Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 29 en 30 september 2018


Gast Fons van Erp

Recommended Posts

Op 24-9-2018 om 17:28, Ambreville zei:

Standje 56, Dark Dragon Books. Ze komen blijkbaar toch. Brengen zie iemand mee?

 

Bron Facebook:

 

STRIPFESTIVAL BREDA
Gast aan tafel op Zondag

Op Zondag presenteert Eric Doppenberg zich aan de tafel van Dark Dragon Books

Vertel kort iets over jezelf, introduceer je aan de lezers die jou wellicht nog niet kennen.

Ik ben Erik Doppenberg (beter bekend onder mijn artiestennaam “Ihsahnity”) en ben geboren op 27 mei 1968 in Dordrecht waar ik nog steeds woonachtig ben.
Al van jongs af aan was ik bezig met tekenen, voornamelijk met potlood. Mijn interesse lag op jonge leeftijd al in de Science Fiction, Horror en Fantasy sfeer … heerlijk wegdromen in zelf gecreëerde werelden.
Na een periode van 14 jaar het creatieve te hebben neergelegd, ben ik eind 2007 langzaam weer begonnen … digitaal!!! Wat begon met fotomanipulaties groeide uit tot digitaal tekenen en schilderen. Vanaf 2010 heb ik serieus het traditionele werk weer opgepakt met het potlood en zelfs vanaf 2012 ben ik gaan stoeien met olieverf.
Ik hou ervan om zo realistisch en gevarieerd mogelijk te werken in mijn tekeningen en schilderijen. Daarom ga ik geen uitdaging uit de weg om mijzelf constant te verbeteren en daardoor te blijven groeien als artiest.

mee van dit intervieuw https://www.erfwachter.nl/2017/03/28/interview-met-erik-doppenberg/

 

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
22 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Op FACTS moet je wel geen dure beursedities kopen voor tekeningen in stripalbums. 

 

hier ook niet 😛

15 minuten geleden, Guilty Pleasure zei:

Raar, is al zeker2 weken oud

o, wist ik niet. Ik kreeg pas juist een email binnen. Nou ja, dan dubbel :) zodat niemand het NIET ziet :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vandaag zelf in Breda; lekker dichtbij en mooie tekenaars. Bij Silvester echter afzegging van Gioux en 2 die pas in de middag kwamen.

De tekenaars van de organisatie waren er en maakten fraai werk. Hoogtepunt , natuurlijk Colin Wilson. Aardig, voor iedereen goed woordje en toptekeningen.

 

positief was òòk de wijze waarop de bezoekers op volgorde naar binnen mochten. Nummers voor de eersten, begeleiding en de enkele lomperik die dacht dat ie slim was werd afgeserveerd.

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Theoak zei:

Voor de verzamelaars van tekeningen en beursuitgaven was dit een prima beurs. Voor het overige viel het mij dit jaar tegen. Er waren minder standhouders en ik vond het qua bezoekers niet al te druk.

Mogelijke oorzaak: werkzaamheden aan het spoor, zowel rond Breda-Eindhoven-Den Bosch als ergens bij Rotterdam (= geen Intercity Direct). Ik wilde heel graag naar Breda maar met anderhalf uur extra reistijd toegevoegd werd me dat echt te veel, en ik was niet de enige. 4 keer overstappen, wachten op ns-bussen die niet aansluiten op treinen, als je enigszins in de buurt woont gaat het nog maar ik zag mijn reistijd oplopen naar >4 uur.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
Op ‎13‎/‎09‎/‎2018 om 08:04, Kenny zei:

Ah, het doet me goed dat te lezen :)

vandaag ook in Breda geweest

En wederom bedankt Kenny voor het signeren.

Tevens bij Silvester Pol laten signeren en De nieuwe Dirk Jan bij mark Retera

Martin Lodewijk had last van zijn hand maar toch en handtekening.

Verder was het rustig op de beurs.

Wel fijn om rond te lopen maar viel me een beetje tegen.

Nu waren we er wel rond 10.30 en rond 13.00 uur weer naar huis.

Leek me inderdaad dat er minder stands waren in vergelijk met vorig jaar.

Maar toch weer een mooie beurs.

Link naar reactie
22 uren geleden, Guilty Pleasure zei:

Vandaag zelf in Breda; lekker dichtbij en mooie tekenaars. Bij Silvester echter afzegging van Gioux en 2 die pas in de middag kwamen.

De tekenaars van de organisatie waren er en maakten fraai werk. Hoogtepunt , natuurlijk Colin Wilson. Aardig, voor iedereen goed woordje en toptekeningen.

 

positief was òòk de wijze waarop de bezoekers op volgorde naar binnen mochten. Nummers voor de eersten, begeleiding en de enkele lomperik die dacht dat ie slim was werd afgeserveerd.

 

De nummers die uitgedeeld werden aan de eersten, was geen initiatief van de organisatie.  In gezamenlijk overleg werd dit door de wachtenden afgesproken.  De organisatie heeft echter wel beslist om met deze nummers rekening te houden.  Wat alleen mar kan toegejuigd worden.

Link naar reactie
9 uren geleden, Ariadne zei:

Mogelijke oorzaak: werkzaamheden aan het spoor, zowel rond Breda-Eindhoven-Den Bosch als ergens bij Rotterdam (= geen Intercity Direct). Ik wilde heel graag naar Breda maar met anderhalf uur extra reistijd toegevoegd werd me dat echt te veel, en ik was niet de enige. 4 keer overstappen, wachten op ns-bussen die niet aansluiten op treinen, als je enigszins in de buurt woont gaat het nog maar ik zag mijn reistijd oplopen naar >4 uur.

