Ga naar inhoud

Stripdagen 2018 en Dutch Comic Con


Lecram

Recommended Posts

Op 18-2-2018 om 12:57, shakeitupguy zei:

Dank u. Daar doen we het ook voor. :e005: Verwacht je maar aan nieuwe aankondigingen van een 4 à 5 tal tekenaars in de komende dagen voor FACTS :e007:

een comicon zonder comic-gasten is geen comicon :)
Doe je goed, dus!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Na 15 jaar op rij De Stripdagen bezocht te hebben zal ik deze keer ook overslaan.
Nu zijn de Stripdagen helaas al niet meer dan een schim van wat ze ooit waren maar toch altijd nog de moeite vond ik.
Maar 20,00 euro entree en tegen de 20.00 euro parkeren is het mij in de verste verte niet waard.
En op die andere Comic Con beurs heb ik weinig te zoeken als ik de info op de site zo zie.
Ik begrijp die combi Stripdagen en Comic Con trouwens niet helemaal, dat zijn toch echt 2 totaal aparte evenementen ??
Jammer want in Rijswijk was het toch een prima beurs, maar goed dan kijken we maar alvast uit naar Veldhoven en Breda.
Kennelijk dit jaar ook geen beursuitgaven van Uitgeverij L / DLC / Eppo op De Stripdagen ??
Of zouden die de bui al zien hangen qua bezoekersaantallen....

Link naar reactie
5 uren geleden, Gast spirou zei:

Na 15 jaar op rij De Stripdagen bezocht te hebben zal ik deze keer ook overslaan.
Nu zijn de Stripdagen helaas al niet meer dan een schim van wat ze ooit waren maar toch altijd nog de moeite vond ik.
Maar 20,00 euro entree en tegen de 20.00 euro parkeren is het mij in de verste verte niet waard.
En op die andere Comic Con beurs heb ik weinig te zoeken als ik de info op de site zo zie.
Ik begrijp die combi Stripdagen en Comic Con trouwens niet helemaal, dat zijn toch echt 2 totaal aparte evenementen ??
Jammer want in Rijswijk was het toch een prima beurs, maar goed dan kijken we maar alvast uit naar Veldhoven en Breda.
Kennelijk dit jaar ook geen beursuitgaven van Uitgeverij L / DLC / Eppo op De Stripdagen ??
Of zouden die de bui al zien hangen qua bezoekersaantallen....

daarom en door de prijzen zijn diverse grote standhouders zijn al afgehaakt..

Stripschap heeft zijn ziel verkocht...

Link naar reactie
1 uur terug, Devil zei:

daarom en door de prijzen zijn diverse grote standhouders zijn al afgehaakt..

Stripschap heeft zijn ziel verkocht...

hahaha...........beetje voorbarig en zonder enige wetenschap.....wacht het nu eerst eens af.

Ik vrees ook voor het stripdeel, maar ik ga het eerst eens bekijken. Misschien valt het mee en is er inderdaad meer leven in de brouwerij en misschien is de striphal een doodse lege hal tussen de hectiek van de hallen van de DCC...... 

 

L en DLC staan bijvoorbeeld gewoon op de beurs en hun kennende komen er gewoon beursuitgaven, daar ben ik zeker van.

Dachten jullie trouwens dat ik geen parkeergeld hoeft te betalen als ik naar een popconcert ga of naar een voetbalwedstrijd of naar stripfestival Breda of het stripfestival In Brussel? 

 

Een combinatie met een Comic Con is natuurlijk een prima combinatie, als je van strips houdt is het meestal ook zo dat je open staat voor comics, tv series, andere verzamelingen etc. of hebben we hier met allemaal linnen tasjes bananendozen "vroeger was alles beter" ideeeen te maken? Niks mis mee, maar daar draai je geen stripdagen meer op, zo realistisch moet je zijn, dan zijn er genoeg alternatieven zoals jullie al aangeven. 

Je ziet ook totaal verschillende interpretaties, gast Spirou vond de dagen in Rijswijk goed, daar denkt bijna iedereen anders over, want die waren erbarmelijk slecht in mijn ogen. Niks nieuws, geen tekenaars, geen grote uitgevers, allemaal ouwe meuk en dodelijk saai.

 

En misschien een tip, als jullie de Nederlandse strips zo'n warm hart toedragen, wordt dan lid voor een paar grijpstuivers van het stripschap (je ontvangt dan ook nog een aantal bladen per jaar) en dan kom je er gratis in.

