Ga naar inhoud

WK 2018 Russia.


Recommended Posts

11 uren geleden, Hamirubi zei:

Wat moet de modale Vlaming toch in een diepe identitaire crisis verkeren; federalist tijdens voetbalseizoen, regionalist tijdens politieke hoogdagen.

Ik heb daar nochtans geen moeite mee. Elke keer de Rode Duivels een beetje succes hebben menen unionisten hierin de hereniging van het land te zien. Ik zeg: we zullen de 21e juli nog eens klappen, eens zien hoeveel vlaggen er dan buiten hangen. Ware het trouwens niet dat 90% van die vlaggen gesponsord zijn door Interbrew, er zouden er een pak minder hangen want dan kost het geld.

Het zou leuk zijn moesten ze stoppen met het politiek recupereren van een potje voetbal.

 

Ik voor mij heb geen moeite met supporteren voor de Duivels, het is de ploeg die mijn regio vertegenwoordigt. Je zal me echter niet betrappen op enige tricolore gadgets op m'n lijf. Hoogstens een officieel truitje, en dat had ik dit jaar ook willen hebben maar die van Nainggolan waren uitverkocht.

Ik vind de Rode Duivels nochtans een prima afspiegeling van dit land. Ze spreken engels onder elkaar omdat ze mekaar anders niet verstaan (vooral de franstaligen spreken geen nederlands), het laatste officiële supporterslied was frans/engels hoewel de zanger werd verkocht als een prima afspiegeling van nationale verbroedering omdat hij ook vijf woorden nederlands begrijpt, en de slagzin van deze campagne is uniek in 't frans. Hoezo nationale verbroedering?

 

Trouwens, straks zijn we dan misschien wel wereldkampioen, de volgende dag staan we toch weer met z'n allen in de file rond Antwerpen, blijken er nog steeds communautaire randjes rond elk dossier te hangen en blijkt alles weer zoals het was.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Hamirubi zei:

Wat moet de modale Vlaming toch in een diepe identitaire crisis verkeren; federalist tijdens voetbalseizoen, regionalist tijdens politieke hoogdagen.

 

Mijn advies: die voetballende miljonairs niet volgen, ostentatief in een Frans voetbalcafé kamperen met een voetbaltruitje van Algerije, een ricard en een goed Camus-boek.

Jij wil The Alderwood in een depressie storten? 😏

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...