Ga naar inhoud

33e Brabants stripspektakel Veldhoven 1 & 2 september 2018


blacktiger

Recommended Posts

12 uren geleden, Tweetie zei:

Nee hoor, dat is Wilbert van der Steen. Maar tekenaars uit eigen land worden altijd over het hoofd gezien.

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg dat niet gelezen.

Enfin. Dagje kamperen voor Wasterlain en Sandron. Top uit eigen land. Breccia doet me denken aan een oude Wrightson. Als er nog tijd over is...

 

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg dat niet gelezen.

Enfin. Dagje kamperen voor Wasterlain en Sandron. Top uit eigen land. Breccia doet me denken aan een oude Wrightson. Als er nog tijd over is...

 

Eerder half dagje.

Formeel staan de heren aangekondigd om tegen 14.00u te beginnen met het signeren.

 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg dat niet gelezen.

Enfin. Dagje kamperen voor Wasterlain en Sandron. Top uit eigen land. Breccia doet me denken aan een oude Wrightson. Als er nog tijd over is...

Brecchia is er niet hoor, mocht ik soms die suggestie gewekt hebben.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Komend weekend is de volledige crew van ComicWatch te vinden bij het gezelligste stripfeestje van de Lage Landen. Naast de softcovers hebben we ook de hardcovers  van de reeksen bij ons en een gelimiteerd aantal luxe lederen exemplaren van onze reeksen die gelimiteerd zijn tot 25 ex. Van de reeks Vluchtelingen van tekenaar Przemysław Kłosin hebben we een speciale beurseditie bij ons waar er maar 50 van zijn , die naast het  verhaal een uitgebreid dossier bevat. Ook de speciale editie van De Vries van Patrick Van Oppen nemen we mee evenals de reeks Witte Indiaan en Aqua Invicta  van Leroy Soesman. 

 

Naast onze eigen boeken hebben we ook de nieuwste uitgaven van Patrick Cornelis bij ons, Virus 1-2 en zijn nieuwste boek  Verloren Zielen .

 

Als klap op de vuurpijl signeert ook Poets Luc het nieuwe deel  van Caztar en hebben we de gelimiteerde luxe boeken ook bij ons. Maar onthoud op is op want daar zijn er van elke reeks slechts 25 exemplaren van. Reserveren kan door een mail te sturen naar comicwatch@gmail.com

F09B1EC0-0B89-4A05-97FE-95A496A726B1.png

Link naar reactie
Op 28-8-2018 om 10:14, boomvavavoom zei:
eetie zei:

Nee hoor, dat is Wilbert van der Steen. Maar tekenaars uit eigen land worden altijd over het hoofd gezien.

Ik koop vaak een boek bij mijn SSZ maar voor tekeningen moet je veelal niet bij Nederlandse tekenaars zijn. Op enkele uitzonderingen na kun je hoogstens een kopje krijgen. Calvinistische inslag wellicht.

Dus op festivals besteedt ik er geen aandacht aan.

Link naar reactie

Eerste maal naar Veldhoven (eerste keer ook dat het niet samenviel met Stripfeest Brussel) en vond het dezelfde gezellige sfeer hebben als Valkenswaard. Er was veel volk maar ondanks dat toch aangenaam rond kunnen kuieren in de zalen en heel wat iinternationale tekenaars . Ook heel gemakkelijk wat tekeningen kunnnen scoren en voor het eerst sinds lang weer veel uitgegeven (voornamelijk door de dure beursedities & integralen).

 

 In Breda kom al jaren niet omdat de gezelligheid er zoek is, het is er steeds drammen is van de ene zaal of hal naar de andere te gaan in dat doolhof en er maar weinig internationale tekenaars zijn die me kunnen boeien.

Ik denk dat ze me in mei terug zullen zien op het Brabants Stripspektakel op de nieuwe locatie.

Link naar reactie
5 uren geleden, Michel zei:

Ik lees nu twee keer dat Breda een doolhof is. dat begrijp ik echt niet. Je hebt de centrale hal van beneden naar boven plus twee theaterzalen op de begane grond. Moeilijk kan dat toch niet zijn?

Toch zijn er tal van mensen die de tweede theaterzaal in Breda niet eens zien. 

 

De zalen in Veldhoven zijn veel ruimer en overzichtelijker en bieden veel meer mogelijkheden. Ik denk ook dat het voor standhouders gelijkwaardiger is. In Breda is de ruimte duidelijk te klein. En in Veldhoven kunje ook parkeren zonder te betalen, dat scheelt toch ook weer een bedrag ter grootte van de entree. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:

Toch zijn er tal van mensen die de tweede theaterzaal in Breda niet eens zien. 

