Ga naar inhoud

34e Brabants Stripspektakel 18 & 19 mei 2019


BSS

Recommended Posts

Dark Dragon Books heeft een vijfde tekenaar vrijgegeven, alleen op zondag: Ralf van der Hoeven .... met een speciaal album ! Dark Dragon Books heeft dus op beide dagen 4 tekenaars zitten, omdat Paul Teng alleen op zaterdag komt. Nadere details volgen nog

 

unnamed(1).jpg

unnamed.jpg

Link naar reactie

VERS VAN DE PERS: Zie hier de auteurs die bij Silvester zullen signeren:

- Gradimir Smudja (Mausart 1) : zaterdag + zondag
- Bruno Di Sano (De Vliegenierster 1-2) : Zaterdag + zondag
- Georges Van Linthout (Brian Bones, privédetective 1) : zaterdag

De auteurs zullen enkel een beurseditie van hun nieuwe albums signeren. De covers zijn nog niet gereed ....

Link naar reactie
22 uren geleden, Lecram zei:

Haha, je kent die gele vogel nog niet?

Alleen Smudja eerder bij Silvester gezien, de andere twee nog niet naar mijn weten.......

Smuda is bij Silvester bekend. Beide anderen zijn ook vaak te zien zeker op Vlaamse festivals.

In elk geval geen namen waarvoor ik €21 voor een kaftje ga neerleggen.

Link naar reactie
1 uur terug, Guilty Pleasure zei:

Smuda is bij Silvester bekend. Beide anderen zijn ook vaak te zien zeker op Vlaamse festivals.

In elk geval geen namen waarvoor ik €21 voor een kaftje ga neerleggen.

Dat is een keuze, maar di Sano en van Linthout zijn naar mijn weten nog nooit bij Silvester geweest, dus de stelling van Yellowbird sloeg nergens op. Dat jij de tekenaars of de series niet goed genoeg vindt om een beursuitgave aan te schaffen is je goed recht. Ik denk dat niemand alles koopt.

Helaas raakt men op de Reep de realiteit een beetje uit het oog, waarom denk je dat die tekenaars (die niemand heeft schijnbaar) niet komen of niet eerder in Vlaanderen zijn geweest........      

Link naar reactie
20 uren geleden, Johan zei:

Ik vind het juist tof dat ik ze al gezien heb....dan kan ik die schrappen....er staan er toch nog veel die ik nog niet gezien heb :cheerf2::cheerf2:

 

Haha.............zo kan je het ook zien........maar dan moet je insteek zijn om zoveel mogelijk verschillende tekenaars te bemachtigen zonder op reeksen of kwaliteit of je voorkeur te letten.

Ik heb best vaak meerdere dedies van tekenaars als ik de strip of tekenaar interessant vind. 

Link naar reactie
20 minuten geleden, Lecram zei:

Dat is een keuze, maar di Sano en van Linthout zijn naar mijn weten nog nooit bij Silvester geweest, dus de stelling van Yellowbird sloeg nergens op. Dat jij de tekenaars of de series niet goed genoeg vindt om een beursuitgave aan te schaffen is je goed recht. Ik denk dat niemand alles koopt.

Helaas raakt men op de Reep de realiteit een beetje uit het oog, waarom denk je dat die tekenaars (die niemand heeft schijnbaar) niet komen of niet eerder in Vlaanderen zijn geweest........      

Niemand heeft? Komt u wel eens buiten?

Link naar reactie

Op dit moment zijn twee tekenaars druk bezig met een aantal schitterende tekeningen voor de bezoekers van ComicWatch op het Brabants Stripspektakel in Eindhoven op 18 en 19 mei. 

 

Beursedities: 
Witte Indiaan 2 HC en Valarie Moore deel 1 HC. 

