Ga naar inhoud

Red Rider


Martin

Recommended Posts

Mijn enthousiasme is serieus gedaald, moet ik zeggen.  Een vriend, wiens mening ik toch wel naar waarde kan schatten, vond het alles tezamen ook gewoon niets meer dan een mislukte poging.  En ja, ik wéét het wel, altijd zélf ervaren is uiteraard de boodschap.  Altijd.  Maar als het aanbod zo groot is en het budget zo beperkt, moet je al eens knopen doorhakken en dan doen al die berichten mij twijfelen.  't Is menselijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mislukte poging? Mmm, dat zou ik nu niet echt zeggen. Tekeningen van Stedho zijn dik ok en ik kon het verhaal zeker wel pruimen. Het einde is misschien wat raar, maar geeft wel stof tot nadenken (wie heeft er nu eigenlijk gewonnen, en vertaal het 'ns naar de echte wereld).

Als dit een Hellboy-verhaal was geweest dan had niemand problemen gehad met het einde denk ik.

 

Ik vind wel dat de Red Rider eigenlijk eerder een bijrol heeft en dat is wat jammer.

 

Een vervolg hoeft voor mij niet echt. Ik,kijk wel erg uit naar ander nieuw werk van Stedho. En Lectrr mag voor mij nog scenario's schrijven, dit was eigenlijk zijn eerste en volgens mij heeft hij zeker potentieel voor meer lange verhalen.

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op ‎9‎/‎12‎/‎2017 om 18:12, Rik zei:

Deze onduidelijkheid geeft veel mogelijkheden om een sequel in te zetten.:e007:

 

en daarom haak ik af. Ik ben het eigenlijk ongelofelijk kotsbeu aan het geraken met al die reeksen waar ze maar blijven een vervolg op breien. Een trilogie moet af zijn en alle draadjes uitgelegd. En eindes waarbij je heel hard moet interpreteren vind ik ook maar niks.

Link naar reactie

Amoris vond ik eigenlijk niet 'fijn' qua einde, ondanks dat het een prachtig verhaal was geworden
J-Rom vond ik waardeloos
En nu Red...

Ik ben bang dat ik gewoon niet het gewenste publiek vorm.

Terwijl ik geanimeerd met Lectr alsook de bedenker bij SU van deze series heb gesproken en ik van hun enthousiasme hou.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gisteren de nieuwe albums van Red Rider en De Rode Ridder gelezen. Ik zat langer aan het album van 32 pagina's.

Einde van Red vond ik oké, hoewel me dat niet van mijn sokken blies wat ik wel graag geserveerd zag na alle promo. Red is inderdaad maar een figurant in de complete trilogie, maar waarom wordt in deel 2 het gezelschap van de Camelot-ranch voorgesteld om er daarna geen hol meer mee te doen? De indruk die het eerste deel op me maakte, is helaas niet verbeterd. En dat vind ik bijzonder jammer, ik had dit heel graag geweldig gevonden. Zeker als beloning voor de inzet van beide auteurs en de kans die ze kregen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tom B zei:

Niet té ambitieus willen zijn, en gewoon een klassieke strip maken, zoals Yann dat deed met S&W. Is dat wat we aan de volgende spinoff-makers moeten/willen meegeven?

Wel of niet ambitieus zijn heeft niets met goed schrijven te maken. Als het goed geschreven is, kan het me eerlijk gezegd niets schelen of het al dan niet ambitieus is. 

 

Link naar reactie
5 hours ago, JJL said:

Opvallend dat het enthousiasme voor deze reeks is in de loop van de (korte) tijd toch enigszins omgeslagen is (althans bij een aantal lezers). Ik laat deze trilogie voor nu aan me voorbij gaan.

 

Dalend enthousiasme? Bij de posters op dit forum wel, ja. De stripfanaten die ik ken, zijn op een paar uitzonderingen na heel enthousiast over deze trilogie.

De meningen in het algemeen blijken inderdaad sterk verdeeld te zijn. 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
12 hours ago, Tom B said:

Niet té ambitieus willen zijn, en gewoon een klassieke strip maken, zoals Yann dat deed met S&W. Is dat wat we aan de volgende spinoff-makers moeten/willen meegeven?

 

Aan zoiets ga ik me niet eens wagen. Met alle begrip voor de fans van die stripauteur, maar wat ik tijdens het doorbladeren van die S&W zag vond ik maar niks.

Voila, meningen verschillen inderdaad.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
22 hours ago, lukoste said:

Zelfs de megapumper van alles wat naar rode ridder ruikt is er stil van geworden :)

 

Helemaal niet! Ik wou eens jullie onbevangen meningen over dit album horen, zonder dat menigeen dat verpakte in een antwoord op mijn bevindingen.

Ik vind het derde deel dus super. Alles klikt ineen en de hoge verwachtingen worden ingelost. Dat er een open einde is, vind ik maar normaal. Vooral indien hier vervolgen op komen. Niet onder de titel van Red Rider, maar wel omtrent de bevolking en het wedervaren van de Camelot ranch. Wat mij betreft kunnen die er niet snel genoeg komen.

Bij herlezing van de trilogie blijf je nieuwe invalspunten en easter eggs ontdekken. 

Dit is van internationaal niveau. Indien de uitgeverij de gok zou wagen om dit in het Frans te vertalen, kan eindelijk nog eens een Vlaamse reeks de roem verwerven die ze verdient.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
8 hours ago, Tweetie said:

Wel of niet ambitieus zijn heeft niets met goed schrijven te maken. Als het goed geschreven is, kan het me eerlijk gezegd niets schelen of het al dan niet ambitieus is. 

