Ga naar inhoud

Stripdagen Haarlem 2018


Recommended Posts

3 uren geleden, Kenny zei:

De beurs in Haarlem vindt plaats in het eerste weekend, op 26 en 27 mei.

 

Even op het knopje "Over Ons" klikken zorgt al voor een hoop duidelijkheid.

Ja, dat is echt heel duidelijk, hulde voor de maker, onder het kopje "onder ons" (heel logische aanduiding voor het programma of data) staat ergens tussen al het interessante geneuzel (hoofdthema's vorige jaren, stripbier, huistekenaars van vorige edities) genoemd dat alle beurzen (de benaming alle is ook kolder, het is allemaal 1 en dezelfde beurs alleen door standhoudersverschillen zijn het nu meerdere beurzen) op 26 t/m 27 mei zijn (nergens in persbericht, poster of kick off genoemd)....:e005:......laten we het er maar op houden dat creatieve mensen niet zo sterk zijn in communicatie en zakelijkheid.....:e005:......

 

Daarentegen is de lay out prima en hebben we nog ruim twee maanden te gaan.....

  

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Kenny zei:

Aan de andere kant zouden mensen die geen probleem hebben met uren door bananendozen vol strips zoeken naar het nog éne missende boek in hun collectie, toch ook wel in nog geen 1 A4'tje tekst de data van een stripfestival moeten kunnen vinden ;) 

Das dan ook alweer waar :e012:, maar ik ben al te verwend (of te lui) en sla alle kramen met bananendozen en nietjes al een tijdje over...hahaha.....maar je haalt nu zelf ook de woorden festival en beurs door elkaar...zie hier de duidelijkheid :e002:......het festival is 10 dagen (zie poster) en de beurzen (ja ja beurzen...haha) zijn twee dagen (zie bij "over ons" tussen stripbier en huisstijltekenaar 1841).

 

Nee Kenny, even zonder gekheid, ik ken je sympathie voor Haarlem en die is gerechtvaardigd en wordt ook door velen gedeeld, prachtige locatie, leuke markt, veel terrasjes en veel extra's.....maar de info op de site is niet best (netjes verwoord).  

Misschien komt het door mijn "zakelijke" achtergrond en reflecteer ik het altijd naar mijn eigen business, waar we streven alles logisch, duidelijk en overzichtelijk te houden....   

Link naar reactie

Och, misschien ligt het ook aan het feit dat ik het beursweekend van Haarlem al maanden op de juiste data in mijn agenda heb staan. Ik moet die informatie ergens vandaan hebben. Het moet ergens al bekend gemaakt zijn, anders had ik die dagen ook niet geweten.

 

Maar meer en duidelijkere informatie mag van mij natuurlijk ook. Is altijd fijn en handig. Komt vast nog, hoop ik. Er zijn maar weinig festivals of beurzen die alles al maanden van te voren netjes af hebben.

 

Overigens denk ik dat 3 beurzen ook een ietwat overdreven aantal is om te noemen. Ik zie het zelf altijd als de binnen- en buitenbeurs. De buitenbeurs wordt goed bezocht door iedereen die op dat moment door Haarlem loopt, en de binnenbeurs is meestal slecht aangegegeven, waardoor het niet stripliefhebbende winkelende publiek in Haarlem die niet bezoekt, omdat ze niet weten dat er ook binnen nog wat te doen is. Enkel de stripfans die speciaal voor de beurs naar Haarlem afreizen lopen de Philharmonie in. In mijn ervaring dan toch. Voor mij de reden om zelf een extra stand buiten op de smallpress beurs te huren, in plaats van alleen binnen bij een uitgever te gaan zitten.

Link naar reactie
4 uren geleden, Campesino zei:

Tja,

die standhouders krijgen wel precies door wanneer ze moeten komen opdagen.  

 

al met al weet ik nog niet wanneer de binnenbeurs in de Philharmonie wordt gehouden. Anderen ook niet... Tenminste als geen Reper bent.

 

Dat is toch treurig als je zo je publiek informeert. 

Link naar reactie

Groovy. Haarlem is voor mij lekker dicht bij dus ik ben er weer bij op zaterdag. Zondag heb ik wat anders.
Ik weet van de binnenbeurs van de Philharmonie dus daar ga ik ook altijd even naar toe. Bovendien is het erg handig dat men daar toiletten heeft, hoef ik niet steeds bij een café of zo te vragen.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
1 uur terug, Ariadne zei:

Groovy. Haarlem is voor mij lekker dicht bij dus ik ben er weer bij op zaterdag. Zondag heb ik wat anders.
Ik weet van de binnenbeurs van de Philharmonie dus daar ga ik ook altijd even naar toe. Bovendien is het erg handig dat men daar toiletten heeft, hoef ik niet steeds bij een café of zo te vragen.

Dit is in elk geval een ander gez..k dan over parkeren, treinverbinding enzovoort 😁

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Dark Dragon Books zei:

Dat zou wel erg veel zijn. Maar zeg eens wat vinden jullie een reële prijs?

Ligt eraan wat er aan albums bijzit.

Maar gesteld dat het 4 SCs met een winkelwaarde van 36 Euro zijn, dan is de correcte prijs voor mij iets van 40 Euro. De uitgever krijgt dan al een marge van 50% van de albums plus wat extras. In totaal telt dat op tot 18 + 4 = 22 Euro, waarmee de liefhebbers al een forse bijdrage aan hun dedi leveren. 

