Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 26 En 27 Oktober 2013


dutch lines

Recommended Posts

Ik zag ineens die filmsterren achter een tafeltje zitten en kreeg spontaan medelijden. Toen wij er langs liepen zaten ze wat triest voor zich uit te staren want veel interesse voor hen was er niet. Maar ja, 15 euro neertellen voor een handtekening is misschien een beetje te veel van het goede.

die dwerg kan ik toch geen filmster noemer weet zijn naam geen eens een bn er van het d gartinituur

wie zat er naast hem?

Link naar reactie

Hoeveel repers hebben er hier ook de Strip2000 beursedities gekocht? Veel waar voor je geld:

* album in beperkte oplage 

* met een mooie prent erbij

* en ook nog een dedi

* waar je nog niet op eens op hoefde te wachten - tenzij je dat natuurlijk zelf wilde 

en dat voor maar een tientje. 

 

Ik heb ze zelf alle drie maar gekocht.

 

Ik heb die van Trix 2 gekocht. Echt bijzonder is de 'speciale beursuitgave' natuurlijk ook weer niet, want enkel de achterkaft is anders. En het prentje bij Trix was hetzelfde als de voorplaat. Dat prentje was wel gedrukt/geprint op heel mooi papier trouwens. Afijn voor 1 Eurootje extra moet je ook niet piepen natuurlijk...dus dat doe ik ook niet ;-). In Valkenswaard had ik er ook al een paar gekocht.

 

Van de beursorganisatie kregen de standhouders nog een speciale Virl - deze wel met een andere voorkant - net als vorig jaar met Storm. Dat is wel exclusief natuurlijk, oplage 250 stuks.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Van de beursorganisatie kregen de standhouders nog een speciale Virl - deze wel met een andere voorkant - net als vorig jaar met Storm. Dat is wel exclusief natuurlijk, oplage 250 stuks.

 

Leuk extraatje.

 

Eens kijken hoe lang het duurt voor deze op Catawiki staat. Iemand heeft de Strip2000 beursedities er al op gezet.

Link naar reactie

Dat soort stands was er nog redelijk veel.Volgens mij waren er een stuk of vier stands met strips voor een en twee Euro. Maar over het geheel genomen was het aanbod aan strips vrij beperkt. In bv. Valkenswaard was het aanbod veel ruimer en ook in Breda zelf was vorig jaar meer te koop.

Ik ben toch met 56 strips naar huis weergekeerd, dus het aanbod zat wel snor.

Link naar reactie

tuinman, je bent toch wel geweest??

Dit is toch een veel mooiere locatie dan al die sporthallen.

En gezien de gigantische drukte zijn de bezoekers het hier ook mee eens.

Aanbod was ruim voldoende en er was een prima mix met winkeliers, uitgevers, theaterzaal, tekenaars etc.

Ik vond dat er ook opvallend meer jeugd aanwezig was dan op vorige of andere beurzen.

 

Ik ben geen handelaar, dus kan geen oordeel vellen over standprijzen, maar ik zag bananendozen genoeg en ook de grote winkels/standhouders zag ik allemaal.

Link naar reactie

 

Dit is toch een veel mooiere locatie dan al die sporthallen.

En gezien de gigantische drukte zijn de bezoekers het hier ook mee eens.

Aanbod was ruim voldoende en er was een prima mix met winkeliers, uitgevers, theaterzaal, tekenaars etc.

Ik vond dat er ook opvallend meer jeugd aanwezig was dan op vorige of andere beurzen.

 

Ik ben geen handelaar, dus kan geen oordeel vellen over standprijzen, maar ik zag bananendozen genoeg en ook de grote winkels/standhouders zag ik allemaal.

 

Lecram, ik ben het helemaal met je eens. Breda en Haarlem laten zien dat een mooie locatie in een binnenstad ook nieuw publiek trekt.

Ik vind het ook super dat Breda kinderen onder de 12 jaar gratis binnen laat.

 

Ik denk dat Breda en Haarlem levensvatbaarheid laten zien en stripbeurzen in een sporthal een uitstervend fenomeen zijn.

Link naar reactie

Ik denk dat Breda en Haarlem levensvatbaarheid laten zien en stripbeurzen in een sporthal een uitstervend fenomeen zijn.

ach. Andere vorm/format. Denk dat dit ook blijft.

