Ga naar inhoud

Catawiki Veilingen Extensie


Minotaur

Recommended Posts

Net gezien: Catawiki lanceert binnenkort nieuwe veilingen: strips FR, platen, curiosa.

 

Kadert, vermoed ik, binnen de bedoeling om van Catawiki dé verzamelreferentie te maken. Ik kan dat begrijpen, maar vind het ergens jammer dat het stripgerelateerde deel langzaam maar zeker (m.i. onvermijdelijk) zal verzinken in de massa (zeker als je een "vage" categorie als curiosa gebruikt waarin "alles met verzamelwaarde" wordt voorzien).

 

Anyway, succes aan Catawiki, maar een lichte argwaan kan ik niet onderdrukken.

 

En u?

Link naar reactie

"Same here". Catawiki gaat wel serieus de commerciële toer op de laatste tijd. Heb er zo ook mijn bedenkingen bij.

 

Kreeg laatst een mail wat ze zoal zochten qua personeel en daaruit kon je al wel afleiden welke richting ze uit wilden. Het wordt een bedrijf zoals een ander, met één doel, winst maken. OK

 

Nick.

Link naar reactie

Het grote pluspunt is en blijft dat Catawiki in tegenstelling tot alle andere commerciële veilingen iets terugdoet voor de verzamelaarsgemeenschap in de vorm van een gratis catalogus! Ook de combinatie van de laagdrempeligheid voor de aanbieders in combinatie met het grote bereik en de prima resultaten maakt het een onderscheidende site.

Link naar reactie

Juig een Franse veiling ook toe! Zeker voor mijn Franstalige vrienden :e005: . Zelf wil ik ook nog weleens een Franstalig album aanschaffen :e012:

Och, mij maakt het niets uit als Catawiki "winst" maakt, het is voor mij zoals Theok al zegt: "een gratis catalogus", van hoeveel zaken had ik eerder geen weet en nu in mijn verzameling heb. Winst maken vind ik niet vies, zonder geld was het allemaal snel afgelopen, "voor niets gaat de zon op"......

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Ondertussen leunt de veiling ook op de wiki, de item informatie in catawiki is zeer goed vergeleken met andere websites. Dat ze met de veilingen de commerciele kant opgaan is wat mij betreft niet zo erg. Er gaan een hoop tijd en kosten in een dergelijk uitgebreide site zitten waarvan je je af moet vragen of je dat als hobby erbij kunt doen of erbij moet willen doen. Met de veilingen (en dagaanbieding, shops) hebben ze een toepasselijke manier gevonden om wat euro's binnen te trekken zonder dat dit ernstig in de weg staat. Het alternatief was geweest om de site vol te zetten met Google adds op de meest irritante plaatsen (dat je in plaats van op de cover op een advertentie van een webshop klikt), dan wat mij betreft liever op deze manier. Daarbij genereren ze met de google adds ook weer advertentieinkomsten voor andere (stripgerelateerde) sites zoals de reep (waar de advertenties zeer acceptabel zijn geplaatst).

 

En naast de commerciele kant van de vacatures (aantrekken van leden/verkopers en uitbreiding naar het buitenland) wordt er blijkbaar ook nog gewerkt aan het technische gedeelte: verbetering van huidige features en toevoeging van nieuwe. Lijkt mij niet verkeerd. Kunnen we wel een landenfilter krijgen op ons account? Dat we niet de Franse, Duitse en over een paar jaar ook Poolse strips handmatig moeten filteren?

Link naar reactie

En wie wordt de nieuwe veilingmeester op Catawiki voor de Franstalige stripverhalen. Jawel, onze eigen Patrick Vrancken. Zeer goede keuze. Man met jarenlange ervaring. U allen welbekend van Brabant Strip. Veiling kan in geen betere handen zijn.

 

Hierbij. Succes, Patrick.

 

Nick.

 

ps. zeer goede keuze. (En het is een Belg :dat: ).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...