Ga naar inhoud

Douwe Dabbert


Daan

Recommended Posts

Eens met vorige sprekers. Wie wil zich nu vastleggen voor een dergelijk bedrag... en waarom moeten het überhaupt van die overdreven luxe/dure uitgaven worden? Als het nu om een individueel album ging, was het een ander verhaal, maar 23 van deze delen....? Nee, geen handige keuze. Dan zijn de Philémon-heruitgaven verstandiger ingestoken.

Link naar reactie

Deze vond ik vandaag in mijn mailbox. Mooie uitgaves, ik houd daar wel van. Maar slechts € 150,- per deel. 23 x € 150,- = € 3.450,- SLIK!

 

Ik vond het een geweldige serie en zou ze graag mijn kids nog eens laten ervaren, maar DAMN!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En als je een design stoel zou kopen van pakweg 3450 euro, ga je er dan ook niet in zitten?

 

Zeker wel, een stoel is een gebruiksvoorwerp en dat wordt in de regel alleen maar mooier als je het (juist) gebruikt. Nieuwe strips met prijzen waar het in deze draad over gaat koop je (volgens mij) per defintie niet om te lezen maar om te hebben en dus als verzamel/beleggingsobject (=in folie en donker bewaren).

Link naar reactie

Nou, ik heb toch al een verkoper in een winkel horen vragen: ben je van plan er in te gaan zitten, of is het enkel maar om naar te kijken?

 

Deze Douwe Dabbert interesseert mij niet, maar de Version Originale reeks van Franquin bvb koop ik wel, en daar kijk en lees ik toch wel degelijk in hoor. Lezen en toch goed bewaren gaan wat mij betreft goed samen.

Link naar reactie

149 euro? Ik denk dat het niet verstandig is om maar 1 exemplaar te kopen. Hoe meer exemplaren je koopt, hoe zeldzamer en waardevoller je eigen boekjes worden. Als je met 15 man alle boekjes opkoopt elke keer, dan heb je goud geld in je handen. Had dit beter niet kunnen plaatsen, want nu gaat natuurlijk iedereen dat doen.

Link naar reactie

Dit is veel te hoog gemikt voor Barabas. Ik heb van de Douwe Dabberts de Lekturama-box. Heeft me 99 euro gekost maar het zijn mooie uitgaven, ze zijn compleet, niet eens zo duur als je deelt door 23 en de prijs per los boekje bekijkt én gegarandeerd volledig. De Lekturama-versies zijn voor mij al compleet genoeg, ik denk dat er eenvoudigweg geen plaats op de markt is om nog eens een 35 keer (!) duurdere versie uit te brengen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Van Bavel denkt echt alleen maar aan geld verdienen. 

Begrijpelijk, de kachel moet branden, maar waarom over de rug van al die tekenaars en liefhebbers?

Wie bedenkt in deze tijd van crisis en werkeloosheid etc. om dit te gaan uitgeven.
Prima als je geld wil verdienen maar doe het een beetje reeel en eerlijk.

 

In Gorinchem 5 euro vragen voor een signeerticket en dan de tekenaars niets geven.

Aan de tekenaars heb ik nog gevraagd of ze ook nog wat kregen. Nee was hun antwoord. 

Vreemde manier van zaken doen. Als ik zaken doe, wil ik dat beide partijen een goed gevoel hebben.

Die tekenaars snap ik ook niet, blijkbaar zijn  het masochisten en vinden het lekker om op deze manier behandeld te worden. Als een normale werkgever dit zou doen, heb je de poppen aan het dansen. 
Blijkbaar gaat het slecht met zijn DLC en het stripblad dat hij dit soort praktijken nodig heeft. 

Ter promotie van het stripblad Eppo wordt er gezegd. Is dat nog steeds nodig na 5 jaar?
Is het nog steeds niet te doen dat het blad zichzelf bedruipt. Volgens mij, worden de tekenaars bij Eppo onderbetaald en uitgemolken.
Daarnaast vind ik Eppo er ook als blad gewoon slecht uit zien. Dan heb ik het niet over de inhoud. Leuk dat het er is en leuk dat die strips gemaakt worden. Ondanks dat sommige niet mijn smaak zijn.
Maar zorg er als je blieft voor dat het blad er een beetje fatsoenlijk uit ziet. 
Het blad ziet er niet verzorgd uit en ik heb de indruk van vlug/vlug dan kunnen we weer verschijnen en hebben we weer geld in het laadje.

