Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

11 uren geleden, De Hollander zei:

Vol ergenis de update van vandaag weer gelezen. Arboris komt gewoon weer met nieuwe series en geeft wederom geen teken van leven op een aantal oudere series die echt een fatsoenlijk einde verdienen (o.a. Land van Langvergeten).

Wat een waardeloze uitgeverij is dit toch. Het had hun toch gesierd als er af en toe nog eens een deeltje van deze oudere reeksen zou verschijnen?

100% akkoord. Nieuwe delen van Garulfo, In het land van Horus, Sabels en Galjoenen, Land van Langvergeten, Konvooi... Waar blijft al dit moois? Heb een paar weken geleden op Facebook bij nieuwe aankondigingen deze vraag gesteld. Reactie van Arboris: 'Die komen eraan'. Maar geen termijn erbij... Pffff... 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
5 uren geleden, Veto zei:

100% akkoord. Nieuwe delen van Garulfo, In het land van Horus, Sabels en Galjoenen, Land van Langvergeten, Konvooi... Waar blijft al dit moois? Heb een paar weken geleden op Facebook bij nieuwe aankondigingen deze vraag gesteld. Reactie van Arboris: 'Die komen eraan'. Maar geen termijn erbij... Pffff... 

Sabels en galjoenen en Konvooi heb ik verkocht op de rommelmarkt. Ge kunt het niet blijven eindeloos rekken bij sommige reeksen. Ergens blij dat ze weg zijn. Moet ik me ook niet meer opwinden of ze ooit nog worden uitgegeven. 

Link naar reactie

Jean-Louis Tripp, de man die ons samen met Loisel het prachtige Magasin General schonk, heeft een autobiografische strip gemaakt over zijn seksleven. Alles wat u zelf niet durfde vragen, heb ik gedaan ( 😉 ). Met rooie oortjes. Veel leesplezier: http://www.stripspeciaalzaak.be/Intervi…/JeanLouis-Tripp.pdf 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 18/9/2019 om 18:49, De Hollander zei:

Vol ergenis de update van vandaag weer gelezen. Arboris komt gewoon weer met nieuwe series en geeft wederom geen teken van leven op een aantal oudere series die echt een fatsoenlijk einde verdienen (o.a. Land van Langvergeten).

Wat een waardeloze uitgeverij is dit toch. Het had hun toch gesierd als er af en toe nog eens een deeltje van deze oudere reeksen zou verschijnen?

Voortijdig gestopt misschien vanwege tegenvallende verkoop? De Duitsers wachten in deze al een paar jaar op deel 4 van Angel Wings. Nu 6e deel  eind oktober verwacht wordt blijkt de Duitse uitgever voortijdig (na 3 delen) het voor gezien te houden, ondanks dat in veel andere landen deze serie wel aanslaat...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 26/9/2019 om 21:03, De Hollander zei:

Ja maar Arboris blijft wel elke keer zeggen dat het er aan komt. Daardoor blijf je toch elke keer hopen. Helaas blijft het enkel bij woorden. 

Echt niet te vatten. En maar nieuwe series uitgeven. Van Garulfo, om er één van de vele te noemen, is het laatste deel 17 jaar geleden in het Frans verschenen. Arboris heeft het voorlaatste deel 5 jaar geleden vertaald. Je moet toch suïcidaal zijn om daar nog iets nieuws van te willen volgen!

Ik vind van mezelf niet dat ik een miereneuker ben, maar als het over Arboris gaat draag ik graag mijn bescheiden steentje bij aan het bekritiseren van dit schandalig uitgavenbeleid...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

60 jaar Rode Ridder, 18 integrales erbij om je leefruimte te verpesten? Goed dat ik al afgehaakt ben op nummer drie.

Nooit aan begonnen.. ("opgegroeid" met rode ridder Sigurd van Walter Lehning).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Vooreerst maakt Paul Geerts na 18 jaar een eenmalige comeback als tekenaar en schrijver van een hommageverhaal. Een voltooiing van De Sonometer dat een verhaal in de blauwe reeks had moeten worden. Daar hebben we 60 jaar op gewacht. Die taak is toevertrouwd aan Dirk Stallaert en François Corteggiani.

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Stripspeciaalzaak begint toch meer en meer te werken als pure PR-afdeling van Standaard Uitgeverij. Denk bv. aan die hele campagne die ze opgezet hebben rond dat toverspiegel-album met oude Johan."

Ze kregen laatst eeenzelfde opmerking IVM Dark Dragon books.

Spelen ze niet gewoon in op de actualiteit?

Link naar reactie
3 hours ago, bammar said:

Vooreerst maakt Paul Geerts na 18 jaar een eenmalige comeback als tekenaar en schrijver van een hommageverhaal. Een voltooiing van De Sonometer dat een verhaal in de blauwe reeks had moeten worden. Daar hebben we 60 jaar op gewacht. Die taak is toevertrouwd aan Dirk Stallaert en François Corteggiani.

Dat vind ik schitterend nieuws. Ik kan nu al niet wachten! 😀

Link naar reactie
1 uur terug, alexjodo zei:

Ze kregen laatst eeenzelfde opmerking IVM Dark Dragon books.

Spelen ze niet gewoon in op de actualiteit?


In beide gevallen geloof ik daar NIETS van

De stripspeciaalzaak krijgt echter persberichten en info aangeleverd. En als de ene partij dat beter doet dan de adnere partij, dan kan het LIJKEN alsof die worden voorgetrokken. Maar die zijn juist gewoon beter met info
Of er is gewoon meer te beleven

That's it

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

7 uren geleden, Ambreville zei:

Stripspeciaalzaak begint toch meer en meer te werken als pure PR-afdeling van Standaard Uitgeverij. Denk bv. aan die hele campagne die ze opgezet hebben rond dat toverspiegel-album met oude Johan."

k ben net Simon Spruyt gaan interviewen voor de website. Die heeft al gepubliceerd bij Bries, Silvester, Blloan en De Vliegende Hollander. En zijn volgende verschijnt bij Le Lombard. Nu trekken we die uitgeverijen weer voor, zeker?

Link naar reactie
3 uren geleden, Mario zei:

 

k ben net Simon Spruyt gaan interviewen voor de website. Die heeft al gepubliceerd bij Bries, Silvester, Blloan en De Vliegende Hollander. En zijn volgende verschijnt bij Le Lombard. Nu trekken we die uitgeverijen weer voor, zeker?

Ik denk dat niemand klaagt over de redactionele content. De interviews van Wouter zijn zelfs Casemate-niveau.  Maar als je teasers blijft geven op een banale commerciele mededeling, dan kan je toch niet klagen dat men je niet meer ziet als een commercieel-medium.  Eigenlijk zou Stripspeciaalzaak volop de kaart van subsidies en striperfgoed moeten trekken om meer onafhankelijk te worden, zonder over te hellen naar bizarre, slechte tekenaars.

 

 

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Ambreville zei:

Stripspeciaalzaak begint toch meer en meer te werken als pure PR-afdeling van Standaard Uitgeverij. Denk bv. aan die hele campagne die ze opgezet hebben rond dat toverspiegel-album met oude Johan."

Als ik de opgeklopte teasers zie, kan ik dat heel goed volgen. Aardig om te weten dat er een nieuwe S&W van Paul Geerts komt en een van Dirk Stallaert, maar zoveel aandacht is een kort stukje nou ook niet waard. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...