Ga naar inhoud

Meerdere exemplaren


Recommended Posts

Aangezien ik vroeger ben begonnen als Vandersteen verzamelaar had ik heel veel dubbels. Hetzelfde suske en wiske verhaal met rode - groene - gele - blauwe cover, ik moest ze allemaal hebben. Oude uitgaves, luxes, reclames . . . Maar na een tijd begon ik het nut daar niet meer van in te zien. Er stak heel veel geld in en er kwam gewoon veel te veel uit. Voor elke actie, verjaardag . . . noem maar op er kwamen gewoon te veel albums. En al die albums stonden gewoon in de kast. Want je had toch wel wat schrik om zo'n duur album vast te nemen en te beschadigen of te laten vallen.

Dus dat heb ik allemaal verkocht.

 

Dan begon ik reeksen te verzamelen die mij gewoon aanspraken. Zo de reeks van Murena en tekenaar Philippe Delaby ontdekt. Zijn tekenstijl sprak mij enorm aan, dus begon ik alles van hem  te verzamelen. Ex-libris, luxes, integrales ik moest weer alles hebben :e002: Ook had ik ze in alle talen: Nederlands - Frans - Duits - Spaans - Pools - Latijns

Na een tijd stak daar ook weer veel geld in, geld dat ik beter kon investeren in nieuwe leuke reeksen. Dus ook dat moest allemaal buiten :e012:

 

De enige dubbels die ik nu nog heb en niet wegdoe zijn:

- de 10 luxe delen van de geuzen (allemaal gesigneerd)

- van Thomas Du Caju heb ik alles in soft en hardcover

- van Steve Van Bael heb ik ook alle luxes (2 stuks dus :e012:)

 

En niet te vergeten alles strips die ik heb laten signeren heb ik ook dubbel, dat ik voor een signeer sessie een strip opnieuw moet kopen is voor mij geen probleem dus. Ik lees liever mijn gesigneerde strips niet (die staan ook allemaal apart) en ik vind het niet mooi staan in mijn kast, een reeks waar er een of meerdere ontbreekt omdat deze bij mijn gesigneerde strips staan. Dan denk ik dikwijls: tiens heb ik die nummers niet? Ach ja die staan bij mijn gesigneerden :e002: 

Mooier is een complete reeks in de kast; voor mij dan toch :e012:

Link naar reactie
  • 4 years later...

In ieder geval de eerste Hugo heb ik in het Nederlands en in het Frans met dédicace.  Van Guust heb ik nog albums dubbel vanwege de verschillende reeksen en ook enkele in het Frans en 1 in het Duits. Van Hommeles in Rommelgem heb ik er twee in het Nederlands (vanwege een beschadiging in de cover van de eerste) en 1 in het Frans (cadeau van weekblad Spirou).

Soms kocht ik verder wel eens per ongeluk een strip dubbel maar dat werd dan vaak een cadeau.

Link naar reactie

Ik heb van enkele serie's diverse uitvoeringen.

Guust/Franquin, strip ui tde jeugd en destijds de softcovers gekocht

De luxe blauwe reeks van Franquin, waar je je destijds voor in kon schrijven en die elke 2 maanden volgens mij met 2 nieuwe delen uitgebreid werden

en toen kwam 2 jaar geleden de hardcover lijn uit

staat dus eigenlijk 3 x in de kast buiten de aparte uitgaven

 

En Franka van Henk Kuipres

Toen ik nog in dienst (1985-1986)zat in Roosendaal had je daar stripboekenwinkel Franka zitten en daar kwam Henk Kuipers signeren.

Ik heb daar zowel de luxe uitvoering van de terugkeer van de Noorderzon en de luxe van de tanden van de draak gekocht naast de softcovers.

Waren wel iets van 40 of 45 gulden, dus toen behoorlijk aan de pirjs maar er nooit spijt van gehad

Dus heb ik alle Franka's zoowel softcover als de luxe uitvoering staan.

 

en nu ik zit te kijken heb ik nog veel meer dubbel

Maar dan wordt mijn bericht te lang denk ik :)

 

Link naar reactie

Ik heb enkel van een aantal oude Suske & Wiskes dubbele versies: de blauw-rode versie en de kleurenversie die later in de rode reeks opgenomen is.

 

Daarbij heb ik me wel beperkt tot de albums waarin de Jerommekes en Barabassen niet hertekend zijn. De tekst is dan nog wel dikwijls aangepast ook ('Nederlandser' en soms met verouderde verwijzingen verwijderd), maar toch lees ik die kleurenversies dan liever. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik heb van veel boeken verschillende exemplaren. Ik koop ze niet om dan maar alle uitgaven te willen bezitten, maar ben wel een 'sucker' voor een upgrade. Neil Gaiman's Sandman spant denk ik de kroon. Ik bezit de originele losse comics, de complete set reprints, alle hardcovers in eerste druk, de vier 'Annotated Sandman' delen, de twee 'Gallery Editions', de zeven Absolute Editions en de drie Omnibus edities... 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
2 hours ago, Willem said:

vraag me nu toch iets af.

Ik heb nogal wat integralen gekocht,

Zijn er hier leden die dan de losse albums verkocht hebben of toch laten staan.

Ik heb ze nog steeds laten staan.

Ik heb de losse delen verkocht maar pas nadat de integrale reeks volledig was. Enkel de favoriete nummers hou ik nog bij. Naar het rusthuis kan je immers niet alles meenemen 😋

Link naar reactie

Ach..

Over meerdere exemplaren kan ik nog wel een goede grap over vertellen.

Er was een tijd dat ik een bepaald deel van mijn verzameling niet goed bij hield.

zoals de strip Argus van René Leisink.

Deze kocht ik los vast op beurzen bij René Leisink...

Op een bepaald moment kwam ik er achter dat ik meerdere dubbele van deze strip had gekocht.

Geen nood!

Ik kwam er achter dat het een zeer geliefd origineel verjaardagscadeau was.

Het was een keer iets anders dan een fles wijn of een bier pakket.

Alleen op een bepaald moment kwam ik achter , dat ik veel te veel van de strip Argus had weggegeven.

Dus ik weer kopen en weer achter komen dat ik weer de verkeerde gekocht had

Dus weer een "leuke"verjaardagscadeau!.

Zelfs René maakte een keer op een beurs de opmerking dat ik nu toch wel alles moest hebben.

Totdat ik de bovenstaande verhaal vertelde.

Toen gaf hij als antwoord: Goed bezig en vooral doorgaan! 😉.

Tegenwoordig hou ik maar alles goed bij!

Dus geen dubbele albums meer van Argus!

 

Maar toch koop ik van bepaalde series (Sjors en Sjimmie) dubbel

Dat komt omdat ik in de euro bakken blind goede exemplaren van Sjors en Sjimmie koop

Ik wil namelijk voor mijn eigen Sjors en Sjimmie catalogus namelijk ook de herdrukken catalogiseren

en de slechte exemplaren gebruik ik dan voor scanwerk.

Deze kan ik namelijk mooi helemaal openslaan, zonder dan me druk te maken, dat ik elke weer denk dat het zonde is voor het album!

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...