Van Bavel en co. zou een beetje naar de vorm moeten kijken en meer liefde voor het product 'strips' moeten tonen. 

Neem die rubriek Varia. Als een soort drol ziet het eruit ipv een beetje keurig en leuk leesbare rubriek.


Hij schiet zichzelf echt in zijn voeten zo. 
Aan de andere kant, zolang er over je gepraat wordt heb je bestaansrecht.

Link naar reactie

Oooh van Bavel, die schiet zijn eigen tenen er nog eens af met al her en her her her jawel de zoveelste heruitgave van Don L en meer.

Nu nog Gilles de Geus reanimeren zeker. Jongens ga toch eens met je tijd mee, dan alleen maar teren op voorbije glorie

 

Dat is toch deels de Nederlandse stripwereld. Hoewel er met de populariteit van mensen als Aimee de Jong, Gerard Leever (die doorlopend nieuwe reeksen uit zijn hoed tovert) en diverse anderen toch ook weer een deel dat vernieuwing en hang daar naar laat zien. 

 

Wat deze reeks betreft: Ik las eerder deze week Het Bedrog van Balthazar nog eens en ik moet zeggen dat het geheel niets aan kracht heeft ingeboet ondanks het feit dat het over een dwerg met een toverknapzak gaat. De verhalen en tekeningen zitten goed in elkaar voor jong en oud en verdient zeker een nieuw publiek naar mijn idee. Maar in hoeverre daar deze uitgaves voor nodig zijn, dat weet ik nog niet. Misschien is een tentoonstelling ook wel een aardige boost. 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Door de heruitgaven van DLC en de hernieuwde aandacht voor de strip Douwe Dabbert ben ik er toch aan begonnen. Op deze manier maken wat jongere mensen kennis met een van de beste tekenaars die we gekend hebben in Nederland. Ik heb geniet met volle teugen van deze reeks. Als het niveau vastgehouden wordt door de reeks heen dan behoort Douwe Dabbert tot mijn favoriete reeksen. Eindelijk leer ik deze klassieker kennen! 

Link naar reactie

Van Bavel denkt echt alleen maar aan geld verdienen. Begrijpelijk, de kachel moet branden, maar waarom over de rug van al die tekenaars en liefhebbers? Wie bedenkt in deze tijd van crisis en werkeloosheid etc. om dit te gaan uitgeven. Prima als je geld wil verdienen maar doe het een beetje reeel en eerlijk.

 

Ik snap niet dat je dit 'over de rug van' vindt. Het is maar een herdruk. Als je het geld niet voor over hebt, dan koop je de boeken toch niet?  

 

Zelf ben ik alleen maar blij dat het werk van Piet Wijn - de beste Nederlandse tekenaar van de 20e eeuw - beschikbaar blijft.

Link naar reactie
  • 6 years later...
Op 3/2/2013 om 19:24, Werner zei:

Dit is veel te hoog gemikt voor Barabas. Ik heb van de Douwe Dabberts de Lekturama-box. Heeft me 99 euro gekost maar het zijn mooie uitgaven, ze zijn compleet, niet eens zo duur als je deelt door 23 en de prijs per los boekje bekijkt én gegarandeerd volledig. De Lekturama-versies zijn voor mij al compleet genoeg, ik denk dat er eenvoudigweg geen plaats op de markt is om nog eens een 35 keer (!) duurdere versie uit te brengen.

Helemaal akkoord. Ik heb ook die Lekturama-box. Heel tevreden over. Stevig en mooi uitgegeven en compleet. Had ooit in de bieb enkele SC-albums van Douwe Dabbert gelezen en dan maar gelijk de hele reeks via Lekturama aangeschaft. Ik weet ook niet wie op de zoveelste herdrukken zit te wachten?

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
1 uur terug, Wil zei:

Er staan dossiers in de reguliere hardcovers die momenteel worden uitgegeven


De dossiers vind ik echt een mooie toevoeging, geschreven door de schrijver van de reeks, Thom Roep.

Ik ben blij met deze heruitgaven, het werk van Piet Wijn komt veel beter tot zijn recht door de nieuwe scans. De nieuwe inkleuring is ook in orde.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...