Ga naar inhoud

Matsuoka, een nieuw label van Standaard Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

4 uren geleden, Kristof Berte zei:

Dus: jullie gaan de strips misschien niet kopen omdat de reeks misschien wordt stopgezet als ze niet goed verkoopt.

 

 

 

 

Goh, dat is dan toch een conclusie die je -denk ik- zelf getrokken hebt, beste Kristof.  Want niets is minder waar.  Ik zou Mamette kopen nét omdat ik hoop dat het een kleine bijdrage is die mede tot de voortzetting kan leiden. 

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik dergelijke aankopen altijd wel met een dubbel gevoel doe, zeker bij integrales.  De "schrik" die er in zit om met halve collecties te zitten.  De drang om alles compleet te hebben, wanneer ik er aan begin, is groot bij mij.  Best een vervelend kantje aan mezelf, 't is wat het is.  Hèhè.

Enfin, bon.  Laten we nu eerst maar eens zien wat Mamette doet.  Nog geen reden om voorbarig te zijn enige hoop te verliezen natuurlijk. :)  Ik duim voor Matsuoka.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

Goh, dat is dan toch een conclusie die je -denk ik- zelf getrokken hebt, beste Kristof.  Want niets is minder waar.  Ik zou Mamette kopen nét omdat ik hoop dat het een kleine bijdrage is die mede tot de voortzetting kan leiden. 

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik dergelijke aankopen altijd wel met een dubbel gevoel doe, zeker bij integrales.  De "schrik" die er in zit om met halve collecties te zitten.  De drang om alles compleet te hebben, wanneer ik er aan begin, is groot bij mij.  Best een vervelend kantje aan mezelf, 't is wat het is.  Hèhè.

Enfin, bon.  Laten we nu eerst maar eens zien wat Mamette doet.  Nog geen reden om voorbarig te zijn enige hoop te verliezen natuurlijk. :)  Ik duim voor Matsuoka.

 

Soms concludeer ik al eens iets, vaak correct, even regelmatig verkeerd :) Mijn excuses.

 

Ik duim alvast ook voor Matsuoka. Het concept waarbij een grote uitgeverij ook al eens een 'kleinere' uitgave doet, kan ik alleen maar toejuichen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De Nero’s van Stallaert worden in tien integrales gebundeld. Telkens per vier verhalen en twee met vijf verhalen zoals de eerste. Achtergronddossiers van Yves Kerremans en Noël Slangen. De strips worden in zwart-wit uitgegeven op basis van nieuwe scans van de originelen die groter worden afgedrukt dan de platen in de oorspronkelijke albums. Oplage is bescheiden voor een Standaard. Ze konden de vermoedelijke verkoop zelf ook wel relativeren.

 

Het verschil tussen de Nero van Kim die deze week bij Knack te koop is en het album dat op 6 december verschijnt, is de gesigneerde ex-libris die bij alle exemplaren van de winkeleditie zal zijn. Er komt geen softcover. Het voorbeeld voor deze uitgave is de hommage-editie van Zilveren Tranen die vorig jaar na Sleens overlijden uitkwam, ook enkel in hardcover verscheen en heel goed verkocht. Maar ook hier geen torenhoge oplage.

Link naar reactie

Ik vond het gewoon zo onwaarschijnlijk en verrassend, dat ik dacht dat er een vergissing in de berichtgeving geslopen was, wat al eens voorkomt. Nothing more, nothing less. ;) Bij mij stond deze integrale nog op de twijfel-lijst omwille van meerdere redenen, neigend naar "ja". Maar persoonlijk beschouw ik dit als een afknapper van formaat. Ik haak af. Helaas.

@JJL: You made me laugh.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 uren geleden, Kontiki zei:

Het verschil tussen de Nero van Kim die deze week bij Knack te koop is en het album dat op 6 december verschijnt, is de gesigneerde ex-libris die bij alle exemplaren van de winkeleditie zal zijn. Er komt geen softcover. Het voorbeeld voor deze uitgave is de hommage-editie van Zilveren Tranen die vorig jaar na Sleens overlijden uitkwam, ook enkel in hardcover verscheen en heel goed verkocht. Maar ook hier geen torenhoge oplage.

Rare gang van zaken, dat die Knack editie een maand eerder in de winkel ligt en nog 2,50 goedkoper is ook.  

Link naar reactie

Ik zou dat in sommige gevallen ook interessant vinden en ik denk vele verzamelaars met jou, Speedy.  Maar in dit specifieke geval heb ik zelf te veel genoten van de inkleuring om deze nu plots zonder te beleven.  Ik heb ze nooit zonder inkleuring gekend, omdat ze nooit zo verschenen zijn.  En ik vond die inkleuring nu net zo aangenaam. Anders dan de eerste albums, die uiteraard geen kleur hadden.  Bij Jommeke, Urbanus of dergelijke zouden de oorspronkelijk niet ingekleurde albums mij absoluut niet storen zonder kleur.  Want zo werden die strips oorspronkelijk gelanceerd.  Maar een integrale van de albums die effectief in kleur verschenen waren, die moeten naar mijn gevoel ook in kleur zijn.  Ieder z'n ding natuurlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 years later...
Op 30/4/2021 om 21:56, Tom MDP zei:


Yep en vooral een andere inkleurster waardoor het zachte, mooie, palet werd ingewisseld voor het hardere palet van Rita Bernaers.

 

 

Ik heb het nog even nagekeken. Palermo was de laatste ingekleurd door Marie-Claire De Cock.

Vroeger eigenlijk nooit over die kleurverandering nagedacht, maar inderdaad voelden die albums visueel anders aan.

 

Dus zijn er slechts 7 albums die na de invoering van het groter formaat (om de tekeningen van Stallaert meer tot hun recht te laten komen) nog hebben kunnen genieten van die ideale inkleuring:

 

- De Held der Helden

- Operatie Ratsjenko

- De Blauwe Woestijn

- Bompanero

- De Staf van Bompa

- De Dood van Bompa

- Palermo

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...