Ga naar inhoud

TOERNOOI: DE MOOISTE STRIPPAGINA OOIT


sanderg

Recommended Posts

5 uren geleden, Jochen zei:

Een artiest als Turf mag vanwege z'n kleuren & pagina opbouw ook niet ontbreken; spijtig genoeg kan ik op dit moment niet in m'n albums bladeren om zelf een pagina te fotograferen:

turf-la-nef-des-fous-1.jpg.e9568c1deb1188c5ba47c3227a0ca147.jpg

Turf-La-Nef-des-Fous.thumb.jpg.899eae4bd7a0698d8caf459dddb479ee.jpg

 

We houden vandaag een plaatsje voor je open, maar met bovenstaande afbeeldingen kunnen we niet veel in het toernooi. Dus als je vandaag nog een betere afbeelding zou willen posten, met eventuele uitleg? 

 

Andere mensen die nog niets ingediend hebben maar dat wel nog willen, zouden dat best vandaag nog doen. Vanaf morgen mag iedereen die al meedoet een derde pagina inzenden, en eens we er 64 hebben, stopt het.

 

Zondagnacht om 24u stopt het indienen hoe dan ook. ;)

 

Met deze van @Jochen erbij, zouden we er dan 56 hebben. 

Link naar reactie
7 minutes ago, kuzuri said:

Andere mensen die nog niets ingediend hebben maar dat wel nog willen, zouden dat best vandaag nog doen. Vanaf morgen mag iedereen die al meedoet een derde pagina inzenden, en eens we er 64 hebben, stopt het.

 

Zondagnacht om 24u stopt het indienen hoe dan ook. ;)

@Jochen

En please please please, maak het 64. Dat zou on sleven makkelijker maken. ;)

Link naar reactie

Dat is een hele mooie plaat. Het gegeven dat het de laatste plaat is, maakt het nog eens extra speciaal. 

 

Ik heb voor morgen eventueel al een mooie pagina klaar staan van Chambré die de reeks Amoras verwoord, maar wat ik eigenlijk ook nog mis is werk van Bosschaert, Dupré, Bilal, Gazotti en André Geerts. Wie o wie?

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Fritz Alwill zei:

 

Misschien een late  inbreng.

 

De geniale  final scene van Bill Watterson.

 

 

5a21b53552826_CasperandHobbesfinalstrip.thumb.jpg.7dd8808ff0fb185d90720f5a541d6614.jpg

Lid geregistreerd 4 uur geleden.

Paranoïden zouden dit verdacht kunnen beschouwen.

Hopelijk speelt iedereen het '1 vrouw/man, 1 stem' spelletje eerlijk.

Dat respect verdienen de organisatoren.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Zwendel zei:

De naam en avarar zijn mij gekend van Catawiki dus dat zal wel snor zitten.

Nu is uw nickname eigenlijk ook redelijk verdacht 😁.

Geen probleem met mooie plaatjes hoor, deze heeft zeker zijn plaats.

Maar de manier van posten is als van iemand die regelmatig een forum bezoekt.

Zou heel toevallig zijn dat een vaste catawiki-waarde nu pas dit forum ontdekt en daar direct op inspeelt.

Maar het kan natuurlijk...

Peter zal dit ongetwijfeld door zijn IP-checker mangelen.

Link naar reactie

Ik ga ook 2 pagina's nomineren.

 

Jerome K Jerome Bloks van Dodier.

Een scène waarin de sympathieke detective op zijn solex een politiewagen schaduwt. De beelden zijn erg goed gekozen. Bloks komt maar enkele keren in beeld, soms alleen zijn hoofd in een spiegel, de band van zijn solex...

Dodier gebruikt heel vaak foto's als basis en dat merk je wel. Toch leven zijn personages en zijn platen.

Ook een zulke heldere vertelling dat woorden achterwege kunnen blijven.

 

Dan Jojo van André Geerts.

Een tekenaar bij wie alles eenvoudig lijkt. Maar schijn bedriegt. Die perspectieven vanop het dak zijn allesbehalve eenvoudig. Ook een mooie nachtelijke atmosfeer met hier en daar zwarte schaduwen die de tekening nog meer tot leven brengen. Doods zijn de personages van Geerts natuurlijk niet. Een Feel good strip voor de jeugdigen van hart.

 

Scan_20171201 (2).png

Scan_20171201 (3).png

Link naar reactie

Het is zaterdag en dus mag ik een derde pagina plaatsen. Hierbij dan.

 

Neil Gaiman is een van de beste schrijvers die er is. Dit is de sleutelscene uit Death: de tijd van je leven. Een scene met enkele van de grote themas: plicht, opoffering, leven en dood.

