Ga naar inhoud

strip2000 ronde 2


Recommended Posts

Het blad was al even uit, maar ik was wat laat met lezen, maar een felicitatie van Linthout is in the pocket.

 

Ik vond het stuk in stripschrift wat negatief, maar jij hebt moeite met ieder bericht op dit moment. Overal geef je gevraagd en ongevraagd je mening over, maar als het gaat over iets of iemand die je toevallig kent, ga je overdreven verontwaardigd zitten doen....dan mag niemand een mening hebben of iets benoemen.......

 

Ik heb trouwens geen negatieve ervaring met strip2000 en laat mij nergens negatief over iemand uit in deze zaak, maar goed, het is nog teveel.....

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Het blad was al even uit, maar ik was wat laat met lezen, maar een felicitatie van Linthout is in the pocket.

 

Ik vond het stuk in stripschrift wat negatief, maar jij hebt moeite met ieder bericht op dit moment. Overal geef je gevraagd en ongevraagd je mening over, maar als het gaat over iets of iemand die je toevallig kent, ga je overdreven verontwaardigd zitten doen....dan mag niemand een mening hebben of iets benoemen.......

 

Ik heb trouwens geen negatieve ervaring met strip2000 en laat mij nergens negatief over iemand uit in deze zaak, maar goed, het is nog teveel.....

+1

Link naar reactie
10 uren geleden, Lecram zei:

Het blad was al even uit, maar ik was wat laat met lezen, maar een felicitatie van Linthout is in the pocket.

 

Ik vond het stuk in stripschrift wat negatief, maar jij hebt moeite met ieder bericht op dit moment. Overal geef je gevraagd en ongevraagd je mening over, maar als het gaat over iets of iemand die je toevallig kent, ga je overdreven verontwaardigd zitten doen....dan mag niemand een mening hebben of iets benoemen.......

 

Ik heb trouwens geen negatieve ervaring met strip2000 en laat mij nergens negatief over iemand uit in deze zaak, maar goed, het is nog teveel.....

Natuurlijk geef ik ongevraagd mijn mening! Moet ik zitten wachten tot mijn mening gevraagd wordt dan?

Jij geeft ook ongevraagd jouw mening.Reageer je enkel als ze jouw mening vragen ???

Op een forum geeft iedereen ongevraagd zijn mening. Ik dacht dat dat eigen was aan een forum?

Ik volg ook de discussie  op het stripmakersforum.

DAAR zijn de gedupeerden aan het woord. Dat zijn de mensen die er echt wat over te zeggen hebben.

Het valt me op dat er daar WEL heel sereen en respectvol

omgegaan wordt met het gegeven. Van mij mogen ze er daar nog vijf jaar over doorgaan.Dat stoort me geenszins.

Hier heb ik inderdaad moeite met de manier waarop jij en sommige anderen zich maar blijven wentelen

in het verdriet en de pijn die de mensen van Strip2000 moeten ondergaan.

Je leest ergens iets in een oude stripschrift, en toch moet je het weer even lekker melden...

Maar je hebt niks tegen de mensen van Strip2000 ...neenee, dat natuurlijk niet.

Ach man, Peter draait zich om in zijn graf.

 

Link naar reactie

Ik betreur de gebeurtenissen rond Strip2000. 

Het is jammer voor de Nederlands/Vlaamse stripwereld. De uitgever zorgde voor een podium voor de Nederlands/Vlaamse stripwereld waar ik altijd alleen maar blij mee was. Hun fonds sprak mij niet altijd aan, (hun zijtak Gorrilla wel), maar op stripbeurzen waren ze altijd één van de meest prettige uitgevers en ze stonden altijd klaar voor kinderen op een beurs. Heb toch best een aantal boeken van hun in mijn verzameling gekregen in de afgelopen jaren. Uiteraard was Peter de grote drijvende kracht achter dit bedrijf. Betreur zijn wegvallen en wat dat betekend heeft voor de stripwereld.

 

Met het wegvallen van de uitgever blijkt maar weer: De een zijn dood en de ander zijn brood.

Gedupeerden zijn de mensen achter strip2000 en uiteraard de auteurs.

Profiteurs zijn de opkopers die geld verdienen aan de boeken die tegen dumpprijzen worden verkocht. (profiteurs of zakenmensen?) Dit is echter hetzelfde als eerder bij Talent of uitgeverij Beedee.

