Ga naar inhoud

Red Rider


Martin

Recommended Posts

23 uren geleden, boomvavavoom zei:

gaaf! Ook bij Brainfreeze!!!

 

23 uren geleden, pedem zei:

 

Waarom ben jij van sint-niklaas?

 

23 uren geleden, boomvavavoom zei:

neen, maar ik hou van Steven :)

 

 

Dan heb je die dag in St-Niklaas wel 3x geluk. :)

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Afgelopen zaterdag ook met de bedenker van Amoras en Red Rider enzo gesproken. Mooi om te horen wat de achtergrond was en wat de toekomstige plannen zijn! Ook de immense hoeveelheid aan cameo's en referenties uit popculture besproken, maar die had ik dus inderdaad állemaal gemist omdat ik die nooit heb gezien.

Ook veel over Merlijn gesproken en Merlijn als anti-held is toch erg goed neergezet!

 

Ook uitgebreid gelachen over mijn eigen "cameo" met mijn achternaam als soundeffect :)
Die man heeft humor :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 18-10-2017 om 14:32, Kool Thing zei:

 Net zoals bij Fanny K. vind ik de link met de Rode Ridder wel heel marketingachtig. Het is momenteel meer James Healer :). Ik heb het wat lastig met de kapstok onder wat de strip verkocht wordt en voor mij doet dat zelfs afbreuk aan de leeservaring.

Ik vind dat het meevalt. Je kan heel veel elementen uit deze strip terugplaatsen naar de Johan uit de Middeleeuwen. Een ridder met een queeste, een magiër, een megalomaan booswicht... Vooral de aanval in de diner vond ik in feite vintage Rode Ridder. Twee "rabauwen" die een damzel in distress lastig vallen en de Red Rider die tussenkomt.

 

Ik kan niet zeggen dat er mij iets stoorde aan deze strip. Tekenwerk deed me bijwijlen denken aan de Boucq uit Bouncer, maar dan nog vuiler. Die openingsscene in de woestijn is werkelijk perfect in beeld gebracht. De dialogen zijn top, de knipogen niet geforceerd... Enige bedenking die ik had is dat de Red Rider zelf eigenlijk niet al te veel meedoet in het verhaal.

 

Benieuwd naar de volgende delen, gelukkig komen ze snel.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, esteban² zei:

Het valt me op dat RED RIDER niet in de supermarkten terug te vinden is.  Noch bij Delhaize, noch bij Colruyt, noch bij Carrefour.  Althans niet in mijn omgeving.  Terwijl Amoras Kronieken en Fanny K of en dergelijke daar wél terug te vinden zijn.

Ook niet bij mijn krantenboer. Maar die andere twee titels zijn daar ondertussen ook verdwenen.

Link naar reactie
Op 2/11/2017 om 19:29, esteban² zei:

Het valt me op dat RED RIDER niet in de supermarkten terug te vinden is.  Noch bij Delhaize, noch bij Colruyt, noch bij Carrefour.  Althans niet in mijn omgeving.  Terwijl Amoras Kronieken en Fanny K of en dergelijke daar wél terug te vinden zijn.

Hij staat toch allesinds in hun nieuwe folder.

ze hebben blijkbaar een trucje gevonden om de vaste boekenprijs te omzeilen ...

794F60DB-E596-48AC-9C2D-3B84EB659EB6.png

Link naar reactie

Edit : Ik zie nu pas hoeveel punten je krijgt. Inderdaad. Een slimme truuk!

 

 

Nevermind mijn vorige stuk:

Oh, maar dat stelt echt niets voor. En zie ik zeker niet als korting eens je beseft hoeveel je moet uitgeven bij Carrefour alvorens je daar een Euro van terugziet. Dat is echt geen kortingstruukje, laat staan het omzeilen van de prijsgrens.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Normaal is het twee plus één gratis bij Carrefour. Nu de eerste keer met die punten. Is op zich beter systeem, anders moest je telkens drie strips van dezelfde waarde kopen.

Esteban, jij gaat duidelijk niet veel bij Carrefour als je denkt dat die niets voorstellen ...

Bij ons trouwens een hele stapel Red Rider in de Carrefour, naast de Largo en Asterix. En de vele tientallen andere reeksen.

Link naar reactie

Wat betreft de meldingen die ik persoonlijk gemaakt heb aan sommigen omtrent de stripspeciaalzaak.be Red Rider interviews, laat ik hierbij weten dat alles een beetje opgeschoven is.

Het Lectrr interview dateert nochtans van het Red Rider feestje vorige maand, bij de lancering van het eerste album. Maar David en ik kozen ervoor om dit niet meteen te publiceren, tussen de vele andere interviews daaromtrent die toen overal verschenen.

Het interview zou vorige zaterdag verschijnen, dus vlak voor de publicatie van het tweede deel. Echter ontbrak het de drukbezette David aan tijd om dat te realiseren. Ik heb me al een tijdje geleden reeds gerealiseerd dat de editing van een interview best wel veel tijd inneemt.

Daarom werd het interview verschoven naar vorige woensdag. Dinsdagnacht is David zo maar eventjes tien uur bezig geweest met de vele nieuwtjes, en werd de publicatie van dat interview uitgesteld naar volgende zaterdag. En daar mogen we nu zeker van zijn.

