Ga naar inhoud

Valerian and the City of a Thousand Planets


Recommended Posts

Met grote verwachtingen naar de bioscoop gegaan voor Valerian. En om eerlijk te zijn viel het tegen. 

 

Het ziet er visueel allemaal prachtig uit, maar het verhaal is simpelweg slecht. Het is veel te langdradig en er is nauwelijks sprake van enige samenhang.  En er is nagenoeg geen chemie tussen Valerian en Laureline. 

 

Dit is dan ook een terechte flop.

Link naar reactie

"Terechte" flop? Dat is gechargeerd. Het zal niet bij iedereen in de smaak vallen.

De negatieve houding van de Amerikaanse pers is in elk geval opvallend.

American Blonde haalde in de previews 1,7 miljoen op, en de pes noemde het een succes.

Valerian haalde 10x zo veel op, maar ze noemden het een flop. Er is heel veel vooringenomendheid over die film.

Link naar reactie

Amerikanen houden er niet van als Europeanen films maken in een genre dat ze zelf denken beter te kunnen. Idem met strips. Zie Blueberry wat daar niet van de grond komt. Er was ooit een onderzeebootfilm met Denzel Washington III waar je twee kampen had. Oa een discussie over de Silver Surfer. Iemand in het slechte kamp vond de Moebius versie beter. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Peter Motte zei:

De negatieve houding van de Amerikaanse pers is in elk geval opvallend.

Valerian haalde 10x zo veel op, maar ze noemden het een flop. Er is heel veel vooringenomendheid over die film.

Volgens mij is dat een beetje standaard. Bij iedere film met een groot budget, is er een groot aantal mensen dat op een flop zit zit te wachten. 

Link naar reactie
44 minuten geleden, Tweetie zei:

Volgens mij is dat een beetje standaard. Bij iedere film met een groot budget, is er een groot aantal mensen dat op een flop zit zit te wachten. 

 

Bij sommige films is het bon ton om ze slecht te vinden. Waterworld bijvoorbeeld vind ik een heel goede film.

 

En de Star Wars films kan ik nog met moeite uitkijken.

Link naar reactie
3 uren geleden, Renegade zei:

Amerikanen houden er niet van als Europeanen films maken in een genre dat ze zelf denken beter te kunnen. Idem met strips. Zie Blueberry wat daar niet van de grond komt. Er was ooit een onderzeebootfilm met Denzel Washington III waar je twee kampen had. Oa een discussie over de Silver Surfer. Iemand in het slechte kamp vond de Moebius versie beter. 

Zoals ik het me herinner gaf Denzel Washington de soldaat die de versie van Mœbius goed vond na de discussie gelijk.

Link naar reactie

Het is voor mij ook lang geleden dat ik Crimson Tide nog heb gezien, maar IMDB zegt:

 

Hunter: Rivetti, what's up?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: I'm sorry, Sir. It's just a difference of opinion that got out of hand.

Hunter: What about?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: It's really too silly to talk about, Sir. I'd really just forget about...

Hunter: I don't give a damn about what you'd rather forget about. Why were you two fighting?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: I said, the Kirby Silver Surfer was the only real Silver Surfer. And that the Moebius Silver Surfer was shit. And Bennefield's a big Moebius fan. And it got of hand. I pushed him. He pushed me. I lost my head, Sir. I'm Sorry.

Hunter: Rivetti, you're a supervisor. You can get a commission like that.

[Snaps finger]

Petty Officer First Class Danny Rivetti: I know, Sir. You're 100 percent right. It will never happen again.

Hunter: It better not happen again. If I see this kind of nonsense again, I'm going to write you up. You understand?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: [No answer]

Hunter: Do you understand?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: Yes, Sir.

Hunter: You have to set an example even in the face of stupidity. Everybody who reads comic books knows that the Kirby Silver Surfer is the only true Silver Surfer. Now am I right or wrong?

Petty Officer First Class Danny Rivetti: You're right, Sir.

Hunter: Now get out of here.

Petty Officer First Class Danny Rivetti: Yes, Sir.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Zoals ik het me herinner gaf Denzel Washington de soldaat die de versie van Mœbius goed vond na de discussie gelijk.

