Ga naar inhoud

Stripspeciaalzaak.be


esteban²

Recommended Posts

De Engelse hebben alle verhalen, dus ook de niet Don Lawrence-verhalen. In Paperback tenzij je nog vlug bij Forbidden Planet intekent. De cover boven is van de hardcover.

 

De Nederlandse hebben enkel de Don-Lawrence verhalen maar wel een uitgebreid dossier. Rob van Bavel zijn achtergrond kennende zal dat wel de moeite zijn.

 

Ik ga voor de Nederlandse. De Engelse zal toch wel op internet voorbij waaien.

 

 

 

Link naar reactie

Triganv1-L.jpg

 

Gatverdamme, wat is dit, Partijdag in Trigopolis ????!!! Die rare fascistische (design)elementjes in de reeks, zijn best vermakelijk (het past wel bij het Britse sentiment) . Maar je moet ze niet gaan overdrijven, dan krijg je dit soort stuitende ellende. Goebbels & Riefenstahl likken hun tepels erbij af. Dan is de Nederlandse 'bagger' toch een heel stuk frisser.

Link naar reactie
1 hour ago, Hardcover said:

Dit: 

SC-BD30-1965-NL-front.jpg

 

Dito in HC:

HC-BD31-FR1.jpg

 

Op de plaats van 1 hardcover kun je 3 softcovers zetten.

Reken eens uit wat dat betekent als je 1000 strips hebt.

En uiteindelijk kunnen hardcovers ook beschadigd worden. Misschien niet zo erg als sc, maar beschadigd zijn ze wel.

Link naar reactie

Goedkope softcovers zijn geweldig: je hoeft er niet mee in te zitten als de kinderen, de vriendjes van de kinderen en later de kinderen van de kinderen met hun vettige pollen aan die boekjes zitten. Voor de mooiere exemplaren kan je een iets meer luxueuse uitgave overwegen, maar Blauwbloezen, Buck Danny of Rik Ringers koop je in goedkope slappe kaftjes, zodat je goedkoop stripliefde kan verspreiden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
5 uren geleden, Vittorio zei:

Triganv1-L.jpg

 

Gatverdamme, wat is dit, Partijdag in Trigopolis ????!!! Die rare fascistische (design)elementjes in de reeks, zijn best vermakelijk (het past wel bij het Britse sentiment) . Maar je moet ze niet gaan overdrijven, dan krijg je dit soort stuitende ellende. Goebbels & Riefenstahl likken hun tepels erbij af. Dan is de Nederlandse 'bagger' toch een heel stuk frisser.

Die Nederlandse bagger kon bij wijze van spreken door mijn zoontje van 6 getekend zijn. Doet me heel erg aan de rode ridder van Bono denken qua niveau. Ik kan niet begrijpen dat een uitgever met zo een rommel aan de slag gaat.

Iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen mening.

Link naar reactie
5 uren geleden, Vittorio zei:

Gatverdamme, wat is dit, Partijdag in Trigopolis

idereen heeft recht op een mening maar... niet een beetje overdreven?

Voor mij had de reeks altijd veel weg van een soort scify maar dan gecombineerd met het oude Romeinse rijk.
Niet de nazi's. Laat staan tepellikkende nazi's

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Vittorio zei:

Triganv1-L.jpg

 

Gatverdamme, wat is dit, Partijdag in Trigopolis ????!!! Die rare fascistische (design)elementjes in de reeks, zijn best vermakelijk (het past wel bij het Britse sentiment) . Maar je moet ze niet gaan overdrijven, dan krijg je dit soort stuitende ellende. Goebbels & Riefenstahl likken hun tepels erbij af. Dan is de Nederlandse 'bagger' toch een heel stuk frisser.

 

Britse humor is niet voor iedereen. :)

Prachtige cover, het Spyro draakje is de kers op de taart.

 

Schermafbeelding 2020-03-16 om 20.29.44.jpg

Link naar reactie
17 uren geleden, Peter Motte zei:

Op de plaats van 1 hardcover kun je 3 softcovers zetten.

Reken eens uit wat dat betekent als je 1000 strips hebt.

En uiteindelijk kunnen hardcovers ook beschadigd worden. Misschien niet zo erg als sc, maar beschadigd zijn ze wel.

1.000 strips?! Hooguit 200, waarvan ca. 185 HC's. Allemaal nog in nieuwstaat, ook al zijn diverse daarvan al uit de jaren 70. En zeker met dit aantal kun je ze ook in kast zetten met gesloten deuren (om vergeling te vertragen).

