo.
Ik heb geen tijd om 70 km naar een Stripspeciaalzaak te rijden en de reguliere boekenzaak hier in mijn regio ligt midden in de stad Roermond, waar ik nog maar moet zien of ze dat boek al hebben én waar ik de parkeergarage van een donatie moet voorzien.

 

Kan die boekhandel voor jou geen dingen bestellen? Via Van Ditmar misschien?

Link naar reactie
Op 2017-6-3 om 10:13, boomvavavoom zei:

Anyway... ik kom er net achter dat de YOKO TSUNO INTEGRAAL #1 uit is gekomen via de "gekocht" thread (of draadje als we toch Ruud Hendrickx gaan volgen) hier op de Reep.

BOL heeft die geeneens, maar AKO gelukkig wel. Dus dan maar eens zo.

 

Ik heb net even gekeken, maar waarschijnlijk vind je hem niet omdat je zoekt naar "Yoko Tsuno Integraal" en dat is dus de fout van BOL.com dat ze de reeks niet vermelden, daar ben ik mee bezig. Ik had al eens aangegeven dat je op BOL.com het beste zoeken kunt op ISBN.
Anyway: https://www.bol.com/nl/p/van-de-aarde-naar-vinea/9200000076097498/

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
6 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

 

Ik heb net even gekeken, maar waarschijnlijk vind je hem niet omdat je zoekt naar "Yoko Tsuno Integraal" en dat is dus de fout van BOL.com dat ze de reeks niet vermelden, daar ben ik mee bezig.

 

Tja, als je de titel "Van de aarde naar Vinea" opvoert, zonder een enkele relatie naar de meest voor de hand liggende zoekterm "Yoko Tsuno" wordt het voor de klanten heel lastig.

Link naar reactie
18 uren geleden, Metabaron zei:

 

Kan die boekhandel voor jou geen dingen bestellen? Via Van Ditmar misschien?

natuurlijk wel. Maar dat is niet de essentie van mijn vraagstelling.
Ik legde een vergelijk met pre-order systemen die er zijn voor comics en dat dit nog mist voor Strips.

10 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

 

Ik heb net even gekeken, maar waarschijnlijk vind je hem niet omdat je zoekt naar "Yoko Tsuno Integraal" en dat is dus de fout van BOL.com dat ze de reeks niet vermelden, daar ben ik mee bezig. Ik had al eens aangegeven dat je op BOL.com het beste zoeken kunt op ISBN.
Anyway: https://www.bol.com/nl/p/van-de-aarde-naar-vinea/9200000076097498/

kijk!!!!!

4 uren geleden, Tweetie zei:

 

Tja, als je de titel "Van de aarde naar Vinea" opvoert, zonder een enkele relatie naar de meest voor de hand liggende zoekterm "Yoko Tsuno" wordt het voor de klanten heel lastig.

ja, dat getuigt van een slechte invoer in hun database. Jammer

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik heb vandaag mail gekregen dat 186 aangedragen correcties inmiddels zijn doorgevoerd wat gelijk al er beter uitziet. Hier de pre-orders bij BOL.com die binnen drie maanden gaan verschijnen

https://www.bol.com/nl/l/nederlandse-boeken/strips-graphic-novels/N/7311/filter_N/7288+14033+8293/index.html

 

Ik zal al dat de lijst niet helemaal compleet is, maar in ieder geval zijn de reeksen al een stuk beter. Ben nog niet klaar.
Wordt vervolgd...

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
  • 1 month later...
4 uren geleden, Hardcover zei:

Gisteren weer 2 albums kunnen pré-orderen bij Bol. Wachten tot uitgave in december, maar werkt prima!

 

Mis nog voorbestellen January Jones HC.09: release in oktober?

Hij staat er al wel op maar je kunt hem nog niet bestellen, maar wel een mailtje krijgen wanneer hij bestelbaar is.

https://www.bol.com/nl/p/january-jones-hc09-heroine-voor-hanoi/9200000080391869/

 

Inmiddels heeeeel erg veel titels ge-update waardoor ze beter vindbaar zijn op BOL, heel veel fouten gecorrigeerd daar op de website, dat moet heel goed merkbaar zijn. 

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Simon zei:

Gisteren heb ik de nieuwe guust flater besteld via bol.com. Ik vond heel gemakkelijk deel 3 en 4 (die nog niet leverbaar zijn) dan deel 1 en 2, daar moest ik letterlijk de hele titel ingeven alvorens ik ze te zien kreeg. 