 

Maar zo'n theater is gewoon wel mooi.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

@lecram en snowleopard

 

het voor gedeelte in de hal en de entree wel mooi

 

maar die 2 grotere zalen bedoel ik

 

een sporthal is ook wat maar die is vaak ruimer meer licht maar kan ook drukkend zijn

gorinchem vind ik qa zaal wel wel mooi klimaat ook aardig ok alleen is dat boven en moet je een eind rijden met je kar/pallet voor je bij de lift bent

het aanbod viel mij nog niet tegen

niet heel veel dump gezien

de stands waren wel kleiner ook van de winkeliers

en omdat alles zo klein is lijkt het ook veel drukker

 

 

even uit mijn hoofd was breda de stand prijs 275 euro

voor een stand van 3,60m breed bij 70 cm diep

dat scheelt dus een 1,5 rij dozen

 

valkenswaard was 130 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

voor het weekend

 

goricnhem is volgens mij iets van 350 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

 

 

@erik van tex willer jij hebt vast nog wel ergens de tarieven van breda

 

smallpress was goedkoper overigens

Link naar reactie

@lecram en snowleopard

 

het voor gedeelte in de hal en de entree wel mooi

 

maar die 2 grotere zalen bedoel ik

 

een sporthal is ook wat maar die is vaak ruimer meer licht maar kan ook drukkend zijn

gorinchem vind ik qa zaal wel wel mooi klimaat ook aardig ok alleen is dat boven en moet je een eind rijden met je kar/pallet voor je bij de lift bent

het aanbod viel mij nog niet tegen

niet heel veel dump gezien

de stands waren wel kleiner ook van de winkeliers

en omdat alles zo klein is lijkt het ook veel drukker

 

 

even uit mijn hoofd was breda de stand prijs 275 euro

voor een stand van 3,60m breed bij 70 cm diep

dat scheelt dus een 1,5 rij dozen

 

valkenswaard was 130 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

voor het weekend

 

goricnhem is volgens mij iets van 350 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

 

 

@erik van tex willer jij hebt vast nog wel ergens de tarieven van breda

 

smallpress was goedkoper overigens

Tja en ik vond als bezoeker Valkenswaard echt boven die andere uitsteken. Veel meer aanbod van verkopers....

Link naar reactie

@lecram en snowleopard

 

het voor gedeelte in de hal en de entree wel mooi

 

maar die 2 grotere zalen bedoel ik

 

een sporthal is ook wat maar die is vaak ruimer meer licht maar kan ook drukkend zijn

gorinchem vind ik qa zaal wel wel mooi klimaat ook aardig ok alleen is dat boven en moet je een eind rijden met je kar/pallet voor je bij de lift bent

het aanbod viel mij nog niet tegen

niet heel veel dump gezien

de stands waren wel kleiner ook van de winkeliers

en omdat alles zo klein is lijkt het ook veel drukker

 

 

even uit mijn hoofd was breda de stand prijs 275 euro

voor een stand van 3,60m breed bij 70 cm diep

dat scheelt dus een 1,5 rij dozen

 

valkenswaard was 130 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

voor het weekend

 

goricnhem is volgens mij iets van 350 euro voor 4 m bij 1,10 of 1,20 m

 

 

@erik van tex willer jij hebt vast nog wel ergens de tarieven van breda

 

smallpress was goedkoper overigens

Die prijzen kloppen wel ongeveer. Alleen heeft Gorinchem een goedkopere afdeling voor leden van het Stripschap - "ruilbeurs" noemen ze dat...(jaja, "wilt u die Havik 2 HC ruilen voor mijn stukgelezen Suske & Wiske?").

 

De prijzen in Breda zijn hoog met als resultaat dat de beunhazen/sjaggeraars/ramsj-bak-bananendoos-euroknallers niet komen. Dat vind ik prima, namelijk minder concurrentie ;-)

 

Breda heeft bewezen een topbeurs te zijn met voor elk wat wils. Enkel de kraamhuur is een bedreiging voor ze. Aandachtspuntje.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

tuinman, je bent toch wel geweest??

Dit is toch een veel mooiere locatie dan al die sporthallen.

En gezien de gigantische drukte zijn de bezoekers het hier ook mee eens.

Aanbod was ruim voldoende en er was een prima mix met winkeliers, uitgevers, theaterzaal, tekenaars etc.

Ik vond dat er ook opvallend meer jeugd aanwezig was dan op vorige of andere beurzen.

 

Ik ben geen handelaar, dus kan geen oordeel vellen over standprijzen, maar ik zag bananendozen genoeg en ook de grote winkels/standhouders zag ik allemaal.

 

Lecram, ik ben het met de meeste punten niet eens.

 

Een sporthal is in z'n algemeen een mooiere locatie. Lekker makkelijk in te delen en je krijgt geen stands die over het hoofd gezien worden (Heb jij de acteurs of Strips2Go in dit weekend gezien?). Meestal ligt er ook een groot, gratis parkeerterrein bij.

