Ga naar inhoud

De Kiekeboes


Recommended Posts

2 uren geleden, marioboon zei:

 

Hopelijk is dat een niet representatieve pagina want anders zou ik beginnen denken dat ze Gerben altijd teveel tekst geven en zo minder plaats geven voor z'n tekeningen :) 

Als ik het goed begrijp heeft iedere tekenaar ook zijn eigen verhaal geschreven. Tenzij er een ghostwriter aan het werk is geweest.

Link naar reactie
Op 16/9/2018 om 08:10, The Alderwood zei:

De kinderen van kiekeboe hebben structureel gezien een heel ander hoofd dan zowel vader als moeder. Ik verdenk adoptie in het spel, of mogelijks verwisseling in het ziekenhuis. 

En waarom is Fanny blond, charlotte bruin en marcel zwart... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op ‎16‎/‎09‎/‎2018 om 09:18, Tanuki zei:

Ik kijk altijd geweldig uit naar die speciale versies. Kiekebanus, de orde van de kouseband, ...

Altijd spannend om te zien wat iemand anders met een reeks kan aanvangen.

Kiekebanus vond (en vind) ik onwaarschijnlijk goed gedaan. Vooral als je weet hoe het gegaan is, dat was nog grotendeels pré internet tijdperk denk ik.

 

de orde van de kousenband vond ik dan weer slecht, leek me eerder een halfslachtige poging om het succes van Kiekebanus opnieuw te doen.

 

Idealiter zou er een gelijkaardige strip zoals Kiekebanus komen met de populairste stripreeksen: Sus en Wis, Jommeke, urbanus, Kiekeboe en De kampioenen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Aerogi zei:

Idealiter zou er een gelijkaardige strip zoals Kiekebanus komen met de populairste stripreeksen: Sus en Wis, Jommeke, urbanus, Kiekeboe en De kampioenen.

Beginnen met een cross-over tussen Sus en Wis en Jommeke denk ik dan. Zeker nu ze een tekenaar hebben die beide reeksen in zijn vingers heeft.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

image.thumb.png.2d9ce6510472858c94715cddaf09ead0.png

 De Kiekeboes 152: Niet van Gisteren: "Na een bezoek aan C-Mine in Genk botsen Fanny en Jens op een mijnwerker. De man is gewond aan zijn voorhoofd en vraagt een lift naar zijn huis in de tuinwijk. Hij vergeet zijn gouden zakhorloge op de achterbank van de auto. Als Fanny en Jens terugkeren met het horloge, blijkt de man niet op dat adres te wonen. Is hij dezelfde man die ze herkennen op een oude zwart-witfoto in de gang? Een verre neef die lang geleden verdween tijdens de grote mijnstaking in Zwartberg. Maar hoe kan het dat hij er nog precies hetzelfde uitziet als op de oude foto?"

Bron: SSZ.be

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op ‎24‎/‎11‎/‎2018 om 17:46, esteban² zei:



 De Kiekeboes 152: Niet van Gisteren: "Na een bezoek aan C-Mine in Genk botsen Fanny en Jens op een mijnwerker. De man is gewond aan zijn voorhoofd en vraagt een lift naar zijn huis in de tuinwijk. Hij vergeet zijn gouden zakhorloge op de achterbank van de auto. Als Fanny en Jens terugkeren met het horloge, blijkt de man niet op dat adres te wonen. Is hij dezelfde man die ze herkennen op een oude zwart-witfoto in de gang? Een verre neef die lang geleden verdween tijdens de grote mijnstaking in Zwartberg. Maar hoe kan het dat hij er nog precies hetzelfde uitziet als op de oude foto?"

Bron: SSZ.be

lijkt eerder op een Sus en Wis verhaal uit de jaren 80-90...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

https://www.hln.be/de-krant/de-100-belgen-van-2018-merho-plaats-68-eindelijk-beslist-dat-ik-wil-loslaten~abc44ec3/?fbclid=IwAR11EaL5JqjWPRlnHezDOAlSf4KHviILwsTxWaCZR8q8EY3hOfXLafNzf2I

 

De uitleg staat hier niet bij, die kan je elders wel vinden, maar …

MERHO GEEFT DE KIEKEBOES VOLLEDIG UIT HANDEN !

 

Dat zat er natuurlijk aan te komen.  Ze zijn samen met de uitgeverij naar de overnemers (scenaristen, tekenaars) aan 't kijken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

https://www.hln.be/de-krant/de-100-belgen-van-2018-merho-plaats-68-eindelijk-beslist-dat-ik-wil-loslaten~abc44ec3/?fbclid=IwAR11EaL5JqjWPRlnHezDOAlSf4KHviILwsTxWaCZR8q8EY3hOfXLafNzf2I

 

De uitleg staat hier niet bij, die kan je elders wel vinden, maar …

MERHO GEEFT DE KIEKEBOES VOLLEDIG UIT HANDEN !

 

Dat zat er natuurlijk aan te komen.  Ze zijn samen met de uitgeverij naar de overnemers (scenaristen, tekenaars) aan 't kijken.

Ze hebben mij nochtans nog niet gevraagd. Foei.

(ik dacht dat ze al tekenaars hadden).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

image.thumb.png.2d9102753701c5a0304a8339f440f1b2.png

De Kiekeboes 153 Achteraf Bekeken

Universitair onderzoeker Woody Van Hout werkt aan een nieuwe digitale methode om mensen te genezen van elke vorm van verslaving. Niet iedereen is daar gelukkig mee. Het internationale farmaceutische bedrijf Pharmaclash ontwikkelt immers zelf een nieuw medicijn tegen verslavingen.En binnen de universiteit wil men de onderzoekscijfers manipuleren om in wetenschappelijke kringen te scoren. Marcels halfzus, de vermaarde dokter Candy Nuwelle, is weer in het land en brengt de bal aan het rollen. Dat zorgt voor de nodige verwarring, vooral bij Fanny en Konstantinopel.

De Kiekeboes 154 Iemand Moet Het Doen

Wat gebeurde er met Regi Veggie? Hij is het nieuwe lief van Fanny en tevens eigenaar van het vegetarisch restaurant ‘Eet iek’. Nadat Regi gemolesteerd wordt, verdwijnt hij spoorloos. Wie zit er achter zijn verdwijning? De arrogante projectontwikkelaar die een oog liet vallen op zijn pand? Of spelen er nog andere belangen een rol? Als de politie de handen van de zaak haalt, gaan de Kiekeboes zelf op onderzoek, zwaar gehinderd door de irritante Dries Steene die hun strip moet keuren op politieke correctheid.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...

Heb de laatste tijd wat oude Kiekeboe's (in zwart wit!) gelezen. Toch soms wel leuke verhalen.

 

wat me ook opvalt, bvb bij Geeeeef acht. Geen ellenlange inleiding maar na anderhalve pagina zit Kiekeboe al in de kazerne. Rechtoe rechtaan

 

en de cliché mopjes ivm de ambtenarij... :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...