Ga naar inhoud

Commissions Topic - Contacten, prijzen en de buit.


Recommended Posts

16 hours ago, sanderg said:

Uiterst merkwaardig dit..

heeft hij JOUW commission niet gewoon op een lightbox gelegd (of bluelined ingescanned en uitgeprint en opnieuw geinkt) en er dus een soort kopie van gemaakt?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat is dagelijks werk. Dat zit gewoon in het productieproces van de analoge tekenaars. Er zijn er ook een aantal die voor commissies zo een soort van collages bijeenrapen.

Tja.. het is wel gemakkelijk geld verdienen.. ik kan er wel inkomen - striptekenaar is geen beroep waarin je rijk wordt..

 

Los daarvan- het valt mij ook op, maar misschien ben ik abuis hoor, dat de interesse in originelen wat lijkt af te vlakken. De prijzen zijn en blijven bij elke expositie (te) hoog maar er lijkt niet zoveel (meer) te worden verkocht.

Zie bijvoorbeeld galerie9art- daar loopt nu een expositie van Dodson. Er waren oorspronkelijk 45 werken te koop meen ik. Nu is dat 39.
Een verkoop van 6 werken vind ik persoonlijk nogal schamel.. Ik vind Dodson een aardige tekenaar hoor maar € 7.000 tot bijna € 9.000 voor een coverwerk van zijn hand vind ik absurd.

Ook de verkoop van Berthet bij Galeriechampaka lijkt niet bepaald storm te lopen. Naar mijn idee wordt het tekenwerk van de Winch werkjes van Berthet alom niet bijzonder gewaardeerd. Dessalniettemin zullen kopers duizenden Euro's moeten ophoesten voor een pagina. Zoals ik het zie is er niet tot nauwelijks iets verkocht van de aangeboden werken. Zelfs de goedkope staan nog online.

Ook de laatste expo bij Maghen verloopt volgens mij nogal slap..

Is de rek eruit? Dat zou mijns inziens slechts één logisch gevolg hebben- verlaging naar meer realistischer prijzen.

ijkt me voor iedereen het beste, ook voor de dealers en de tekenaars zelf

Link naar reactie

Update

Het is inderdaad exact dezelfde persoon (Aarnoux) die mijn commission heeft laten kopiëren als bij de eerste commission die ik deed via Ravard... 

Geen idee of hij/ zij op dit forum zit - ik zie wel dat betreffende persoon een paar originelen van Kriek in het bezit heeft dus wellicht is het iemand uit deze contreien... (Denk dat Kriek in Frankrijk niet erg bekend is)..

Ik zou erg benieuwd zijn naar de beweegredenen (behalve dan dat ik blijkbaar een zeer goede smaak heb voor commissions 😉

https://www.2dgalleries.com/art/nestor-burma-porte-saint-denis-183501

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

daar ben ik ook bang voor inderdaad... net als de kopie van mijn eerste commission.. Die heeft deze 'Aarnoux' ook maar kort in zijn/ haar bezit gehouden..

Zeg maar 'zijn' bezit hoor, ondertekent zijn mails met Nicolas (franstalig trouwens)

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 minuten geleden, Mzee zei:

Zeg maar 'zijn' bezit hoor, ondertekent zijn mails met Nicolas (franstalig trouwens)

Ah! Dat klinkt inderdaad vrij mannelijk :)

 

Frans dus toch...Jammer.. hij zal dus niet op dit forum zitten...

 

Ik ga m geen berichtje sturen op 2d (geen zin in..) maar had het leuk gevonden als hij hier zou hebben gereageerd..

Link naar reactie
4 hours ago, sanderg said:

mogelijk... lijkt me ook niet leuk voor een tekenaar om te doen... je eigen werk overtrekken

easy money. Ik ken er een paar die digitaal werken en als iemand dan een origineel willen, dan trekt die dat over. Gewoon money-thinking. Vind ik niet zo'n issue

 

3 hours ago, sanderg said:

Tja.. het is wel gemakkelijk geld verdienen.. ik kan er wel inkomen - striptekenaar is geen beroep waarin je rijk wordt..

 

 

 

nou... ik vind het soms NIET kunnen.
Een 'recreatie" van een speciale cover, is iets waar ik in kan komen. Dat doen USA-tekenaren geregeld.

Maar om nu een commissie gewoon te dubbelen vind ik NIET kunnen.

 

  

 

3 hours ago, sanderg said:

Een verkoop van 6 werken vind ik persoonlijk nogal schamel.. Ik vind Dodson een aardige tekenaar hoor maar € 7.000 tot bijna € 9.000 voor een coverwerk van zijn hand vind ik absurd.
 

 

nou... hij is het waard blijkbaar. Net zoals dat Frank Cho eergisteren zijn comissie-lijst opengooit voor 6000/stuk

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

 

 

nou... ik vind het soms NIET kunnen.
Een 'recreatie" van een speciale cover, is iets waar ik in kan komen. Dat doen USA-tekenaren geregeld.

Maar om nu een commissie gewoon te dubbelen vind ik NIET kunnen.

