Ga naar inhoud

Ballon Media Haalt Glénat Binnen


Gast Kontiki

Recommended Posts

Persbericht:

 

Ballon Media gaat in zee met uitgeefgroep Glénat

 

Voortaan is Ballon Media de bevoorrechte Nederlandstalige uitgeefpartner van de

Franse uitgeefgroep Glénat. In Vlaanderen en Nederland geniet uitgeverij Glénat vooral

bekendheid door populaire kinderstrips als Titeuf en Lou! en de parodiestrip op het

Belgische koningshuis Albert & Co.

Sinds 1 januari 2011 verzekert Ballon Media Sales, het economische samenwerkingsverband van uitgeverij

Ballon Media en distributeur SDL Caravelle, al de verdeling van de strips van Glénat Benelux in Vlaanderen

en Nederland. Naast die stripverdeling neemt het nu dus ook de Nederlandstalige uitgeefrechten van het

Belgische filiaal van de Franse mediagroep over.

Alexis Dragonetti (CEO Ballon Media): “We zijn bijzonder verheugd over deze

samenwerking. De groep Glénat is een vooraanstaande uitgeefgroep die de laatste

veertig jaar mee de toon aangeeft op marktsegmenten waarin we zelf ook actief zijn.

In 2013 willen we dan ook niet alleen de continuïteit van het stripfonds van Glénat

garanderen, maar ook de uitgeefactiviteiten verbreden en uitbreiden naar

kinderboeken en lifestyle-uitgaven zoals reisgidsen en kookboeken.”

Van historische avonturen als De Meesters van de Gerst, De Pioniers van de Nieuwe Wereld of Black Crow

over het romantische drama Samber tot conceptreeksen als Het Derde Testament: met Glénat krijgt Ballon

Media er een divers en uitgebreid fonds van Nederlandse strips bij, met de reeksen Albert & Co, Titeuf, Lou!

en Joe Bar Team als populairste exponenten.

Link naar reactie

Ik voeg er nog aan toe dat er voor de lezer niets verandert. Glénat blijft een bestaande entiteit. Het heeft ook nog steeds de eerste keuze om de reeksen die de Franse tak van Glénat uitgeeft te vertalen.

Link naar reactie

Beus

dus als ik het goed begrijp krijgen we nu meer kans op vertalingen? want als glenat er zelf geen zin in heeft kan het misschien via ballon wel vertaald worden?

 

Nog meer vertalingen, waarvan dan ????? Glenat staat bekend om zijn topseries te verkopen en zelf het 2e garnituur uit te brengen, en om hetzelf niet afmaken van series

Link naar reactie

De strips van Glénat (de vroegere witte covers van de caractére serie )altijd prachtig gevonden , ook de Grafica albums.Daar zitten ook fantastische series tussen (Meesters vd Gerst , Santiag,Samber,Fox,Prins vd nacht ,enz... )

Ik betreur dat ze meer de sc toer op gaan (Conquistador , Ars magna ).Die groot formaat sc zijn meestal reeds geschonden in de winkel.

Link naar reactie

Ballon (Kana) haalt Glénat binnen maar in het persbericht geen woord over manga. Ouch. Nu ja, misschien is er al lang niemand meer die nog hoop koestert ;)

 

oei, is dat niet een beetje hetzelfde als geloven dat Elvis nog leeft?

Link naar reactie

Lijkt mij dan ook alleen interessant nieuws voor economen.

 

ik weet niet? Zou het nu niet moeilijker worden voor medusa, DD, silvester en daedalus om de reeksen van Glénat binnen te halen? Gaat Dragonetti er nu niet eerst mee lopen?

Allez, dat is maar een vlugge gedachte hoor, verder nergens op gebaseerd.

Link naar reactie

 

 

ik weet niet? Zou het nu niet moeilijker worden voor medusa, DD, silvester en daedalus om de reeksen van Glénat binnen te halen? Gaat Dragonetti er nu niet eerst mee lopen?

Allez, dat is maar een vlugge gedachte hoor, verder nergens op gebaseerd.

 

Misschien wel, maar is dat erg? BBooks is mi nog altijd een heel solide uitgever. En ik zie dat de anderen toch ook flink zoeken in het fonds van pakweg Dargaud en zelfs Vrije Vlucht ( Portugal bv. )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Misschien wel, maar is dat erg? BBooks is mi nog altijd een heel solide uitgever. En ik zie dat de anderen toch ook flink zoeken in het fonds van pakweg Dargaud en zelfs Vrije Vlucht ( Portugal bv. )

 

ik weet niet of dat erg is, misschien hangen de kleinere uitgeverijen wel aan elkaar met enkele verkoopssuccessen die nu weggekaapt gaan worden door Dragonetti? Allez, voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen dragonetti hé, ik heb ook geen enkele inzage. En ik heb de fondsen zeker nog niet bekeken, dus misschien is er wel niet zo veel interessants te rapen voor die kleinere uitgeverijen. Gewoon een open vraag hoor.

Link naar reactie

Kans op reünie Elvis ‘bijzonder klein’

 

Zanger waarschijnlijk in ‘te verregaande staat van ontbinding’ voor tournee

 

Cc-Todd-Huffman.jpg

DOOR RICHARD VAN DER TOREN • WOENSDAG 6 FEBRUARI 2013, 12:19

De kans dat zanger Elvis Presley ooit nog bij elkaar komt, is ‘bijzonder klein’, aldus de nabestaanden. De populaire zanger overleed in 1977 aan een hartaanval. De familie wil hiermee een einde maken aan de geruchtenstroom over een mogelijke terugkeer.

Voormalig manager Dries van Kuijk licht het besluit toe. “Van het lichaam van Elvis is na ruim 35 jaar naar alle waarschijnlijkheid weinig over. Volgens alle doktoren zal het zelfs met de meest moderne technieken een hele toer worden om er iets toonbaars van te maken. Dit is geen onwil van The King, maar het zetten van reële vraagtekens bij de wenselijkheid van een dergelijk schouwspel. En zelfs als het lukt is het nog maar de vraag of het enthousiasme onder de fans nog steeds bestaat.”

Geruchten dat het lichaam van Elvis na zijn dood in zijn geheel zou zijn ingevroren doet de manager af als overenthousiaste speculaties. “Zelfs al zou dat zo zijn dan is de cryogenetica nog lang niet zover dat je van zo’n ingevroren lichaam een charismatische verschijning kunt maken. Door het ontstaan van ijskristallen ontploffen alle celmembranen in een menselijk lichaam, om maar eens wat te noemen. Dat is funest voor je kopstem. Ook het onvermijdelijke lekken van celvocht is levensgevaarlijk met alle electriciteit op een podium. Dat moeten we niet willen.”

Twan Heugelsbrugge, voorzitter van de Brabantse Elvis-fanclub, houdt de moed er in: “Ze kunnen van alles zeggen, maar deze ontkenning is voor mij het teken dat er iets gaat gebeuren. Ik heb al voor tickets gespaard hoor: The King komt in de zomer van 2014 naar Ahoy, dat weet ik zeker.” Geruchten over een mogelijke reünie van Mozart worden door alle 12.564 nabestaanden ontkend. Het Concertgebouw wilde niet reageren.

 

bron: http://www.speld.nl/2013/02/06/kans-op-reunie-elvis-%E2%80%98bijzonder-klein%E2%80%99/

marcelherms.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...