Ga naar inhoud

Kickstarter: Coole Tips!


Recommended Posts

Ik ontving zonet Sex & Violence vol 1 van Palmiotti/Gray/Broxton & Santacruz (hoe ze erin slagen om een 5-tal keer Juan te misspellen tot Jaun zal ik wel nooit snappen). Ik had tevens de eer om de godverdomse douane €17 rijker te maken, om geen enkele duidelijk identificeerbare reden. Koen, ik zag jouw naam bij de backers, heb jij de dans ontsprongen?

Review is voor later.

Link naar reactie

Ondertussen is die Kickstarter al onderbroken omdat dat tegen de regels is.

Hij is dan naar indiegogo gegaan om geld in te zamelen, dat was ook een flop...

Je moet maar eens de comments op de oorspronkelijke kickstarter lezen, de man heeft het verkorven.

Ik vind de meeste commentaar we terecht eigenlijk... Hij had het veel beter moeten plannen...

 

Ik geef het nog een maand voor een update en dan stuur ik een mail naar de man. Ik betaal alleszins niets extra, ik kan goed begrijpen dat hij $10 extra vroeg voor international backers, maar hij heeft inderdaad duidelijk niet goed gerekend. Hij zou de kosten gewoon moeten slikken en het aanzien als ervaring. Wij hebben immers betaald wat hij vroeg. Sorry, maar het is niet mijn fout dat hij geen blijk gegeven heeft van businesstalent...

En nu krijg ik een update op de Sullivan's sluggers kickstarter waar hij reclame maakt voor een andere reeks van hem...

Niet goed bezig, Smith, niet goed bezig...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Moet je invoerrechten en btw betalen op iets die niet uit de winkel komt?

Als ik nu bijvoorbeeld een zine koop (vb van oilycomics). Dat is van een particulier, daar hoef ik dan toch niets op te betalen.

Is dit voor kickstarter dan niet hetzelfde? Vele boeken komen toch nooit in een winkel terecht.

Willekeur, zoals Koen zegt. Je kan ook totaal niemand aanspreken over hoe/waarom/wanneer. Wat je ook via kickstarter steunt is (bijna) altijd via de auteur, maar dat verandert blijkbaar niks...

Link naar reactie

Aanspreken lukt wel. Ik wou een maand geleden meer duidelijkheid over de berekening van de invoerkost omdat ik vond dat deze hoog werd (40€ en 85€, telkens 1/3 van de aankoopprijs).

Na 3-tal weken antwoord met de berekening en excuses dat ze zich misrekend hadden. Deze week 65€ teruggestort gekregen van de post. Nu bereken ik alles na.

Link naar reactie

Willekeur, zoals Koen zegt. Je kan ook totaal niemand aanspreken over hoe/waarom/wanneer. Wat je ook via kickstarter steunt is (bijna) altijd via de auteur, maar dat verandert blijkbaar niks...

Ik weet wel dat het ook met het bedrag te maken heeft, onder de 22 euro hoef je niks te betalen.

Link naar reactie

Yes please: I'll even risk the extra costs!

 

http://www.kickstarter.com/projects/1319733363/lady-sabre-and-the-pirates-of-the-ineffable-aether

(ik heb een vriend met een adres aan de andere kant van de wereld, ik ga dat eens uitproberen)

 

en Willy linthout, een nieuwe van Jimmy & Justin!

 

http://www.kickstarter.com/projects/1397702842/weapon-of-god

(momenteel blijf ik bij de digitale optie, misschien, mits stretch-goals ga ik voor meer)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

EEntje die BIJNA aan 100 % zit, maar het BIJNA net niet haalt is SCARLETT HUNTRESS over een familie van weerwolf-jagers.

http://www.kickstarter.com/projects/838034909/scarlet-huntress-anthology

Die heeft dus even hulp nodig!
 scarlett2-140x210.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Vandaag een email gekregen van Mark Smith ivm Sullivan's Sluggers.

 

Hij had mijn telefoonnummer nodig voor op de douane papieren.

 

Ik heb hem gevraagd wanneer ik mijn boek kon verwachten, hopelijk krijg ik een antwoord waarvan ik niet moet wenen.

Er zit alleszins toch al schot in de zaak.

Die vraag heb ik niet gehad . . . hopelijk krijg ik hem ook binnenkort.

