Ga naar inhoud

HE-MAN and The Masters of the Universe (DC)


esteban²

Recommended Posts

 

6 uren geleden, Veto zei:

Waar vind ik die Aftershow? 

 

https://www.netflix.com/title/81473420 - Of gewoon "Aftershow" of "Revelation" via de zoekfunctie.

 

5 uren geleden, cinco zei:

Ah, het zijn maar 5 afleveringen in totaal??

 

Het is één seizoen van 10 afleveringen dat in twee delen gekapt werd.  Je kan eventueel ook wachten met kijken tot het volledig is.  De release-datum daarvan is nog niet bekend gemaakt, ik vermoed november-december.  In tussentijd zal waarschijnlijk die andere Masters of the Universe cartoon, gericht op de hedendaagse kinderen, gelost worden.

 

Of het via fysieke media beschikbaar zal zijn?  'k Weet het niet.  Afwachten.  Ik hoopte dat ook van The Dark Crystal: Age of Resistance.  Helaas.  (en dan nog gecanceld ook, grmbl)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Hier een kijker die niet genoot van nostalgische saus, iets wat me dunkt essentieel is om van deze vervolgserie een grote fan te zijn.

Heb je voorkennis nodig hiervoor? Het lijkt me van niet. Er is een zeer korte synopsis voorzien van de situatie in Eternia bij de aanvang van de eerste aflevering. Mijn eigen voorkennis, als ik dat zo mag noemen, beperkt zich tot de omnibus van Masters of the Universe (DC), het volgen van youtubers die het onder meer hebben over speelgoedlijnen en slechts enkele flarden van de originele serie. Enfin, bitter weinig dus. 

 

 

Spoiler

Dat Teela het hoofdpersonage van de reeks is, dat is me al duidelijk gemaakt via Youtube. Kanaal ClownfishTV heeft er zelfs een aanvaring met Kevin Smith door gehad. De woke-beweging zal in ieder geval wel positief zijn over de serie. Dit geheel ter zijde, de eerste aflevering maakt al duidelijk dat het gros van de bekendste personages gewoon opzij wordt gezet. Het voelt ook aan dat elk mannelijk personage slecht is, een asshole is, sterft of irrelevant wordt.

 

Adam wordt in de eerste aflevering al opgeofferd. Aan de ene kant kun je dat een gedurfde zet noemen, aan de andere kant een domme... Daarna zien we nog Man-At-Arms nog uit de gratie vallen, personages als Orko sterven... De hoofdrol is weggelegd voor Teela (met de stem van Sarah Michelle Gellar a.k.a. Buffy The Vampire Slayer), die na de dood van Adam een professionele en emotionele crisis meemaakt. 

 

Na de dood van He-Man, en de scheiding van zijn zwaard in twee delen, verdwijnt de magie uit het universum. Nu is het aan Teela, haar vriendin Andra, Evil-Lynn en enkele kompanen om een queeste te ondernemen om de magie te redden. 

De cliffhanger op het einde was matig. Skeletor dood? Mark Hamill ingehuurd om een hoofdpersonage in te spreken dat amper een aflevering overleeft? Nee, ik was op zijn terugkeer aan het wachten van het moment dat ik dat zag. 

 

Vond ik dit nu echt slecht? Nee, er zaten enkele mooie visuele elementen in en de animatie was zeer goed voor een Netflix Original. Vond ik het goed? Nee, het verhaal was zeer matig en het hoofdpersonage is niet bepaald sympathiek. Het einde van aflevering vijf was net genoeg om me te overtuigen nog verder te kijken om te zien hoe het evolueert. 

 

Tot nu toe vind ik de commotie op Youtube interessanter dan de serie zelf. 

Moest ik nostalgische gevoelens hebben met MOTU, zoals ik dat heb met Teenage Mutant Ninja Turtles of Mighty Morphin Power Rangers, zou ik misschien met een andere bril gekeken hebben. 

Link naar reactie

Was de oorspronkelijke reeks niet heel basic qua verhaallijnen? Het soort van serie waarin elke aflevering een vast stramien volgt? Met al het internetdrama zou je denken dat één van de meest kritisch bejubelde animatiereeksen onherroepelijk beschadigd is. :P

 

Zelf ben ik nooit echt voor G.I. Joe, He-Man of Teenage Mutant Ninja Turtles geweest, maar ik had het wel voor Transformers en dan vooral voor de Beast Wars spin-off.

En kijk eens aan: daar komt ook een nieuwe reeks van uit die aansluit met zowel G1 Transformers als Beast Wars.