De film is Crimson Tide, de film ging overigens niet over strips maar over de autonomie van een submarine commandant om nucleaire wapens af te vuren.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 minuten geleden, Chimichanga zei:

Hunter: You have to set an example even in the face of stupidity. Everybody who reads comic books knows that the Kirby Silver Surfer is the only true Silver Surfer. Now am I right or wrong?

De enige echte Silver Surfer is natuurlijk die van John Buscema.

Link naar reactie
33 minuten geleden, linthout zei:

De strips van Moebius worden in Amerika constant herdrukt en op allerlei formaten uitgegeven.

(Humanoids)

 

The World of Edena won dit jaar nog de Eisner Award voor Best U.S. Edition of International Material. Blacksad, De Kat van de Rabbijn en Tardi's Loopgravenoorlog hebben ook nog in die categorie gewonnen.

 

Slechte herinnering van Crimson Tide van me.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Kontiki zei:

The World of Edena won dit jaar nog de Eisner Award voor Best U.S. Edition of International Material. Blacksad, De Kat van de Rabbijn en Tardi's Loopgravenoorlog hebben ook nog in die categorie gewonnen.

"Eisner Award voor Best U.S. Edition of International Material" is voor m'n gevoel net zoiets als de Oscarcategorie "Best Foreign Movie", een statement dat alles uit de US superieur is. 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Tweetie zei:

Helemaal niet. Ze moeten de buitenlandse vertalingen maar laten concurreren tegen alle US producties. bv Best Graphic Album of Best Graphic Album: Reprint.  

Dan wordt het een poging om de beste award voorwaarden bij elkaar te zoeken waardoor vooral buitenlandse strips in aanmerking komen.

 

Ik denk ook dat niet-US-strips en niet-comics best als afzonderlijke categorie behandeld worden, vanwege de oorspronkelijke publicatiedata, stijl, klantenbasis en extra promotie.

Link naar reactie
Op 28-7-2017 om 15:54, boomvavavoom zei:

dan had Besson echter zich moeten schikken naar andermans visie, en ik vermoed dat hij dat niet op prijs zou stellen :)

Dan is dat toch niet helemaal gelukt vrees ik, ik heb me nog goed geamuseerd en het ziet er fantastisch uit maar de hoofdfiguren en plot komen recht uit de Hollywood trend van films met jonge mensen die er allemaal hetzelfde uitzien en moeten op-boxen tegen een corporatie of iets dergelijks.

 

Ik ben nu wel benieuwd naar wat hij van plan is met de volgende 2 films. :)

Link naar reactie
2 minutes ago, Bonte said:

Dan is dat toch niet helemaal gelukt vrees ik, ik heb me nog goed geamuseerd en het ziet er fantastisch uit maar de hoofdfiguren en plot komen recht uit de Hollywood trend van films met jonge mensen die er allemaal hetzelfde uitzien en moeten op-boxen tegen een corporatie of iets dergelijks.

 

Ik ben nu wel benieuwd naar wat hij van plan is met de volgende 2 films. :)

Ik ben een groot film- en stripliefhebber maar mijn eerste idee over deze film is gelijk aan hoe Bonte het hierboven beschrijft.

Ik heb de film nog niet gezien maar, los van de wetenschap dat het hier om een verfilmde strip gaat (wat waarschijnlijk in de vs bijna niemand weet omdat weinigen daar de strip zullen kennen) doet de film me wel wat aan als hersenloos popcornvermaak dat moet wedijveren met Dunkirk. Zo'n film kan erg leuk zijn (raiders of the lost ark is n meesterwerk vind ik) maar niet altijd genoeg om mensen massaal naar de bios te lokken. Zo'n hap, snap weg film kijkt vaak ook lekker weg thuis op de bank..

Link naar reactie
Op 29-7-2017 om 21:18, carioca zei:

Met grote verwachtingen naar de bioscoop gegaan voor Valerian. En om eerlijk te zijn viel het tegen. 

 

Het ziet er visueel allemaal prachtig uit, maar het verhaal is simpelweg slecht. Het is veel te langdradig en er is nauwelijks sprake van enige samenhang.  En er is nagenoeg geen chemie tussen Valerian en Laureline. 

 

Dit is dan ook een terechte flop.