 

Zelf vindt ik het jammer dat er geen nieuwe titels meer uitkomen bij dit fonds, dat je ze niet meer op beurzen zal zien, dat er series zijn die niet compleet gemaakt kunnen worden.

Zelf vindt ik het als beursbezoeker prettig om een aantal uitgestelde aankopen voor wat minder geld te kunnen bemachtigen. En zo kan je er als persoon dan toch dubbel inzitten.

 

Ieder zo zijn mening, maar laten we vooral respectvol met elkaar op dit forum blijven omgaan. 

 

Link naar reactie

Ik ben wel met Willy eens

Hier wordt alleen maar negatief gesproken over de faillissement Strip2000

Ik had een keer een gesprek met Peter (en met een paar andere tekenaars van Strip2000).

Het was aan de eind van een beurs (Veldhoven), het was rustig en dus konden we rustig kletsen.

En wat me opviel dat Peter heel goed wist dat Strip2000 met verlies draaide.

Maar hij had een langere termijn visie.

Hij wilde een stripblad uitgeven, strips in het buitenland verkopen, (semi?)educatieve strips maken etc...

Voor het geld deed hij het niet, hij was rijk zat.

Het was zijn hobby, zijn passie en zijn liefde voor de strip.

Hij gaf jonge rijzende sterren zoals Aimée de Jongh, Kenny Rubens etc.. een kans.

Ik denk als Peter meer tijd had gehad :e001:  Strip2000 met dit soort sterren wel had overleeft

en nationaal en internationaal Strip2000 op de kaart had gezet.

 

Link naar reactie

Zo had ik zijn visie ook begrepen. Hij was een man met een hart voor strips.

En hij was slim genoeg om er uiteindelijk een winstgevende uitgeverij van te maken.

Helaas heeft het niet mogen zijn

Hij had me indertijd voorgesteld om samen met hem de uitgeverij op te starten.

Maar ik had geen zin in zo'n avontuur. Maar we hadden wel nog allerlei plannen samen.

Onze tweemaandelijkse lunch was telkens een feest.

Ik mis hem elke dag. Hij was een van de pakweg vijf heel goede vrienden die ik had.

Link naar reactie

Ik heb af en toe een babbeltje met een auteur die voor diverse uitgeverijen werkt, waaronder Strip 2000.

Hij vertelde me ook steeds over de gedrevenheid, vrolijkheid, correctheid en stipte betalingen van Peter.

Dat is dan ook het enige wat ik voor mezelf als herinnering meeneem.

Over het natrappen volg ik Willy zijn mening.

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

Dat kan ik helaas niet doen. Het stripmakersforum is een gesloten forum dat enkel toegankelijk is voor stripmakers.

Daar komen de kenners :e005:, die spreken wijs en respectvol.....afgesloten van het klootjesvolk, want die begrijpen er toch niks van....tsja, dat is ook een insteek.

 

Niemand op dit topic laat zich overdreven negatief uit (en zeker niet over Peter of zijn nabestaanden), dus waar heb je het nu over? Dat iemand zegt dat hij de uitgaven niet interessant vond of iemand bericht over aankomende veilingen of iemand die aangeeft dat de boeken weinig tot niks zullen opleveren op die veilingen of dat de uitgeverij nog geen winst had gemaakt?? Dat is geen wentelen in verdriet of expres melden, dit is open topic op een open forum website.    

 

Faillissementen zijn aan de orde van de dag in alle branches, dat is super vervelend voor de betrokkenen en ook voor derden, maar dat is ook zaken doen. Mijn vader is ooit ook failliet gegaan (en dat was wel wat groter) en ik hoop het zelf nooit meer mee te maken. Maar het overlijden van Peter was het echte drama, vreselijk. En ja, we hebben hem allemaal gekend en we hebben waarschijnlijk allemaal wel eens met hem gesproken (in casu ook wel eens zakelijk, gezien een project wat ik had/heb zakelijk) en het was een heel open, enthousiaste en eerlijke vent....zeker een groot liefhebber, al twijfelde ik daardoor juist persoonlijk aan zijn uitgave beleid (als dat mag.....).