 

In z'n algemeenheid was Breda een mooie mix van uitgevers, tekenaars en verkopers. Ik weet niet of het gigantisch druk is geweest. Ik vermoed dat wel meevalt en dat het door de geringe oppervlakte en de dicht op elkaar staande stands in het centrale gedeelte wel eens drukker kon lijken dan het werkelijk was.

 

Aanbod van stripalbums vond ik wat minnetjes. Ik heb weinig albums van mijn zoeklijst af kunnen halen. Ik zag wel veel eurostrips, hardcovers of comics maar bij de tweedehands standaardstrips in mooie staat was het aanbod heel erg karig.

Ik vermoed dat de standprijzen te hoog zijn voor een goed aanbod van striphandelaren en particulieren.

 

Als ik de Eppo- en Silvesterstands weg zou denken, zou Valkenswaard de betere beurs zijn. Nu ligt Breda met een neuslengte voor.

Link naar reactie

Nou geef mij maar een stripbeursstad als Haarlem, een mooie binnenlocatie met uitgeverijen en expo's, een markt vol goedgemutste handelaars met bananendozen, een paar fijne terrassen, een fraaie binnenstad waar je vriendin nog even kan rondstruinen/winkelen. Dat heb ik veel liever dan een muffe sporthal.........

Link naar reactie

Nou geef mij maar een stripbeursstad als Haarlem, een mooie binnenlocatie met uitgeverijen en expo's, een markt vol goedgemutste handelaars met bananendozen, een paar fijne terrassen, een fraaie binnenstad waar je vriendin nog even kan rondstruinen/winkelen. Dat heb ik veel liever dan een muffe sporthal.........

 

Breda zou dit ook kunnen organiseren. Ook een zeer gezellige binnenstad met veel terrassen, rond de binnenstad genoeg locaties om expo's etc te organiseren, in de grote kerk plemp je wat tekenaars neer, wijn is er al. Misschien een idee voor Dhr. van Bavel. Maar ik zou het wel 's zomers doen :)

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Ik ben ook wel gecharmeerd van Valkenswaard hoor, ik kom er vaak.

Maar Vwaard is natuurlijk onvergelijkbaar met Breda qua uitstraling, uitgeverijen, catering etc.

En in Breda weinig aanbod strips??? Alles stond ermee vol, ik heb alleen de handelaren met steeds dezelfde ouwe boekies in plastieken voor de driedubbele prijs niet gezien.

Maar ieder zijn eigen smaak, al heb ik het in jaren niet zo druk gezien. Normaal kan je op een beurs een kanon afschieten op de zondag namiddag, in Breda bleef het druk.

Link naar reactie

Nou geef mij maar een stripbeursstad als Haarlem, een mooie binnenlocatie met uitgeverijen en expo's, een markt vol goedgemutste handelaars met bananendozen, een paar fijne terrassen, een fraaie binnenstad waar je vriendin nog even kan rondstruinen/winkelen. Dat heb ik veel liever dan een muffe sporthal.........

 

Hear hear....

Link naar reactie

Breda was een geslaagde editie.

Locatie is top.

Genoeg te beleven om een dag mee te vullen.

Kinderen gratis entree, is TOP !!

 

Enkele punten die naar mijn mening voor verbetering zijn:

 

- Alleen het entree beleid tot de beurs wat ieder jaar veranderd is vervelend. Communicatie op voorhand is belangrijk!

- Jammer dat de beurs om stipt 17.00 uur sluit en hier al vanaf 16.40 uur melding van gemaakt wordt.

- Een op voorhand onduidelijke situatie over signeerbeleid hoe en waar voor wat betreft de buitenlandse tekenaren van de organisatie.

 

Maar nogmaals om toch met een positieve note te eindigen.

 

Top beurs, ik heb echt genoten !!!

Link naar reactie

Wat bedoel je precies met het entreebeleid, Velden8 ?

Ik had 's ochtends via internet een entreebewijs gekocht en was blij dat ik dat gedaan had. Bij aankomst stond een flinke rij voor de kassa en ik kon gewoon doorlopen. Dat zal ik volgend jaar zeker weer doen.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Wat bedoel je precies met het entreebeleid, Velden8 ?

Ik had 's ochtends via internet een entreebewijs gekocht en was blij dat ik dat gedaan had. Bij aankomst stond een flinke rij voor de kassa en ik kon gewoon doorlopen. Dat zal ik volgend jaar zeker weer doen.

