Ga naar inhoud

FACTS - Your Belgian Comic Con : 29&30 september 2018 - 25 jaar


shakeitupguy

Recommended Posts

2 minuten geleden, Hollywood zei:

Ik denk dat de schuld eerder bij Henrichon te zoeken is, stonden 3 mensen in een rij, en ie was bezig met een tekening. Na een halfuur vroeg ie of het enkel voor een handtekening was. Nee zeiden ze voor een dédi en ze toonden hun ticket. Ach kom eens terug binnen een uur of of 2. Ik moet eerst nog tekeningen afwerken. Leuk zeg, dus zijn ze hun strips gaan inruilen. Dus ik denk niet dat de organisatie daar iets kan aan doen.

 

Die gratis sketches lag ook grotendeels aan Zanchi. Staat duidelijk op de site, is ook op voorhand aan de tekenaars gezegd. Maar Zanchi zal  het niet goed begrepen hebben, want Sciarrone naast hem deed het duidelijk wel.  Had ik misschien beter eerst naar hem geweest 🤔

 

Martino kon er volgens mij een hoop meer doen, maar als ie zelf zegt maximum 20 en maakt er zich vlug van af.

 

Dus veel schuld bij organisatie zou ik nu niet durven zeggen. Beetje samenloop van omstandigheden 

Wil er wel aan toe voegen, ze lopen in facts wel de voeten van onder hun lijf. Constant mensen in blauwe T-shirts van de organisatie die helpen waar ze kunnen.  Tekenaars worden goed verzorgd, ze helpen met vragen waar ze kunnen. Als er iets misloopt ligt het meestal aan een miscommunicatie of aan de eigenzinnigheid van een tekenaar.  

Link naar reactie

Facts was zalig voor mij. Ik had gehoopt op een tekening in Belladonna, Kami en Dorktoes, maar ben thuisgekomen met dat èn eentje in Dwergen, Roma, Kriss van Valnor en Lonesome, plus een hoop leuke babbels, zowel met tekenaars als met andere mensen in de rij. Yay! :)

 

Wat me vooral opviel, was dat de kostuums diverser geworden zijn. De stormtroopers en trekkies zijn geminderd, ik denk dat ik maar 1 Jack Sparrow gezien heb, maar anderzijds heb ik 't gevoel dat mensen veel creatiever geworden zijn in themakeuze. Een roodkapje met een wolvenvacht op haar schouders, een pacman met drie spookjes, een Vetje die dan plots een kapitein Haak tegen het lijf liep. Een plezier voor het oog.

(En dan die gigantische marine. Geen idee uit welke franchise die kwam, maar was me dat een indrukwekkende tenue... O.o)

Link naar reactie

Voor de eerste keer op zondag gekomen met de familie. Millennium Falcon was tof. Cosplayers altijd leuk om te zien. Het nieuwe is er af na x keren FACTS waardoor je wat sneller rond bent, maar blijft een zeer leuke dag uit. Ditmaal wat minder gefocust op de tekenaars (niettemin nog 6 tekeningen), mag ook al eens.

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 30/9/2018 om 00:18, Hollywood zei:

 Henrichon - aanvaardde zoveel tekeningen op papier, dat mensen voor een dédi in een boek met ticket werden weggestuurd.    

Dat is niet zo heel raar. Zie z'n commissietariven:

A5 één figuur, minimum achtergrond, z&w : 50 €
A5 één figuur, minimum achtergrond, kleur : 60 €
A4 één figuur, minimum achtergrond, z&w : 100 €
A4 één figuur, minimum achtergrond, kleur: 125 €

Dan is het toch logisch dat hij  liever commisisies zet dan dedis maakt. En tegenover de mensen die iets bij hem kopen kan hij het niet maken om  dedis te zetten tegen een ticketprijs die lager is. 

 

Combi van dedis en commissions bij een tekenaar werkt gewoon niet.

Link naar reactie
8 uren geleden, Tweetie zei:

Dat is niet zo heel raar. Zie z'n commissietariven:

A5 één figuur, minimum achtergrond, z&w : 50 €
A5 één figuur, minimum achtergrond, kleur : 60 €
A4 één figuur, minimum achtergrond, z&w : 100 €
A4 één figuur, minimum achtergrond, kleur: 125 €

Dan is het toch logisch dat hij  liever commisisies zet dan dedis maakt. En tegenover de mensen die iets bij hem kopen kan hij het niet maken om  dedis te zetten tegen een ticketprijs die lager is. 