En Linthout, ik begrijp dat jij heel dicht bij hem stond, het spijt me heel erg dat je een goede vriend als Peter moet missen en ik begrijp best dat je het heel moeilijk kunt hebben met het wegvallen van een belangrijk persoon in je leven, vreselijk, sommigen kunnen zich daarbij uit ervaring wel een voorstelling maken en degene die het nog niet ervaren hebben, zullen dit zeker ook begrijpen.

Maar dit topic is geen aanval op personen en gaat ook niet over Peter (al hing de uitgeverij natuurlijk zeker aan hem), maar het is een topic over een faillissement van een uitgeverij en in plaats van je af te reageren op anderen is het in dit topic beter om je mening te geven, een en ander te weerspreken of uit te leggen (als de feiten niet kloppen of er onzin wordt gesproken). En als je dat niet wilt, dan beter niet lezen uit bescherming, want dan irriteer je jezelf alleen maar. Maar het zal toch niet zo zijn dat alleen het feit dat meester Linthout iemand gekend heeft een indicatie is dat iedereen moet zwijgen en er een slot op een topic moet........dit snap je toch hopelijk wel?

 

Ik zou de cijfers ook niet gepost hebben, maar heb ook geen moeite met de realiteit en de openbaarheid. Ik trek hier dan ook geen conclusies uit, omdat ik de achterliggende constructies of afspraken of tegenvallers etc. niet weet.

Ook ik vond het stukje in de stripschrift niet echt relevant als stripliefhebber (en een negatieve toon hebben), maar die keuze maakt een redactie van het stripschrift en dat is hun goed recht.

Want openheid is een gegeven in een democratie en ja, er zijn veel domme mensen op de wereld en ja, die roepen soms maar wat, maar daar moet je boven gaan staan en dat moet je niet verbieden, hoe graag je dat ook zou willen. Anders kunnen bijvoorbeeld voetballers ook wel stoppen, die worden ook wekelijks door iedereen afgemaakt. 

Een faillissement is iets negatiefs, er zijn vooral verliezers, de berichten hierover zullen dus nooit positief kunnen zijn, AHMO, wat is het positieve aan een faillissement dan volgens jou? 

 

Maar het is onze hobby (en voor sommigen hun beroep) en we zouden de reep voor ons plezier moeten lezen, dus laten we verder on topic blijven.

     

   

 

 

  

    

Link naar reactie
3 minuten geleden, Lecram zei:

 

2 uren geleden, linthout zei:

Dat kan ik helaas niet doen. Het stripmakersforum is een gesloten forum dat enkel toegankelijk is voor stripmakers.

Daar komen de kenners :e005:, die spreken wijs en respectvol.....afgesloten van het klootjesvolk, want die begrijpen er toch niks van....tsja, dat is ook een insteek.

 

Nu dat weer. Waarom zou er geen gesloten forum mogen bestaan voor striptekenaars?

Klootjesvolk...Dat zijn jouw woorden.

Ik heb veel vrienden en kennissen onder verzamelaars en geïnteresseerden in strips en ik ben zelf ook een verzamelaar. Alle respect, ik ben blij dat ik niet de enige verzamelaar ben.

Op het stripmakersforum wordt heel veel overlegd over contracten en over zakelijke toestanden die

niet voor de verzamelaars bedoeld zijn.

Ik begrijp ook niet waarom je me 'meester Linthout ' noemt.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Lecram zei:

Niemand op dit topic laat zich overdreven negatief uit (en zeker niet over Peter of zijn nabestaanden), dus waar heb je het nu over? Dat iemand zegt dat hij de uitgaven niet interessant vond of iemand bericht over aankomende veilingen of iemand die aangeeft dat de boeken weinig tot niks zullen opleveren op die veilingen of dat de uitgeverij nog geen winst had gemaakt?? Dat is geen wentelen in verdriet of expres melden, dit is open topic op een open forum website.    

Hier ben ik het mee eens; zo lees ik de postings in deze draad ook. Een open discussie over de veiling, de uitgeverij en het uitgavebeleid.

16 minuten geleden, knobbel zei:

Over het natrappen volg ik Willy zijn mening.

En hier zie ik het dus totaal anders.  Kennelijk lezen mensen dezelfde postings en hebben ze er een totaal ander gevoel bij. Ik heb zelf geen persoonlijke aanvallen gezien.

Link naar reactie

Veiling is nu gesloten. 