In het verleden te vaak slappe kaft boekjes moeten restaureren...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
9 uren geleden, Bonte zei:

 

Britse humor is niet voor iedereen. :)

Prachtige cover, het Spyro draakje is de kers op de taart.

 

 

Mee eens. Het is de tijdgeest en zolang de cover-art een link heeft met de inhoud, zowel grafisch als de scène, prima. 

 

Triganv1-L2.jpg

(Bron: stripspeciaalzaak.be)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
14 uren geleden, Bonte zei:

 

Britse humor is niet voor iedereen. :)

Prachtige cover, het Spyro draakje is de kers op de taart.

 

 

Ik weet het niet hoor, Peter. Meta-humor? De humor van Don Lawrence was helder, die voegde van de weeromstuit nazi-design toe om de schrijver te stangen, letterlijk zei hij (berucht interview tijdens Lucca-festival, 1976) dat hij die Butterworth 'steeds fascistischer' vond worden. Best vermakelijk, zei ik al, ook omdat de verhaaltjes verder zo infantiel zijn. Maar als je dat hele zaakje dan gaat bundelen onder een bloedserieus ontwerp uit een gekende propagandamachine, sla je de plank volgens mij mis en gaat het stinken. 

Link naar reactie
Op 16/3/2020 om 17:37, Retardi zei:

Chris Weston tekent voornamelijk storyboards. Al gooit hij soms ook weleens een commission op e-bay.

Ah, jammer voor de stripliefhebber dus ... dankjewel voor de info! Dan zal ik nog maar eens 'Ministry of Space' herlezen, een topreeks van Weston samen met Warren Ellis.

 

Even online gezocht, en blijkbaar tekent hij nog wel korte verhalen voor Britse magazines, o.a. over Judge Dredd ...  jammer dat er zo weinig Britse strips vertaald worden, laat staan gebundeld in het Engels. Toch nog heel veel in tijdschriftvorm daar ...

Link naar reactie
  • 1 month later...

LOL
Echt?

Manara is above all een sexydames-tekenaar.

En in plaats van dames in lingerie, maakt hij nu prachtige tekeningen om bepaalde beroepsgroepen te steunen. Op een zeer respectable en respectvolle manier.

Dat je dáár nog bezwaar op kan hebben, daar kan ik met mijn pet niet bij :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ben minder zwart/wit en kan beide kanten begrijpen.  Ik zie elders dezelfde discussies, in alle talen.

Tegenstanders hebben geen ongelijk:  Hij tekent niet alleen énkel maar vrouwen, ze voldoen ook allemaal aan datzelfde schoonheidsideaal.  Wie zijn andere werk kent, legt natuurlijk al snel de connectie.

Voorstanders hebben geen ongelijk:  Er is weinig onrespectvol aan de tekeningen op zich, daar valt eigenlijk niets op aan te merken.  En wie niet bekend is met zijn andere werk, zal er ook niets seksueels in zien.

 

Zit die connectie met zijn ander werk dan niet vooral in ons hoofd?  Toegegeven, ik denk ook wel:  Teken dan toch eens een man, of een vrouw die er eens wat anders uitziet.  Maar is dat eerlijk van mij?  Haast elke tekenaar die odes brengt doet niet veel meer dan eigen figuren in eigen stijl brengen met een mondmasker aan of zorghoedje op, zonder meer.  En die tekeningen krijgen (terecht) geen enkele kritiek.  Daar zijn mensen dankbaar voor.  Manara doet dus eigenlijk niets anders dan al die anderen, hij tekent wat hij tekent in een corona-jasje.  En zonder ook maar één moment vulgair te worden.  Als Manara zijn werk niet als steun of ode gezien kan worden, dan ook de anderen hun werk niet.  Enfin, ik denk maar luidop.  Ik ben niet onverdeeld.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
22 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Voor zover ik zie reduceert hij deze vrouwen alleen tot persoonlijke fetish.

als ik zou kunnen tekenen, zoals hij? Dan zou ik ook enkel babes en monsters tekenen. Is dat dan meteen een fetish? Klinkt nogal heftig, vind ik zelf. Ik vind "voorkeur" een beter woord

image.thumb.png.e5cd981e7290b9e7e9e5f85af1486fe9.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Op 16/9/2019 om 21:31, Neat Stuff zei:

Doodzonde. Na twee vertaalde delen gaat Dargaud niet verder met de westernreeks Stern in het Nederlands. Deel 3 verscheen in januari 2019 in het Frans. Hoewel de western een populair genre is bij stripliefhebbers waren er blijkbaar onvoldoende liefhebbers voor Stern. De (ondergewaardeerde) reeks over een doodgraver kwam niet lang na het eerste deel van Undertaker uit terwijl het zeker geen kopie is. De gebroeders Julie en Frédéric Maffré waren er trouwens al langer mee bezig voor er sprake was van Undertaker.

