Ga naar inhoud

"Niets staat in de weg": een "tragicomoedia"

Spiro

Recommended Posts

8 uren geleden, fazerco zei:

Het enigste wat mij stoort is het constante gebruik van Latijns, waarvoor ik dus altijd eerst naar beneden moet kijken voor wat er staat.

Ja, dat probleem lijkt me is groter online dan in een papieren album. In een papieren album kan je met één oogopslag naar beneden gaan en daarna terug het verhaal volgen. Online moet je, als je de tekeningen wat groot wil zien, scrollen.

Nu ja,   de keuze van een hoofdpersonage die om de haverklap Latijnse fragmenten debiteert die betrekking hebben op wat er gebeurt , en dit in tegenstelling tot de andere hoofdpersonages.  is weloverwogen. Het heeft wel degelijk een functie,  dat duidelijk wordt naar het einde  van het verhaal. Ik besef nu wel dat het gebruiksgemak van de strip hierdoor vermindert of dat het gewoon storend kan overkomen.. Misschien had ik een andere oplossing moeten zoeken, maar ik moet nu roeien met de riemen die ik heb. 

Link naar bericht
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb wat aanpassingen gedaan aan de teksten van de de eerste 13 pagina's . Ondertussen toch weer aan het inkten en kleuren geslagen. Pagina 14 tot en met 16 zijn klaar. Voor de geïnteresseerden heb ik een pdf gemaakt met de 16 pagina's. De link: https://uploadfiles.io/8958y

Link naar bericht
  • 1 month later...
21 uren geleden, Mask zei:

Ook woorden als "gegevensdrager" storen mij. Het maakt het een beetje onnozel vind ik.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gegevensdrager

Het woord gegevensdrager wordt echter in de informatica in het algemeen gebruikt voor middelen waarop digitaal opgeslagen gegevens kunnen worden bewaard. Hoewel niet zo gedefinieerd, bedoelt men vaak verwisselbare media, die afzonderlijk van een systeem kunnen worden bewaard.

Dat het onnozel klinkt staat niet in de uitleg. 🙄

Link naar bericht

Nu ja, het is vooral een uit de hand gelopen hobby waar ik toch nog altijd veel plezier uit put. Ik heb wel een contact die een persoon kent die al strips heeft getekend én laten uitgeven met als thema psychiatrie (psychosen onder meer) , en waar ik geïntroduceerd kan worden. Psychiatrie ligt een beetje in de lijn van mijn strip. Maar de strip is bij lange niet af,dat duurt nog een tweetal jaren volgens een voorzichtige schatting. Ik weet nu al dat de tekeningen veel beter zouden kunnen en dat het script wat verwarring zaait (bij een paar proeflezers).  Dat komt blijkbaar doordat ik een meerlagig verhaal wou maken, een beetje in de trant van sommige van David Lynch zijn films. Het publiek zal wel erg beperkt zijn vrees ik.

Link naar bericht
  • 2 weeks later...

Pagina 19 en 20 zijn nu ook klaar.

Met veel dank aan IvoVWS die de dialogen en boventitelingen heeft herwerkt.

Alle geposte pagina's in mijn topic zijn vervangen door de nieuwe versies. Als je ze na elkaar wilt lezen, dan kan je op DeviantArt terecht:

https://www.deviantart.com/heidi1960/gallery/66320100/Niets-staat-in-de-weg

Als je ze liever in een pdf leest: https://ufile.io/o2xmz

Het Latijn is gebleven, maar de vertalingen zijn nu onder het plaatje zelf geplaatst.

niets_staat_in_de_weg__pagina_19_van_70_

Link naar bericht
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolledigen + nog een paar maanden om wat noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn strip volledig  online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Link naar bericht
12 hours ago, Spiro said:

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolmaken + nog een paar maanden om noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn volledige strip online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Graag gedaan! 't Was heel leuk om te doen. :)

En inderdaad, er gebeurt hier maar heel weinig op het forum. Toen ik verleden jaar "Apocalyps" uitbracht, was er precies meer leven in de brouwerij.

A Reason To Be: deel I, deel II & deel III

Link naar bericht
2 uren geleden, IvoVWS zei:

Graag gedaan! 't Was heel leuk om te doen. :)

En inderdaad, er gebeurt hier maar heel weinig op het forum. Toen ik verleden jaar "Apocalyps" uitbracht, was er precies meer leven in de brouwerij.

Persoonlijk post ik ook veel minder dan vroeger. Misschien moet ik daar maar weer s wat werk van maken, maar als er iets is dat ik niet te weinig heb, is het werk :)

15 uren geleden, Spiro zei:

Ik ben nu goed anderhalf jaar bezig met mijn project en momenteel ben ik bezig aan pagina 29 (van de 70). Beste dank voor de feedback die ik kreeg van  Olav (perspectief), Yncke (aanmoediging en kleurgebruik), fazerco en Mask (plaatsing Latijn), Kristof Berte en andere Repers (te neutrale boventitelingen) en natuurlijk IvoVWS die zo vriendelijk was zijn tijd te steken in herwerking van de dialogen en boventitelingen. Dat apprecieer ik erg. Ik schat dat ik nog een 15 maanden tot anderhalf jaar nodig heb om de strip te vervolmaken + nog een paar maanden om noodzakelijke verbeteringen te doen aan de tekeningen. Ik ga ze echter vanaf nu niet meer posten. Er is blijkbaar te weinig animo op het forum voor eigen werk en probeersels in het algemeen en ik was trouwens ook niet van plan mijn volledige strip online te plaatsen. Dus stop ik aan pagina 27, een mooi lukraak getal. Als het einde wat meer dichterbij komt bekijk ik wel de mogelijkheden om mijn strip te kunnen promoten. Of juist niet meer.

Graag gedaan en veel succes nog!

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

Link naar bericht
Op 9/5/2019 om 10:35, IvoVWS zei:

Misschien dat er dan volgend jaar terug wat meer leven komt op het forum, net als een slingerbeweging.

Link naar bericht
4 uren geleden, Yncke zei:

In ieder geval veel plezier met het maken van de rest! En als je een pagina hebt waar je eens extra trots op bent, niets staat in de weg om die toch nog hier te posten. ;)

Dank je! Als ik zin en eens wat meer  tijd heb probeer ik  een cover en achtercover te maken en post ik ze hier (als ik ze geslaagd genoeg vind). 🙂

Link naar bericht
  • 1 month later...
  • Spiro changed the title to "Niets staat in de weg": een "tragicomoedia"