Ga naar inhoud

Welk soort dozen gebruiken om je strips tijdelijke op te slaan


Wil

Recommended Posts

2 minuten geleden, snowmansion zei:

Nee idd. De opslagplaatsen van All Safe niet de dozen. Alleen vraag ik me af wat voor strips de beste temp en luchtvochtigheid is? 

Ik denk dat de koninklijke bibliotheek of het nationaal archief hier wel ervaring mee zullen hebben. Stuur ze een mailtje met deze vraag en als je van hun een antwoord krijgt, laat het hier dan ook even weten.

Link naar reactie
8 uren geleden, hubi zei:

Ik denk dat de koninklijke bibliotheek of het nationaal archief hier wel ervaring mee zullen hebben. Stuur ze een mailtje met deze vraag en als je van hun een antwoord krijgt, laat het hier dan ook even weten.

Ik heb enkele jaren in het Belgische Rijksarchief gewerkt (zij bewaren archieven - papier, perkament, enz. - en dat is nog wat anders dan monografieën of stripverhalen).

Hiervoor bestaan uiteraard richtlijnen, en dan kun je wel een forse temperatuur- en vochtregelingsinstallatie gebruiken, maar in geen enkel depot worden die standaarden gehaald.

Ik kan wel eens zoeken naar deze standaarden, maar ik weet niet of dat echt relevant is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...