Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 26 En 27 Oktober 2013


dutch lines

Recommended Posts

Berichtje van Daedalus op hun Facebook pagina:

 

"We vernemen zopas dat tekenaar Saviori helaas wegens familiale omstandigheden niet aanwezig zal kunnen zijn op de beurs van Breda."

 

:wacko::unsure:  snik, snif, ik krijg steeds meer spijt dat ik voor Breda ipv FACTS heb gekozen... Dat wordt een heel duur weekendje met een zeer magere vangst.

Link naar reactie

jongens jongens, kom nou, er is de stand van boom nog en je kan altijd bij strips2go komen kijken.

 

Er is de heruitgave van alexander 1: alfa en omega en er is een speciaal mini boekje over hoe deel 2 gemaakt werd aan een spotprijsje te koop. (ik dacht 1 euro). En wel wat randanimatie.

 

Dat heeft die kaai met opgeblazen lucht niet :D

Link naar reactie

Lief...dat betekent geen hard hollende horde naar de allesbeslissende trap

Lief....geen gedrang bij Silvester met 1 nieuwe naam en 1 man die deze week al volledig is uitgemolken

Lief...geen rijen bij Dark Dragon vanwege het rare dingen aankoopbedrag en het ontbreken van tekenaars. Tarzan is allang ingehaald.

Lief...is er niet instinken bij Dodson en collega's met rare plaatjesboeken

Lief is je niet afvragen waarom deze beurs in een piekperiode zit en dus veel concurrentie kent

 

Lief.... is die 3 man die overblijven heel laten.

Link naar reactie

Niet te negatief, ik heb er best wel zin in, toch ook veel hele goede nederlandse en vlaamse tekenaars met mooie nieuwe uitgaven.

De trend om steeds meer comic mannen/vrouwen te contracteren is voor een dedi-jager als Lecram minder interessant, maar misschien voor anderen weer wel leuk.

 

Het is wel een feit dat het aanbod van internationale striptekenaars nogal beperkt is voor een groot en mooi opgezet festival als Breda. 

Maar dan hebben we weer eens de tijd om wat repers te spreken, wat series te complementeren en de Eppo tekenaars lastig te vallen  :D

 

Welke repers zullen we zien in Breda, naast Campesino, Roodbaard, Velden8, Striphooligan,Retep, Ssnerual, Lecram, tuinman.....????

 

Toch jammer dan Saviori heeft afgezegd......

post-150-0-60475800-1382627698_thumb.jpg

Link naar reactie

Lief...dat betekent geen hard hollende horde naar de allesbeslissende trap

Lief....geen gedrang bij Silvester met 1 nieuwe naam en 1 man die deze week al volledig is uitgemolken

Lief...geen rijen bij Dark Dragon vanwege het rare dingen aankoopbedrag en het ontbreken van tekenaars. Tarzan is allang ingehaald.

Lief...is er niet instinken bij Dodson en collega's met rare plaatjesboeken

Lief is je niet afvragen waarom deze beurs in een piekperiode zit en dus veel concurrentie kent

 

Lief.... is die 3 man die overblijven heel laten.

 

Dat wordt een beurs voor liefhebberts !

Link naar reactie

He Sytse, bedankt voor je antwoord voor Bosschaert.

Dan maar gelijk nog een vraagje: zijn er bij de EWppo stand weer signeertickets of is het vrij aansluiten. En welke tekenaars gaan bij jullie op nummer, Romano/Jorg....misschien nog Heuvel, Delbrassine, Brugman, van Oppen ???

Hoi Lecram, Wat ik weet van de vorige keren weet is dat Eppo wil dat je voor Jorg en Romano tekeningen een HC koopt en ik schat in dat ook bij Eric Heuvel en Rhonda dat gevraagd zal worden. Handtekeningen kan altijd maar voor een tekening is dit meestal het beleid. Andere tekenaars is het gewoon in de rij gaan staan tot je geholpen wordt. Ik ga vanavond richting Breda, dus zal niet meer op het forum komen, ik hoop jullie dit weekend in Breda te ontmoeten.

Link naar reactie

Het is wel een feit dat het aanbod van internationale striptekenaars nogal beperkt is voor een groot en mooi opgezet festival als Breda. 

 

Toch zijn er nog aardig wat namen die niet uit Nederlands of Vlaanderen komen. Ik tel er daarvan een stuk of tien, vijftien.

 

Maar het zullen er nooit zo heel veel worden, als de grotere uitgeverijen niks doen en het vooral van de organisatie en de kleinere uitgeverijen afhangt. Dus als je gaat klagen, moet je bij Dupuis, Dargaud etc. zijn.

Bovendien is de toegangsprijs voor twee dagen ook maar 13 euro. Dat is dus minder dan een dag in Gent.

 

Trouwens dat fraaie plaatje, is dat een dedi of een commissie?

Link naar reactie

Toch zijn er nog aardig wat namen die niet uit Nederlands of Vlaanderen komen. Ik tel er daarvan een stuk of tien, vijftien.

