Ga naar inhoud

💪 Hunks! (Nsfw)


Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
3 uren geleden, esteban² zei:

Tamino it is.  You might know him from this.  Die finale, kiekenvel!  Eén van de weinige hedendaagse artiesten die live even straf (of zelfs straffer) is dan op single-versie.

 

Dan heb je Dimash Kudaibergen (de man van de zes octaven) wellicht nog niet gehoord. Sinds ik die voor het eerst hoorde heb ik daar een lekker ouderwetse tienercrush op. Dat hij er niet slecht uitziet helpt ook wel een beetje.

 

Voor alle duidelijkheid, dit is live gezongen:

 

 

Link naar reactie

Yep, ik ken hem. :)  Tegenwoordig gaat die rond op Facebook.  Straf wat hij kan met zijn stem, absoluut!  En vast indrukwekkend live.  Geen seconde twijfel.

 

Maar, niet om de jongen (enfin, 'jongen', hij blijkt ouder te zijn dan Tamino, maar komt -bij wijze van spreken-10 jaar jonger over dan hij is) af te breken, alles behalve, het doet mij helaas zo goed als niets.  Dat is 'show-zingen', zoals ik het noem.  Uithalen om uit te halen, gewoon omdat het kan, lukraak.  Het voelt nogal hol, zonder veel eigenheid of diepgang.  Te vlak, te bombastisch, te 'gemaakt'.  Dat werkt gewoon niet voor mij.

Bij Tamino, die niet onterecht regelmatig al eens met Jeff Buckley vergeleken werd, hoor ik een heel eigen timbre waar haast een oude ziel vanuit gaat.  Hij brengt gelaagde (eigen) nummers met inhoud waar elke noot betekenis heeft.  Nooit in uitersten, nooit te hoog, nooit te laag.  En hij kán veel hoger dan het einde van 'Habibi', zoals live op Radio 1 eens te horen was.  Toch doet hij het zelden in zijn songs, omdat niet alle nummers dat vragen.  Over elke noot is nagedacht.  Hij doe het nooit zomaar, omdat het kan, zonder reden. En dat kan ik waarderen.  De Egyptische invloeden geven het een extra touch en het feit dat z'n band (voor de plaat) voornamelijk vluchtelingen bestaat, speelt misschien ook wat mee.  Zijn muziek weegt.  Ik geloof elk woord.  Al moet ik in de stemming zijn voor zijn muziek en kan ik zelfs verloren raken in de sadness van sommige van z'n nummers.  Altijd een beetje mee oppassen.  Meer nog, in het begin vond ik zijn plaat een saaie brij.  Het was teveel ineens van dit. Maar it grew on me.  Als ik mij er teveel in wentel, moet ik mijzelf altijd wat opbeuren achteraf.  Noem me ondertussen gerust een fan. Terzijde, dat was ik al vóór ik wist hoe hij er uit zag. ;) Ook veel te jong voor mij om daar nog iets als een 'crush' op te krijgen.  Maar wel een knappe jongeman, met heel wat charisma.

Nogmaals, absoluut niets tegen 
Dimasj Qudajbergen.  In tegendeel.  Ik wou gewoon even uitleggen wat voor mij persoonlijk het verschil is tussen beide.  Hopelijk was mijn uiteenzetting ook geen saaie brij. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

 Hopelijk was mijn uiteenzetting ook geen saaie brij. :) 

Ik ben in ieder geval tot aan het einde geraakt.

 

Ik zie het een beetje als topsport. Vergelijkbaar met keurturnen bijvoorbeeld. Of schoonspringen, waarbij de oefening ontroert (iets wat ik heel zelden heb met muziek) door de perfecte uitvoering en de kennis dat maar een paar mensen op de hele wereld dat kunnen.

't is een andere benadering.

 

Alhoewel ontroering en emotie in muziek ook vaak een truukje is, hoor. Beetje vibrato, beetje de juiste akkoorden en je krijgt iedereen aan het huilen. In de musical 'It's all about Jamie' zit een nummer ('he's my boy', zoek het eens op) waarbij de zaal iedere keer opnieuw een gezamenlijke krop in de keel krijgt.

 

Soit, het ging over live even straf zijn als op de singleversies. Van Dimash bestaan er niet eens single versies. Al zijn grootste hits zijn nummers die hij één of meerdere keren live heeft gebracht en die dan miljoenen keren bekeken worden op youtube. Je kan die zelfs niet eens kopen. Er bestaat een recente downloadbare plaat, maar daar staat geen enkel van bovenstaand nummers op én je kan hem niet als cd kopen.  De muziekwereld is echt wel compleet veranderd.

Link naar reactie

He's My Boy, dat ken ik. Wel nooit geweten uit welke musical het kwam.  Helaas ook een nummer dat mij niet zoveel doet.  Teveel 'by the numbers' of volgens het boekje.  Zoiets wringt bij mij meestal, omdat het zo 'in your face' is.  Ik ken wel andere, even toegankelijke, musical-nummers die wel wat stofjes in mijn ogen blazen. ;)  Dus soms werkt het inderdaad.  Enfin, ik snap wat je wil zeggen wat de Dimash-benadering betreft.  I understand. 