Thanks voor de opmerking, die ga ik gelijk even nakijken waarom die slecht vindbaar is. 

Toch een belangrijke titel.

 

Update: Ik heb inmiddels even gekeken maar op de zoekterm GUUST staan ze bovenaan, ik geloof dat dat wel goed gaat. Heb alleen de auteursnaam nog even gecorrigeerd van deel 2 

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
3 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Hij staat er al wel op maar je kunt hem nog niet bestellen, maar wel een mailtje krijgen wanneer hij bestelbaar is.

https://www.bol.com/nl/p/january-jones-hc09-heroine-voor-hanoi/9200000080391869/

 

Thanks! Maar dit album komt niet te voorschijn met zoeken op "January Jones" ?!

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Hardcover zei:

Thanks! Maar dit album komt niet te voorschijn met zoeken op "January Jones" ?!

Dat is raar inderdaad. Wij leveren die titel niet aan BOL, dat wordt via Centraal Boekhuis gedaan, waarschijnlijk gaat er daar iets mis in hun datafeed. Mijn advies is altijd, als je een ISBN hebt, dan altijd zoeken met ISBN, dan krijg je altijd betere zoekresultaten. Maar het blijft wel raar

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Heeft niet vindbaar te maken met de status waarin boek verkeerd?  Niet voor te bestellen, maar eerst tussenstap met info via email (zoals ook bij Stripweb.be).

 

Met info uit bovenstaande link 't zoeken iets aangepast en dan deze uitkomst: http://tinyurl.com/y84jnxsd 

En met alleen "hc" achter serie naam komt er maar 1 album te voorschijn (http://tinyurl.com/ya5obtyf ). Klopt niet, er zijn er meer. "HC06" zou ik hier in titel weghalen. Bij zoeken op naam reeks zouden tenminste alle album versies zichtbaar moeten zijn. Status leverbaar, niet-leverbaar, voor te bestellen, etc. blijkt dan daarna wel.

 

Een ISBN nummer is niet altijd bekend. Van onderhavige serie wilde ik alleen weten of en wanneer er een nieuw album gaat verschijnen.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Items vinden bij BOL is regelmatig een probleem. Ook bij films bijvoorbeeld. Foute ingaves, albumtitel ipv of zonder reekstitel, verkeerde auteurs en regisseurs, filmtitels die enkel in het Nederlands te vinden zijn, ook al gaat het om een Amerikaanse film. (vaak bij animatie) Een cameo die bij de acteurs staan, terwijl hoofdrolspelers ontbreken. Het vraagt soms wat creativiteit om te vinden wat er op het eerste zicht niet lijkt te zijn.

 

 

Een probleem dat trouwens ook heel vaak voor komt op standaardboekhandel.be ... En dat is dan een boekenhandel. Veel fouten bij auteurs ook. Altijd jammer.

 

 

 

Dit is puur verkeerde ingave, onoplettendheid.

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Je moet niet denken dat er iemand is die bij BOL.com of bij Standaardboekhandel.be die artikelen zit aan te maken in hun systeem zodat ze op de website verschijnen. Dit gebeurt enkel en alleen door diverse datafeeds, een informatiestroom van gegevens die dagelijks (soms meedere malen per dag) wordt ververst. Zie het als een soort excelbestand waarbij elke cel in het excelbestand specifieke gegevens bevat over een artikel, of dat nu een stripboek, DVD of stofzuiger is. De website geeft aan welke informatie in welke cel moet komen te staan en de leverancier moet er voor zorgen dat die gegevens kloppen. De inhoud van de cellen wordt geïmporteerd in de website waardoor de artikelen in de shop komen te staan.


Nu kan het gebeuren dat bij de website soms de verkeerde cellen zijn geïmporteerd, ma ar over het algemeen is het de fout van het aanleveren van verkeerde informatie, vandaar ook dat ik al een paar weken druk bezig ben om zoveel mogelijk door ons aangeleverde cellen na te lopen en te corrigeren. Ik ben er nog niet mee klaar, maar ik ben al heel tevreden met de resultaten die ik geboekt heb door dit te doen, de titels zijn al veel beter vindbaar.

 

Een nadeel is wel weer dat ze vaak ook gebruik maken van verschillende datafeeds waardoor de informatie niet uniform is, iets wat ik dus weer heel jammer vind. January Jones zijn wij niet de leverancier van de boeken en ook niet van de informatie in de datafeed. In onze datafeed wordt 06 of HC06 direct aangegeven of het gaat om een soft- of een hardcover. Het is het overwegen waard deze HC te verwijderen bij alle titels omdat dit ook wordt aangegeven bij "uitvoering", maar het wel flink veel werk, dus daar moet ik nog een keer voor achter op mijn hoofd krabben :) maar eigenlijk weet ik al dat ik het wel ga doen.