 

Combi van dedis en commissions bij een tekenaar werkt gewoon niet.

Inderdaad, dus is het het ene of het andere. Je verwacht toch wel als je een strip koopt, een ticket krijgt dat je dan ook een dédi mag verwachten.  Wat is het nut anders nog van tickets. 

Wie dédicaces plaats heeft meestal een map met originelen bij zich, of commissies op voorhand besteld en gemaakt. 

 

Link naar reactie

Niko had inderdaad een combinatie van tickets en commissions, dit was ook duidelijk aangegeven op de website. De eerste uren heeft hij vooral de tickets gedaan en was er tijd zat om bij hem aan te schuiven. In de namiddag is hij zijn commissions gaan afwerken, aan het eind zelfs nieuwe commissions voor mensen die er gewoon konden bijblijven, omdat er niemand meer was, dus iedereen heeft zijn dedicaces verkregen.

Het is altijd moeilijk om te combineren en het wekt veel onbegrip, beter zou zijn om te melden dat hij bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 en 14.00 en 16.00 dedicaces doet en de rest van de tijd zijn commissions afwerkt.

 

Verder een heerlijk bezoek aan Gent gehad, ik ben de zaterdag geweest (zondag Breda) en ondanks dat het heel druk was op FACTS gold dat niet voor de artist alley. Wel een paar Repers kunnen aanschouwen zoals Campesino en Veto, maar niet veel.

Bij de acteurs giga rijen en ook op de comic con beursvloer heel druk en zoals altijd een prima sfeer, veel cosplay, veel jeugd......

Door de relatieve rust bij de artist alley van heel veel tekenaars een dedicace verkregen en tekenaars kunnen spreken. En er waren er toch best een flink aantal....onder andere Alary, Vignaux, Carette, Penet, Demare, Swolfs, Keramidas, Khattou (wat een topper is dat), Sicomoro, Urgell, Bouuaert, Parlov, Charms, Martino, Hardin etc. etc.

DDB en besloten land stonden op de beursvloer midden in de actie, dus die hadden het aardig druk, ook daar nog tekeningen van Juliette Fournier en KIM kunnen krijgen.

De enige (daar komt ie weer...haha) minpunten blijven de catering en vooral de locatie.....wat een drama om die hallen te bereiken, de wegwijzering is echt ongelooflijk slecht, de wegen er omheen nog slechter dan in een bananenrepubliek.....maar goed, ik kom er al wat langer, dus ik eindig altijd bij FACTS 😂

 

Maar we sluiten toch zeker goed af......de organisatie is verder grandioos, prima geregeld en hulde aan de ploeg, ik kom zeker weer terug.

 

 

 

 

 

 

     

Link naar reactie

Och, die LOOP!!..... Hoe vaak ik niet nét niet de goeie weg nam. Nog steeds nachtmerries van. Na een aantal jaren 'FACTS doen' heb ik het eindelijk door (geloof ik....) Ik zie weer mooi foto's langskomen van drukte, originele/mooie cosplay, props. Had graag Chad Hardin willen ontmoeten. Breda (waar we een stand hadden) was leuk, maar vond de zaal leger dan andere jaren, en op zondag was het erg rustig. (om 16u gingen de handelaren rondom ons al inpakken)

Link naar reactie

IK had mijn wagen neergezet in Evergem, uit angst voor de files. En van daar met de tram naar FACTS. Het was eigenljik perfect.
Wel daardoor vertraging, maar het was wel chill.

Eerste keer dat ik een uur NA ipv een uur VOOR de show in de rij stond :) 

 

Al met al een leuke dag gehad. Ik heb wel besloten de volgende keer een andere insteek te voeren en meer activiteiten te ontplooien dan enkel de Artist Alley op te zoeken. Het wordt tijd voor een andere aanpak vanuit mezelf.

42939559_10216776525706294_679713213503242240_n.thumb.jpg.26ef798f75d894a46404d33752f29cd7.jpg1681228041_factsautumn2018.thumb.jpg.1ae5ea65f5ddd15b829733437d627a9b.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

die is idd unreal. Dat is bijna 3D !!!

De details in real life, zijn gewoon ongeloveloos!

 

"this is the first ánd last mummy I will ever draw" zei hij tegen mij en zijn collega naast hem :) met een enorme grijns :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...