 

Ik zie bij alle losse kavels die ik bekijk nul bieders, zelfs voor de aantrekkelijke series: 

https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1408246/In-de-geest-van-Gaudi-auteur-Torres-and-Iglesias-aantal-1-doos-a-12-stripshttps://www.daanauctions.com/NL/Lot/1407959/Gung-Ho-2-Kortsluiting-auteur-Von-Kummant-aantal-1-doos-a-14-strips of https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1407979/Het-lijk-en-de-bank-auteur-Sandoval-aantal-1-doos-a-13-strips 

 

De grote kavel had ook geen bieders:

https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1409569/Grote-partij-strips-ca-61-000-stuks 

 

Enkel de plastic zakjes zijn verkocht: 

https://www.daanauctions.com/NL/Lot/1409570/Plastic-tasjes-Strip-2000-ca-44-000-stuks

 

Ik heb op heel wat kavels geklikt, maar volgens mij zijn alleen de plastic zakjes verkocht. Zelfs bij de aantrekkelijke titels/kavels zie ik geen bieders.

Link naar reactie
14 hours ago, linthout said:

Wat leuk voor jou dat ze een vrij negatief artikel geplaatst hebben! Gefeliciteerd hoor!!!!

 

Waarom die aanval? Lecram kan het toch niet helpen dat stripschrift een negatief artikel over Strip2000/Gorizalla publiceert?

 

Quote

Profiteurs zijn de opkopers die geld verdienen aan de boeken die tegen dumpprijzen worden verkocht.

 

Hoezo, profiteurs? Die uitgeverij is failliet. Dat betekent dat hun producten slecht verkochten. Wie die inboedel opkoopt neemt een riscio. Er is geen enkele garantie dat je die strips ooit verkocht krijgt. Strip2000 gaf geweldig veel humoristische strips van hetzlefde genre uit. Doordat de reeksens stilvallen, komt er niets nieuws, en dat is doorgaans nefast. Over enkele jaren begint het er allemaal verouderd uit te zien.

Link naar reactie
15 hours ago, Lecram said:

Het blad was al even uit, maar ik was wat laat met lezen, maar een felicitatie van Linthout is in the pocket.

....

Ik heb trouwens geen negatieve ervaring met strip2000 en laat mij nergens negatief over iemand uit in deze zaak, maar goed, het is nog teveel.....

Weet je wat Willy waarschijnlijk in het verkeerde keelgat schoot? Dat je post dat er een "lang en vrij negatief artikel over strip2000" in stripschrift verschenen is en je daarna je bericht afsluit met een BREED GLIMLACHENDE EMOJI. Alsof je het met plezier gelezen hebt. Ik vat dat ook op als leedvermaak. En dat is niet "nergens negatief".

Link naar reactie
43 minuten geleden, Kenny zei:

Weet je wat Willy waarschijnlijk in het verkeerde keelgat schoot? Dat je post dat er een "lang en vrij negatief artikel over strip2000" in stripschrift verschenen is en je daarna je bericht afsluit met een BREED GLIMLACHENDE EMOJI. Alsof je het met plezier gelezen hebt. Ik vat dat ook op als leedvermaak. En dat is niet "nergens negatief".

Aah, las jij dat zo... En waarschijnlijk geldt dat dan voor anderen ook.

 

Ik las het meer als aanvulling op "Ik zal maar niet citeren", waar het achterstond.

Link naar reactie

Ook dit Strip2000 topic dreigt weer een eindeloos in herhaling vallende non-discussie te worden waarbij de redelijkheid langs beide kanten wat zoek is. Extreem selectief lezen, overdreven defensief reageren, elkaar met de vinger wijzen zonder enige bereidwilligheid om iets van uit een ander standpunt te bekijken. De één omdat hij emotioneel betrokken zou zijn, de ander omdat hij het haast zakelijk (nuchter) zou bekijken. En dan degenen die een zijde kiezen en vervolgens in hetzelfde patroon vervallen. Jammer maar helaas, dit gaat inhoudelijk op den duur nergens meer over en is zo niet meer dan het verlengde van de vorige discussie. Die bestond uiteindelijk enkel nog uit tegenreacties naar elkaar toe.  De vooringesteldheid waarmee al deze woorden hier gelezen worden, vormt het probleem. Ik ontvolg alvast dit draadje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voordat we er over blijven doorgaan, Esteban heeft groot gelijk, er is trouwens geen ruis (meer) op de lijn tussen Linthout en Lecram, geen zorgen, zij zullen er later een pintje op drinken. Het is een heel gevoelig onderwerp gezien de persoonlijke achtergrond bij het faillissement.

