Ga naar inhoud

HUM!


Recommended Posts

Deel 7 van Tex Willer ligt nog maar net in de winkel en deel 8 is alweer bijna klaar voor de drukker...

 

Deel 8 "Storm over Galveston" is getekend door de Italiaan Massimo Rotundo. Speciaal voor HUM! tekende hij een alternatieve cover, zodat het album tijdens de beurs van Veldhoven in twee versies te koop zal zijn:

 

Galveston-def_back.thumb.jpg.0c5f3fd5ca8d6469309724960ff59e46.jpg

 

Galveston-def2_front.thumb.jpg.88d6b17facace8634966186164a85703.jpg

 

De tweede cover zal slechts op 100 exx verschijnen. Dus allen naar Veldhoven (reserveren is mogelijk)!

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Die 2e cover ( de onderste ) daar lijkt vanalles mis te zijn met dat paard. Of de verhoudingen van Tex tov het paard. Ook die Winchester is wat vreemd.

De eerste cover, die zit al stukken beter in elkaar. Maar het perspektief op de monding van de loop is niet correct. Het lijkt net alsof het tipje van de loop naar de kijker omgebogen is.

Link naar reactie
14 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Die 2e cover ( de onderste ) daar lijkt vanalles mis te zijn met dat paard. Of de verhoudingen van Tex tov het paard. Ook die Winchester is wat vreemd.

De eerste cover, die zit al stukken beter in elkaar. Maar het perspektief op de monding van de loop is niet correct. Het lijkt net alsof het tipje van de loop naar de kijker omgebogen is.

Ja maar, de poten van dat paard zijn langer hoor! Die poten zitten voor de helft in dat papaverveld !

Link naar reactie
16 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Die 2e cover ( de onderste ) daar lijkt vanalles mis te zijn met dat paard. Of de verhoudingen van Tex tov het paard. Ook die Winchester is wat vreemd.

De eerste cover, die zit al stukken beter in elkaar. Maar het perspektief op de monding van de loop is niet correct. Het lijkt net alsof het tipje van de loop naar de kijker omgebogen is.

Kameraad Mauser,

Een gouden raad : stop met strips lezen.

Het zijn strips. Pratende dierfiguren(Blacksad,Canardo) ben ik ook nog niet tegengekomen. Tijdreizen bestaan bij mijn weten ook niet. We zijn niet verder dan de maan geraakt, dus alle SF-strips maar weg.

En zo vind je wel in iedere strip iets, maar dat maakt het medium juist interessant.

Link naar reactie
18 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Die 2e cover ( de onderste ) daar lijkt vanalles mis te zijn met dat paard. Of de verhoudingen van Tex tov het paard. Ook die Winchester is wat vreemd.

De eerste cover, die zit al stukken beter in elkaar. Maar het perspektief op de monding van de loop is niet correct. Het lijkt net alsof het tipje van de loop naar de kijker omgebogen is.

 

Post eens wat van je eigen tekeningen en vraag de Repers wat ze er van vinden...  

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
24 minutes ago, Tweetie said:

 

Post eens wat van je eigen tekeningen en vraag de Repers wat ze er van vinden...  

Die zijn  voor iedereen zichtbaar in het atelier. En iedereen is ook vrij om daar kritiek op te leveren.

Verder vind ik  het tekenwerk in die covers bijlange niet slecht. Het zijn  gewoon enkele zaken die mij opvallen en wat afbreuk doen aanhet tekenwerk dat er verder wel vrij goed uitziet.

Link naar reactie

Ik had Torpedo nog nooit in het Nederlands gelezen. Is de HUM! uitgave een nieuwe vertaling? Nu weet ik niet hoe die Engelse vertaling aansluit bij de Spaanse, maar als ik de Nederlandse tekst naast de Engelse leg, dan lees je toch vaak iets compleet anders.

Bijvoorbeeld pagina 74, prentje rechts onderaan:

 

"Na een staande ovulatie kwam Pancho op het podium om ons optreden aan te kondigen. Hij had noch de stem, noch het figuur van z'n dochter, helaas..."

 

"Poncho came on to announce our opening night. Old Whiskers didn't have his daughter's angel voice...in fact, he sounded somewhat falsetto, if you get my meaning."