Oei, als dat waar is dan is het echt wel een ramp. Ik vergelijk het dan een beetje met Star Wars. De eerste drie die zijn uitgekomen hadden nog wat chemie tussen Luke, Solo, Leia, en zelfs tussen R2D2 en C3PO. Daarna met die prequels was het gedaan met de chemie, sorry love story tussen Anakin en Amidala. Technisch misschien wel beter , maar geen echte chemie meer tussen de personnages. En met nr 7 betert het nog steeds niet. 

Dus wat ik lees over die Valeian motiveert mij niet echt om naar de bioscoop te rijden.

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

...doet de film me wel wat aan als hersenloos popcornvermaak dat moet wedijveren met Dunkirk. Zo'n film kan erg leuk zijn (raiders of the lost ark is n meesterwerk vind ik) maar niet altijd genoeg om mensen massaal naar de bios te lokken. Zo'n hap, snap weg film kijkt vaak ook lekker weg thuis op de bank..

Ik krijg dan weer de indruk dat dat is wat mensen voornamelijk willen zien in de bios. Nu ja, als ze al iets geven om wat er gespeeld wordt...

Maar dat is een andere discussie ;)

Link naar reactie

Het interview met Besson gelezen in Focus Knack. Hij lijkt nogal veel belang te hechten aan de looks van aliens en special effects. Dat is geen goed teken, ik denk dat iedereen ondertussen al weet wat er met cgi mogelijk is.

 

Een goed verhaal is belangrijker en ik heb Ravian altijd al kut met peren gevonden :(

Link naar reactie
21 minutes ago, Zwendel said:

Het interview met Besson gelezen in Focus Knack. Hij lijkt nogal veel belang te hechten aan de looks van aliens en special effects. Dat is geen goed teken, ik denk dat iedereen ondertussen al weet wat er met cgi mogelijk is.

 

Een goed verhaal is belangrijker en ik heb Ravian altijd al kut met peren gevonden :(

Dat idee heb ik ook- geen hond gaat er speciaal voor naar de bios omdat n film er zo mooi uitziet.. 

 

Alles wat met cgi mogelijk is hebben we nu al wel s gezien. Daar ga je t volgens mij niet meer mee redden

Link naar reactie
39 minuten geleden, Theoak zei:

Er zitten een paar hele leuke en interessante verhaallijnen in de serie Ravian. Juist de chemie tussen die 2 maakt het een leuke stripserie. 

Die chemie tussen de twee in de film, cq de dialogen, heb ik weinig positiefs over gehoord. 

 

39 minuten geleden, Theoak zei:

 Maar het is oorspronkelijk natuurlijk wel een serie voor een jeugdiger publiek dan de gemiddelde Reper.

In de tijd dat die serie verscheen, was de gemiddelde Reper ook nog veel jonger. :e007:

Link naar reactie
43 minutes ago, sanderg said:

Dat idee heb ik ook- geen hond gaat er speciaal voor naar de bios omdat n film er zo mooi uitziet..

Eigenlijk juist wel, wat mij betreft. Films met een straf verhaal werken net zo goed thuis, maar een film met straffe visuals, da's toch meer voor de bioscoop.

 

Woef! :P

Link naar reactie
16 minuten geleden, Tweetie zei:

Die chemie tussen de twee in de film, cq de dialogen, heb ik weinig positiefs over gehoord. 

 

 

nou, in het begin oogde het vreemd maar gedurende de film pakte het wel.

 

Wat ikzelf wel opmerkelijk was, was het feit dat de hoofdrolspeler eens geen mega-gespierde action-hero was qua fysiek.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
29 minutes ago, Yncke said:

Eigenlijk juist wel, wat mij betreft. Films met een straf verhaal werken net zo goed thuis, maar een film met straffe visuals, da's toch meer voor de bioscoop.

 

Woef! :P

Ok Ok- jullie hebben een punt: -) 

 

Laat ik t dan genuanceerder brengen- weinigen gaan enkel en alleen voor de visuals naar de bios als t verhaal van de film niet best is

Link naar reactie
1 uur geleden, Zwendel zei:

Het interview met Besson gelezen in Focus Knack. Hij lijkt nogal veel belang te hechten aan de looks van aliens en special effects. Dat is geen goed teken, ik denk dat iedereen ondertussen al weet wat er met cgi mogelijk is.

 

Een goed verhaal is belangrijker en ik heb Ravian altijd al kut met peren gevonden :(

Uit interviews lijkt me meer dat Besson de nadruk legt op een andere, kleurrijke en gekke wereld te tonen waar de kijker eventjes naartoe kan ontsnappen.