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, cinco zei:

Was de oorspronkelijke reeks niet heel basic qua verhaallijnen? Het soort van serie waarin elke aflevering een vast stramien volgt? Met al het internetdrama zou je denken dat één van de meest kritisch bejubelde animatiereeksen onherroepelijk beschadigd is. :P


Masters of the Universe heeft op verschillende vlakken een standaard gezet, dat in ieder geval.  Maar inhoudelijk waren die tekenfilms inderdaad vaak niet meer dan de typische 'monster of the week' aanpak, inclusief verplichte levensles natuurlijk.  En veel, heel veel, herhaling van 't zelfde.  Ik mag er dan wel mee opgegroeid zijn en ben nog steeds énorm fan van het speelgoed en dergelijke, maar ...  Nuja, laat ik zeggen dat de originele tekenfilmreeks vandaag de dag geen nieuwe fans gaat voortbrengen. ;) 

PS: Wat de Transformers: War For Cybertron Trilogy-reeks betreft, Cinco, je kan de eerste twee delen (Siege + Earthrise) nu al bekijken via Netflix.  Het derde deel (Kingdom) komt vanaf deze donderdag.

Benieuwd naar het spoiler-gedeelte van @Gilles, maar dat ga ik houden voor wanneer ik zelf eindelijk gekeken heb.  Wel is het volgens mij zo dat de nostalgie-saus niet nodig is, dat je die gevoelens niet moet hebben om hiervan te genieten.  Het is bewust zo gemaakt dat er in principe geen voorkennis nodig is.  Mijn beste vriend (zelfde leeftijd) heeft ondertussen al samen met zijn twee gasten (9 en 11) gekeken, die vragen nu al om de figurines.  Ze hadden nochtans geen idee wie He-Man en co waren.  En mijn petekind, meisje van 13, wil ook verder kijken.  Zij vindt Skeletor gewéldig.  En Orko natuurlijk.  Daarnaast merk ik online dat er heel wat kijkers (twintigers bv) gehypet (ook na 't kijken) zijn zonder dat ze ooit zelf iets van meegekregen hebben, buiten memes of dergelijke.

In tal van gebieden staat de serie meteen hoog in de TOP 10 van best bekeken content.  De makers gaven al mee dat ze het fantastisch zouden vinden mochten ze nog meer mogen brengen.  En daar hoop ik stiekem ook op.

Die reclame blijft goed, hoe vaak ik 'm ook al gezien heb, @Ambreville. :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
17 hours ago, cinco said:

Was de oorspronkelijke reeks niet heel basic qua verhaallijnen? Het soort van serie waarin elke aflevering een vast stramien volgt? Met al het internetdrama zou je denken dat één van de meest kritisch bejubelde animatiereeksen onherroepelijk beschadigd is. :P

De oorspronkelijke serie was goedkoop geanimeerd. Hoewel het basismateriaal waar men mee moest werken niet heel goed was, waren de verhalen alleraardigst.

 

Het probleem is dat Kevin Smith de serie op een manier heeft verkocht die bepaalde verwachtingen wekte. Aan deze verwachtingen is totaal niet voldaan. Persoonlijk vond ik het het zoveelste voorbeeld waaruit blijkt dat Kevin Smith het echt kwijt is.

 

Het verhaal van deze serie is niet eens echt slecht. Het is alleen zielloos en makkelijk.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Retardi zei:

 

 

Het probleem is dat Kevin Smith de serie op een manier heeft verkocht die bepaalde verwachtingen wekte. Aan deze verwachtingen is totaal niet voldaan. Persoonlijk vond ik het het zoveelste voorbeeld waaruit blijkt dat Kevin Smith het echt kwijt is.

 

Het verhaal van deze serie is niet eens echt slecht. Het is alleen zielloos en makkelijk.

 

Yep, perfecte verwoording.

Link naar reactie

image.thumb.png.cf6aa2ab499afbe33b763d479ef7cb9a.png

 

image.thumb.png.6c3423e4adbb9abd3366a98fb5f89576.png

 

image.thumb.png.f6951193b497aaa18f4399d365f2d248.png

 

Er is online énorm vrij veel speculatie over hoe die andere He-Man serie, gericht op de hedendaagse kadeekes, zal ogen.  Mij lijkt het klaar en duidelijk dat bovenstaande een goede indicatie is.  Tim Kane post al bijna twee jaar om de zoveel tijd een nieuw karakter.  Blijkt sinds kort dat hij effectief één van de belangrijke character designers was.  Wanneer je het speelgoed + dat ene prentje dat ik eerder heb gepost gaat vergelijken, is er volgens mij weinig twijfel.  Dit is min of meer de look waar ze voor gaan.  Ietwat jammer wel dat het allemaal computergeanimeerde D3-versies gaan worden, want dat oogt al een pak minder goed, imo.  De handgetekende exemplaren vind ik behoorlijk tof. :) Coolio!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik zat ergens te housesitten vorige week en daar hadden ze Netflix, dus had ik naast The Queen's Gambit ook maar die He-Man afleveringen gekeken.

