Ga naar inhoud

De Kiekeboes


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
5 uren geleden, bas2804 zei:

Best een grote fout in de voorpublicatie vandaag. Daar komt Fanny professor No How tegen uit Tienduizend Dagen, terwijl die op het einde van datzelfde album opbrandt...

 

Wie z'n sagen en legenden een beetje kent weet dat een vampier, als je de asse besprenkelt met bloed, weer tot "leven" komt.

 

Link naar reactie

De regels veranderen continu.

Dat zonlichtgedoe is bvb redelijk recent. In Dracula loopt de vampier nog gewoon rond tijdens de dag. Maar in Nosferato sterft een vampier voor het eerst door zonlicht. Dat is dus iets wat nog maar exact 100 jaar oud is. Als het op folklore aankomt stelt dat niets voor.

Link naar reactie
1 hour ago, TDPB said:

De regels veranderen continu.

Dat zonlichtgedoe is bvb redelijk recent. In Dracula loopt de vampier nog gewoon rond tijdens de dag. Maar in Nosferato sterft een vampier voor het eerst door zonlicht. Dat is dus iets wat nog maar exact 100 jaar oud is. Als het op folklore aankomt stelt dat niets voor.

En ze blijven veranderen.

 

3FC2276F-DE49-4DBE-BBB2-6E70480A27FC.thumb.jpeg.32eb9d96665732c1a59d71da1e77a698.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
Op 30/3/2022 om 17:48, cinco zei:

Voor mij zijn de regels zoals toegepast in Buffy de enige officiële. :P

 

Terry Pratchett schreef Carpe Jugulum toen Buffy nog in de pampers lag. En hij haalde z'n mosterd bij de oude legenden. Andere titels uit Discworld met vampieren zijn Thud, the Monstrous Regiment, the Truth...

In die laatste zit een vampier/fotograaf die telkens hij z'n vuursalamanders (als flash) gebruikt, door het felle licht verast. Dankzij een flesje bloed rond zijn hals komt hij weer tot leven. Dierenbloed uiteraard, hij heeft immers de Eed afgelegd.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 10/9/2021 om 18:58, bas2804 zei:

 

Op zich nog 'maar' 5 albums geleden, maar is inderdaad wel al de langste pauze sinds ze werd geïntroduceerd. Wie ik graag nog eens zou zien opduiken is de vampierenbende!

 

Ondertussen is je wens uitgekomen.  ;)

 

Maar Tomboy blijft nog altijd M.I.A. (nu al 7 albums!)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 13/5/2022 om 22:54, cinco zei:

 

Ondertussen is je wens uitgekomen.  ;)

 

Maar Tomboy blijft nog altijd M.I.A. (nu al 7 albums!)

Inderdaad! Die komt dan (volgens mij) volgend album weer terug. Ik zag onlangs een recent video-interview met Merho, waarin je duidelijk schetsen zag van Tomboy en Alanis. Eens zien of ik dat terugvind.

Link naar reactie

En toevallig staat ook de korte inhoud voor album 162 vandaag online. Tomboy en Alanis staan daar niet echt in vermeld, dus misschien is dat dan al voor album 163?

de Kiekeboes

de Kiekeboes 162: Kind van de Rekening (oktober): Merho staat nu weer alleen aan het roer als scenarist van de reeks die hij zelf de grond uit stampte. En ook Steve Van Bael is nu de enig overgebleven tekenaar voor de langlopende stripreeks. Zijn tekeningen worden nog steeds geïnkt door Jos Vanspauwen. "Een allochtoon meisje op Nopels school dreigt teruggestuurd te worden naar haar thuisland Macadamia. Als er plots een achttienjarige jongen uit datzelfde land opduikt, blijkt hij het kind dat Goegebuer en zijn ex-vrouw lang geleden wilden adopteren. Een administratief foutje van de adoptie-organisatie Buy Buy Baby. Die naam komt ook ter sprake als Chichi’s moederinstinct plots oplaait en zij een exotische baby wil adopteren. Van de Kasseien geeft het in handen van Marcel waardoor deze in Macadamia terechtkomt. Al vlug wordt duidelijk dat er aan de hele zaak een luchtje hangt. En waarom doet Goegebuers adoptiezoon zo geheimzinnig? Fanny heeft alleszins een oogje op hem..."

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

"De Kiekeboes"! Een miskleun van jewelste! Het hoofdpersonage is een naïeve  wat achterlijke loser geworden, Charlotte een venijnig manwijf, Konstanti(Nopel) een aan TV en games verslaafde macho en Fanny een eigenwijs mediageil sekskreng met dito vriendinnen.😉 Ze zijn de moderne versie van "the Adams family" geworden!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zelfde als in het S&W-topic en bij Nero: ik ga van elk decennium een favoriet album kiezen.

Van de Kiekeboes heb ik meer dan de helft van alle albums gelezen.

 

jaren '80: het Witte Bloed

jaren '90: Witter dan Wit

jaren '00: Vrolijke Vrolijke Vrienden

jaren '10: Vrouwen komen van Mars

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
18 minuten geleden, Aerogi zei:

worden die eigenlijk ook uitgegeven in Nederland? Of toch te Vlaams?

Technisch gezien is het antwoord op je vraag: neen. Maar je bedoelt wellicht of die verkocht worden in Nederland? De verkoop zal ongetwijfeld niet aan de grens stoppen. Maar een grote verkoop zal de reeks in Nederland wel niet halen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...