Dus nog eenmaal voor Kenny, probeer aub niet selectief iets te willen lezen of doe geen cherry picking uit citaatjes :e002:......een artikel lezen en later uitleggen als zijnde vrij negatief vind ik inderdaad geen leedvermaak en Kenny, iedereen begrijpt hopelijk dat de (normaal gebruikelijke lach) emoj op het citeren sloeg (omdat dit het pijnpunt was eerder in de discussie), daarom stond het hier ook achter. Laten we het maar op een verschil van inzicht houden in hoe verschillende mensen verschillend met slecht nieuws omgaan.

Waarom zou ik of een andere Reper enig leedvermaak moeten hebben, ik ben geen concurrent of vijand, ik had goed contact met Peter op beurzen en ik kocht regelmatig strips van de uitgeverij, dus waarom..BACK ON TOPIC.

 

Ik ben benieuwd wat er met de boeken gebeurd, die niemand koopt. Is het geen idee dat de tekenaars ze zelf kopen (als het Nederlanders of Vlamingen zijn), het bedrag is het niet en ze dan meenemen naar beurzen en ze daar bij het signeren bijvoorbeeld te verkopen? Of is dat teveel rompslomp?    

   

 

 

  

    

Link naar reactie
6 minuten geleden, Lecram zei:

Ik ben benieuwd wat er met de boeken gebeurd, die niemand koopt. Is het geen idee dat de tekenaars ze zelf kopen (als het Nederlanders of Vlamingen zijn), het bedrag is het niet en ze dan meenemen naar beurzen en ze daar bij het signeren bijvoorbeeld te verkopen? Of is dat teveel rompslomp?    

 

 

Je moet het ook kunnen zetten hee  ;-) 

Een doos bevat maar zo'n 30 exemplaren, en als je een reeksje hebt begint dat toch al te tellen.

 

En met die Gorilla's zijn dat allemaal hardcovers maar alleen van buitenlanders. Die staan niet te springen om onverkoopbare boeken in huis te halen

 

Link naar reactie

Ik dacht, als je ze dan koopt voor 1 euro per stuk (honderd) en ze dan op beurzen bij signeren verkoopt voor normale prijs met dedie erin? Voor de auteurs zelf moet het toch te verkopen zijn? Dan gaat in ieder geval niemand anders met je boeken aan de haal......

Maar inderdaad, veel geregel en je moet het allemaal opslaan.

Link naar reactie

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan. Als alles wordt verramsjt heeft dat net zo'n ontwrichtende werking als de jarenlange dumping van Talent-albums. Zeker bij Nederlandse auteurs heeft dat een negatief effect op wat ze in de toekomst willen doen.

 

Als Peter nog leefde had hij ongetwijfeld ook de bulk laten vernietigen (op een handvoorraad na), liever dan de reputatie van de uitgeverij te grabbel te gooien. Dat is overigens een dilemma waar elke uitgever vroeger of later mee te maken krijgt: voorraad die niet doorverkoopt kost alleen maar handenvol geld aan opslagruimte. Economische keuzes zijn vaak pijnlijk.

 

Maar zo'n curator, zonder enige voeling met de stripwereld, heeft daar natuurlijk geen enkele boodschap aan.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Lecram zei:

Ik ben benieuwd wat er met de boeken gebeurd, die niemand koopt. Is het geen idee dat de tekenaars ze zelf kopen (als het Nederlanders of Vlamingen zijn), het bedrag is het niet en ze dan meenemen naar beurzen en ze daar bij het signeren bijvoorbeeld te verkopen? Of is dat teveel rompslomp?   

Dat kan. Ik heb ook wel eens een paar dozen overgekocht na een faillissement van een uitgever. Maar uiteindelijk zit jij dan wel geld te geven aan iemand die (vaak) jou nog het een en het andere moet betalen. Dat is toch ook niet de bedoeling.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan.

Op den den duur wordt het zeker verkocht, het is alleen de vraag tegen welke prijs. Die hele partij staat nu bij Daan op de vloer en kan daar niet blijven staan. De curator zal het een keer verkopen, al is het maar tegen een prijs van 1ct per stuk. 