 

De eerste aflevering voelt aan als een serie-finale van die originele reeks aangezien alles tot een climax komt.

 

En ja, daarna komen de afleveringen die ze misschien beter Teela's Queeste (of iets in die aard) hadden genoemd, dan was die online hetze misschien vermeden geweest.

 

Kijk, toen er enkele jaren na Avatar: the Last Airbender een nieuwe reeks van deze serie kwam en die heette the Legend of Korra, toen was het meteen duidelijk dat de focus op een ander figuur lag en niemand deed daar moeilijk om, omdat dat ook duidelijk gecommuniceerd was.

 

Dus ja... jammer van alle drama, want deze afleveringen waren best goed gemaakt met kwalitatieve animatie en een uitstekende voice-cast.

 

afbeelding.thumb.png.475cf01d0577a6f2c52da0db2d2dedcd.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Het is mij nog steeds niet gelukt deel 2 te zien, maar ik kijk er wel énorm naar uit.  En ik hoop minstens op een teaser (sssst, niet verklappen) over de komst van Hordak ofzo.

 

In other news ...

 

image.thumb.png.6063f218cc8e897fa8b1f9873f0b3b5c.png

 

Netflix neemt het HE-MAN filmproject over, Kyle Allen heeft de hoofdrol te pakken.  Het goede nieuws is het feit dat wanneer Netflix iets aankondigt, het er in 99% van de gevallen daadwerkelijk komt.  Eindelijk afgelopen met het af en aan springen van deze verfilming, dat is al 15 jaar aan de gang.  Het succes van hun HE-MAN animatie-projecten zal daar wel voor iets tussen zitten, wat vertrouwen betreft.

Het (mogelijk) slechte nieuws?  Ik heb nog geen enkele écht goede live-action Netflix-exclusive-blockbuster gezien.  Meer alternatieve films van talentvolle regisseurs, dat wel.  Maar die grote actiefilms en dergelijke?  Of ik moet toevallig die ene gemist hebben.  Puike series, veel.  Bij films ligt dat toch iets anders.

Waar ik wat smalend deed over Noah Centineo, die het project verlaten heeft nadat hij een jaar voor niets zwaar getraind had en de toenmalige studio alweer z'n staart in trok, kon ik hem eigenlijk wel zien als Adam / He-Man.  Die dude had wel charisma en, zoals iemand het heel grappig omschreef, "de proportie van zijn kleine kop tegenover zijn postuur" ... dat zag ik wel werken.  Deze Kyle is een vrij tenger manneke.  Dit is niet zijn lichaam, enkel z'n hoofd, voor wie 't niet door had. ;)  'k Heb hem nog maar één keer in iets gezien.  Laat ik zeggen dat het weinig indruk op mijn gemaakt heeft wat acteerwerk betreft.

 

Enfin, op dit moment maakt het mij niet zoveel meer uit.  Laat het gewoon (eindelijk) gebeuren.  We zien wel. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 hours ago, esteban² said:

Het (mogelijk) slechte nieuws?  Ik heb nog geen enkele écht goede live-action Netflix-exclusive-blockbuster gezien.  Meer alternatieve films van talentvolle regisseurs, dat wel.  Maar die grote actiefilms en dergelijke?  Of ik moet toevallig die ene gemist hebben.  Puike series, veel.  Bij films ligt dat toch iets anders.

Ja en nee. Zoiets als Red Notice bijvoorbeeld duurde veel te lang voor wat het bood. Het publiek vreet het echter. Dan doe je toch iets goed als studio. 

 

Een He-Man live action laat mij verder koud. 

Link naar reactie

Dat het publiek van iets vreet, zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. ;)  Genoeg platte drollen die goed scoren aan de box-office.  Vergeet ook niet dat elke opgestarte titel meetelt als complete view.

 

Bon, Netflix staat er ook wel om bekend dat regisseurs etc. -althans in vergelijking met klassieke studio's- veel vrijheid krijgen.  Dus wie weet.  Niet zelden is dat ook het probleem, soms is sturing gewoon nodig.  Het gaat om 't evenwicht.  Geen idee wat die Nee Brothers waard zijn.  Band of Robbers zag er niet verkeerd uit, The Lost City (2022) is dan weer ... tjah.  'k Heb hem nog niet gezien, dus ga er ook geen grote uitspraken over doen.  Dat ze ons mogen verrassen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
19 hours ago, Retardi said:

Een He-Man live action laat mij verder koud. 

 

Idem. Kijk liever naar de aflevering van 'the toys that made us'. Leuk voor speelgoed en een tekenfilm, maar die dingen pakken zo moeilijk in live-action. Je zou het realistischer moeten maken, en dan gaan de fans weer klagen. Dat heeft met Netflix op zich niets te maken.

