Jump to content

HUM!

Recommended Posts

• 2 weeks later...
3 uren geleden, cinco zei:

Zijn er ook andere manieren om bij Uitgeverij Hum! te bestellen? @eriktex

Andere manieren? Het kan via onze shop op Lastdodo, maar ook gewoon via een mailtje met daarin je wensen. Of op een beurs (ooit, weer). Onze flagstore in de PC Hooftstraat ondergaat een upgrade en is nog maanden gesloten. 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

22 uren geleden, eriktex zei:

Onze flagstore in de PC Hooftstraat ondergaat een upgrade en is nog maanden gesloten. 

Ik vind die locatie zo niet bij Hum passen. Zoveel leuke plekken in Nl en dan kies je voor dit.

• 2 months later...

Het is eigenlijk bijna misdadig dat Colquhoun zo weinig bekend is in deze contreien en in Frankrijk.. als tekenaar stond hij naar mijn idee op absolute eenzame hoogte en kon hij zich makkelijk meten met het beste werk van het Europese vasteland..

Omdat in druk toch vaak details minder goed zichtbaar zijn hier wat foto's van een origineel.. echt ongelofelijk hoeveel actie hij in zijn tekeningen wist te brengen en op welk niveau zijn realistisch tekenwerk staat/ stond..

Ook prachtig om te zien hoe vroeger de naam van de reeks gewoon met papier er werd opgeplakt en alles met de hand werd geletterd 🙂 veel mooier dan al het computerwerk van nu vind ik.

Wo1 is naar mijn idee (bijna) nergens zo indrukwekkend verbeeld als in Charley's war..

IMG_20211020_163226.thumb.jpg.ea38cceb16478b16d75de3cd77924bb2.jpg

IMG_20211020_163218.jpg

9 uren geleden, eriktex zei:

Mooie! Ik zie nooit ergens originelen van de beste man te koop. 

Dank!

Nee, daar heb ik echt stad en land voor moeten afzoeken... Van andere reeksen wordt wel eens wat aangeboden maar van Charley's war niet tot nauwelijks.. ik wilde echter per se van Charley's war een origineel..

Het oog voor detail was werkelijk ongelofelijk bij Colquhoun.. Pat Mills zelf gaf destijds al aan hem de beste striptekenaar ooit te vinden.