 

 

En het ís goed geschreven. We hebben daarbij de ontbolstering van Lectrr als scenarist meehemaakt.

Bovendien is het prachtig getekend. Stedho bevestigt hierbij zijn topniveau.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
3 hours ago, blacktiger said:

Waarschijnlijk heb je een heel andere versie gelezen dan de mijne. Kan nergens iets terug vinden van wat je aanhaalt. Ik ga even de uitgever contacteren hoe het nu net telkens bij mij gebeurd dat ik steeds dat album aankoop waarin een andere versie werd opgenomen. :e005: 

 

Het is nochtans eenvooudig: RED RIDER kopen in plaats van ROODKAPJE!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik was helemaal mee met hun andere manier van vertellen na deel 2. Weinig actuale actie, veel laagjes en geweef. Ik had het er na wat aanpassing wel voor. Deel 3 verraste me dan weer met een volledig lineair verhaal zonder laagjes. Ik had het weer moeilijk. 

 

Een beter spreiding van stijlen en aanpak was mi beter.  

 

 

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, JJL said:

Hoho, eerder kon je een gelijksoortig grapje (m.b.t. Rode Ridder, Red Knight, Red Rider.... en Roodkapje) zelf niet zo waarderen:

 

1FA398C0-F1C3-4F62-B4B3-D03AF0C1D26B.jpeg

 

Dat is toch simpel? Jij en Blacktiger zijn Roodkapje fans.

Ik heb geen bezwaar tegen jullie voorkeur, maar begin er alstublieft niet de Red Rider of andere stripreeksen bij te betrekken!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Roodkapje in stripvorm met veel plezier gelezen in het verleden, of was het nu De rattenvanger van Hamelen. Daar was het meteen tenminste duidelijk waarover het scenario ging. Maar of jij nu een Rode Ridder of een Red Rider-fan bent maakt mij geen fuck uit. Shit spoel ik meteen door, ik druk zelfs tweemaal de spoelknop in om zeker te zijn dat er niets van over blijft. :e007:

Link naar reactie
52 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ik vind de Red Rider een heel frisse spin-off. Eigenlijk nog veel beter dan Amoras, omdat het verder af staat van 't origineel. 't Is veel moderner en geloofwaardiger (ondanks z'n ietwat ongeloofwaardige, wegens magisch-realistische) plot). Bovendien vind ik de rollen mooi gecast, heel volwassen aangepakt (wat de bedoeling was). En dan heb je die fabuleuze tekeningen van Stedho. 

 

Hier mogen ze, wat mij betreft, nog een vervolgje aan breien. 

DarlingImperfectBarasinga-max-1mb.gif

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 hours ago, blacktiger said:

Roodkapje in stripvorm met veel plezier gelezen in het verleden, of was het nu De rattenvanger van Hamelen. Daar was het meteen tenminste duidelijk waarover het scenario ging. Maar of jij nu een Rode Ridder of een Red Rider-fan bent maakt mij geen fuck uit. Shit spoel ik meteen door, ik druk zelfs tweemaal de spoelknop in om zeker te zijn dat er niets van over blijft. :e007:

 

Oei, jouw scatologische afwijking wat betreft strips die je tegenvallen, komen wel heel duur uit.

Ik zou zeggen: gewoon toiletpapier gebruiken in het vervolg, en vooral niet reppen over jouw anale fixatie!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ach Martin, ik zal je maar je gelijk geven, ik wordt toch zo moe van steeds jou gelijk te willen halen. Net alsof alleen de Rode Ridder en Red Rider de meest fantastische strips ter wereld zijn. Zelfs een paard ( en daar doe ik dit edele dier oneer mee aan) met oogkleppen op weet met zijn simpele geest dat er heel wat meer toppers ùet kop en schouder boven deze strips uitsteken. Dus wees blij met je gelijk en droom maar rustig verder over Johan en konsoorten. Maar opgepast voor natte dromen.

Link naar reactie
11 uren geleden, blacktiger zei:

Ach Martin, ik zal je maar je gelijk geven, ik wordt toch zo moe van steeds jou gelijk te willen halen. Net alsof alleen de Rode Ridder en Red Rider de meest fantastische strips ter wereld zijn. Zelfs een paard ( en daar doe ik dit edele dier oneer mee aan) met oogkleppen op weet met zijn simpele geest dat er heel wat meer toppers ùet kop en schouder boven deze strips uitsteken. Dus wees blij met je gelijk en droom maar rustig verder over Johan en konsoorten. Maar opgepast voor natte dromen.

 

ieuuww, wat flauw wordt dit allemaal weer, getver! Gun toch ieder zijn smaak en heb beetje respect, alsjeblieft.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Daan zei:

Gun toch ieder zijn smaak en heb beetje respect, alsjeblieft.

2

 

Mijn conclusie na de trilogie: behoorlijk sterk begonnen, sterker 2e deel, en dan verwacht je dat deel 3 nog beter gaat zijn en de ultieme climax gaat vormen. Maar dat blijft dan toch een beetje uit. Een fout die ze wat mij betreft ook in veel actiefilms maken: het einde is te groots en overdadig, en daardoor ga ik er minder in mee. En inderdaad, een epiloogje van een blad of 4 extra ware niet slecht geweest...

 

Ik onthou de fantastische tekeningen van Stedho en de dialogen en interpretatie van de personages door Lectrr. Niet het ultieme meesterwerk dat sommigen blijkbaar verwacht hadden, maar best een genietbare strip.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...