Ga naar inhoud

De Stripbazaar, 1-2 Juni 2013


De StripBazaar

Recommended Posts

Jullie mogen aan deze Vlaming toch eens uitleggen wat jullie verstaan onder een zwarte markt? :-p

Zoals clandestiene markt , afrikaanse spulletjes markt, gothic soulletjes markt,...?,

 

Euhhhh. Veilinghallen met daarin veel stalletjes waar allerhande zaken worden verkocht: imitatie luchies, voetbal shirtjes, messen, knoflookolijven, heeeel goedkope kleding, eten, tweedehands spullen, goud, goedkope horloges etc. Toen ik er was liep iedereen rond met heel goedkope rc helicoptertjes.

 

Het publiek is doorgaans getatoeerd (veel van die lelijke nektattos gespot), in het bezit van een noord hollands accent (van amsterdammerts tot zaanstreeks= broertjes de Boer taaltje) en ze hebben baseball petjes als hoofddeksel. Men gaat in gezinsverband de markt op.

Link naar reactie
Gast Gerben den Heeten

... je kunt er wel heel lekker (bami/rijst) eten voor een tientje ;-)

Inderdaad een hoog gehalte petjes + glimmende 'jassie' met bontkraag, veel (imitatie) cuccie 'tassies', gezinnen die ik eerder 'clans' zou noemen. Totaal geen stripminded publiek, dat had ik al vrij snel door toen ik als tekenaar (Gerben den Heeten) meedeed de eerste beurs. Ik zie de kruisbestuiving tussen strip (cultuur) en 'patatzak' Bazaar ook niet plaatsvinden in de toekomst..

Ik herinner me nog de kennismakingsmiddag met andere deelnemers en organisatie, toen we in het cafe naast de hal wat gingen drinken. Het Frans Bauer meeblerrende publiek, lurkend aan een bacootje, bekeek het stripgezelschap met een bepaalde blik, dan weet je het wel...

Link naar reactie

He Gerben, ik schat jouw strips toch nog het meest kansrijk in deze entourage.. :e002:  :e005: ....en Haagse Harry natuurlijk :116: ,

Maar het is inderdaad een kansloze wisselwerking, stripfans hebben niks met de zwarte markt en de zwarte markt heeft niks met strips.

 

Verder was het terrein wel goed bereikbaar (al is Beverwijk niet bepaald centraal gelegen) en is er genoeg lekkers te eten.

En misschien was Bourgne dan wel niet zo vrolijk gestemd.......tekenen kan de man  :wub: .

Link naar reactie

Alles wat van de vrachtwagen af valt kun je hier tegenkopen. :e012:

Het is wel een legale markt waar werkelijk van alles gekocht kan worden tegen gereduceerde prijzen.

Op de markt zou wel op illegale handel gecontroleerd moeten worden.

Je ziet er veel fake merkartikelen en mensen die op zoek zijn naar een koopje.

Een ware hel op aarde :e011:

Link naar reactie
Gast Gerben den Heeten

Lecram,

aan 'whoeaaaahhahaaahaa!!, kek die tietahh!!' had ik geen gebrek, maar de omzet kwam toch vooral van de regulars, en een enkele Bazaar bezoeker. Een mooi voorbeeld is een kerel, een vaste Bazaar-bezoeker, die vertelde dat ie ooit duizenden (x-rated) strips had liggen, en alles moest verkopen om een belastingschuld te betalen, ondertussen meerdere keren zeggend 'ik begin er niet meer aan...'. Uiteindelijk kocht ie voor 100,- boekjes....

(verzamelaars zijn onze beste klanten :-)) 

Link naar reactie

Bedankt voor de kleurige uitleg. :-) Gewoon een uit de hand gelopen vlooienmarkt/bazaar.

 

Wat een woordenschat leer ik hier bij : imitatie luchies,  tokkie-gehalte,  lurkend aan een bacootje, kek die tietahh.

Ben blij dat jullie geen strips vertalen :e012: 

 

 

Deze termen ken je wel ?

Link naar reactie

Op het eerste oog leek het me een mooie combinatie: Een beurs op een druk bezochte plek met veel nieuw publiek. Maar de eerste keer had ik al de indruk dat die combinatie toch niet helemaal opging. Ik gaf het weer toen nog de schuld, maar nu ik dit zo lees..jammer. 

Link naar reactie

Ik zou nog hoop hebben voor de volgende editie van de Stripbazaar als het een dependance van FACTS zou worden.

Geen zin om wat op je te nemen Shakeitupguy?

 

S for president of the Stripbazaar.

Haha, net of ik daar tijd zou voor hebben.

Vergeet niet dat FACTS bestaat omdat een volledig team er een heel jaar heel wat vrije tijd insteekt.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Morgen toch maar eens kijken....voor het eerst sinds jaren weer eens een stripbeurs bezoeken.

 

Inderdaad is het publiek daar doorgaans te fout voor woorden....kampers (Tokkies) en allochtonen of in ieder geval van afkomst ergens. Ik woon redelijk in de buurt en kom er af en toe, soms toch wel leuke dingetjes te vinden. Het publiek moet je dan maar even op de koop toe nemen met al die neppe kleding en behangen met neppe kettingen en alles.

 

Vroeger was het vele malen leuker. Toen was het nog allemaal 2e hands, een soort koninginnedagse vrijmarkt zeg maar. Zelf nog eens 1 x als 11-jarige met mijn vader en broertje gestaan om onze oude troep te verkopen....en verkopen deed het. Nu is de charme er compleet vanaf omdat alles "nieuw" is. En het is veel teveel een soort Turkse bazaar geworden zoals je het in Turkije ziet.....met idem neppe zooi. Ook de bij Kruidvat gestolen spulletjes kun je hier wel terugvinden.....net als op elke Amsterdamse markt trouwens.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Vandaag maar (weer) eens geregistreerd hier. Ik snap wat je bedoelt met Breda...of Haarlem, kwam er vroeger altijd. Deze in Beverwijk viel tegen. Aan de andere kant heb ik me er toch prima vermaakt en eens iemand irl ontmoet die ik alleen van online kende en wat leuke dingen gekocht ook. Van mij mag het een volgende keer weer, want de locatie op zich is prima, nu alleen nog het juiste publiek trekken, dat niet van de standaard Beverwijk bazar bezoekers zal komen.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...