Ga naar inhoud

Marini vs Batman


Frodo

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/noir-burlesque-een-tweeluik-van-enrico-marini

 

Quote

Vooruitbesteladvies

Noir Burlesque deel 1 verschijnt in hardcover (24,99 euro) en de oplage hiervoor hangt af van het aantal vooruitbestellingen. Contacteer je winkelier en maak een verschil voor de uitgeverij, de stripwinkels en voor jou.

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 3/6/2021 om 11:58, Ambreville zei:

Weer 2K in het zwart rugzakje :)

 

https://www.kirbyscomicart.com/enrico-marini

Heb je wat gekocht? 

 

Leuk werk hoor van Marini maar de exclusiviteit begint er aardig af te raken met de enorme hoeveelheid werkjes die hij uitstrooit.. dat gaat de waarde echt wel drukken.. op galerie9art staat ook nog veel onverkocht werk..

 

Zijn werk in het algemeen vind ik steeds minder van kwaliteit worden en zijn pagina's vind ik nu toch echt te duur geworden..

 

Desalniettemin nog steeds een zeer goede tekenaar uiteraard

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Heb je wat gekocht? 

 

Leuk werk hoor van Marini maar de exclusiviteit begint er aardig af te raken met de enorme hoeveelheid werkjes die hij uitstrooit.. dat gaat de waarde echt wel drukken.. op galerie9art staat ook nog veel onverkocht werk..

 

Zijn werk in het algemeen vind ik steeds minder van kwaliteit worden en zijn pagina's vind ik nu toch echt te duur geworden..

 

Desalniettemin nog steeds een zeer goede tekenaar uiteraard

Neen ik heb er genoeg. Ik heb er zelfs eentje te koop staan op 2dg.

Ik zie hem ook niet graag werken met personnages waar hij niets mee heeft. Die zijn meestal ook veel minder. Die van Noir overtuigen me ook nog niet zo geweldig. Iets te stereotiepe personnages denk ik, zelfs die namen; Slick, Caprice.

Maar ik ga wel met hem varen in november :)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Neen ik heb er genoeg. Ik heb er zelfs eentje te koop staan op 2dg.

Ik zie hem ook niet graag werken met personnages waar hij niets mee heeft. Die zijn meestal ook veel minder. Die van Noir overtuigen me ook nog niet zo geweldig. Iets te stereotiepe personnages denk ik, zelfs die namen; Slick, Caprice.

Maar ik ga wel met hem varen in november :)

 

 

Voor mij precies hetzelfde... Noir ziet er nog niet echt overtuigend uit maar ga m zeker wel halen..

 

Wat mij betreft had Marini nooit over moeten stappen naar aquarel- zijn werk heeft daardoor echt aan kwaliteit ingeboet.. het ziet er nu allemaal nogal flets uit of zo.

 

Waarmee kleurde hij zijn eerste schorpioen album in? Iemand enig idee?

Link naar reactie
21 uren geleden, Ambreville zei:

Toch ook met waterverf.Tensminste dat zeggen ze op 2DG over deze uit T2.

 

image.thumb.png.7e2cd55c9b54d9384397681df7c86200.png

 

Het huidig pallet is inderdaad wel wat fletser. Ik vermoed dat die waterverf-markers er een rol in spelen.

Lijkt me gouache (plakkaatverf), dekkende waterverf. Aquarelverf is transparanter.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Ik kijk wel naar dit album uit.

Misschien allemaal wel stereotiep en cliché, maar als het er zo goed uitziet...

 

 

afbeelding.thumb.png.4ba7035b5ed78cbd65afc79d3a1f80bb.png

 

Zet nog wat late night jazz klanken op als je dit album leest en de sfeer is compleet.

 

 

Ik ga m zeker ook wel halen maar ik heb niet meer dat wow! Gevoel als dat ik bij vroegere platen van Marini had..

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Ik ga m zeker ook wel halen maar ik heb niet meer dat wow! Gevoel als dat ik bij vroegere platen van Marini had..

Ik hoop dat het verhaal de moeite waard is, want tekenen kan hij wel. Dit vond ik niet bij de Batman albums. Prachtige tekeningen, maar het zoveelste doorsnee Batmanverhaal. Ik blijf het jammer vinden dat hij niet verder is gegaan met De Schorpioen.

Link naar reactie
8 uren geleden, hemweg zei:

Ik hoop dat het verhaal de moeite waard is, want tekenen kan hij wel. Dit vond ik niet bij de Batman albums. Prachtige tekeningen, maar het zoveelste doorsnee Batmanverhaal. Ik blijf het jammer vinden dat hij niet verder is gegaan met De Schorpioen.

De tekeningen zijn altijd wel goed maar het Batman verhaal was idd erg standaard... De inkleuring, daar vind ik momenteel het meeste aan schorten.. het is allemaal zo flets geworden.. het geheel knalt niet meer van de pagina's zoals vroeger

 

 

Link naar reactie
31 minutes ago, sanderg said:

De Adelaars van Rome vind ik zijn beste reeks.. jammer alleen dat t in dit tempo 80 jaar gaat duren voordat die reeks klaar is.. Dat geflirt met Amerikaanse superhelden (zie o.a. ook zijn posts op facebook) vind ik eigenlijk niets.. 