 

  Een commission kopiëren vind ik inderdaad ook behoorlijk idioot.. 

 

 

nou... hij is het waard blijkbaar. Net zoals dat Frank Cho eergisteren zijn comissie-lijst opengooit voor 6000/stuk


Heb ik ook gezien- maar volgens mij is Cho een grotere naam dan Dodson.. (Ik kan me vergissen hoor) - de beide werken van Dodson die voor die prijs worden aangeboden zijn (en blijven) overigens onverkocht. .. Ik vraag me dus af of ze het waard zijn (aangezien potentiële kopers daar tot nu toe anders over te lijken denken)
 

 

Link naar reactie
4 hours ago, sanderg said:

Plaatje?

die van Devilcreator heb ik niet, maar ik kan je wel mijn kadootje van Cho laten zien...
ik heb die laten inkten door iemand, maar ben er nog niet tevreden over. Dus dat gaat ooit nog iemand anders doen

 

60599634_frankchoreyesINKS_small.thumb.jpg.c5221a351c6adbed34b48a1f8fcf048f.jpg

 

De vreemde scan is het resultaat van het feit dat mijn A4-scnner het formaat niet aankon :)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

die van Devilcreator heb ik niet, maar ik kan je wel mijn kadootje van Cho laten zien...
ik heb die laten inkten door iemand, maar ben er nog niet tevreden over. Dus dat gaat ooit nog iemand anders doen

 

60599634_frankchoreyesINKS_small.thumb.jpg.c5221a351c6adbed34b48a1f8fcf048f.jpg

 

De vreemde scan is het resultaat van het feit dat mijn A4-scnner het formaat niet aankon :)

 

Cool zeg!!

 

Inkting ziet er wel netjes uit toch? wat scheelt eraan?

Link naar reactie
1 minute ago, grim said:

Ik was ook een van de gelukkige. Heb deze vorig jaar laten inkten door JHB en zou deze eigenlijk nog graag laten inkleuren.

 

indrukwekkend hoor!
En qua inkleurder, kan ik je wel iemand aanbevelen!

Just now, sanderg said:

Cool zeg!!

 

Inkting ziet er wel netjes uit toch? wat scheelt eraan?

an sich is de inkting niet slecht, maar het voelt nu niet meer als een "CHO" en dát mis ik dan wel. Zeker het gezicht van de dame... het monster is geweldig inkted!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

indrukwekkend hoor!
En qua inkleurder, kan ik je wel iemand aanbevelen!

an sich is de inkting niet slecht, maar het voelt nu niet meer als een "CHO" en dát mis ik dan wel. Zeker het gezicht van de dame... het monster is geweldig inkted!

Ik snap het wat betreft het gezicht inderdaad... Cho heeft een specifieke stijl die moeilijk navolgbaar is.

 

Had jij deze nou via een beurs of iets dergelijks in NL/ Be of heb je deze via hem rechtstreeks vanuit de VS bemachtigd?

 

Link naar reactie
44 minuten geleden, sanderg zei:

Ik snap het wat betreft het gezicht inderdaad... Cho heeft een specifieke stijl die moeilijk navolgbaar is.

 

Had jij deze nou via een beurs of iets dergelijks in NL/ Be of heb je deze via hem rechtstreeks vanuit de VS bemachtigd?

 

Frank Cho hebben we op FACTS mogen ontvangen in 2010. 😎 Sindsdien zijn z'n prijzen alleen maar naar boven gegaan.

Op FACTS deed hij voornamelijk potloodtekeningen.

Link naar reactie
Just now, sanderg said:

Ook nog wel erg ver weg..

 

Misschien dat ik m nog wel s benader via facebook...

 

6k is alleen wel heel erg duur..

Dat gaat niet lukken. Hij gaat je doorverwijzen naar zijn agent, Steven Morgher. Met hem moet je alles regelen. Morgher zit ook in de organisatie van Como. Vandaar dat hij daar vaste klant is.

Steve beheert ook een Facebook groep (https://www.facebook.com/groups/595571003893680/media ) waar heel vaak werk van Cho en enkele collega's informeel geveild worden.

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Dat gaat niet lukken. Hij gaat je doorverwijzen naar zijn agent, Steven Morgher. Met hem moet je alles regelen. Morgher zit ook in de organisatie van Como. Vandaar dat hij daar vaste klant is.

Steve beheert ook een Facebook groep (https://www.facebook.com/groups/595571003893680/media ) waar heel vaak werk van Cho en enkele collega's informeel geveild worden.

 

Goed om te weten! Bedankt voor de tip

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Dan nog maar een Carlos Ramos. Die tekenaar houdt mij goed in de gaten en toen ik een Coppertone (sunscreen) advertentie topic op Facebook had gedaan (een heleboel artiesten maken er een homage van) liet hij niet lang erna me een Coppertone-mummy zien. Hij weet gewoon dat ik dan niet NEE kan zeggen :)

 

image.thumb.png.e900a65974811f8fd8071eae1068145b.png

 

Voor diegene die de advertentie van pakweg 75jaar geleden niet kennen... het is een American Classic ( "amerikana") geworden.