Exclusief voor deze beurs komen er twee beursedities met daarin  original art in een gelimiteerde oplage van 40 stuks die genummerd en gesigneerd zijn. Elk van deze uitgaven bevat dus een originele tekening van de tekenaar van de serie en een speciaal voor de beurs gemaakte cover. Een unieke uitgave dus👍

 

De prijs van deze exclusieve uitgave met gelimiteerde cover en original art is 39,95 euro. Inschrijven kan door een email te sturen naar comicwatch@gmail.com. Want Op=Op

 

At this moment two awesome artists are working on great pieces of original art for het Brabants Stripspektakel in Eindhoven May 18-19. Be ready for a big surprise at our ComicWatch booth. At this convention there will be two special convention editions of White Indian 2 and Valarie Moore 1. Both books will be signed and numbered at 40 copies. Reserve your copy with an email to comicwatch@gmail.com

 

We doen ons best om de covertekenaar  Timo Wuerz van witte indiaan bij dit stripspektakel als gasttekenaar uit te nodigen naast Payrick van oppen die zijn nieuwe 24/7 album gaat signeren

F69DD678-58DC-47B7-95C0-4AF0CFA0EBE3.png

8D7150CE-FBFE-4CBD-A0DD-244D860F6D64.jpeg

Link naar reactie
Op 22/4/2019 om 18:32, Sytse Algera zei:

Exclusief voor deze beurs komen er twee beursedities met daarin  original art in een gelimiteerde oplage van 40 stuks die genummerd en gesigneerd zijn. Elk van deze uitgaven bevat dus een originele tekening van de tekenaar van de serie en een speciaal voor de beurs gemaakte cover. Een unieke uitgave dus

klinkt goed qua concept. Top!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ja, dat is een "pet peeve" van me: één vd eerste lessen die ik aan mijn studenten striptekenen geef is: teken éérst je tekstballonnen, en dan de rest want dan weet je hoeveel plaats je over hebt voor je tekeningen.  

Hoe die tekstballonnen nu staan, verbrodden ze de pagina. Ik zou als tekenaar het letteren ook nooit uit handen willen geven, de tekst is een deel vd tekening.

Link naar reactie

En onze heren van HUM hebben naast de speciale beursuitgave van Tex Willer (zie hieronder nogmaals, op 100 exemplaren) nog een extra beursuitgave: een speciale hardcover, met linnen rug van het tweede deel van Gilles Durance getiteld “Catalina in zwaar weer”. Deze versie is voorzien van een extra prent, in totaal 52 pagina's met historisch dossier en is gelimiteerd op 70 exemplaren. Reserveren kan ook vooraf met een mailtje naar uitgeverij HUM.

 

IMG_6849.JPG

Willer11_alt2.jpg

Link naar reactie
On 4/30/2019 at 1:43 PM, Tweetie said:

Zestig euro is niet goedkoop.... 

Daar gaan we weer. Klagen dat er geen buitenlandse tekenaars naar Nederland komen en als er komen zijn ze niet goedkoop. Eigenlijk is dat 20€ voor de tekening. Tekenaar met vrouw naar Nederland, hotel en eten voorzien. Ik stel voor dat jij dat eens betaalt zodat wij dan onze tekening gratis kunnen krijgen.

 

Link naar reactie

Sowieso is een "gratis tekening" natuurlijk eigenlijk vrij zot, en zijn we allemaal knettergek dat we het nog steeds doen, voor die 80 cent royalties die we per verkocht boek krijgen. Het is dat we allemaal zo aardig zijn en het ook gewoon leuk vinden om mensen blij te maken, maar als we toch eens veranderden in boze mensen die het voor het geld deden, werd het ook met Nederlandse tekenaars heel rustig op beurzen.

Kudos voor elke uitgever die investeert in het naar Nederland halen van buitenlandse auteurs. Ik kan me goed voorstellen dat het uiteindelijk vaak meer kost dan oplevert!

Link naar reactie

VERS VAN DE PERS .... eh MAILBOX:

Onze vrienden van uitgeverij Arboris hebben 2 beurspresentaties:

- Pokereiland 6 van Michele Condosta (SC / HC / Beurseditie gelimiteerd op 30 stuks).

- De complete Melior van Jan Vervoort (HC / Luxe).

 

Qua signeren, zoals het er nu uitziet:

- Geert van der Pol        zondag

- Jan Vervoort                zaterdag en zondag

- John Heijink                 zaterdag en zondag 

- Michele Condosta        zaterdag en zondag

- Peter Nuyten                zaterdag en zondag

 

Arboris Cover Complete Melior resized.jpg

Arboris- Michele Condosta Pokereiland 6 Het vijfde symbool.jpg

Link naar reactie

Ook VERS UIT DE MAILBOX:

 

Eppo/ uitgeverij L is nog bezig met 1 à 2 extra stripmakers,  maar dit is het voorlopige lijstje:

 

Romano Molenaar

Martin Lodewijk

Eric Heuvel

Gerard Leever

Dick Heins

Fred de Heij

Kenny Rubenis

 

De beurs uitgaves zijn:

 

- Ythaq 15

- Sangre 2

- Was getekend... Eric Heuvel

 

En de uitgaves die hun premiere op het festival beleven zijn:

- Roodhaar 5

- Agent 327 Integraal - deel 3 (regulier en luxe)

 

Plaatjes van de uitgaven volgen nog ....