Ik schrok daar gisteren ook even van, maar uiteindelijk viel me dat toch enorm mee. Ook de aansluiting was redelijk goed. Maar 4 uur> is inderdaad veel.

 

Zelf wijt ik de relatieve rust (er liep toch redelijk wat volk) aan het fenomeen 'zondag-op-stripbeurzen' in combinatie met het mooie weer waar volop gebruik van werd gemaakt: De terrassen in het centrum zaten goed vol! In de rondvaart die ik deed werden de gasten trouwens nog even geattendeerd op de beurs. 

 

Wat de beurs zelf betreft weet ik niet of het groter of kleiner was dan voorheen. Dit was mijn eerste Chasse-beurs. Gevoelsmatig leek het echter wel minder dan pakweg de sporthal waar ze hiervoor zaten. Eerder Gouda. Dit kan ook een geval van schijn-bedriegt zijn: In Houten leek het voor veel bezoekers ook eens minder toen we één zaal weghaalden, terwijl we dezelfde ruimte op een andere plek bij hadden. Hier zou het zodoende best eens omgekeerd kunnen zijn: door de vele relatief kleine zalen leek het minder dan een 'gewone' grote beurs. 


Enfin. Genoeg over de ruimte en het aantal stands (uiteindelijk was die voldoende), want net zo belangrijk is hoe de beurs an sich was. En daarover ben ik zeker niet ontevreden. Mooie locatie, goede sfeer, fijne opzet, goede horeca, leuk aangekleed en aardig dat er ook buiten nog wat stond met redelijke tot goede spullen die ik binnen ondanks het ruime aanbod een beetje miste. Wat wel jammer was, is dat er aan de buitenkant nergens te zien was dat er binnen iets te doen was. Een vlag had toch nog wel in het budget gepast? Of ben ik nu een muggenzifter?  

 

Complimenten tot slot voor de aanbieders die hun 'bananendozen' hadden gesorteerd (en dat waren er redelijk wat). Goed voor het oog, makkelijk voor het zoeken.  

 

 

Link naar reactie

Ik geloof niet dat er veel bezoekers in Gent waren, die normaal naar Breda zouden komen, in ieder geval niet op zaterdag....een tiental misschien.

Wellicht wel wat standhouders als Daedalus, DDB en wat comic stands.

 

Ik ben zaterdag in Gent geweest en zondag in Breda. Op zich had ik niet het gevoel dat het heel rustig was op de zondag....de zondagen zijn wel vaak rustiger dan de zaterdagen.

Breda altijd leuk georganiseerd en deze keer een mooi openingsritueel met begeleiding en lotnummers. Aangezien ik niet de trap op wilde, kon ik rustig links afslaan naar Hum😊

 

Wat mij betreft meer dan genoeg stands met boeken (door internet en catawiki is daar toch steeds minder behoefte aan), ik denk dat je er prima naar manco's kon speuren. Eerlijk gezegd niet alle hallen bezocht (nog wat moe van Gent) en bij diverse tekenaars aangeschoven. 

Veel Nederlandse tekenaars aanwezig en ook een leuk aantal buitenlandse namen als Dany, Genzianelli, Erbetta, Bono, Janjetov, Malik, Andreucci, Phalippou en als kers op de taart Colin Wilson.

Goed georganiseerd, makkelijke catering en makkelijk parkeren. In de hallen is het inderdaad soms wat zoeken, maar na een aantal edities lukt dat wel.

 

Nu (gelukkig) even festivalrust tot ergens in maart 2019 als waarschijnlijk de stripdagen/DCC weer worden georganiseerd.

Een betere verdeling van festivals over de maanden zou prettig zijn.

 

   

 

   

 

Link naar reactie

Zaterdag een dagje naar het festival in Breda geweest.

Het was er gezellig en druk. Niet alle tekenaars kunnen doen die ik wilde bezoeken. 

Maar wanneer ik 2 dagen was gegaan was dit prima gelukt. 

 

Wel een aantal mensen gezien die behoorlijke stress hadden. 

Op zich wel jammer, je hobby moet ontspanning opleveren.

Dan lukt je maar niet alles. 

 

Ben blij met mijn nieuwe aanwinsten.

De nieuwe zwarte uitgave van Durango.

Een aantal leuke tekeningen.

Nieuw leesvoer en gezellige gesprekken.

 

Jammer dat Dany niet lukte, Moest kiezen tussen Colin Wilson en Dany. Wat een lange rijen voor deze twee toppers.

Het was weer top geregeld in Breda, Hulde aan de organisatie!

Link naar reactie
8 uren geleden, Lecram zei:

Even een paar dedies van Breda.....

 

 

oi !! Die zijn erg gaaf zeg!!!  Die lippen van Malik .. .dat gezicht van Zjmietov (of wie dat ook is met die handtekening... geen idee van de naam) ... prachtig!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Breda was top. Sluit me volledig aan bij Lecram, Velden 8 etc. Sterker nog. Persoonlijk vond ik de zaterdag een van mijn geplaatste bezoeken aan Breda nieuwe stijl ooit. Met Colin Wilson en Jerome Phallipou ruim tijd door gebracht. Veel sterke verhalen uitgewisseld... mooie herinneringen gevormd. 6 tekeningen, wat manco's en veel gezellig contact. TOP... En dat het zo gezellig was heeft toch ook echt te maken met een goeie organisatie. 17 uur sluiting kwam veel te snel 😀

 

Zondag terug. Wat vriendendiensten gedaan en mijn mancolijst weer wat uitgedund.... Eindresultaat....Voldaan en een portemonnaie zo hol als een echoput. 😁

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...