 

De zalen in Veldhoven zijn veel ruimer en overzichtelijker en bieden veel meer mogelijkheden. Ik denk ook dat het voor standhouders gelijkwaardiger is. In Breda is de ruimte duidelijk te klein. En in Veldhoven kunje ook parkeren zonder te betalen, dat scheelt toch ook weer een bedrag ter grootte van de entree. 

Laat dat één van de redenen zijn waarom ze vertrekken uit Veldhoven...

Link naar reactie
1 minuut geleden, marioboon zei:

Laat dat één van de redenen zijn waarom ze vertrekken uit Veldhoven...

Natuurlijk hebben ze dat voor de fans dit jaar mooi opgelost door het af te kopen. Maar hoeveel houden ze dit jaar zelf nog over van de entree na aftrek van de parkeerbetaling? Niet veel denk ik, dus het is inderdaad logisch dat ze op zoek zijn gegaan naar iets anders. 

 

Dus deze mooie beurs is volgend jaar op een andere tijd en een andere plaats. We  hoeven dus niet echt lang te wachten.

Link naar reactie

Deze beurs blijft ieder jaar beter worden wat mij betreft.

Als je kijkt naar de kids corner, in 1 woord geweldig!

Die stier zal menig persoon van zijn rug gegooid hebben (inclusief mijzelf).

De stormbaan was een geweldig idee, en dan natuurlijk niet te vergeten de flipperkasten. 

Heb er veel volwassen en bekenden erbij zien staan om een potje te spelen.

 

Catering was net als voorgaande edities prima.

Ik vermoed dat op deze beurs in Nederland de meeste uitgeverijen vertegenwoordigd zijn.

Dit was duidelijk te merken met het aanbod van tekenaars uit binnen en buitenland.

Ik vermoed dat dit echt zo'n beurs was waar iedereen zonder problemen zijn budget kon spenderen en daar wellicht zelfs overheen ging.

En zo hoort het!

Geweldig om zoveel gepassioneerde mensen die van stripboeken houden bij elkaar te zien.

Heb weer een gezellig weekend achter de rug. 

De kinderen vonden het op zondag zo leuk, dat ze zonder twijfel de volgende editie er weer bij zullen zijn.

 

Organisatie, ga zo door!

Link naar reactie

Wel in mijn wereld zijn er twee festivals waar ik naar toe ga die er met kop en schouders boven uit steken. Dat is BD Hanret wat een echte beurs is voor dedi-jagers en liefhebbers van origineel werk en het Brabants Stripspektakel. Het stripspektakel is dan weer één van de bitter weinige beurzen die er in slaagt om alle leeftijden aan te spreken en dat verdomd goed doet.

Die lagen een half jaar uiteen waardoor ik zonder probleem me kon laten gaan met dure beursuitgaves etc. Het drama is geschied. Volgend jaar vallen ze samen :(.

Als het loopt zoals dit jaar is dat op vrijdag het pre-festival in Hanret, op zaterdag vanaf 2 uur in de ochtend aanschuiven in Hanret en op zondag in zombie-mode van het stripspektakel genieten. Dat wordt een zeer interessant weekend. 

 

Breda valt bij mij uit de top. Inhoudelijk zijn ze wel te vergelijken met Veldhoven, maar dat rennen is gewoonweg degoutant. In mijn geval met een gescheurde meniscus zou ik mezelf serieus pijn moeten doen voor een tekening. 

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, velden8 zei:

Catering was net als voorgaande edities prima.

 

 

Naar Nederlandse normen?

Hint Met de europese regelgeving inzake veiligheid van voedsel en verkeer van diensten en goederen mag er gerust over de nabijgelegen grens besteld worden.

 

Toch een prachtbeurs. Aan Dark Dragon zou ik wel voorstellen om gewoon signeertickets te verkopen in plaats van ons dezelfde boeken met een covertje nog eens dwingen te kopen, of om de keuze te laten. Die printer van jullie kan ook minder covertjes maken. Ik wil er gerust voor betalen.

 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Ambreville zei:

Als het loopt zoals dit jaar is dat op vrijdag het pre-festival in Hanret, op zaterdag vanaf 2 uur in de ochtend aanschuiven in Hanret en op zondag in zombie-mode van het stripspektakel genieten. Dat wordt een zeer interessant weekend.

nou, je doet er verstandig aan om dan idd minimaal de maandag verlof te nemen om na te genieten en uit te rusten! Succes en veel plezier alvast :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Onze 33e editie zit er weer op ! Wij (Patrick en Herman) bedanken hierbij onze keihard werkende vrijwilligers, onze toffe bezoekers, fantastische uitgevers, super-enthousiaste standhouders en alle geweldige stripmakers, die er weer een feestje van hebben gemaakt !! 