Link naar reactie
Op 30/4/2019 om 13:43, Tweetie zei:

Zestig euro is niet goedkoop.... 

Nee, maar er zijn nu eenmaal kosten aan tekenaars verbonden. Er zijn uitgevers die dat sympathieker qua kosten doorbelasten.

Wat voor mij het irritantste is zijn die beurs edities.Hup een kaffie en we hebben er weer een. Typisch lokaal vermaak.

Ook storend is om een tekening in een ander boek onmogelijk te maken ook bij aanschaf beurs editie. 

Helemaal fraai als je 2 x beurseditie mag betalen en 1 tekening mag ophalen. 

 

Bereken extra kosten,  laat ticket aanschaffen en geen hollands geneuzel met een kaffie.

Link naar reactie
Op 30/4/2019 om 19:23, shakeitupguy zei:

Daar gaan we weer. Klagen dat er geen buitenlandse tekenaars naar Nederland komen en als er komen zijn ze niet goedkoop. Eigelijk is dat 20€ voor de tekening. Tekenaar met vrouw naar Nederland, hotel en eten voorzien. Ik stel voor dat jij dat eens betaalt zodat wij dan onze tekening gratis kunnen krijgen.

 

haha....ja, de gele vogel maakt zijn faam meer dan waar......

 

Het is fijn dat er buitenlandse tekenaars komen en ja, dat betekent ook extra kosten. Misschien wordt een deel hiervan vergoed uit verkoop (maar zeker niet alles) of zien uitgevers het ook als een soort marketing. Vroeger hadden de grote uitgevers waarschijnlijk een soort budget en kwamen er op grote beurzen tekenaars mee. Dupuis hoeft het niet te hebben van die 30 extra boekjes, maar dit soort grote uitgevers zijn er niet meer op beurzen en de kleinere uitgevers weten dat ze voor een vrij kleine vaste markt uitgeven, dus marketingtechnisch is het voor hen niet echt nodig. Die hebben niet de omzet om hier geld aan te spenderen. 

De verkoop van een dertig- of veertigtal boeken dekt bij lange na niet de kosten en moeite om een tekenaar hierheen te halen, dus er speelt ook zeker een bepaalde goodwill mee van de kleine uitgeverijen, ik hoop dat iedereen dat beseft. Daarom is het systeem van een beurseditie geboren, eigenlijk zijn het prentje en de sleeve een soort signeerticket van om en nabij 30 euro. Eerlijk gezegd denk ik dat niemand op een sleeve of een artprint (gedrukt plaatje op een kartonnetje) zit te wachten, dus zou ik die kosten daarvan besparen en geef de tekenaar daarvoor maar een goed diner of iets anders wat zijn/haar verblijf leuker maakt. Het verkopen van twee boeken (net nieuw uit) kan ik zeker begrijpen en ook het signeren in het betreffende aangekochte boek is toch geen probleem.....? Het is toch vreemd als een uitgever een tekenaar haalt en men dan probeert een boek van een andere uitgeverij te laten signeren.

Het uitgangspunt is dat een uitgeverij trots zijn boeken presenteert en het dan leuk vindt dat de betreffende tekenaar erbij is. Uitgevers halen geen tekenaars voor de winst of om maar een handjevol dediejagers te plezieren, die eigenlijk geen interesse hebben in de betreffende boeken. 

 

Het mooie van een festival als Eindhoven is dat er best wel wat tekenaars en andere mogelijkheden zijn, dus niemand verplicht je alle boeken aan te schaffen. Maak een keuze.

     

 

 

 

    

Link naar reactie
47 minuten geleden, boomvavavoom zei:

ik niet, jij niet, maar er zijn er legio die er warm voor lopen!

Ik heb totaal geen probleem met beursedities die de kosten van de tekenaars dekken. Ik vraag me wel af wanneer Floch komt :) Twee beursedities voor meer dan het dubbel van de prijs zonder tekenaar.