 

Vorig jaar was het precies andersom, toen stond ik met mijn internet ticketje te wachten tot werkelijk de allersloomste Bredanaar zat te turen of het kaartje wel goed was. Dit terwijl de dagkaartkoperts vrolijk en gemeen grijnzend ons van alle kanten passeerden. Dit jaar was dit geweldig verbeterd, een behulpzaam jongmens scande er vrolijk piepend op los en de we konden als ware early birds de zaal instomen (terwijl Lecram en ik pas om half tien de parkeergarage binnenzoefden).. Dit had tot gevolg dat een sprintje trekken niet nodig was zodat de mensonterende sprinttaferelen (jammer voor Kcin Nesnaj) van vorig jaar beperkt bleven tot een plukje vlot marcherende duitsers.

Link naar reactie

Imajica schreef: Wat bedoel je precies met het entreebeleid, Velden8 ?

 

Nu inmiddels 3 jaar de beurs op deze locatie.

Het eerste jaar stond ik om 7.00 uur keurig als 1 van de eerste mensen bij de deur.

Bleek dat je via de parkeergarage moeiteloos naar boven kon komen en vervolgens voor alle mensen stond die buiten stonden.

Tegen de tijd dat de deuren toen open gingen stonden er al ruim 50 mensen voor je die pas later aankwamen dan ikzelf.

 

Tweede jaar parkeerde ik uiteraard in de parkeergarage en kocht een ticket online om snel binnen te komen.

Ik was vervolgens net zo snel boven als de mensen die buiten wachten. De voordeuren hadden ze op gedaan voor iedereen.

Ze hadden geleerd van de situatie van voorgaande jaren. Alleen mensen met een online ticket mochten ruim 5 minuten later naar binnen dan mensen met een gekocht ticket.

Weer was ik later binnen dan bedoeld en daardoor veel te vroeg uit bed gekomen.

 

Dit jaar kwam ik naar binnen via de parkeergarage. Werd mij verzocht om via de parkeergarage naar buiten te gaan en achterin de rij te sluiten.

Terecht voor de duidelijkheid!! Ik hoor achter mensen te staan die eerder 's ochtens bij de deur staan. Maar baal wel van het gewijzigde beleid.

Vervolgens had ik als gevolg van het voorgaande jaar geen online ticket gekocht. Net zoals meerdere mensen die ook baalde van de situatie van voorgaand jaar.

Ditmaal Scande ze alle tickets van online gekocht eerst en lieten ze de mensen naar binnen en vervolgens ging de verkoop van kassa tickets pas lopen.

Weer verkeerd gegokt.

 

Volgend jaar slaap ik uit en kom ik om 10.15 uur aan. Geen probleem, maar communicatie vanuit de organisatie was hier belangrijk geweest.

Wellicht dat ik anders op voorhand voor 2 dagen een ticket had gekocht voor de beurs.

Nu ben ik uiteindelijk toch slechts 1 dag geweest. :e012:

Link naar reactie

Volgend jaar slaap ik uit en kom ik om 10.15 uur aan. Geen probleem, maar communicatie vanuit de organisatie was hier belangrijk geweest.

Wellicht dat ik anders op voorhand voor 2 dagen een ticket had gekocht voor de beurs.

Nu ben ik uiteindelijk toch slechts 1 dag geweest. :e012:

 

Dat zal jij nooit doen, Velden8, volgend jaar sta jij gewoon weer heeeeeeeeeel vroeg met je neus tegen het glas met een vooraf gekocht ticket :P

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Haja, ik begrijp de frustratie. Ik kom zelf ver na 10.00 uur aan, via de parkeergarage met online ticket dus die verwarring is aan mij voorbij gegaan, ook de voorgaande jaren.

 

Imajica schreef: Wat bedoel je precies met het entreebeleid, Velden8 ?

 

Nu inmiddels 3 jaar de beurs op deze locatie.

Het eerste jaar stond ik om 7.00 uur keurig als 1 van de eerste mensen bij de deur.

Bleek dat je via de parkeergarage moeiteloos naar boven kon komen en vervolgens voor alle mensen stond die buiten stonden.

Tegen de tijd dat de deuren toen open gingen stonden er al ruim 50 mensen voor je die pas later aankwamen dan ikzelf.

 

Tweede jaar parkeerde ik uiteraard in de parkeergarage en kocht een ticket online om snel binnen te komen.

Ik was vervolgens net zo snel boven als de mensen die buiten wachten. De voordeuren hadden ze op gedaan voor iedereen.

Ze hadden geleerd van de situatie van voorgaande jaren. Alleen mensen met een online ticket mochten ruim 5 minuten later naar binnen dan mensen met een gekocht ticket.