 

 

 

Link naar reactie

Ik zit er ook niet op te wachten.  Maar als ze 't dan toch gaan doen, bij voorkeur liever goed.  Het droomscenario is een grootse trilogie, zo'n uitgebreide wereld met immens veel personages vraagt dat.  Waarbij de eerste twee delen met een cliffhanger eindigen, wat perfect mogelijk is gezien 't bronmateriaal.  Met iemand aan het roer die weet wat hij of zij doet, de juiste mensen kunnen dit doen slagen.  En uiteraard realistischer, (g)rauwer althans.  Peter Jackson in Lord of the Rings modus, zoiets zou mooi zijn.  Ahja, dromen mag.  Dat is ook wat de fans vragen, durf ik na al die jaren HE-MAN fora te besluiten.  Niemand zit, denk ik, te wachten op een campy bedoening.

 

Nu het een Netflix-productie is, zijn de verwachtingen hier alvast een pak lager.  Enfin, verwachtingen ... 't Blijft sowieso bang afwachten.  Ook als het, zoals oorspronkelijk bedoeld, een bioscooprelease was.  Fingers crossed.  Ik ga pas gerust (of niet) zijn als ik beelden zie. :) 

 

Waar jij het over had, Ambreville, dat heeft idd niets met Netflix te maken.  Ik had het dan ook over een ander aspect.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

image.thumb.png.143b530a86cdb6a16b538b1c7fbfe6b1.png

 

Met mijn verjaardag deze klepper gekregen.  Al het MOTU-speelgoed in één boek van 750 pagina's.  Een absolute must-have voor elke fan. :) Naast de 100 pluspunten, kan ik maar één minpunt bedenken:  De personages staan alfabetisch, waardoor alles wat bij elkaar past niet bij elkaar staat, maar kris-kras door elkaar.  Liever had ik het bv per release-batch gezien, per jaar, per groep, ... Enkel de index alfabetisch was een betere keuze geweest.  Enfin, imo toch.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 hours ago, esteban² said:

Nu het een Netflix-productie is, zijn de verwachtingen hier alvast een pak lager.  Enfin, verwachtingen ... 't Blijft sowieso bang afwachten.  Ook als het, zoals oorspronkelijk bedoeld, een bioscooprelease was.  Fingers crossed.  Ik ga pas gerust (of niet) zijn als ik beelden zie. :) 

 

De Witcher hebben ze heel goed gedaan. Dus ze kunnen het wel. Ik denk wel dat ze er beter een serie van gemaakt hadden, maar dat kan idd de bedoeling zijn. Als het aanslaat, een serie van films.

En dat ze nu maar eens door doen met het vervolg op The Old Guard.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Op 31/1/2022 om 12:11, esteban² zei:

image.thumb.png.c5e9c2a1f72f9213561ba1d6ffc3d374.png

 

Ook deze gekregen voor mijn verjaardag. :)  Wie ziet de fout?

 

Vooral het waarom van die fout is een leuk weetje.  Bij Funko hadden ze 't niet door.

Geen idee. Wat is er fout? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Close, maar niet helemaal. ;) 

 

Het viel me bij de aankondiging meteen op, want Roboto was een persoonlijke favoriet.  De laarzen en knielappen moeten eigenlijk zilvergrijs zijn.  Nochtans hebben ze zich bij Funko duidelijk gebaseerd op een originele figuur uit de tijd van toen.  Wat is er dan misgelopen?  Een issue bij de kleur van de laarzen en knielappen was dat er heel snel slijtage te zien was, die werden dan paars/roze.  Je zal vandaag de dag zéér zelden een original vinden met de oorspronkelijke zilveren kleur op die plaatsen, die is gegarandeerd vervaagd of volledig verdwenen.  Dat hadden de Funko-people bij 't ontwerpen dus duidelijk niet door.  Er werd kennelijk gedacht dat dit zo hoorde te zijn.

Enfin, zo'n dingetjes vind ik dus leuk om te ontdekken / weten. :)

 

image.png.033deeb1853982262e5a94ebaef823cd.png

 

image.png.b1bd3d15f2afec22d99eb21f206097ab.png

 

En ja, ik weet dat het geen knielappen zijn, daarvoor staan ze te hoog. 😛 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 year later...

afbeelding.thumb.png.849ac739f98817832985bd3064ced1c7.png


‘Masters of the Universe’ Movie Dead at Netflix After at Least $30 Million in Development. Mattel Shopping for New Buyer.
 

https://variety.com/2023/film/news/masters-of-the-universe-movie-dead-netflix-1235673281/

 

Maar natuurlijk. Ook de 735ste poging -Nu komt ie er eindelijk zeker!- is wéér afgeblazen. Weet-je-wat jongens? Steek hem voor mijn part waar de zon niet schijnt. Na 20 jaar toch wel gehad met dit project, laat het nu maar gewoon gerust. 🙄

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...