Mochten er nog fouten zijn die ik over het hoofd heb gezien of nog niet heb ontdekt, dan kun je mij ook een berichtje sturen, dan corrigeer ik dat direct. Ook wanneer titels niet te vinden zijn onderzoek ik even waarom (alleen bij titels die bij de uitgeverij nog leverbaar zijn)

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 uur geleden, rattekecool zei:

Thanks,

Heel toevallig is er hier bij beide titels iets anders aan de hand. De uitgever heeft per ongeluk twee maal het ISBN gebruikt voor verschillende titels, de afbeeldingen die je ziet zijn van de aangekondigde titels. Inmiddels is die fout ontdekt, zijn de boeken opnieuw aangemeld met een nieuw ISBN en zullen de oude, foute titels op denk duur verdwijnen, maar dat duurt wel even. Wel heel scherp opgemerkt.

 

De correctie links zijn deze:

https://www.bol.com/nl/p/ik-en-jij/9200000080975687/

https://www.bol.com/nl/p/voetbalgek-deel-14/9200000080776497/

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 31-8-2017 om 21:29, rattekecool zei:

 

14 uren geleden, Van Ditmar Strips zei:

Dat is inderdaad vreemd. De verschijningsdatum staat bij ons ook op volgende week woensdag waardoor de titel ook al lang op "bestelbaar" zou moeten staan.

Ik stuur even een mailtje naar BOL, dank je wel voor de opmerking en ik zal gelijk even de titel aanpassen want die is niet compleet :)

Dank je wel voor de opmerkzaamheid

Dank U Wel! Waarschijnlijk was er weer een probleem met het isbn-nummer?

Alleen als ik wil zoeken op de titel (zonnedorp op z'n kop) toont hij mij enkel de niet leverbare...

Als ik zoek op "De Miekes" vind hij helemaal geen van beiden terug.

Als ik zoek met het juiste isbn-nummer kom ik wel terecht bij de juiste!

 

De juiste link: https://www.bol.com/nl/p/zonnedorp-op-z-n-kop/9200000080776514/?s2a=&bltgh=c3917829-25cf-4f4d-ba9d-1546214f436d.1.6.ProductFamilyMember#product_title

Link naar reactie
8 uren geleden, rattekecool zei:

 

Dank U Wel! Waarschijnlijk was er weer een probleem met het isbn-nummer?

Alleen als ik wil zoeken op de titel (zonnedorp op z'n kop) toont hij mij enkel de niet leverbare...

Als ik zoek op "De Miekes" vind hij helemaal geen van beiden terug.

Als ik zoek met het juiste isbn-nummer kom ik wel terecht bij de juiste!

 

De juiste link: https://www.bol.com/nl/p/zonnedorp-op-z-n-kop/9200000080776514/?s2a=&bltgh=c3917829-25cf-4f4d-ba9d-1546214f436d.1.6.ProductFamilyMember#product_title

Ik heb al gevonden waarom hij niet als bestelbaar op BOL.com stond. 
Op alle informatie over De Miekes heeft Ballon Media een embargo meegegeven, wat betekend dat we geen informatie mochten publiceren tot een bepaalde datum. Wij doen dat door een artikel in ons systeem aan te maken met een bepaalde code. Zodra het embargo opgeheven wordt, wordt ook de code verwijderd en wordt de informatie in ons systeem vrijgegeven om naar extrene websites te communiceren.
Nu stond de embargo code nog steeds in het systeem waardoor onze informatie niet naar BOL ging, waaronder ook de verschijningsdatum, waardoor hij ook niet bestelbaar was. BOL.com heeft de titel pas bestelbaar als de verschijningsdatum binnen een bepaald aantal dagen valt. Geen verschijningsdatum, dus ook niet bestelbaar.

 

inmiddels heb ik de code verwijderd, heb ik ook de reeks informatie (De Miekes) toegevoegd aan de titel en ook de coverafbeelding. De reeksnaam moet nog worden goedgekeurd door een medewerker van BOL, maar dan zal die ook verschijnen op de site. Inmiddels is de titel al wel bestelbaar :)

 

Je berichtje was dus heel goed dat je die gestuurd had, anders was hij nog niet bestelbaar via de site, super bedankt dus voor je berichtje

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...