 

Trouwens dat fraaie plaatje, is dat een dedi of een commissie?

 

He Tweetie, dat plaatje is een commissie, die ik hierbij post is meer een dedie. 

 

10/15 internationale striptekenaars, daarmee bedoel ik striptekenaars (geen comic namen) met nederlands vertaalde boeken bij een reguliere uitgeverij.

Dan kom ik op Demare, Henaff, Jamar (maar is al vrij vaak geweest), Marin en Unzueta. De rest zijn allemaal comic (commissie??) tekenaars. Dus dan kom ik op 5 namen, waarvan er eentje al vrij vaak is geweest en eentje ook in Gent en stripwinkel aanwezig was). Dat is eigenlijk te karig voor dit evenement. 

 

Maar wel is creme de la creme van de nederlandse en vlaamse stripscene aanwezig, zoals Romano/Jorg, Bosschaert, DuCaju, Oudenaarden, Heuvel, Kuijpers, Teng, Delbrassine, Retera etc. etc.

 

Ik heb er in ieder geval veel zin in en zag dat mijn vlaamse vrienden zondag vroeg in de rij gaan staan en dat onze superbewaker Brouwertje me in de gaten gaat houden :lol:  

post-150-0-58170000-1382635771_thumb.jpg

Link naar reactie

Arcadia zal aanwezig zijn met twee auteurs.

 

Martin Jamar zal zijn nieuwste album van François Jullien "Weense nachten" met veel plezier signeren vanaf zaterdag namiddag. Daarnaast zet Jan Bosschaert met fonkelende pretoogjes een mooie deerne in uw "Dossier Jan Bosschaert". 

 

Enige signeerregel is een tekening per aangekocht album bij de stand van uitgeverij Arcadia.

 

FrancoisJullien2.jpg

Link naar reactie

THE Oak kan ik ook bijschrijven voor Breda..........

Ik ben ook van de partij!!! Met 6 strekkende meter kraam. Ik hoop dat de Repers tijd hebben om even langs te wandelen in de Finntaxzaal om o.a. van gedachten te wisselen over Tex Willer en Philemon. Tevens veel bakken met tweedehands in de betere kwaliteit ( geen euro-knallers...), ook veel Classics voor de liefhebber.

 

Tot dan,

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Arcadia zal aanwezig zijn met twee auteurs.

 

Martin Jamar zal zijn nieuwste album van François Jullien "Weense nachten" met veel plezier signeren vanaf zaterdag namiddag. Daarnaast zet Jan Bosschaert met fonkelende pretoogjes een mooie deerne in uw "Dossier Jan Bosschaert". 

 

 

Dat is top, mannen.

Twee supergoede tekenaars, ik zal zeker voor beide heren langskomen.

Link naar reactie
Almost time for Dutch convention BREDA where BAD's Raquel Versteeg, Dreamchaser Art, Eelco Koper and Thomas Du Caju are running around!

Also be sure to stop by the BAD-booth for special limited prints!

 

post-130-0-01725300-1382703449_thumb.jpg

 

 

Oh... krijg ik dan met mijn bestelling van de 4 ook een prent? :ph34r:

Wil je nog meer prints? Kom dan bij BAD langs (hoezo sluikreclame? ;)  )

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
In tegenstelling tot eerdere berichten zijn dit de auteurs die tijdens Stripfestival Breda je boeken zullen signeren:

 

- Patrick Hénaff (Het testament van kapitein Crown)

- Callixte (De autoreportages van Margot) NIEUW ALBUM

- Bruno Marchand (Een paar stappen naar het licht) ALLEEN ZATERDAG

 

http://www.silvesterstrips.nl/nieuws/2013-stripfestival-breda/

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Kapitein-Crown-prentenset.jpg

In tegenstelling tot eerdere berichten zijn dit de auteurs die tijdens Stripfestival Breda je boeken zullen signeren:

 

- Patrick Hénaff (Het testament van kapitein Crown)
- Callixte (De autoreportages van Margot) NIEUW ALBUM
- Bruno Marchand (Een paar stappen naar het licht) ALLEEN ZATERDAG

 

LET OP! Bruno Marchand signeert zaterdagmiddag pas vanaf 16.00 uur zijn boeken. Na de beurs zal hij zijn signeersessie elders in de stad voortzetten. Hiervoor zijn slechts een 20 signeertickets beschikbaar. Tickets zijn verkrijgbaar bij de Silvesterstand.

 

Bezoek ons in het Chasse Theater (bij binnenkomst voorbij de bar links). Speciaal voor de beurs hebben we enkele prachtige verzamelobjecten gemaakt. Wat dacht je van een gelimiteerde, gesigneerde A3-prent van Margot met de Fiat 500. En twee prachtige prenten-sets van Kapitein Crown. Iedere set bevat acht A5-prenten met daarop karakters van de strip afgebeeld. Beide sets zijn gesigneerd door tekenaar Patrick Hénaff! Vraag op de beurs naar de voorwaarden.

 

http://www.silvesterstrips.nl/nieuws/2013-stripfestival-breda/

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...