Ga naar inhoud

Goeie Netflix, Play More, Proximus films.


Zwendel

Recommended Posts

  • 1 month later...

We hebben op Netflix Normal People gekeken, maar dat was soms een lastige zit. Vermoedelijk ben ik te oud geworden voor die zaken. Het boek van Sally Rooney stond hier nochtans al een tijdje klaar om gelezen te worden, maar ik heb er geen zin meer in. Ik ga eens een maand Disney+ nemen om The right stuff te bekijken. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie


Dramatisch, hilarisch, en om ‘ns over na te denken. Met Leonardo als aan geneesmiddelen verslaafde wetenschapper, Jennifer als “ik heb mezelf niet onder controle”-wetenschapster en Meryl als “ik weet alles beter en denk vooral aan mezelf” presidente van de VS.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
23 uren geleden, Bonte zei:

Net Space Force gezien omdat er binnenkort een 2de seizoen komt, niets speciaal maar heb me toch redelijk geamuseerd. Je merkt wel dat het veel beter kon zijn dus hoop ik dat het 2de seizoen wat beter zal zijn.

 

Er klopt veel niet aan, en het is uiteraard ook niet zo bedoeld, maar ik stoor me er toch een beetje aan.
De humor daarentegen... Als ze op 't laatst dat Chinese wagentje de tweede keer passeren vond ik een dijenkletser.

Link naar reactie
On 10/23/2021 at 9:48 AM, Comicoos said:

The Expanse op Amazon Prime

 

Met een score van 8,5/10 op IMDB verwacht je een knaller van een serie. Niet dus. Het verhaal zwalpt wat van links naar rechts en een spanningsboog ontbreekt volledig. Het hoofdpersonage is een figuur zonder ruggegraat, vertolkt door een kleurloze acteur. De nevenpersonages lijken er maar wat bij te lopen, zonder veel animo toe te voegen aan het verhaal. Daar bovenop word je ook dikwijls bestookt met scenes die teveel ruimte laten aan interpretatie door de kijker, waardoor de betekenis ervan je ontsnapt.

 

En toch... Halverwege het tweede seizoen lijken de scenarioschrijvers wat te hebben bijgeleerd. Het verhaal begint vat op je te krijgen en de personages krijgen meer diepgang. Op dat moment begin je ook meer respect te tonen voor de wereldopbouw in de serie.


'The expanse' toont een toekomst die verdeeld wordt door drie facties. Vooreerst is er de Aarde, een overbevolkte wereld met een imperialistische kijk op de buitenwereld. Dan is er Mars, een kolonie van wetenschappers die door de omstandigheden geëvolueerd is naar een militaire samenleving. En daartussen: de 'belters' die een cruciale rol spelen voor alles dat zich in de ruimte tussen beide planeten afspeelt, maar die wel genoegen moeten nemen met de etensrestjes.

 

Aangekomen bij het begin van het derde seizoen, moet ik IMDB gelijk geven. 'The Expanse' is effectief een goede sciencefiction serie. Beter dan sommige andere franchises die ik niet bij naam ga noemen. En eigenlijk een toekomst die best wel eens realiteit kan worden.

81dwFAS1aPL._AC_SL1500_.jpg

Als je je door dat eerste seizoen bijt, is het idd een geweldige reeks.

 

Spoiler

Maar dat einde?! Een verhaallijn wordt afgerond maar die van de protomolecule, de ringen, de entiteiten blijven wijd open. Ze laten zelfs nog teasende scenes op die kolonieplaneet zien om je dan op je honger te laten zitten. Dat ze dit als afgerond beschouwen is verbijsterend.

 

Link naar reactie

The School Nurse Files is humor van een andere soort. Zuid Korea produceert romcoms aan de lopende band en die hebben soms een vreemd randje, zo ook deze reeks over een EHBO-zuster in een school die de wereld iets anders ervaart. Beetje traag en cringie maar door het speciale sfeertje en -acteergedrag bleef ik toch kijken, iets speciaal.

 

Zoals steeds, niet kijken naar de YT trailer die veel teveel toont.

 

tumblr_b3f4bc53b46d959e50193d658955c288_ed7ef6f2_540.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"Squid Games", eindelijk gezien en helemaal de hype waard. Het einde mocht van mij gerust een stuk vlugger vallen maar al bij al geen klagen. Ik vraag me wel af wat het tweede seizoen gaat brengen want het ging nu al behoorlijk ver.

 

"Arcane". Een animatiereeks gebaseerd op de ultracompetitieve game League of Legends, het klinkt als een waarschuwing maar dit was goed. Meer nog, dit was erg goed. Erg mooie, originele animatiestijl.

 

"The Witcher". Het eerste seizoen was behoorlijk meh maar het tweede is regelrecht blech. De CGI heeft een cosmetische facelift gekregen maar de rest oogt nog altijd goedkoop en de scenario's zijn nog te slecht voor "De Rode Ridder". Na drie afleveringen heb ik het opgegeven. Waarom dat dit de meest gestreamde reeks op Netflix is, snap ik nog altijd niet.

 

"Age of Tanks". Geloof het of niet maar er staan ook goeie docu-reeksen op Netflix. "Age of Tanks"/ "L'era des tanks" is een ERG interessante Frans-Duitse docureeks over tanks. 

Link naar reactie
21 hours ago, IvoVWS said:

"The Witcher". Het eerste seizoen was behoorlijk meh maar het tweede is regelrecht blech. De CGI heeft een cosmetische facelift gekregen maar de rest oogt nog altijd goedkoop en de scenario's zijn nog te slecht voor "De Rode Ridder". Na drie afleveringen heb ik het opgegeven. Waarom dat dit de meest gestreamde reeks op Netflix is, snap ik nog altijd niet.

Ik vond The Witcher nu juist heel goed. Seizoen 1 was niet echt waauw maar vooral een introductie van de personages en het oplossen van een aantal queestes. Seizoen 2 vond ik fantastisch en ging vooruit als een trein. En dat de serie goedkoop lijkt, kweenie Xena the Warrior Princess was pas echt goedkoop. 🤯 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...