Link naar reactie
43 minuten geleden, Tom B zei:

Dat kan. Ik heb ook wel eens een paar dozen overgekocht na een faillissement van een uitgever. Maar uiteindelijk zit jij dan wel geld te geven aan iemand die (vaak) jou nog het een en het andere moet betalen. Dat is toch ook niet de bedoeling.

 

Maar kwijt ben je het geld toch al en als tekenaar is dit icm signeren nog te verkopen met meerwaarde.

Link naar reactie
4 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik hoop (en verwacht) dat helemaal niemand die grote partijen koopt, want de markt kan dat gewoon niet aan. Als alles wordt verramsjt heeft dat net zo'n ontwrichtende werking als de jarenlange dumping van Talent-albums. Zeker bij Nederlandse auteurs heeft dat een negatief effect op wat ze in de toekomst willen doen.

 

Als Peter nog leefde had hij ongetwijfeld ook de bulk laten vernietigen (op een handvoorraad na), liever dan de reputatie van de uitgeverij te grabbel te gooien. Dat is overigens een dilemma waar elke uitgever vroeger of later mee te maken krijgt: voorraad die niet doorverkoopt kost alleen maar handenvol geld aan opslagruimte. Economische keuzes zijn vaak pijnlijk.

 

Maar zo'n curator, zonder enige voeling met de stripwereld, heeft daar natuurlijk geen enkele boodschap aan.

Ik vraag me af op welke waarde een curator zo'n voorraad in zou schatten. 180.000 strips waar bedragen op gedrukt staan van 8,95, 14,95 etc. Een buitenstaander en niet-stripkenner zal dat dan al snel op een paar ton inschatten. 

 

Een wel-stripkenner zal het veel lager inschatten, voor een groot gedeelte van de voorraad zelfs als oud papier. Als die twee dan gaan onderhandelen over een doorstart, kan ik me goed voorstellen dat de onderhandelingen afspringen op zo'n verschil in inzicht over de waarde van de voorraad.

Link naar reactie

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat er een dergelijke partij wordt verhandeld. Dan horen de ingewijden te weten dat er tussen de 10 en 20 cent per stuk voor betaald zal worden. Ook verhelderend is het programma 'The Liquidator' op Discovery. Daar zie je ook hoe partijen voor een fractie van de winkelwaarde worden aangekocht en weer verkocht, waarbij de volgende tussenpersoon steeds weer een paar dollar probeert te verdienen totdat het uiteindelijk in ramsj-zaken terecht komt, of bijvoorbeeld bij een Kruidvat of zo.

Link naar reactie

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat je grote voorraden moet vermijden lijkt mij ook logisch. In dit geval leek me de voorraad van 180.000 erg groot in verhouding tot het aantal titels in de afgelopen jaren.

4 uren geleden, Kontiki zei:

Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Franstalig, neem ik aan? Of allebei de talen? 

Link naar reactie
21 uren geleden, Kontiki zei:

Een andere uitgeverij lost zo'n overstockproblemen op door onverkochte exemplaren te vernietigen. Want strips die niet verkocht raken, kosten ook geld door magazijnkosten en dure handling die niet opbrengt voor te geringe bijbestellingen. Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Ja, ik schrik hier eigenlijk wel van, overproductie en te lage omzetsnelheid zijn meestal de boosdoeners.

Uitwijken met overproductie naar andere landen om prijsdumping tegen te gaan gaat een beetje moeilijk

met Nederlandstalige producten in een niche markt.

Oplossing " vernietigen dan maar ", in plaats van verkoop aan bijvoorbeeld een Hermanex om prijserosie tegen te

gaan.

De verschillende elementen uit de context zal allemaal wel zijn, maar in de meeste branches die ik ken, is

dit toch wel de grote " bedrijfskiller ".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 19-8-2017 om 02:04, Kontiki zei:

 Onlangs gingen er naar verluidt nog - schrik niet - 1,6 miljoen strips door de papierversnipperaar.

Dat is inderdaad een heleboel. Bij de Daan auction was het grootste kavel 61.000 strips op 27 pallets. 1,6 miljoen is dan meer dan 700 pallets vol met strips. 

 

Ik vraag me af hoe dat gelabeld, gescand en geregistreerd is. Weet zo'n uitgever nog wat hij wel en niet in voorraad heeft en waar alles ligt? Of laat hij dingen bijdrukken die eigenlijk nog in de voorraad liggen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...