Ga naar inhoud

Music for Life- Stripveiling


Hollywood

Recommended Posts

Maandag 28 januari bestellen we 3 sportrolstoelen. Ze worden ter plaatste opgemeten en op maat gemaakt van onze spelers.

Levertijd minimum 5-6 maand. Gezien deze niet in België worden gefabriceerd, maar altijd uit het buitenland komen, is deze levertermijn normaal. 

Onze vorige is reeds besteld in mei 2018, en nog steeds niet geleverd uit Amerika. 😶

In Belgie zijn er enkel verdelers, maar de stoelen komen altijd uit het buitenland. Beste en stevigste modellen uiteraard uit Amerika, gevolgd door Duitsland.

Link naar reactie

Serious request gaat al jaren zwaar achteruit. Zij zitten nog met het oude concept met één goed doel. En laat net dat de sterkte zijn van de Warmste Week: iedereen kiest zijn eigen goed doel. Je merkt dat ook aan de verhalen aan de micro: de meeste mensen hebben een persoonlijke connectie met het goede doel van hun keuze, en elk jaar stijgt het aantal vzw's waaraan gedoneerd kan worden, wat dan weer meer mensen aanzet tot het opzetten van een actie.

Hopelijk blijft dit nog lang leven.

Link naar reactie

Serious reques was dit jaar aangepast geen glazen huis maar 3 teams met dj's die door het land heen liepen om acties te bekijken. Ook waren er nu 3 doelen (wel alle 3 van het rode kruis). Waar het volgens mij vooral aan ligt is dat 3fm heel veel luisteraars is kwijt geraak door te vergeten waar radio om gaat. Muziek draaien nu is 50% van de zend tijd gevuld met klagende en huilende dj's dat ze het zo zwaar hebben (in het glazen huis omdat ze niet mochten eten en nu omdat ze moesten lopen door de regen) Hele vervelende radio om naar te luisteren dus schakel je snel over. 

Link naar reactie

Kerstdag werd een emotionele dag. Mijn vrouw maakte een boek met daarin alle tekeningen die geschonken werden voor de veiling. Ze liet deze drukken op 1 exemplaar voor mij, als aandenken aan een onvergetelijk jaar. Totaal onverwacht, het deed me toch wel iets. Zo heb ik een blijvende herinnering op papier aan dit voorbije jaar 😍

stripskunst1.jpg

stripkunst2.jpg

stripkunst3.jpg

stripkunst4.jpg

Link naar reactie
Op 25/12/2018 om 03:28, esteban² zei:

Het bedrag was in ieder geval weer hallucinant hoog! De meest forse stijging allertijden, wat een record voor Music for Life.  Ook elders doen ze dat niet slecht ...

Music for Life (BE - Vlaanderen) : € 17.286.122
Viva for Life (BE - Wallonie) : € 4.929.220
Serious Request (NL) : € 1.308.889

Gewoon even een correctie maar de actie is niet Music For Life, maar De Warmste Week.

Music For Life is de radiouitzending door Studio Brussel voor De Warmste Week.

De Warmste Week is de solidariteitsactie van de VRT en heeft dus 17 miljoen euro opgebracht voor 1986 goede doelen.

 

Het was weer een prachtig evenement en ik kijk al uit naar de organisatie voor 2019. Daar beginnen we in januari al terug aan.

Link naar reactie
14 uren geleden, devilcreator zei:

Gewoon even een correctie maar de actie is niet Music For Life, maar De Warmste Week.

Music For Life is de radiouitzending door Studio Brussel voor De Warmste Week.

De Warmste Week is de solidariteitsactie van de VRT en heeft dus 17 miljoen euro opgebracht voor 1986 goede doelen.

 

Het was weer een prachtig evenement en ik kijk al uit naar de organisatie voor 2019. Daar beginnen we in januari al terug aan.

Ik ga wat langer wachten dan januari denk ik 😀 , februari ofzo 🤣

Link naar reactie

In februari beginnen we er terug aan. Zelfde concept, maar met een 2de goed doel.

1e blijft uiteraard mijn ploegje want de centjes zijn altijd welkom en bruikbaar .

Maar ik heb een nieuwe hond met een moeilijk karakter. Het asiel waar hij van komt heeft 2 jaar voor hem gezorgd en is blijven geloven in hem. Dit asiel is echter niet gesubsidieerd. Ze kunnen rekenen op veel vrijwilligers die dagelijks wandelen met de honden. Ze hebben een grote loopweide en ook een pension. Maar om die lieve dieren te blijven verzorgen en te voorzien van eten kunnen ze de centjes wel gebruiken. Vorige editie werden ze ook geselecteerd voor de warmste week, maar de opbrengst was pover. Vermits ze er hun hart en ziel inleggen wil ik hen een handje helpen. Vzw Animal trust in Melle

Dus het zal een 50/50 worden het komende jaar. 

Link naar reactie

Mooi doel. Als je op de asielen (Bv. Genk, Sint-Truiden) de achtergrondverhalen leest van sommige dieren zitten daar echte horrorverhalen bij. Die asielen kunnen echt wel wat steun gebruiken.

Ook fijn dat je er weer voor gaat. Naast de veiling was de trip ernaar toe op de reep en fb een jaar lang aangenaam om te volgen. Het mooie resultaat maakte het dan ook af.

 

 

 

Link naar reactie
Op 8/1/2019 om 10:02, Chia zei:

ik vind de bescherming van dieren belangrijker dan van mensen

Beetje vreemde opmerking, is de mishandeling/verkrachting/onderdrukking van mensen minder erg dan een reiger met een gebroken poot of een hond die heel de dag in een flat binnen zit of geslagen wordt of het slachten van varkens? Is kinderarbeid minder erg dan een dansende beer op een Roemeense markt....?

Het is beiden heel erg, we moeten als mensen fatsoenlijk met de natuur en hun schepsels omgaan, geen onnodig leed veroorzaken.

 

Veel minder vlees consumeren (bio industrie direct afschaffen en prijzen van vlees zwaar omhoog) zou al een goed begin zijn (ook milieutechnisch) en minder huisdieren ook. Al die zielige vogels in kooien, vissen in kleine bakken of knaagdieren in kleine hokken....totaal onzinnig. Als je de ruimte en tijd hebt zijn honden en katten prima kameraden.

 

Maar goed, twee prima goede doelen, ik hoop dit jaar het tijdstip niet te vergeten en wens je heel veel succes toe. 

 

 

Link naar reactie

Voor allen die het werk van Juapi coffee artist konden appreciëren. Dit was de Blacksad op de veiling.

Hij doet momenteel een fundraiser voor zijn boek. Voor 150 euro kun je zijn boek krijgen, inclusief een commissie 35/25 cm van gelijk welk personage je wenst. Hij kan alles tekenen die kerel. Verzending is 11 euro. Leverdatum november 2019. 

Blacksad ging de deur uit aan 275, en ik dacht dat er hier enkelen interesse toonden. 

Link: https://es.ulule.com/the-art-of-juapi-coffee-drawings/?fbclid=IwAR2M472kqQ-9pTXjL15ppaRYAXrnd-kej_wWEvKDJtiOiHJgaye42GlsIus

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...