Link naar reactie

Ik heb dan wel die vraag gekregen, maar een antwoord op mijn vragen niet. :-(

 

Kben gisteren aan een artikel begonnen voor Brainfreeze over Sullivan's Sluggers.

Tgaat geen proper zijn, maar kga nog wat meer info verzamelen.

Hij verkoopt nu blijkbaar zijn boek in zijn eigen webshop voor 39$

Hij is volgens mij de internationale Stock aant verkopen en hij heeft dus 2 keer geld ontvangen voor hetzelfde boek. Internationaal en dan nog eens de Webshop koper. . . 

En blijkbaar is er bij zijn vorige Kickstarter ook vanalles misgelopen.

 

Dan eens doorsturen naar Bleeding Cool, die houden wel van sappige verhalen ;-)

Link naar reactie

Kben gisteren aan een artikel begonnen voor Brainfreeze over Sullivan's Sluggers.

Tgaat geen proper zijn, maar kga nog wat meer info verzamelen.

Hij verkoopt nu blijkbaar zijn boek in zijn eigen webshop voor 39$

Hij is volgens mij de internationale Stock aant verkopen en hij heeft dus 2 keer geld ontvangen voor hetzelfde boek. Internationaal en dan nog eens de Webshop koper. . . 

En blijkbaar is er bij zijn vorige Kickstarter ook vanalles misgelopen.

 

Dan eens doorsturen naar Bleeding Cool, die houden wel van sappige verhalen ;-)

Inderdaad, ik begin toch ook stilletjes aan de hoop opgeven dat we ooit nog het boek gaan zien.

Het jammere is dat we totaal machteloos staan. Enkel mailen kunnen we doen.

Ik begrijp ook niet hoe hij nog kan meewerken aan nieuwe projecten op kickstarter.

1 ding is duidelijk, dit is niet gewoon een fout. Deze man is gewoon een schurk.

Link naar reactie

Vandaag nog met hem lopen babbelen en zo heavy is het nu ook weer niet... Om hem schurk te noemen is heftig, hoor.

 

Mark Andrew Smith heeft uitgelegd dat hij bij de start van zijn Sluggers-KickStarter ervan uit ging dat hij 10 E voor Internationale Verzending nodig had. En indertijd was dit wel een redelijk gemiddelde al moest hij er vast wel op toeleggen.

Daarna zijn de prijzen enorm omhoog gegaan. Enorm.

En zijn enthousiasme over de gewonnen fanbase en het upgraden naar een oversized HC was stom. dat geeft hij ook toe.

 

Alle USA-mensen hebben nu de HC en ik geloof ook de mensen in Canada.

 

Het kost echter in totaal 5000 Euro méér om de 600 Europese fans te voorzien van hun pledge.

Ik heb de berekening gezien en die klopt, twijfel daar niet aan!

 

In de toekomst zal hij ook direct naar Europa een gedeelte sturen, in plaats van alles vanuit USA ofzo.

 

Anyway... ik heb tegen hem gezegd om gewoon alle Europese orders/pledges te cancellen, alles via Diamond aan te bieden en het dan via reguliere comic shops te laten bestellen.

 

We zullen eens zien hoe hij daar op reageert.

 

 

 

Kijk....

 

ja... maar hij moet ook niet bankroet gaan in schulden. Dat zou ook teveel zijn.

 

Dat hij een fout heeft begaan: soit

 

Daat hij fans dubbel zou willen aanrekenen (gerucht): niet goed

 

Maar dat hij zelf bankroet gaat: out of the question.

 

Vind ik veel te ver gaan.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Misschien een sterk woord maar toch op zijn plaats. Even zien:

 

Hij vraagt 6000$, krijgt er meer dan 90000 en kan die 5000$ die blijkbaar extra erbij komen niet betalen?

Dan is er al helemaal iets loos gegaan maar ik denk niet dat de pledgers daarvoor moeten boeten.

 

Hij had nog geen 3000 boeken nodig maar heeft er 6000 laten drukken. Had hij dan beter ipv 3000 extra boeken te drukken ervoor gezorgd dat hij onze boeken kon opzenden.

 

Die 3000 boeken zijn intussen aangeboden op zijn eigen site, Amazon en fysieke verkooppunten. En wij die ervoor hebben gezorgd dat hij de strip kon uitbrengen moeten braaf blijven wachten? Ook al zijn we meer dan een half jaar na de vooropgestelde leverdatum.

