Ga naar inhoud

Blacksad


Maarten

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ai,ai,zoals ik al vreesde.De kritieken van het pas verschenen deel 5 in Franstalig gebied zijn niet mals.

Tekeningen gaan er terug op achteruit en een matig scenario.

De magie van de eerste twee delen is nu ver weg.

 

Het eerste deel was goed, het derde deel was goed en het vierde deel was goed... Het tweede deel was fantastisch. Dat is mijn mening. 

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om ooit nog het niveau van Artic Nation te halen (tot nu toe het beste Europese stripverhaal dat ik ooit las). Dus als die critici elk nieuw deel gaan spiegelen met die eerste successen dan lijkt me dat zelfs oneerlijk. Volgens mij gaat dit weer een zeer goede stripaankoop zijn op't einde van het jaar. 

Link naar reactie

Het eerste deel was goed, het derde deel was goed en het vierde deel was goed... Het tweede deel was fantastisch. Dat is mijn mening. 

Volgens mij is het nagenoeg onmogelijk om ooit nog het niveau van Artic Nation te halen (tot nu toe het beste Europese stripverhaal dat ik ooit las). Dus als die critici elk nieuw deel gaan spiegelen met die eerste successen dan lijkt me dat zelfs oneerlijk. Volgens mij gaat dit weer een zeer goede stripaankoop zijn op't einde van het jaar. 

 

Hier ben ik het mee eens. Arctic Nation steekt erbovenuit, maar voor de rest vond ik alle verhalen min of meer van hetzelfde niveau. Deel 4 bijvoorbeeld moet niet onderdoen voor deel 1, en Rode Ziel zou ik daar zelfs nog nét een beetje boven plaatsen. (Alma !! :hartje:)

Link naar reactie

Dat het niveau van de eerste twee delen qua scenario moeilijk te evenaren is kan ik nog aanvaarden , maar dat dit ook zo is voor het tekenwerk niet.

Waarom zou hij dit niet meer kunnen tekenen zoals de eerste delen ?Guarnido heeft het zeker nog maar wellicht moet het allemaal zo snel op papier.

Doodjammer , dat er ook tijd verloren is met een niet bijster goed album van Reiziger en het veel minder succesvolle Tovenarij.

Link naar reactie

Dat het niveau van de eerste twee delen qua scenario moeilijk te evenaren is kan ik nog aanvaarden , maar dat dit ook zo is voor het tekenwerk niet.

Waarom zou hij dit niet meer kunnen tekenen zoals de eerste delen ?Guarnido heeft het zeker nog maar wellicht moet het allemaal zo snel op papier.

Doodjammer , dat er ook tijd verloren is met een niet bijster goed album van Reiziger en het veel minder succesvolle Tovenarij.

 

 

Ik heb de nieuwste Blacksad doorbladerd en het leek mij op te vallen dat Guarnido er tekentechnisch de kantjes van afgelopen heeft. Veel diepere closeups van de personages en acties. Minder achtergronddetaillering en -ogenschijnlijk- minder plaatjes per pagina. Ook de afwerking van de inkleuring leek mij minder als bij de vorige delen.

Het deed mij denken dat ie inderdaad sneller als normaal deze strip moest afgewerkt krijgen.

 

Qua verhaal kan ik niets zeggen maar heb het laatste deel ook al aan mij voorbij laten gaan. Is de "nieuwigheid" van het concept er van af? Is het concept te beperkt om een langere reeks mee te vullen? 

Link naar reactie

Ik vond het ook weer een mooie aflevering, wel de minste tot nu toe, dat wel. Ik vond het ook minder spannend dan de andere delen. Wellicht omdat er minder zware thema's aan bod kwamen. Díaz Canales en Guarnido leken vooral plezier te willen hebben met dit deel en dat is ze gelukt. Paar keer goed gelachen in ieder geval. Ik denk dat de verwachtingen gewoon zo hoog was dat het bij voorbaat al niet waargemaakt kon worden. Het heeft twee jaar geduurd en de hype machine draaide ook al een tijdens. Ik zou 'm zo weer kopen.

 

http://the9thblog.blogspot.nl/2013/12/blacksad-5-amarillo-by-juan-diaz.html

Link naar reactie

Eindelijk ook eens zo'n album gelezen. De tekeningen vind ik prachtig.

Het verhaal rammelt en is gewoon flauw. Zet daar een andere tekenaar aan en er is geen mens die dit nog leest.

Een ontgoocheling.

 

Oei, gisteren de eerste 8 bladzijden kunnen lezen, en ik was al ontgoocheld door het schetsachtige van de tekeningen...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Vergeleken met de vorige delen valt mij het verhaal hier heel erg tegen. Flinterdun en van het niveau van een stationsromannetje... 

 

Het verhaal is juist heel erg 'On the Road', ik denk dat je bedoelt dat er te weing plot in zit? Als dit album deels als knipoog naar de beat generation is bedoeld zit er eigenlijk al weer te veel plot in :e012:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...