 

Alvie was gevallen en was toen dood. Even werd dat uitgesteld maar dat was maar voor even. Zo was de afspraak. En nu staat de groep in een halfdonkere overgang tussen leven en dood. Iemand moet er mee. En Boris offert zich op. De twee groepen scheiden zich. Langzaam zien we hoe Boris meegaat, het eeuwige duister in. En als de groep weer terug is, zien ze dat het geen droom was.

Fraai in beeld gebracht door Chris Bachalo. Grotere close-ups voor degene die mag blijven leven en degene die dood is. Mooie fade out van Boris en death die die overlevenden en de lezer aankijken.

Time of your life.jpg

Link naar reactie
14 uren geleden, Jochen zei:

Een artiest als Turf mag vanwege z'n kleuren & pagina opbouw ook niet ontbreken; spijtig genoeg kan ik op dit moment niet in m'n albums bladeren om zelf een pagina te fotograferen:

turf-la-nef-des-fous-1.jpg.e9568c1deb1188c5ba47c3227a0ca147.jpg

Turf-La-Nef-des-Fous.thumb.jpg.899eae4bd7a0698d8caf459dddb479ee.jpg

@Jochen ik heb deze plaat voor je gezocht en gevonden. 
Dit is dan je inzending, of wil je een andere van Turf? 

Eens er 64 zijn, wordt niks meer gewijzigd. 

5a21ea370c375_planche_nefdfou3_1106154172_ef1f8(1).thumb.jpg.c2a0b1e1d1ec397891933916b456cc68.jpg

 

Link naar reactie
43 minuten geleden, Tweetie zei:

Het is zaterdag en dus mag ik een derde pagina plaatsen. Hierbij dan.

 

Neil Gaiman is een van de beste schrijvers die er is. Dit is de sleutelscene uit Death: de tijd van je leven. Een scene met enkele van de grote themas: plicht, opoffering, leven en dood.

 

Alvie was gevallen en was toen dood. Even werd dat uitgesteld maar dat was maar voor even. Zo was de afspraak. En nu staat de groep in een halfdonkere overgang tussen leven en dood. Iemand moet er mee. En Boris offert zich op. De twee groepen scheiden zich. Langzaam zien we hoe Boris meegaat, het eeuwige duister in. En als de groep weer terug is, zien ze dat het geen droom was.

Fraai in beeld gebracht door Chris Bachalo. Grotere close-ups voor degene die mag blijven leven en degene die dood is. Mooie fade out van Boris en death die die overlevenden en de lezer aankijken.

Time of your life.jpg

 

 

Eerst derde inzending is ook meteen de 60ste. Nog slechts vier! 

 

Link naar reactie

ha!! ik realiseerde me net iets vreselijks- namelijk dat bijgaande splash van Don Lawrence niet was genomineerd!! wat mij betreft onmogelijk en daarom zou ik- als kuzuri ook ok is daarmee- mijn eerdere Tardi pagina graag vervangen door deze.

 

Ik meen eens gelezen te hebben dat toen Martin Lodewijk deze splash zag hij bijna niet kon geloven dat mensenhanden dit hadden gemaakt. Ik sluit me daar bij aan. Dit is echt zo ongelofelijk briljant gedaan... Don Lawrence was n groots kunstenaar  

who.png

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

hoppa! mijn derde pagina 😁 de eerste Hermann! 

 

Deze pagina uit Sigurd (Schemerwoude) komt uit de periode waarin Hermann teken-en verhaaltechnisch op zijn hoogtepunt was. De sfeerzetting is fe-no-me-naal... het water spat bijna in je gezicht, je voelt de kou.. ontzettend goed gedaan.. meesterlijke plaat vind ik

 

Bois Maury Sigurd pg 10001.jpg

 

Eindelijk een Hermann. Ik begon al te wanhopen ;)

Link naar reactie
8 minuten geleden, sanderg zei:

ha!! ik realiseerde me net iets vreselijks- namelijk dat bijgaande splash van Don Lawrence niet was genomineerd!! wat mij betreft onmogelijk en daarom zou ik- als kuzuri ook ok is daarmee- mijn eerdere Tardi pagina graag vervangen door deze.

 

Ik meen eens gelezen te hebben dat toen Martin Lodewijk deze splash zag hij bijna niet kon geloven dat mensenhanden dit hadden gemaakt. Ik sluit me daar bij aan. Dit is echt zo ongelofelijk briljant gedaan... Don Lawrence was n groots kunstenaar  

who.png

 

Hmmm... ik had toch ergens geschreven: eens er 64 zijn, wordt niks meer gewijzigd...
Maar allez, omdat gij het zijt. 

 

Maar daarmee is het indienen (en eventueel wijzigen) nu ook echt afgesloten. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...