Ga naar inhoud

HE-MAN and The Masters of the Universe (DC)


esteban²

Recommended Posts

Die comics waren dan ook bijzaak. Het ging voornamelijk om het speelgoed en de tekenfilmserie, uitsluitend gericht op jongetjes. Via She-Ra ook op meisjes uiteindelijk. Het is absoluut geen humoristische bedoening, maar dit soort dingen kom je wel vaker tegen. Ik vermoed dat het af en toe opzettelijk was en de makers zich op dat vlak amuseerden. Maar evengoed niet altijd en dus wel degelijk onbewust. Fisto was nu eenmaal een fistende fister. :)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Eindelijk!

 

The DC Comics adventures of He-Man, prince of Eternia, are collected in a single, massive Omnibus at last!

DC COMICS PRESENTS #47,

HE-MAN AND THE MASTERS OF THE UNIVERSE #1-6 (2012)  :cheerf2:

HE-MAN AND THE MASTERS OF THE UNIVERSE #1-19 (2013) :cheerf2:

HE-MAN: THE ETERNITY WAR #1-15 :cheerf2:

DC UNIVERSE VS. MASTERS OF THE UNIVERSE #1-6 

HE-MAN/ THUNDERCATS #1-6

and the MASTERS OF THE UNIVERSE specials

THE ORIGIN OF HE-MAN #1

THE ORIGIN OF SKELETOR #1

and THE ORIGIN OF HORDAK #1 and more! 

2138828752_He-ManOmnibus.thumb.PNG.58b86788c51fc8653b889e609b860d45.PNG

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De negatieve reacties komen vooral van leeftijdsgenoten (30-gers) die hun jeugd opnieuw willen beleven, maar al jaren geen animatie meer kijken.  Deze "gekke" (!?) stijl wijkt natuurlijk af van wat in de 80s gangbaar was.  Ik snap de commentaar ook niet echt, ze hebben toch niet echt de trend van 't moment gekozen qua stijl en voor mij oogt het behoorlijk braaf in dat opzicht, verrassend klassiek zelfs, zeker niets "geks".  In tegendeel. Van She-Ra was ik maar halvelings fan, maar ik wil deze toch wel eens checken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

POWER OF GRAYSKULL: The Definitive History of HE-MAN and the Masters of the Universe is vanaf 24 augustus exclusief te zien op Netflix!

Dit is van de makers van de gelijknamige Turtle Power en Nintendo docu's.  Al enkele jaren in ontwikkeling, deze mannen weten ook echt wel waar ze mee bezig zijn. Ik kijk! :) 

En die "Toys that Made Us" aflevering was eigenlijk niet altijd 100% correct wat de feiten betreft.  Ik geloof dat het ditmaal wél zo zal zijn.

PS: Wat die YouTube video betreft, mijn mening over die live-action film is zowat het omgekeerde. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

I see. :) 

Wel, zelfs als klein manneke kon ik Masters of the Universe niet echt smaken.  De teleurstelling van toen zit nog vers in mijn geheugen, het zat diep. ;) Vlak daarna heb ik zelfs de poster (die ik al had gekregen van de videotheek-uitbater) van de muur gehaald.  Dit week gewoon veel te veel af van datgene waar ik als liefhebber op hoopte.  Dat het grotendeels op Aarde afspeelde, kon ik ook al niet smaken.  Die karakters interesseerden mij geen hol en eisten veel te veel tijd op.  Waar waren de talloze iconische karakters en de tekenfilm- en speelgoedreeks?  Waarom kwamen er andere wezens in de plaats?  Waar was Prins Adam?  Waarom ging het niet over datgene waar het hoorde over te gaan?  Waar was de strijd tussen Castle Grayskull en Snake Mountain en bovenal die wereld waar het zich allemaal zou moeten afspelen?  Alsof al hetgene dat tot de kern van He-Man behoorde overboord gegooid werd.  Dat van die "menselijke context" heeft voor mij net de film verpest.

Het is nu bijna 20 jaar geleden dat ik hem nog eens zag.  Maar ik betwijfel of mijn gevoel nu anders zal zijn ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hij schijnt een immense fan te zijn, dat kan nooit kwaad, denk ik.


image.png.c7716ed10a38152b83f6e127621d70cb.png

 

Deze had ik wel zien aankomen, zeker na het grote succes van de nieuwe She-Ra.  He-Man zit al enkele jaren onophoudelijk in de lift, er blijft maar nieuwe merchandise verschijnen her en der die goed verkoopt.  En dan nog met de live-action in aantocht ...

  Ik vraag mij wel af hoe deze directe sequel op de animatieserie er gaat uitzien, aangezien ze op alle vlakken 100% trouw willen blijven aan het origineel.  Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het exact als een filmation uit die tijd zal ogen.  Ik moet zeggen dat ik mij overigens niet meer kan herinneren hoe die reeks indertijd gestopt is.
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ergens denk ik ook wel "Laat het gerust!", maar wie weet ... Tegenover een "The Dark Crystal" prequel stond ik ook erg skeksis, ik bedoel, sceptisch.  En kijk, ik geniet met volle teugen. :)   Ik denk dat ik meer vertrouwen heb ik een cartoon-sequel dan in de film.  Omdat de film zeker een trilogie zou moeten zijn en ze een deftige herwerking onmogelijk in één film kunnen proppen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 11/9/2019 om 08:05, esteban² zei:

egenover een "The Dark Crystal" prequel stond ik ook erg skeksis, ik bedoel, sceptisch. 

Oh no, you didn't ... 

 

 

Op 11/9/2019 om 08:05, esteban² zei:

 Ik denk dat ik meer vertrouwen heb ik een cartoon-sequel dan in de film. 

Ik weet het niet. Los van mijn eerdere twijfel, ben ik ook niet enthousiast over de rol van Kevin Smith die ik als schrijver erg overroepen vind. Wat me er niet van zal weerhouden om minstens drie episodes te kijken.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...