Films zijn meer dan alleen plot.

Link naar reactie

Logisch toch dat er weinig chemie is tussen Ravia en Laureliien. Ze heeft hem nooit goed kunnen uitstaan.

Ravian is een anti-held in de ruimte. Hij heeft goeie kanten, maar ook nogal wat gebreken. Laurelien pakt de zaken dikwijls beter aan dan hij.

 

11 minutes ago, pedem said:

Volgens mij is dit een film die je nu net wel in de bios moet zien.

Vind ik ook.

Zelfs al is het maar om ervoor te zorgen dat we eindelijk wat anders krijgen dan Star Wars, want dat komt echt m'n neus uit. Elk jaar minstens één SW-film. En tonnen strips! Zijn ze nu helemaal bedonderd? Vroeg of laat vreten ze hun eigen publiek op.

Link naar reactie

Zo slecht is de plot nu ook weer niet, he. 't is een beetje zoals met de Bond of Indiana Jones-films. Een probleem moet opgelost worden en daarvoor moet de held van dienst allerlei problemen overwinnen. En in dit geval zijn die problemen lekker gevarieerd.

En ja, een film als dit moet je niet op het schermpje van je tablet bekijken maar wel in de bioscoop op een zo groot mogelijk scherm.

Link naar reactie

Zelf hoop ik eveneens deze kunnen mee te pikken voor hij uit de zalen verdwijnt.  Fingers crossed.  'k Heb het project op de voet gevolgd en ben -ondanks mijn lichte afkeer van The Fifth Element- absoluut benieuwd naar het eindresultaat.  Dat ik Dane DeHaan als upcoming acteur kan waarderen, helpt ook al.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 minuten geleden, esteban² zei:

Zelf hoop ik eveneens deze kunnen mee te pikken voor hij uit de zalen verdwijnt.  Fingers crossed.  'k Heb het project op de voet gevolgd en ben -ondanks mijn lichte afkeer van The Fifth Element- absoluut benieuwd naar het eindresultaat.  Dat ik Dane DeHaan als upcoming acteur kan waarderen, helpt ook al.

 

M'enfin, the Fifth Element was een heel goede film. Angel-A was dan weer een miskleun van jewelste en die Taken gedrochten...

Link naar reactie

The Fifth Element had alles in huis om van mij een fanboy te maken, maar het kolderieke stootte mij volledig af.  Het lukt het me gewoon niet om volledig in de film op te gaan door de stijl, vaak eigen aan Besson. Het cartoonesque in alles maakt dat ik het met de beste wil van de wereld niet serieus kan nemen op vlakken waarop dat wél zou moeten, zélfs binnen die wereld. Maar die kostuums, die belichting, de manier waarop de camera beweegt ... Ik ben me voortdurend bewust van het feit dat ik naar een filmset vol mannen met idiote pakjes sta te kijken. Het voelt nooit of te nimmer écht aan, ook niet binnen het concept, waar ik nochtans voor open sta.

Maar goed, ik weet natuurlijk wel dat ik eerder een uitzondering ben. :)  Zowat iedereen die ik ken is zot van die film.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
13 hours ago, esteban² said:

The Fifth Element had alles in huis om van mij een fanboy te maken, maar het kolderieke stootte mij volledig af.  Het lukt het me gewoon niet om volledig in de film op te gaan door de stijl, vaak eigen aan Besson. Het cartoonesque in alles maakt dat ik het met de beste wil van de wereld niet serieus kan nemen op vlakken waarop dat wél zou moeten, zélfs binnen die wereld. Maar die kostuums, die belichting, de manier waarop de camera beweegt ... Ik ben me voortdurend bewust van het feit dat ik naar een filmset vol mannen met idiote pakjes sta te kijken. Het voelt nooit of te nimmer écht aan, ook niet binnen het concept, waar ik nochtans voor open sta.

Maar goed, ik weet natuurlijk wel dat ik eerder een uitzondering ben. :)  Zowat iedereen die ik ken is zot van die film.

Ik denk er hetzelfde over als jij..

 

Goede sci fi is voor mij bladerunner. Film ziet er geweldig uit en het verhaal is dat ook. Daarbij komt nog de geniale soundtrack van Vangelis.

In het sci fi genre nimmer getopt naar mijn mening.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...