 

De pdf van het boek is ons gemaild 2 weken nadat het verkrijgbaar was op comixology. Leg dat eens rationeel uit.

 

Het boek is intussen uitverkocht op amazon, en ook op comixology zal het wel verkocht zijn geweest. Maar hij heeft nog altijd geen boek verzonden naar Europa. Sterker nog, veel mensen uit Canada wachten nog steeds op hun boek. (wie weet hebben alle Amerikaanse pledgers het nu al wel?)

 

Maar dit kon misschien wel allemaal opgelost worden met goede, transparante communicatie. Maar dat is er niet, ver van zelfs. Goed dat jij ermee hebt kunnen praten, voor de meesten onder ons is dit niet mogelijk.

 

Ik begrijp dat kickstarter geen 'winkel' is maar wat hier is gebeurd is pur bedrog en ja hij is in mijn ogen een schurk.

Het liefst had ik dat hij gewoon mijn geld terug stortte, dan stak hij zijn boek in zijn ***. Dan gaf ik het aan een echte (en eerlijke)indie-stripauteur wie wel zijn woord nakomt.

 

Ik sta ook op om iedere dag mijn brood te gaan verdienen, en ik geef het graag uit aan strips, en als ik artiesten rechtstreeks kan helpen, zoveel te beter. Maar wat nu gebeurd kan toch echt niet!

 

(en als je nog twijfelt aan hoe heavy het is, zou ik het toch echt even googlen en goed uitpluizen)

 

Sorry dat dit wat hard overkomt, maar deze kwestie is enorm frustrerend, en wordt het nog meer als het zo gemakkelijk van tafel wordt geveegd. *rant-mode off*

Link naar reactie
ROADKILL DU JOUR


over een kerel die vervloekt is en dat hij enkel roadkill mag eten... en dan verandert in een soort mutant van die roadkill.
Ziet er gaaf uit en uniek concept.

Nu de Kickstarter voor #2 bezig!
430bac15937cf35948efb1cfdd63f511_large.j


 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik persoonlijk vind het bovenstaande BRILJANT ( check het artwork maar eens. Niet helemaal geweldig maar die mutering is waaaaanzinnig bedacht!!) en die woordspelingen vind ik heerlijk!


Iets anders wat ik MAGNIFIEK vind is dit...

Scifi/Western/Mystica en meer... door elkaar!

Wild West Sci-Fi “The Guns of Shadow Valley” OGN Kicks Off
http://www.brokenfrontier.com/wild-west-sci-fi-the-guns-of-shadow-valley-ogn-kicks-off/

shadowvalley-300x225.jpg

Het artwork dat je op die Kickstarter page ziet... wwwwwaaaanzin!! Zo mooi!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

RAZOR is terug... bijna dan!

 

De Kickstarter zit nu op 600 %, dus dat gaat goed!

 

RAZOR1-300x233.jpg

 

http://www.comicsforsinners.com/everette-hartsoes-razor-faqs-up-at-600/

 

 

van 600-1350 procent. Gaat lekker!

Ben reuze benieuwd oftie de 2000 procent gaat halen. Zou leuk zijn, want dan krijg ik extra commissie :)

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

too burst YOUR bubble over mij: ik heb gisteren om een refund gevraagd. Eens zien wat hij daarop zegt.

Ik heb ondertussen ook contact met hem opgenomen om een refund te krijgen. (zijn laatste update was nu niet bepaald positief te noemen.)

 

Ik heb tot dusver nog steeds niets ontvangen. (ook geen antwoord) Iemand al meer geluk?

 

Hopelijk krijg ik het terug, er komen enkele kickstarters aan die ik wil backen, en kan het geld dus wel gebruiken wanneer het zover is.

Link naar reactie

Ik heb ondertussen ook contact met hem opgenomen om een refund te krijgen. (zijn laatste update was nu niet bepaald positief te noemen.)

 

Ik heb tot dusver nog steeds niets ontvangen. (ook geen antwoord) Iemand al meer geluk?

 

Hopelijk krijg ik het terug, er komen enkele kickstarters aan die ik wil backen, en kan het geld dus wel gebruiken wanneer het zover is.

Ook nog geen antwoord ontvangen...

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...