Het Stedho interview, dat plaatsvond bij de verschijning van het tweede Red Rider album, verschijnt volgende week zaterdag. Ik laat het aan David over om dat hier te bevestigen. Met alle eerbied voor zijn noeste werk.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
10 minuten geleden, Bart 01 zei:

Normaal is het twee plus één gratis bij Carrefour. Nu de eerste keer met die punten. Is op zich beter systeem, anders moest je telkens drie strips van dezelfde waarde kopen.

Esteban, jij gaat duidelijk niet veel bij Carrefour als je denkt dat die niets voorstellen ...

Bij ons trouwens een hele stapel Red Rider in de Carrefour, naast de Largo en Asterix. En de vele tientallen andere reeksen.

Welke Carrefour is dat?

Link naar reactie
2 uren geleden, esteban² zei:

En zie ik zeker niet als korting eens je beseft hoeveel je moet uitgeven bij Carrefour alvorens je daar een Euro van terugziet. Dat is echt geen kortingstruukje, laat staan het omzeilen van de prijsgrens.

 

Je krijgt wel per 15 euro strips 5 euro terug in de vorm van een bon! Wat toch wel een scherpe actie is...

Link naar reactie
On 11/8/2017 at 7:00 PM, steelke said:

Hij staat toch allesinds in hun nieuwe folder.

ze hebben blijkbaar een trucje gevonden om de vaste boekenprijs te omzeilen ...

794F60DB-E596-48AC-9C2D-3B84EB659EB6.png

Het is met de vaste boekenprijs wel degelijk nog altijd toegelaten om korting te geven, alleen niet zo veel dat je er opvallend mee kunt stunten.

Hoeveel zo'n punt opbrengt, is me niet duidelijk.

Bij de Standaard Boekhandel levert het zo'n 3% korting op. Toch nog genoeg om er rekening mee te houden of je het daar koopt/bestelt, of bij een online winkel, die misschien wel korting geeft maar ook nog verzendkosten rekent.

 

2 hours ago, steelke said:

Je krijgt wel per 15 euro strips 5 euro terug in de vorm van een bon! Wat toch wel een scherpe actie is...

 

Inderdaad, ja, 33% ...

Volgens mij omzeilen ze de regel doordat het punten zijn die niet alleen voor boeken kunnen worden gebruikt.

Het wordt afwachten hoe de economische inspectie daarop reageert.

Link naar reactie
4 uren geleden, Bart 01 zei:

 

Esteban, jij gaat duidelijk niet veel bij Carrefour als je denkt dat die niets voorstellen ...

 

Toch wel.  Maar mijn half bewerkte uitleg (via GSM lukt het mij niet om berichten deftig de editen) schept vast verwarring. ;)

Het eerste wat ik bedoelde -volledig los van de stripaanbieding- is dat het oorspronkelijk basis-puntensysteem bij Carrefour (net als bij Delhaize) eigenlijk helemaal niet zo interessant is, imo.  Je krijgt 1 punt voor elke 2 Euro die je bij hen besteed.  Pas vanaf 500 Bonuspunten krijg je een bon van 5 Euro.  Je moet dus voor 1000 Euro aankopen gedaan hebben alvorens je 'ochottekes' 5 Euro krijgt.  Dat is wat ik noem 'niets voorstellen'.

Wat de strips betreft, ik had eerst niet gezien dat je bij aankoop zoveel bonuspunten krijgt.  Dus @Martin, @steelke en jijzelf hebben gelijk: Dát is wél interessant.  Heel ander verhaal.  Geen twijfel.

Meestal doe ik mijn voordeel bij Colruyt wat betreft gewoonte-aankopen, omdat deze dit bij hun prijsreacties dan meestal op alles toepassen, maar hun laagste prijs (mogelijk reactie op andere actie) tegelijkertijd ook nog kan blijven gelden.  Wat dus vaak neerkomt op 33,33% korting op prijzen die al net iets lager kunnen liggen.  Zo heb ik in de laatste jaren mijn standaard-reeksen zelden meer dan 3,50 € betaald per stuk.  Soms minder.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ieder moet vooral naar zijn eigen portemonnee kijken. ;)  't Is wat gewoonte-aankopen (dan heb ik het over S&W, Kiekeboe, etc) betreft dát of stopzetten voor mij.  Wat 'de andere strip' betreft, ben ik overigens volop aan 't uitzoeken welke stripwinkel het meest interessant is voor mij (online aanbod, communicatie, verzending-verpakking, etc) nu ik amper nog de deur uit kan.  En dan nét omdat de stripwinkels soms zelfs interessanter zijn voor die strips aan het einde van de rit.  En dan plaats ik klantvriendelijkheid (een aftoetsende mail geeft vaak een goed beeld) nog boven alles als het er op aan komt een keuze te maken.  Dus in dat opzicht komt de opmerking toch wat ongelukkig.

On-topic : Ik heb RED RIDER uit nieuwsgierigheid op de Kerstlijst gezet. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, Martin zei:

 

Nog zo lang wachten? Waarom jezelf kwellen? Of is het omdat je dan ineens de volledige trilogie kan krijgen?

Deze week ook pas de twee delen aangeschaft. Nu twijfel ik om te wachten en in december de volledige trilogie in één keer te lezen of toch de twee delen nu al te verslinden.

Link naar reactie
22 hours ago, acor said:

Deze week ook pas de twee delen aangeschaft. Nu twijfel ik om te wachten en in december de volledige trilogie in één keer te lezen of toch de twee delen nu al te verslinden.

 

Indien je niet op hete kolen zit om de eerste twee delen te lezen, denk ik dat je beter wacht tot het derde deel ook verschenen is. Dat zal het beste leesplezier zijn, Acor.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...