Link naar reactie

Voor deze onbekende (ja toch?) tekenaar: 10€ album met hoofdje, 5€extra is betere dédi. Als er weinig volk is (en dus meer tijd) kunnen liefhebbers nog meer betalen voor uitgebreidere dédi’s, bv. 10€ extra per volledige figuur of zo. Maar alles hangt af van kosten die uitgever moet maken en wat tekenaar zelf wil hé. Ik herinner me die 75€ voor Benitez en dat vond ik er grof over, zeker als je dan de dédi’s zag achteraf. In zo’n geval kan een tekenaar beter naar Facts of zo komen en commissielijst bekend maken.

Ik vind het wat raar dat DDB dit hier vraagt hoor. Gaan we per opbod gaan werken of zo en zien wat de max is die er uit te halen valt?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Waarom die wat aanvallende reacties tov Dark Dragon.

Het is toch prima dat DDB probeert info te zoeken.

 

Als alle 4 de boeken sc uit zijn is een aankoop van de 4 sc set normale prijs best realistisch......euro of 40.

Als er pas 1 sc uit is.....dan een sc met extra prent oid voor 25 euro of zoiets.....

 

En niemand wordt verplicht de boek(en) te kopen.....kijk of het je bevalt en of je de dedie het waard vindt om extra te besteden.

Op zich leuk dat de tekenaar komt👍🏼

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Lecram zei:

Waarom die wat aanvallende reacties tov Dark Dragon.

Het is toch prima dat DDB probeert info te zoeken.

 

Als alle 4 de boeken sc uit zijn is een aankoop van de 4 sc set normale prijs best realistisch......euro of 40.

Als er pas 1 sc uit is.....dan een sc met extra prent oid voor 25 euro of zoiets.....

Mijn gevoel zit ongeveer in dezelfde buurt. 

 

Het belangrijkste is dat een en ander ongeveer de kosten van hotel, reizen en eten dekt.

De tekenaar zit volgens mij voor niets te tekenen, dus het belangrijkste is dat de tekenaar ook een leuke tijd heeft en dat hij niet via dure dedis voor de zakken van z'n uitgever zit te werken. 

 

 

Link naar reactie

Das voor mij prima geprijsd dan.

Met 50,00 heb ik geen problemen.

 

Voorkeur voor mij om ook delen los te kunnen kopen met een mogelijkheid van een dedie.

Niet de verplichting alle 4 te moeten afnemen.

Voor passanten kan een aankoopverplichting van 50,00 een te grote drempel zijn.

 

€ 20,00 voor een los deel met tekening b.v.

Wil je 4 tekeningen? Ben je 80,00 kwijt en sta je langer in de rij. 

Link naar reactie
3 hours ago, velden8 said:

Das voor mij prima geprijsd dan.

Met 50,00 heb ik geen problemen.

 

Voorkeur voor mij om ook delen los te kunnen kopen met een mogelijkheid van een dedie.

Niet de verplichting alle 4 te moeten afnemen.

Voor passanten kan een aankoopverplichting van 50,00 een te grote drempel zijn.

 

€ 20,00 voor een los deel met tekening b.v.

Wil je 4 tekeningen? Ben je 80,00 kwijt en sta je langer in de rij. 

En na elke tekening terug achteraan aanschuiven 😏

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

We hebben in Haarlem 5 nieuwe uitgaven, van 5 verschillende auteurs. We hebben ze alle 5 uitgenodigd, maar er komt er maar eentje.

 

Wie uit onderstaande 5 omschrijvingen kan aangeven wie deze auteurs 1 t/m 5 zijn krijgt van ons één van de 5 nieuwe albums van zijn of haar keuze... (moet je wel naar Haarlem komen natuurlijk):

 

  1. deze auteur hadden we wel gevraagd maar was al eerder onze gast in Breda. Dus niet op herhaling in Haarlem
  2. deze auteur wilde dolgraag een festival "vlak bij Amsterdam" bijwonen, maar in hetzelfde weekend als Haarlem is er in zijn eigen land ook een groot stripfestival. Daarom kan hij nu niet, maar de kans is groot dat hij na de zomer nog wel een keertje bij HUM te gast zal zijn.
  3. deze auteur is al een dagje ouder en lastig te bereiken. Deze grootheid kiest zijn momenten en Haarlem hoort daar niet bij, helaas.
  4. deze auteur woont echt in the middle of nowhere. Hij moet uren rijden om een vliegveld te bereiken en van daaruit kan hij niet eens een directe vlucht naar Amsterdam nemen. Maar... hij komt wel!
  5. deze auteur woont niet in Europa. Jammer genoeg heeft hij dit jaar ook geen plannen om naar Europa te reizen, maar als hij bij toeval nog eens in de buurt is zien we hem nog wel eens naar de HUM-kraam komen.

 

Good luck.

 

p.s. Lecram mag niet meedoen :e012:.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Yup, helemaal goed... Damien Callixte komt bij ons beide beursdagen signeren om zo de vertaling van het eerste deel van Gilles Durance luister bij te zetten.

 

Laat maar weten welke van de 5 albums je wilt hebben?!

 

- Satania deel 2 (HC)

- Tex Willer deel 9 (sc)

- Torpedo 1936 deel 3 (HC)

- Gilles Durance 1 (sc)

- Torpedo 1972 (sc)

 

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...