Ga naar inhoud

Lucky Luke


Frédéric

Recommended Posts

1 uur terug, Hardcover zei:

Bij sommige  Lucky Luke albums van Dargaud uit 1998 (heruitgaves) staat boven de barcode "speciale uitgave". Wat is het verschil met de niet- speciale uitgave?

 

Er is geen verschil. Deze speciale uitgaven (10 verschillende titels) hoorden bij een actie van de Albert Heijn.
Vanaf een bepaald bedrag aan boodschappen kreeg je er een album bij cadeau, als ik het mij goed herinner.

De inhoud is gelijk aan de reguliere uitgaven.

 

Link naar reactie
Op 20/4/2021 om 16:28, Ambreville zei:

Hmmm. Ik kan kiezen voor de snelle winst en mijn preorder van Black & White op eBay gooien:)

Bizar hoe stevig deze verkoopt.

Steeds meer van die absurd hoge prijzen (eBay.fr): https://tinyurl.com/a924mym9

 

******************************************...

"Lucky Luke 2.0"...

 

L-L-Bonhomme-2021-20.jpg

 

zzzzx.jpg

 

L-L-Bonhomme-2021-24.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

L-L-Bonhomme-2021-16d.jpg © Bonhomme, 2020

 

Phil Defer werd vertaald in Phil IJzerdraad;

Brad Defer is echter Rusty IJzerdraad geworden. In Frankrijk en andere landen is Brad gehandhaafd.

Waarom kan Brad niet in een NL vertaling?

 

Dus (acteur) Brad Pitt wordt dan in een vertaling: Rusty Pitt?!

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

@dirk (monsieur toupet), bedankt voor de info.

 

Hier de 4 extras pagina's (bron: forum BDgest) van Wanted Lucky Luke. In Frankrijk verschenen in de extra, gelimiteerde uitgaves:

L-L-Bonhomme-2021-pag-69.jpg

 

L-L-Bonhomme-2021-pag-70-71.jpg

 

L-L-Bonhomme-2021-pag-72.jpg

 

Na zijn vertrek uit Liberty blijken Billy the Kid en de bende van Jesse James nog niet te weten, dat de Wanted Lucky Luke poster vals blijkt te zijn. Ondertussen mijmert (Un-) lucky Luke na over Cherry...

 

Op de derde plaat zien we trouwens een bekende rotsformatie:

L-L-Bonhomme-2021-pag-71g.jpg

 

De 4 extra pagina's ogen vrij leeg, behalve deze tekening...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 15/5/2021 om 21:19, Hardcover zei:

Zelfde gebied met aparte rotsformaties ook in Lt. Blueberry - Chihuahua Pearl:

xxxxy-chihuahua-Pl.jpg

 

De Royal Arch in Arizona ligt toch zo'n 200 mijl van Moab, Utah waar de meeste van die bogen te vinden zijn. De dubbele boog uit Lucky Luke ligt in Arches National Park. Aanrader om daar eens op reis te gaan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Quote

Dit wordt gedaan om de vaste boekenprijs in Nederland te omzeilen. Je mag als winkel geen korting geven op boeken, maar als je zelf een eigen, afwijkende (al is het maar een paar letters), druk laat maken kan die prijs wel lager zijn.

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, TDPB zei:

Niet teveel je fantasie gebruiken. Voor zover ik het weet draait het verhaal rond het feit dat Lucky Luke een Lila koe moet bewaken.

 

Nochtans...
 

Quote

...en daarnaast zijn er nog de eenzame cowboys Bud en Terence... Over deze twee nevenpersonages lopen geruchten in het stadje Straight Gulch...

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 8 months later...

bonhomme.thumb.jpg.8fcc2222cf2582c1e3b47813a1b3589e.jpg

 

Ik vond de Lucky Luke's door... Matthieu Bonhomme erg verrassend leuk. Op zoek naar meer werk van Bonhomme kwam ik twee delen Texas Cowboys op Lastdodo tegen (elk deel HC, 152 pagina's, klein formaat, 6,95 euro). De tekeningen, kleurgebruik en western sfeer komen overeen met de Lucky Luke's. De verhaallijn(en) is (zijn) gecompliceerd, wat uitnodigt het nogmaals te lezen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...