Zoiets als Tamino zal mij echter niet doen huilen.  Maar ik kan er diep vanbinnen wel heel triest van worden, bijvoorbeeld.  Dat beschouw ik als veel krachtiger.  Dat voelt puur en oprecht, dat leunt niet echt op de gewoonlijke truukjes.  En daar voel ik mij ook niet zo gemanipuleerd door. 

Maar goed, wat bij mij een snaar raakt, doet dat niet persé bij iemand anders en omgekeerd. I get that.  Muziek is hoe dan ook héél persoonlijk. 

Wat je zegt van die veranderende muziekwereld, inderdaad.  Aldaar komt het ook wel vaker voor.  Artiesten of bands die rijkelijk leven enkel en alleen op basis van live-optredens.  Onlangs nog in een reportage gezien.  Misschien dat dat hier ook ooit nog zal gebeuren.

Het mag al eens wat dieper gaan in de meest oppervlakkige thread van het forum.


Maar goed, het ging hier over venten zeker? :)

 

image.thumb.png.3addddc7908378d4dfb3d1c4149649cb.png

image.thumb.png.606f7a6a1508269243015cc188756fe2.png

image.thumb.png.10de5a4618a46cdcdc7bf8b8436a8aa6.png

 

Voor Ben Whishaw heb ik wel een zwak.  Dat is al zo sinds ik 'Perfume' ging kijken in de bioscoop.  

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Tjah, wie geen StuBru of Radio 1 luistert, zal Tamino niet zo snel tegenkomen vrees ik.  In De Afrekening bijvoorbeeld scheerde hij reeds hoge toppen. Maar andere zenders?  Niet commercieel genoeg.  Tenzij in de Album Top op Radio 2 bijvoorbeeld, want zijn plaat verkocht zeer goed. en stond meermaals op 1. Niettegenstaande is hij op korte tijd een relatief grote naam op festivals en begint hij wereldwijd op te vallen.  Vandaar ook de nieuwe luxe-versie van 'Amir', die werd gelanceerd omwille van de vraag in het buitenland.  En vandaar dat 'Indigo Night' nu pas een clip kreeg, voor 't buitenland.  Het gaat een grote worden, mark my words.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 6 months later...
Op 22/10/2019 om 03:57, esteban² zei:

He's My Boy, dat ken ik. Wel nooit geweten uit welke musical het kwam.  Helaas ook een nummer dat mij niet zoveel doet.  Teveel 'by the numbers' of volgens het boekje.  Zoiets wringt bij mij meestal, omdat het zo 'in your face' is.  Ik ken wel andere, even toegankelijke, musical-nummers die wel wat stofjes in mijn ogen blazen. ;)  Dus soms werkt het inderdaad.  Enfin, ik snap wat je wil zeggen wat de Dimash-benadering betreft.  I understand. 

Zoiets als Tamino zal mij echter niet doen huilen.  Maar ik kan er diep vanbinnen wel heel triest van worden, bijvoorbeeld.  Dat beschouw ik als veel krachtiger.  Dat voelt puur en oprecht, dat leunt niet echt op de gewoonlijke truukjes.  En daar voel ik mij ook niet zo gemanipuleerd door. 

Maar goed, wat bij mij een snaar raakt, doet dat niet persé bij iemand anders en omgekeerd. I get that.  Muziek is hoe dan ook héél persoonlijk. 

Wat je zegt van die veranderende muziekwereld, inderdaad.  Aldaar komt het ook wel vaker voor.  Artiesten of bands die rijkelijk leven enkel en alleen op basis van live-optredens.  Onlangs nog in een reportage gezien.  Misschien dat dat hier ook ooit nog zal gebeuren.

Het mag al eens wat dieper gaan in de meest oppervlakkige thread van het forum.


Maar goed, het ging hier over venten zeker? :)

 

image.thumb.png.3addddc7908378d4dfb3d1c4149649cb.png

image.thumb.png.606f7a6a1508269243015cc188756fe2.png

image.thumb.png.10de5a4618a46cdcdc7bf8b8436a8aa6.png

 

Voor Ben Whishaw heb ik wel een zwak.  Dat is al zo sinds ik 'Perfume' ging kijken in de bioscoop.  

 

 

Fargo Seizoen 4 dan ook gezien dit najaar? Speelde hij ook een relatief prominente rol.

Link naar reactie
13 uren geleden, esteban² zei:

Nog niet.  Maar dat staat zeker op de planning. :) (samen met S3)

Als je op voorhand je verwachtingen bi seizoen 4 instelt op meer van hetzelfde kan het wel teleurstellend zijn. Als je open staat voor iets nieuws (en wat langzamer), is het best leuk :D vond het fijn, maar velen anderen duidelijk minder.

 

Seizoen 3 vind ik persoonlijk ook beter dan dat het soms credit krijgt. Thewlis en McGregor doen dat fantastisch!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...