Ga naar inhoud

Sabbatjaarke: Doenbaar Of Financiële Zelfmoord?


Chorasan

Recommended Posts

bert 69 is terug :D

 

Bert 69 ken ik niet.

Ik snap écht niet wat er jullie zo ongelofelijk overkomt.

Niks van wat ik hier gepost heb is gelogen.

Maar als je al op een stripforum geen ontboezemingen meer kunt doen tussen min of meer gelijkgestemden over strips en verzamelwoede in het algemeen, zonder in het belachelijke te worden getrokken, is het ver gekomen.

 

:D

Chorasan, ik begrijp dat je wat geprikkeld bent door die onterechte aanvallen, maar ik verdedigde je eigenlijk :) Maar misschien kwam dat anders over, sorry. Ik wou eigenlijk bedoelen dat de quotes van die "gast" heel sterk leken op een of andere rare weirdo die een tijdje geleden op het vorige forum wat rel kwam schoppen en de mensen wat kwam beledigen. En die pipo heette bart 69 of Bert69 of zoiets in die aard.

 

Ik heb jou nergens in het belachelijke getrokken en wil dat ook niet doen (als je mijn vorige post even terug leest, dan lees je daar ook wel dat ik je vraag serieus beantwoordde). Maar goed, zoals ik al zei, je ziet door die paar mafto's die hier wat staan te roepen en te trollen even de bomen door het bos niet meer :) Ik geloof je best hoor, en hoewel ik niet dezelfde verzameldrift heb als jij, begrijp ik best dat dit je hobby en je passie is. Dat is misschien een beetje extreem, maar dat is jouw keuze en hoeft niet belachelijk gemaakt te worden. Ik zie echt geen verschil tussen jouw koopdrang en een vrouw die haar kast vol kleren heeft hangen, die mensen die elke zaterdag naar de voetbal gaan of de kereltjes die elk weekend hun geld naar de disco gaan brengen. Dat is in principe hetzelfde. Jij kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft.

Link naar reactie

Jaja, maar hoe is het nu met de slapeloosheid als gevolg van die verzamelwoede?

 

Ja, dat vraag ik me ook af. Nu had ik met veel moeite een gat in een stripkast gemaakt door allemaal ouwe rotzooi te verkopen. Een bezoek aan het boekenfestijn heeft deze actie teniet gedaan (die Casterman HCs nemen plenty plaats in). Ik lig daar niet wakker van, hooguit bedenk ik weleens een plannetje om het stripterritorium uit te breiden.....

 

ps ik fiets dagelijks 12,5 km naar het werk (en terug), zo gek is dat niet. Met regen en sneeuw neem ik de trein, een masochist ben ik niet.

Link naar reactie
Gast blije gast

Als iemand (Chorasan) hier aanbiedt om 15.000 illegaal gedownloade strips te komen kopiëren, dan is dat niet in de haak.

 

Een discussie over illegaal downloaden in tijden van talrijke betaalservices is interessant, flauw om dat dan weg te halen.

 

Ik zou van Erik Tex, die me gisteren keurig iets uitlegde, wel eens willen vernemen wat hij ervan vindt als zijn Philemon-reeks zomaar van het net is te plukken. Daar zit heel veel werk in, vormgeving, mooie vertalingen (wat hartstikke moeilijk is bij de boeken van Fred)...

 

Ik ken helaas ook meer mensen die het niet dan wel doen, maar ik ga er altijd wel hard tegenin. De vraag moet altijd zijn: hebben de makers toestemming gegeven voor een download? Zo nee, dan is het diefstal. Punt.

Link naar reactie
Gast blije gast

Overigens: slapeloze nachten? Ik zou wel eens droomloze nachten willen hebben, niet altijd maar in de rijen staan voor dédicaces en als je dan aan de beurt bent, zit je overleden opa daar met een knipmes. Of dat soort gekkigheden......

Link naar reactie

Overigens: slapeloze nachten? Ik zou wel eens droomloze nachten willen hebben, niet altijd maar in de rijen staan voor dédicaces en als je dan aan de beurt bent, zit je overleden opa daar met een knipmes. Of dat soort gekkigheden......

 

Overleden opa's met knipmessen ? :e010:

 

Tip: geen geestverruimende middelen meer na 22:00 uur, dat slaapt wat rustiger.

Link naar reactie
Gast blije gast

Tip: geen geestverruimende middelen meer na 22:00 uur, dat slaapt wat rustiger.

 

:e005:

Nooit iets anders dan een potje thee met sint jans kruid...........

 

Maar is dat niet herkenbaar? Onrustige dromen voorafgaand aan de dag dat er iets gescoord moet worden..... Ik droom dan vaak over rijen waar iets mee is, boeken die niet open kunnen of, laatst, over een evenementengebouw waar alleen ramen in zaten en geen deuren. Erg frustrerend, soms verkies ik dan een slapeloze nacht.

Link naar reactie

:e005:

Nooit iets anders dan een potje thee met sint jans kruid...........

 

Maar is dat niet herkenbaar? Onrustige dromen voorafgaand aan de dag dat er iets gescoord moet worden..... Ik droom dan vaak over rijen waar iets mee is, boeken die niet open kunnen of, laatst, over een evenementengebouw waar alleen ramen in zaten en geen deuren. Erg frustrerend, soms verkies ik dan een slapeloze nacht.