Ook al ben ik het met veel niet eens, ik steun de club, omdat strips een grote hobby van mij zijn.      

 

 

 

 

  

 

Link naar reactie

20 Euro blijft toch fors als je enkel een paar boeken wilt kopen. Ik heb ook al van diverse klanten gehoord dat ze Utrecht overslaan. Maar ik heb ook mensen gehoord die zeggen: goh, leuk zo'n comic con ik neem mijn neefje en nichtje eens mee en maak er een leuk familie-uitje van...

 

Het is maar net hoe je in het leven staat. Is het glas half leeg dan kruip je mopperend weg in een hoekje omdat vroeger alles beter en vooral goedkoper was. Bij andere mensen is het glas half vol en die maken er een verrassende dag van. Mag iedereen zelf weten. Ik hou wel van een feestje en het lijkt me erg leuk om al die verkleedde gasten rond te zien lopen. Ik krijg er zin in...

  

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Een paar jaar lees je, ze moeten samenwerken met een comic con. Nu hebben ze hun ziel verkocht, terwijl niemand nog op de beurs geweest is.

 

En dan het kost dit en dat. Tsja, ik moet meestal het halve land door voor een beurs. Ja dat kost geld voor benzine, eten, parkeren, entree en dan nog de boekjes. 

 

Gewoon genieten, of anders naar je ssz en daar je boekjes halen.

 

En ik ben van plan te gaan, scheelt me weer een tientje tov Veldhoven :e007:

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Lecram zei:

Ik vrees ook voor het stripdeel, maar ik ga het eerst eens bekijken. Misschien valt het mee en is er inderdaad meer leven in de brouwerij en misschien is de striphal een doodse lege hal tussen de hectiek van de hallen van de DCC...... 

Dat is het nu net, de meeste mensen willen eerst zeker weten dat ze iets zullen vinden dat hen interesseert voor ze geld gaan uitgeven. 

Link naar reactie
44 minuten geleden, fazerco zei:

En dan het kost dit en dat. Tsja, ik moet meestal het halve land door voor een beurs. Ja dat kost geld voor benzine, eten, parkeren, entree en dan nog de boekjes. 

Om een of andere reden telt iedereen altijd het geld van de entree maar nooit het geld dat ze bij het pompstation in de tank gooien.

 

Maar het gaat er mij vooral om wat ik er voor 'n geld terugkrijg, veel meer dan wat het kost. FACTS is een veel duurdere beurs, al was het alleen al vanwege de afstand, maar door de enthousiaste inzet van een paar mensen van die beurs hoef ik me daar geen zorgen te maken.

Link naar reactie
24 minuten geleden, sjaakie zei:

Op zondag kan je trouwens vlak bij de beurs gratis parkeren,  en met een p&r betaal je €8,- voor de hele. 

Ja.... op eerste paasdag gratis buiten parkeren in heel Utrecht (niet in de garages neem ik aan). Wat een koopje! Haarlem is op zondag ook altijd gratis trouwens.

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Een ticket kost zelfs 22,50 Euro aan de kassa lees ik op de site van De Stripdagen.
Dus je wordt in feite ook nog eens gedwongen je ticket al van te voren te kopen.
Dit riekt wat mij betreft naar een geldgenerator voor de organisator.
En ik heb begrepen dat dat deze keer niet het Stripschap zelf is.
Het lijkt er inderdaad op dat het Stripschap zijn ziel verkocht heeft....
 

Link naar reactie
11 uren geleden, Gast spirou zei:

Een ticket kost zelfs 22,50 Euro aan de kassa lees ik op de site van De Stripdagen.
Dus je wordt in feite ook nog eens gedwongen je ticket al van te voren te kopen.
Dit riekt wat mij betreft naar een geldgenerator voor de organisator.
En ik heb begrepen dat dat deze keer niet het Stripschap zelf is.
Het lijkt er inderdaad op dat het Stripschap zijn ziel verkocht heeft....
 

Je moet natuurlijk niks en wordt nergens toe gedwongen en ook theaterkaarten, popconcertkaarten, voetbalwedstrijdkaarten etc etc koop je van tevoren....wat is nu toch het probleem...als 2,50 voor een volle dag voor je hobby je naar de voedselbank verwijst.....dan kan je beter gewoon thuis blijven of naar een SSZ gaan.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...