De een zijn dood is de ander zijn brood. Dat geldt ook voor in vertaling stopgezette stripreeksen. Stern kan misschien nog opgepikt worden door een andere vertaaluitgeverij die zich tevreden kan stellen met lagere oplages.

 

70421925_740837969720191_3447948154081640448_n.thumb.jpg.efb9b4c2f1cba54903c8129ba7b7234e.jpg

 

Het is jammer, maar was haast te verwachten. Zo'n beetje de enige Western waarbij de karakters niet om de drie panels als een stel idioten om zich heen beginnen te schieten. Als je er niet uitziet als de rest moet je dubbel zo hard ploeteren om gewaardeerd te worden. Ook in dit genre wil men schijnbaar liever meer van hetzelfde...

Blijkbaar gaat Roarrr uitgeverij dit verder vertalen in het Nederlands. Volgens SSZ wel enkel nog in HC met oplage van 500 exemplaren + 50 luxe. Toch bijzonder dat deze uitstekende eerste twee delen blijkbaar wel heel slecht verkochten als je de nieuwe oplage ziet. Voor een SC dan toch misschien eens over de taalgrens loeren.

Link naar reactie
1 uur terug, Bart 01 zei:

Blijkbaar gaat Roarrr uitgeverij dit verder vertalen in het Nederlands. Volgens SSZ wel enkel nog in HC met oplage van 500 exemplaren + 50 luxe. Toch bijzonder dat deze uitstekende eerste twee delen blijkbaar wel heel slecht verkochten als je de nieuwe oplage ziet. Voor een SC dan toch misschien eens over de taalgrens loeren.

Misschien gaan sommigen op dit forum nu beseffen hoeveel exemplaren er verkocht worden van een 'goede reeks' en hoeveel(weinig) van een mindere reeks in het Nederrlandstalig taalgebied.

Link naar reactie
39 minuten geleden, bammar zei:

Misschien gaan sommigen op dit forum nu beseffen hoeveel exemplaren er verkocht worden van een 'goede reeks' en hoeveel(weinig) van een mindere reeks in het Nederrlandstalig taalgebied.

Is 500 exemplaren voor een soft cover dan een slechte verkoop?

Want ik ga er vanuit dat die toch wel verkocht zijn, anders ga je de reeks niet verder zetten in HC aan 550 exemplaren.

Link naar reactie
51 minuten geleden, bammar zei:

Misschien gaan sommigen op dit forum nu beseffen hoeveel exemplaren er verkocht worden van een 'goede reeks' en hoeveel(weinig) van een mindere reeks in het Nederrlandstalig taalgebied.

Natuurlijk zijn de aantallen laag, maar wat anders kun je verwachten als er zoveel verschillende strips verschijnen? 

Link naar reactie
39 minuten geleden, pedem zei:

Is 500 exemplaren voor een soft cover dan een slechte verkoop?

Want ik ga er vanuit dat die toch wel verkocht zijn, anders ga je de reeks niet verder zetten in HC aan 550 exemplaren.

Voor uitgeverij ballon(standaard) is 500 dus blijkbaar echt veel te weinig en daarom stoppen zij met zoveel reeksen. Gelukkig zijn er dan verschillende Nederlandstalige uitgeverijen die deze titels dan toch met een risico vertalen, maar hier iedere keer een gok nemen 

Link naar reactie
17 hours ago, Bart 01 said:

Blijkbaar gaat Roarrr uitgeverij dit verder vertalen in het Nederlands. Volgens SSZ wel enkel nog in HC met oplage van 500 exemplaren + 50 luxe. Toch bijzonder dat deze uitstekende eerste twee delen blijkbaar wel heel slecht verkochten als je de nieuwe oplage ziet. Voor een SC dan toch misschien eens over de taalgrens loeren.

Toffe reeks maar zal ze niet verder in HC kopen.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...