Wij, als organisatie, roepen altijd dat we van alles kunnen verzinnen en bedenken, maar dat het nooit gerealiseerd kan worden zonder jullie allemaal, dus heel veel dank daarvoor, dat jullie daaraan (weer) hebben meegewerkt !!

Maar laat ook weten, waar dat onze verbeterpunten liggen of geef leuke ideeën voor volgende edities door. Zo kunnen we samen het Brabants Stripspektakel nog beter, leuker, gezelliger etc maken !

En aangezien we nu geen jaar maar nog slechts 256 dagen, 19 uur en 26 minuten hebben, gaan we binnenkort weer beginnen met de voorbereidingen voor de 34e editie !!! 

Tot volgend jaar in Eindhoven !!!

 

flyer2019achter.jpg

flyer2019voor.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, BSS zei:

Onze 33e editie zit er weer op ! Wij (Patrick en Herman) bedanken hierbij onze keihard werkende vrijwilligers, onze toffe bezoekers, fantastische uitgevers, super-enthousiaste standhouders en alle geweldige stripmakers, die er weer een feestje van hebben gemaakt !! 

 

Maar laat ook weten, waar dat onze verbeterpunten liggen of geef leuke ideeën voor volgende edities door. Zo kunnen we samen het Brabants Stripspektakel nog beter, leuker, gezelliger etc maken !

Jullie ook bedankt namens alle bezoekers, of in ieder geval eentje als ik alleen namens mezelf mag spreken. 

 

Enige suggestie voor de toekomst is om te kijken of er nog uitgevers bijkunnen. Wellicht dat Silvester of Ballon ook nog op de beurs willen gaan staan. Voor Ballon zou dat dan de enige Nederlandse beurs zijn en zover is het niet van Antwerpen af.  Nu jullie in de tijd ver van Brussel af zitten zou dat moeten kunnen. 

 

Link naar reactie
Op 30-8-2018 om 19:37, Dark Dragon Books zei:

Mocht je nog Beurs Edities voor Brabants Stripspektakel willen reserveren dan kan dat tot uiterlijk vrijdagmiddag 12h. Mocht dat niet lukken, dan kun je ze ook op de beurs zelf kopen. Maar let op OP = OP. Reserveren kan op https://www.darkdragonbooks.com/c-3628799/beursedities/

BSS logo_large.png

Volgende keer misschien een advertentie plaatsen? Kan deze site en zijn eigenaar ook weer even vooruit.

Link naar reactie
15 uren geleden, Ambreville zei:

DD en Sylvester lijken me niet door één festivaldeur te kunnen.

 

professionals. En deuren zat, denk ik zo :)
Dan maar niet meer naast elkaar :)

 

Ik was zaterdag langsgeweest. Ik stond op tijd in de rij met maar een paar lui voor me. Het zonnetje scheen en ik dacht 'ik piep even uit de rij voor een ijsje bij de ijscokraam'. Lekker idee, maar ik merkte al snel dat ik mijn beurs was vergeten en ondertussen was de rij flink aangewassen :)

Dus dan maar lekker babbelen met de ijsco-man, daarna rustig teruglopen naar de auto en toen toch het plan om achteraan aan te sluiten. Maar tegen het einde stond Alex met een beeldje (Venom Bobblehead) voor me, dus daar blijven hangen en hem zijn comics (ruil dus) gegeven. Al met al een gezellig onderonsje verder en toen stond ik tegen 11 uur binnen. Uurtje vertraging maar soit.

 

Veel van de show was ik wel tijd kwijt met uitleggen/verantwoorden over Heroesdome. Was goed therapeutisch en ben blij dat iedereen zo goed reageerde. De stripwereld is er eentje van gunnen en van steun, heb ik wel gemerkt.

 

Wat betreft de beurs zelf: de nieuwe indeling was top. De kids-corner was goed, de workshop achterin perfect, de dealer-ruimte als vanouds te bewandelen. De uitgever/artiesten-hal was lekker vol en erg interessant. Goede artiesten overal, zeg!

 

Ik kwam met als hoofddoel Leroy Soesman en dat was ook de enige dedi die ik mee naar huis heb kunnen nemen, maar genoeg comics en strips als extra bagage!

 

Enige nadeel vond ik de locatie van de veiling en dat de intercom zo vaak werd gebruikt. Oorverdovend af en toe :)

Maar dat was het enige minpunt denk ik. Of meer kassa's in de ochtend, zou nog een tip kunnen zijn. 

Verder blijft dit toch wel een lievelingsbeurs van me!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...