Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

  • 1 month later...

image.thumb.png.aeb2c9efcd0c265baec3947ea5340cd4.png

 

Ik weet dat Linthout hier niets mee te maken heeft, maar kom, het betreft Urbanus.  Voor de verzamelaars die deze editie graag willen hebben, het staat oa. in verscheidene Carrefour filialen aan € 15 te koop.  De adviesprijs bij de lancering was € 50.  Een Carrefour-medewerker zei dat deze uitgave een serieuze misrekening is en het voor geen meter verkoopt.  "We moeten het echt dumpen om er vanaf te geraken."

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat hoop ik ook.  En ik vind het oprecht jammer, want dat wil ook zeggen dat er in de toekomst minder snel zulke risico's genomen zullen worden.  Maar anderzijds dacht ik bij de lancering stiekem ook wel:  "Wie geeft daar € 50 aan?"  Verzamelaars buiten beschouwing gelaten.  Zelfs aan € 25-30 (eerst verlaging enkele weken geleden) lukte het niet echt, zo blijkt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De tekeningen op de Monopoly-doos komen overeen met de tekeningen die vroeger op de audio-uitgaves van de zaalshows stonden.

Het is daar een verwijzing naar.

 

afbeelding.png.fa2f1e9bbb2123adf9af4e58cec9b3ca.png

 

afbeelding.png.c424526bd8c4d1a0d94faef39dd97942.png

 

 

Ook de "nog choco"-scene van Hector wordt op de doos gerefereerd.

 

afbeelding.png.9d8aa611b36918c2966879b4b1825299.png

 

Het bordspel verwijst dus naar alle facetten van de carrière van Urbanus en niet zuiver naar de strips alleen.

 

Link naar reactie

En niet te vergeten de "quand les zoziaux..."

cc7dbe98-42b0-11e2-9213-266b90c7ce09_ori

 

Dit spel is van Urbanus de entertainer, zanger, acteur, BV en algemeen verteller van grappen en grollen. Niet van de stripfiguur.

Of zo'n versie meer succes zou hebben laat ik in het midden. Om de redenen hierboven aangehaald zou ik het niet in huis halen, misschien dat er iets meer verzamelaars in geïnteresseerd zouden zijn, maar dan nog.

Link naar reactie

Een vrij unieke komiek met vele talenten (acteur, schrijver, zanger, tekenaar, cabaretier) die zeer graag gezien is in eigen land en ook wel bij de Hollandse buren gekend is.  Gewaardeerd ook wel.  Maker van vele hits met een komische kwinkslag, komische televisieprogramma's, enkele goed scorende films, tal van shows op de planken, legendarische sketches en ... Ik zie vast wat over het hoofd.  Dat de Monopoly uitgave wat moeilijk gaat, ligt dus heus niet aan het feit dat het niet de stripfiguur is die er op staat.  Al denk ik wel dat een goede Strip-Urbanus editie het iets beter zou doen.

 

In other news:  Op 11 maart verschijnt ...

image.thumb.png.e085a433453cc16360495da67392a3bf.png

 

Het is 1 april en dus haalt Urbanus zijn beste moppen uit. Sommigen lopen er met open ogen in, anderen zijn er niet vatbaar voor. Maar in Tollembeek blijkt de doodstraf te staan op het maken van 1-aprilgrappen. Of is dat ook een grap?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

 Maker van vele hits met een komische kwinkslag,

Die komische kwinkslag verbergt voor een groot deel welk uitzonderlijk tekstschrijver hij is. "De aarde" vind ik een van zijn mooiste teksten hebben, maar hij kan ook zeer maatschappijkritisch uit de hoek komen, tegenwoordig meer en meer blijkbaar.

Hij deed het al met "bakske vol met stro" maar zijn recentste CD (Trekto Pnix) verbergt een pareltje uit zijn laatste show: Annie zingt een liedje.

En wat te denken van "aan ons voordeur lag een mat", "grootvader geplant", "Mieke middelvinger", ...

 

Ik denk dat ik nog het meest een fan ben van Urbanus de songschrijver.

 

Het verhaal van deze monopoly gaat als volgt:

 

Link naar reactie

Bedankt voor het filmpje. Ik ben al heel lang fan van Urbanus, allereerst zijn platen die ik al vroeg kon beluisteren en later zijn shows en meer.

Na een recente show een stripboek gekocht waarin een originele tekening stond (zie afbeelding) (helaas signeerde hij niet persoonlijk maar dat verwachtte ik ook niet na zo'n show). Langer geleden heb ik hem na een andere show nog een hand geschud in de coulissen en heeft hij het programmaboekje gesigneerd.

 

dedi 16 urbanus.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, Tanuki zei:

Die komische kwinkslag verbergt voor een groot deel welk uitzonderlijk tekstschrijver hij is. "De aarde" vind ik een van zijn mooiste teksten hebben, maar hij kan ook zeer maatschappijkritisch uit de hoek komen, tegenwoordig meer en meer blijkbaar.

Hij deed het al met "bakske vol met stro" maar zijn recentste CD (Trekto Pnix) verbergt een pareltje uit zijn laatste show: Annie zingt een liedje.

En wat te denken van "aan ons voordeur lag een mat", "grootvader geplant", "Mieke middelvinger", ...

 

Ik denk dat ik nog het meest een fan ben van Urbanus de songschrijver.

Helemaal eens.  Al zie ik het nog net iets anders, ik vind dat de kwinkslag zijn bijzonder goede schrijfsels net versterken, eerder dan ze te verbergen.  De meest rake dingen zijn met veel gevoel voor humor gebracht.  Ik heb dat ook met (slimme) satirische films, dan komt het onderliggende bij mij twee keer zo goed binnen.  Al zal dat zeker niet voor iedereen zo zijn, denk ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Zoals die tekst van Grootvader Geplant die Tanuki al aangehaald heeft.

 

 

Vanochtend hebben ze grootvader geplant
In een putje op het kerkhof aan de schaduwkant
Vanochtend hebben ze grootvader geplant
Ik droeg een zwart kostummeke en een handschoen in m'n hand

 

Terwijl grootmoe aan z'n bed een weesgegroet las
Moest ik daar met een palmtakje staan
En ze weende dat het nog veel te vroeg was
Toch is grootva zonder wachten dood gegaan

 

Ons huis hing vol vermufte zwarte doeken
Er klonk overal gesnotter en getreur
Nadat iedereen hem nog één keer kwam bezoeken
Droeg men grootva voor eeuwig door de deur

 

De dragers wilden hem te voet niet dragen
Naar het land der weggevlogen zielen
En men schoof hem in een zilvergrijze wagen
Vol met bloemen en groene reservewielen

 

Witte roosjes werden op de kist gegooid
Maar het mijne is er naast gevlogen
De pastoor heeft gewijd water rondgestrooid
Omdat anders grootva uit zou drogen

 

En de pastoor zei dat hij ooit zou wederkeren
Maar pas na dat God het heeft gezegd
En opdat hij het niet eerder zou proberen
Wordt straks een dikke steen op hem gelegd

 

En toen speelde plechtig de fanfare
Maar ze bliezen een verschillend afscheidslied
En de hemel scheurde open als het ware
En het regende emmers vol verdriet

 

Vanochtend hebben ze grootvader geplant
In een putje op het kerkhof aan de schaduwkant
Vanochtend hebben ze grootvader geplant
Ik droeg een zwart kostuummeke en een handschoen in m'n hand

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...