 

Ik heb dan (in mijn dromen) meer het probleem dat de te bereiken locatie niet te bereiken is. Tram, bus, auto en zelfs de benenwagen weigeren dienst....

Link naar reactie
Gast blije gast

Ik heb dan (in mijn dromen) meer het probleem dat de te bereiken locatie niet te bereiken is. Tram, bus, auto en zelfs de benenwagen weigeren dienst....

Ook hele erg dromen, benen die dienst weigeren........ En dan eindelijk op locatie arriveren en ontdekken dat je geen kleren aan hebt....

 

Eerstvolgende keer dat dit zich opnieuw voordoet gewoon eens in je arm knijpen. Dan weet je meteen of je aan het dromen bent.

Dat ken ik :e009: Je bent aan de beurt, Loustal begint aan zijn dédi, hij werkt er anderhalf uur aan, je knijpt in je armen, nee je droomt niet............. En als hij na twee uur klaar is en je het album geeft, word je alsnog wakker.... :e001:

Link naar reactie
Gast Natte aap

Als iemand (Chorasan) hier aanbiedt om 15.000 illegaal gedownloade strips te komen kopiëren, dan is dat niet in de haak.

 

Een discussie over illegaal downloaden in tijden van talrijke betaalservices is interessant, flauw om dat dan weg te halen.

 

Ik zou van Erik Tex, die me gisteren keurig iets uitlegde, wel eens willen vernemen wat hij ervan vindt als zijn Philemon-reeks zomaar van het net is te plukken. Daar zit heel veel werk in, vormgeving, mooie vertalingen (wat hartstikke moeilijk is bij de boeken van Fred)...

 

Ik ken helaas ook meer mensen die het niet dan wel doen, maar ik ga er altijd wel hard tegenin. De vraag moet altijd zijn: hebben de makers toestemming gegeven voor een download? Zo nee, dan is het diefstal. Punt.

Discussie over illegale downloads hier : http://www.getekende...gale-downloads/

(zonder persoonlijke aanvallen graag)

 

voila, kheb me eens laten gaan met een paar postjes :)

Link naar reactie

:D

Chorasan, ik begrijp dat je wat geprikkeld bent door die onterechte aanvallen, maar ik verdedigde je eigenlijk :) Maar misschien kwam dat anders over, sorry. Ik wou eigenlijk bedoelen dat de quotes van die "gast" heel sterk leken op een of andere rare weirdo die een tijdje geleden op het vorige forum wat rel kwam schoppen en de mensen wat kwam beledigen. En die pipo heette bart 69 of Bert69 of zoiets in die aard.

 

Ik heb jou nergens in het belachelijke getrokken en wil dat ook niet doen (als je mijn vorige post even terug leest, dan lees je daar ook wel dat ik je vraag serieus beantwoordde). Maar goed, zoals ik al zei, je ziet door die paar mafto's die hier wat staan te roepen en te trollen even de bomen door het bos niet meer :) Ik geloof je best hoor, en hoewel ik niet dezelfde verzameldrift heb als jij, begrijp ik best dat dit je hobby en je passie is. Dat is misschien een beetje extreem, maar dat is jouw keuze en hoeft niet belachelijk gemaakt te worden. Ik zie echt geen verschil tussen jouw koopdrang en een vrouw die haar kast vol kleren heeft hangen, die mensen die elke zaterdag naar de voetbal gaan of de kereltjes die elk weekend hun geld naar de disco gaan brengen. Dat is in principe hetzelfde. Jij kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft.

Mijn excuses voor het misverstand en het daaropvolgende misplaatste verbale weerwerk.

Ik verkeerde inderdaad in de waan dat de door u aangehaalde nick op mij sloeg.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Gast Natte aap

Mijn excuses voor het misverstand en het daaropvolgende misplaatste verbale weerwerk.

Ik verkeerde inderdaad in de waan dat de door u aangehaalde nick op mij sloeg.

 

no problem mate, no offense taken.

 

en als ik toch nog even mag toevoegen, laat je niet op stang jagen door een paar kereltjes die af en toe eens wat stoere taal willen gebruiken. Ik maak me daar soms ook schuldig aan, maar da's zo snel gezegd in zo'n vensterke en misverstanden groeien zo snel op forums. Moesten mensen in het echt ook zo reageren als dat ze op forums reageren, dan hakken ze elkaar constant de kop in en zijn we nog met drie over. Allez, jullie, want ik heb me al wel eens bezondigd :D

 

Dus blijf gewoon af en toe je postjes nog doen. Je bent nu niet zo'n veelposter, maar als er eentje van jou voorbij kwam, las ik 'm altijd wel. Je bent vaak to the point en draagt bij tot de discussie. Focus je op de reacties waar je wel wat mee bent en laat de rest gewoon passeren. (zei hij met volle overtuiging, maar van zodra de aap zelf iets als een offensieve post naar hem beschouwt, springt het schuim hem direct naar de bek en vliegen de bananen woedend in het rond :D )

 

als je weekenddienst hebt, fiets het er vannacht dan allemaal gewoon effe uit en post maandag rustig onverstoord verder. Laat je stripplezier vergroten door de mensen met wie je een goed stripgesprek kan voeren en de rest negeer je maar gewoon :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...