Weer was ik later binnen dan bedoeld en daardoor veel te vroeg uit bed gekomen.

 

Dit jaar kwam ik naar binnen via de parkeergarage. Werd mij verzocht om via de parkeergarage naar buiten te gaan en achterin de rij te sluiten.

Terecht voor de duidelijkheid!! Ik hoor achter mensen te staan die eerder 's ochtens bij de deur staan. Maar baal wel van het gewijzigde beleid.

Vervolgens had ik als gevolg van het voorgaande jaar geen online ticket gekocht. Net zoals meerdere mensen die ook baalde van de situatie van voorgaand jaar.

Ditmaal Scande ze alle tickets van online gekocht eerst en lieten ze de mensen naar binnen en vervolgens ging de verkoop van kassa tickets pas lopen.

Weer verkeerd gegokt.

 

Volgend jaar slaap ik uit en kom ik om 10.15 uur aan. Geen probleem, maar communicatie vanuit de organisatie was hier belangrijk geweest.

Wellicht dat ik anders op voorhand voor 2 dagen een ticket had gekocht voor de beurs.

Nu ben ik uiteindelijk toch slechts 1 dag geweest. :e012:

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Misschien wel leuk: een kennis van mij maakt regelmatig reportages voor o.a. de Bredase tv, ook het stripfestival in Breda wordt niet overgeslagen. Hieronder linkjes naar de festivals van 2010, 2011 en 2012. Het festival van dit jaar is nog op de Bredase omroep te zien en staat nog niet op Youtube. De heren van 'Alexander de Grote' gaven dit jaar een spetterend interview. Mark Retera keek een beetje alsof hij er niet echt veel zin in had en één van de leukste interviews ooit was met Sneeuwwitje. Zodra deze editie op Youtube staat post ik het hier.

 

Voor nu:

 

2010: http://www.youtube.com/watch?v=iwke_s4veHw&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=6

2011: http://www.youtube.com/watch?v=82Ee5KSupzQ&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=7

2012: http://www.youtube.com/watch?v=HXJBFNLN6vw&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=4

 

Welke repers zien zichzelf terug ?

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Misschien wel leuk: een kennis van mij maakt regelmatig reportages voor o.a. de Bredase tv, ook het stripfestival in Breda wordt niet overgeslagen. Hieronder linkjes naar de festivals van 2010, 2011 en 2012. Het festival van dit jaar is nog op de Bredase omroep te zien en staat nog niet op Youtube. De heren van 'Alexander de Grote' gaven dit jaar een spetterend interview. Mark Retera keek een beetje alsof hij er niet echt veel zin in had en één van de leukste interviews ooit was met Sneeuwwitje. Zodra deze editie op Youtube staat post ik het hier.

 

Voor nu:

 

2010: http://www.youtube.com/watch?v=iwke_s4veHw&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=6

2011: http://www.youtube.com/watch?v=82Ee5KSupzQ&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=7

2012: http://www.youtube.com/watch?v=HXJBFNLN6vw&feature=share&list=UU_84__Dj1WZkgcEv7Zh49Jg&index=4

 

Welke repers zien zichzelf terug ?

 

Hela hola, de 'Stripfestival Breda 2013' staat al een tijdje online, hoor: https://www.youtube.com/watch?v=kPxWa-GZN6k ! Was trouwens ook al een tijdje te zien via de 'Alexander'-facebook-pagina...

 

Alleen jammer van die 2 lelijkerds in hun gekke pakjes rond 13'30"... :e012:

Link naar reactie

ah leuk, was dat een kennis van jou? De heren van Alexander de grote vonden het ook een leuk interview en goed gemonteerd. (wij hebben het namelijk al gezien :) )

 

De cameraman is een kennis van me. Hij doet ook de montage, samen met zijn vrouw.

 

Hela hola, de 'Stripfestival Breda 2013' staat al een tijdje online, hoor: https://www.youtube.com/watch?v=kPxWa-GZN6k ! Was trouwens ook al een tijdje te zien via de 'Alexander'-facebook-pagina...

 

Alleen jammer van die 2 lelijkerds in hun gekke pakjes rond 13'30"... :e012:

 

Aha, dat is zo te zien het officiele TV Breda kanaal, die anderen staan op het Youtube kanaal van de makers. Heb je ook geen reklame voor het filmpje :)

Die twee lelijkerds waren ze vergeten eruit te knippen hoorde ik ;)

 

11:38: Sneeuwwitje ! Dat schalkse knipoogje doet het helemaal ! ;)

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...