 

 

 

Link naar reactie
46 minutes ago, Ambreville said:

Ik heb totaal geen probleem met beursedities die de kosten van de tekenaars dekken. Ik vraag me wel af wanneer Floch komt :) Twee beursedities voor meer dan het dubbel van de prijs zonder tekenaar.

Ik vrees er wat voor. Vroeger woonde Floch in het Brusselse en kwam hij er ook heel regelmatig signeren. Kwam idd ook eens naar Nederland om de Ytacqs te signeren en zelfs 2 maal op FACTS geweest. Maar tegenwoordig woont hij in terug in Frankrijk en is hij heel moeilijk te strikken voor een Belgische signeersessie. Laatste keer was op het Brussels Stripfeest in 2018 maar enkel 1,5 dag bij BD Bruno Graff voor de luxes.

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

haha....ja, de gele vogel maakt zijn faam meer dan waar......

 

Het is fijn dat er buitenlandse tekenaars komen en ja, dat betekent ook extra kosten. Misschien wordt een deel hiervan vergoed uit verkoop (maar zeker niet alles) of zien uitgevers het ook als een soort marketing. Vroeger hadden de grote uitgevers waarschijnlijk een soort budget en kwamen er op grote beurzen tekenaars mee. Dupuis hoeft het niet te hebben van die 30 extra boekjes, maar dit soort grote uitgevers zijn er niet meer op beurzen en de kleinere uitgevers weten dat ze voor een vrij kleine vaste markt uitgeven, dus marketingtechnisch is het voor hen niet echt nodig. Die hebben niet de omzet om hier geld aan te spenderen. 

De verkoop van een dertig- of veertigtal boeken dekt bij lange na niet de kosten en moeite om een tekenaar hierheen te halen, dus er speelt ook zeker een bepaalde goodwill mee van de kleine uitgeverijen, ik hoop dat iedereen dat beseft. Daarom is het systeem van een beurseditie geboren, eigenlijk zijn het prentje en de sleeve een soort signeerticket van om en nabij 30 euro. Eerlijk gezegd denk ik dat niemand op een sleeve of een artprint (gedrukt plaatje op een kartonnetje) zit te wachten, dus zou ik die kosten daarvan besparen en geef de tekenaar daarvoor maar een goed diner of iets anders wat zijn/haar verblijf leuker maakt. Het verkopen van twee boeken (net nieuw uit) kan ik zeker begrijpen en ook het signeren in het betreffende aangekochte boek is toch geen probleem.....? Het is toch vreemd als een uitgever een tekenaar haalt en men dan probeert een boek van een andere uitgeverij te laten signeren.

Het uitgangspunt is dat een uitgeverij trots zijn boeken presenteert en het dan leuk vindt dat de betreffende tekenaar erbij is. Uitgevers halen geen tekenaars voor de winst of om maar een handjevol dediejagers te plezieren, die eigenlijk geen interesse hebben in de betreffende boeken. 

 

Het mooie van een festival als Eindhoven is dat er best wel wat tekenaars en andere mogelijkheden zijn, dus niemand verplicht je alle boeken aan te schaffen. Maak een keuze.

Het was maar een kort zinnetje ..... 

 

Ik heb er weinig moeite mee dat een kleine uitgever kostendekkende tarieven hanteert voor de tekenaars die hij naar Nederland haalt, maar in dit geval wordt er toch wel meer gevraagd dan dat.

Van die zestig Euro minus de kostprijs van 2 HCs moet een uitgever toch wel minstens veertig Euro overhouden, waarschijnlijk meer. Dat maal vijftig beusedities geeft een  potentele opbrengst van tweeduizend Euro. 

Dat is volgens mij aanzienlijk meer dan een tekenaar uit Italie halen zal kosten. 

Als ik op het internet kijk zijn de tickets een paar honderd Euro en ook het van der Valk hotel naast de beurslokatie zit net boven de honderd Euro per nacht. Met wat maaltijden erbij en wat overige kosten moet het toch te doen zijn voor een totaalbudget van zo'n duizend Euro.  

 

Ik zit met het vervelende gevoel dat de uitgever aan die ene beursuitgave van zestig Euro zelf geldoverhoudt, terwij de tekenaar het hele weekend voor niks zit te werken. Kan zijn dat ik de kosten te laag inschat, maar dat denk ik niet. Kijk maar  op internet, dan kun je zelf ook wel een inschatting maken. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...