Je kan altijd op Wikipedia of op Netflix kijken hoe het afloopt ;)

Zijn superhelden is vooral om te cashen (https://www.kirbyscomicart.com/enrico-marini). In het algemeen zie ik hem liever daar van af blijven, of van Lucky Luke afblijven. Ik weet niet wat de deal is met Noir, maar hij lijkt dat toch zwaar zelf te financieren. Enfin, in November zit hij op de Cruise. Dan weten we meer.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Je kan altijd op Wikipedia of op Netflix kijken hoe het afloopt ;)

Zijn superhelden is vooral om te cashen (https://www.kirbyscomicart.com/enrico-marini). In het algemeen zie ik hem liever daar van af blijven, of van Lucky Luke afblijven. Ik weet niet wat de deal is met Noir, maar hij lijkt dat toch zwaar zelf te financieren. Enfin, in November zit hij op de Cruise. Dan weten we meer.

 

 

Ja ik weet al hoe t afloopt 🙂 maar zou dessalniettemin graag zien dat hij de reeks afmaakte..

 

We gaan t zien vanaf november wat de koers zal gaan worden... 

 

Dat spul op die Kirby site is echt zonde van zijn talent vind ik... Snap dat t makkelijk cashen is maar toch.. de hoeveelheid werkjes die hij over de markt uitstrooit maakt zijn werk in algemene zin minder interessant.. 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Ambreville zei:

Enfin, in November zit hij op de Cruise. Dan weten we meer.

 

 

Sorry, ik begijp niet wat je hiermee wil zeggen? Wat is de cruise?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Er zijn cruises met striptekenaars waar je je kan op inschrijven.

Echt? Is dat ook al een ding tegenwoordig? Eerste keer dat ik er van hoor. Ik vebeeld me nu een Franquin achtige tekening met auteurs die op een stormzee proberen te tekenen en verschillende mensen die zeeziek zijn. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
5 minuten geleden, mojo zei:

Echt? Is dat ook al een ding tegenwoordig? Eerste keer dat ik er van hoor. Ik vebeeld me nu een Franquin achtige tekening met auteurs die op een stormzee proberen te tekenen en verschillende mensen die zeeziek zijn. 

 

Dit was de aankondiging voor die van vorig jaar. En toen gebeurde 2020.

 

afbeelding.thumb.png.76c8d6fdc61390a506d347ed143293b7.png

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Het rooster van die van November is nog niet volledig. Marini gaat al zeker mee.

 

image.png.efd631757c48acff3544526a08e48dae.png

Wel grappig dat de aankondiging getekend is door Dany maar dat die zelf niet mee lijkt te gaan..

 

Wel een leuk idee... Voor mij echter enkel interessant als er ook mogelijkheden zouden zijn tot commissions.. volgens mij gaat niemand bij zoiets mee voor de trip zelf en dedicases kun je ook al krijgen bij een reguliere beurs

Link naar reactie

Dany was er de vorige keer bij.

 

image.thumb.jpeg.b51e0a6ca4b3577242d1651bb6c5772c.jpeg

 

Mogelijkheden tot commissies zijn er genoeg via de organisatie.Het is waar dat je de dédicaces ook op een reguliere beurs kan krijgen. Her zal wel wat tijd kosten om dat rooster af te werken, en op een reguliere beurs ga je buiten de sessies geen cocktails drinken met Rosinski en Calderon.

 

 

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Ambreville zei:

en op een reguliere beurs ga je buiten de sessies geen cocktails drinken met Rosinski en Calderon.

Dat is ook wel weer zo... Dat is natuurlijk wel een bijzonder leuke ervaring! Als groot fan van Rosinski vind ik het overigens erg jammer dat ik de beste man nooit hebt ontmoet.. we zouden elkaar trouwens ook niet verstaan.. (neem aan dat hij geen Engels kan)

Wie was er op dit forum nou mee geweest met de eerdere cruise? Ik vind het nog steeds leuk dat hij toen de moeite heeft genomen aan Rosinski te vragen wie er nou onder de sneeuw wordt bedolven aan het begin van het 15e Thorgal album.. Was jij dat Ambreville?

Link naar reactie
1 minuut geleden, sanderg zei:

Het was toch Torric volgens Rosinski.. al meende ik aanvankelijk dat het een ander zou zijn.. (ik meende dat het zou kunnen gaan om een onbekende omdat Thorgal op dit moment Torric nog niet eerder had ontmoet- een theorie die ook rond ging op de Thorgal website overigens)

 

Nu alleen nog te weten komen wie op die cover van De Schaduwen Voorbij staat. :P

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
12 uren geleden, Rataplan zei:

#fuckaiart is een verwerping van AI gegenereerde kunst, neem ik aan...

Idd, hij is daar helemaal geen fan van. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...