 

Dat van die "ovulatie", komt dat uit het Spaans of is dat grapje zelf toegevoegd?:e012: 

Zo zijn er tientallen voorbeelden.

 

Om maar gewoon aan te geven dat het "anders" is. Ik ben zeer blij met deze uitgave. 

Link naar reactie

Torpedo zit vol met woordgrapjes. Vaak grappig, soms flauw, het relativeert in ieder geval het rauwe karakter van de hoofdpersoon en z'n daden. Uiteraard zijn woordgrapjes nogal taalgebonden zodat het niet altijd even simpel is bij de vertaling.

 

Ik heb even de Spaanse en Franse uitgave erbij gepakt - die ik gebruik:

 

Spaans spreekt van "una fuerte ovulacion"

Frans spreekt van "elle est sortie sous les ovulations"

 

De enige juiste vertaling is dan ook "staande ovulatie" (eigenlijk vrij simpel deze). In de oude Titanic uitgave staat het ook zo. Die vertaling was trouwens zeer goed, dus die houd ik ook in de gaten...

 

Waarom in het Engels niet? Geen idee. A standing ovulation had gekund denk ik. Maar als je geen native speaker bent kun je dat lastig beoordelen.

 

In deel 2 zit een woordgrapje over kroketten en krokutten... enjoy!

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 24 juni 2017 om 22:41, lukoste zei:

Ik had Torpedo nog nooit in het Nederlands gelezen. Is de HUM! uitgave een nieuwe vertaling? Nu weet ik niet hoe die Engelse vertaling aansluit bij de Spaanse, maar als ik de Nederlandse tekst naast de Engelse leg, dan lees je toch vaak iets compleet anders.

In de Titanic-reeks verschenen er 2 delen in de tweede helft van de jaren 80.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ja, Tisselli heeft zo ook al wat Tex Willer verhalen geschilderd. Is nogal afwijkend van de reguliere stijl natuurlijk. Ik weet niet zeker of de traditionele TW-lezer hier op zit te wachten... bovendien zijn het korte verhalen van 24 of 36 pagina's.

 

Zelf zit ik meer te wachten op het kleurenalbum van Stefano Andreucci... is dat ook een gekende tekenaar in deze regionen?

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
3 uren geleden, Simon zei:

Zojuist deel 3 van Charley's oorlog gelezen. Ik vind dit een geweldige reeks. Hoeveel delen zal deze reeks tellen?

 

Ik dacht 10 (en anders is het 9).

 

Zet je bevindingen anders eens in de rubriek "strip van dag"... wellicht kun je zo wat mede-repers over de streep trekken. We hebben een combi-aanbieding voor de delen 1, 2 en 3.  ;-)

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 4 months later...
10 uren geleden, Bart 01 zei:

Goran Parlov die een Tex Willer Classics tekent: top! Ze kunnen blijkbaar echt grote namen strikken voor die Tex classics. Jammer dat deze reeks hier niet echt bekend is.

Dat album stamt in Italië wel al uit 1997. Eens zien of we Goran naar de Stripdagen van Haarlem kunnen lokken ;-)

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ook op de planning voor 2018:

 

Satanie-Cover-Ben2.thumb.jpg.e8b23cf4f9f70f4e19a58d84356bf4f9.jpg

 

Na Beeldschoon en Mooi Duister kon deze niet uitblijven. Net als in Mooi Duister zet het scenario van Vehlmann je op het verkeerde been. Het begint ogenschijnlijk als een eenvoudig avonturenverhaal met een universeel thema: reis naar het middelpunt der aarde. Maar bij Kerascoët en Vehlmann is niets zoals het lijkt. Naarmate de groep onderzoekers in steeds moeilijkere omstandigheden verzeild raakt, verandert het besef van werkelijkheid en fictie. Het is namelijk de vraag waar ze terecht zijn gekomen. Zo diep onder de grond, dat noemden ze vroeger... de hel."

 

Twee hardcovers, elk 64 pagina's = 1 compleet verhaal. We proberen beide delen kort na elkaar te publiceren rondom de beurzen in Utrecht (stripdagen) en Haarlem.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...