 

image.png.27465fb0b06e8165204cd9fbaae88daf.png

 

En ja... die van Carlos is al digitaal ingekleurd en zal ooit een cover voor Sisterhood vormen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 6/9/2022 om 10:08, sanderg zei:

mogelijk... lijkt me ook niet leuk voor een tekenaar om te doen... je eigen werk overtrekken

 

Ik vind het echt heel fout van de auteur. Als je een betaalde commissie besteld mag je toch aannemen dat hij iets unieks voor jou maakt, nu blijken er dus meerdere "kopieen" te zijn, wat zeker een negatieve invloed heeft op de waarde ervan. 
Jim maakt ook heel veel dezelfde (inderdaad gewoon overtrekken), maar maakt die ze gewoon op voorraad en verkoopt ze dan, dan weet je dat.

Link naar reactie
Op 7/9/2022 om 12:23, Richard Boom-vavavoom zei:

die van Devilcreator heb ik niet, maar ik kan je wel mijn kadootje van Cho laten zien...
ik heb die laten inkten door iemand, maar ben er nog niet tevreden over. Dus dat gaat ooit nog iemand anders doen

 

60599634_frankchoreyesINKS_small.thumb.jpg.c5221a351c6adbed34b48a1f8fcf048f.jpg

 

De vreemde scan is het resultaat van het feit dat mijn A4-scnner het formaat niet aankon :)

 

 

Waarom zou je het werk van een tekenaar laten inkten door iemand anders?

Link naar reactie
Zojuist, Lecram zei:

 

Ik vind het echt heel fout van de auteur. Als je een betaalde commissie besteld mag je toch aannemen dat hij iets unieks voor jou maakt, nu blijken er dus meerdere "kopieen" te zijn, wat zeker een negatieve invloed heeft op de waarde ervan. 
Jim maakt ook heel veel dezelfde (inderdaad gewoon overtrekken), maar maakt die ze gewoon op voorraad en verkoopt ze dan, dan weet je dat.

Van Jim is dat inderdaad algemeen bekend volgens mij... daar weet je dat je overtrekwerk koopt

 

Wat betreft Ravard.. hij heeft het me gevraagd of ik t ok vond dat hij nog zo'n werk zou maken voor iemand anders.. ik ken Ravard een beetje onderhand (heb al eerder een tekening bij hem gekocht en vrij veel emailcorrespondentie met hem gevoerd) en ik vind hem erg sympathiek. Omdat ik hem zijn inkomsten van harte gun (hij heeft ook een gezin en is ongeveer van mijn leeftijd) heb ik aangegeven dat ik het ok vind..

 

al heb ik hem ook gezegd dat het wel raar is dat iemand ook deze tweede commission gekopieerd wil zien.. (dat vindt hij overigens zelf ook).

 

Ik schuif "de schuld" dan ook zeker niet in zijn schoenen.. 

 

Overigens vind ik (maar dat is misschien persoonlijk) de kwaliteit van de kopieën ook bijlange niet die van het origineel.. dat zal ook komen omdat Ravard er zelf minder plezier aan heeft beleefd de kopie te maken

Link naar reactie
1 hour ago, Lecram said:

Waarom zou je het werk van een tekenaar laten inkten door iemand anders?

als je een goede tekening hebt, dan wordt die GEWELDIG door het inkten. Als je een geinkte versie hebt wordt die NOG geweldiger doordat je hem laat inkleuren. Een inker (een goeie) voegt zijn eigen magie toe aan een artpiece.


En je weet ondertussen dat ik méér doe met mijn collectie dan er enkel overheen kwijlen from time to time.

 

Ik zal die van Cho helaas nooit kunnen gebruiken als cover voor Sisterhood, omdat de inker nooit een "cho" ervan kan maken. Dat kan enkel Cho zelf.

 

(trouwens, het zal nooit op hetzelfde stuk papier zijn.... inks hier zijn digitaal gedaan)

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

 

 

Wat betreft Ravard.. hij heeft het me gevraagd of ik t ok vond dat hij nog zo'n werk zou maken voor iemand anders.. ik ken Ravard een beetje onderhand (heb al eerder een tekening bij hem gekocht en vrij veel emailcorrespondentie met hem gevoerd) en ik vind hem erg sympathiek. Omdat ik hem zijn inkomsten van harte gun (hij heeft ook een gezin en is ongeveer van mijn leeftijd) heb ik aangegeven dat ik het ok vind..

 

 

Ik vind zeker wel dat Ravard hier schuldig aan is, hij maakt letterlijk een kopie van jouw opdracht. Ik vind het al heel beschamend dat hij je dit vraagt, hij kan toch gewoon hetzelfde concept doen, maar dan met andere auto's of gebouwen of net andere indeling. Het heeft niks met misgunnen te maken, hij kan gewoon wat anders tekenen voor die ander. Nu trekt hij het wellicht over of tekent 1 op 1 na, waardoor een ander hetzelfde krijgt (misschien zelfs wel voor minder kosten), echt heel vreemd......maar goed, wie ben ik....

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...