Ga naar inhoud

Blake en Mortimer


sanderg

Recommended Posts

10 minuten geleden, sanderg zei:

Eens.. Ik vind de personages van Schuiten sowieso altijd wat lomp/ stijf

Schuiten tekent architectuur. Personages is echt niet zijn ding. 

 

En de andere vraag. DBD is een tijdschrijft over strips (zie link boven). Het is zowat de tegenhanger/concurrent van casemate. Casemate is de bron van veel artikels op Stripspeciaalzaak. Ik denk niet dat ze een akkoord hebben met DBD.

Zustermag van DBD is l'immanquable dat voorpublicaties doet.

 

 

 

Link naar reactie
15 hours ago, sanderg said:

ja want ik vind Vignaux n belabberde tekenaar...

Ik vind zijn tekenwerk voor Kriss best ok (toch beter dan De Vita) en voor Thorgal zal de lat hoog gelegd worden. 

Bovendien gaat hij nu op papier tekenen en niet meer digitaal en zal er een jaar overdaan geworden (ipv de Kriss albums alternerend met Sneeuw op heel vlugge tijd).  Argumenten genoeg om hem toch zeker een kans te geven. 

 

 

 

 

Link naar reactie
4 minutes ago, shakeitupguy said:

Ik vind zijn tekenwerk voor Kriss best ok (toch beter dan De Vita) en voor Thorgal zal de lat hoog gelegd worden. 

Bovendien gaat hij nu op papier tekenen en niet meer digitaal en zal er een jaar overdaan geworden (ipv de Kriss albums alternerend met Sneeuw op heel vlugge tijd).  Argumenten genoeg om hem toch zeker een kans te geven. 

 

 

 

 

Ik zag net inderdaad ook voorbij komen dat hij vanaf nu op papier gaat tekenen.. merkwaardig, want als hij tot nu toe alles digitaal heeft getekend (waar volgens mij veel gemakkelijker correcties in kunnen worden gemaakt dan bij werk op papier) dan zou ik (veel) beter hebben verwacht dan wat ik tot nog toe gezien heb. Nou goed.. Ik hoop aangenaam verrast te worden...  

Ik merk nu al dat ik alles van na het Van Hamme tijdperk niet meer herlees... 

Wellicht nu weer terug naar B&M 😉  

Link naar reactie
31 minutes ago, marioboon said:

 

DING DING DING.

We have a winner.

 

Dat Thorgal-album kan Vignaux meer als 100.000 euro opleveren. Dan wil je wel es overschakelen.

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

Link naar reactie
3 minuten geleden, sanderg zei:

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

Speaking of... is er nog nieuws over die politie inval bij Maghen wat betreft de originele B&M pagina's door Jacobs?

Link naar reactie
7 minutes ago, Nesse said:

Speaking of... is er nog nieuws over die politie inval bij Maghen wat betreft de originele B&M pagina's door Jacobs?

Goede vraag! Het enige dat ik weet is dat er geen Jacobs' originelen meer bij Maghen te koop zijn :-) (Check de site maar eens)

Ik denk dat ze in beslag zijn genomen en dat Maghen daar geen ruchtbaarheid aan wil geven

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

Goede vraag! Het enige dat ik weet is dat er geen Jacobs' originelen meer bij Maghen te koop zijn 🙂 (Check de site maar eens)

Ik denk dat ze in beslag zijn genomen en dat Maghen daar geen ruchtbaarheid aan wil geven

De laatste keer dat ik in Parijs passeerde waren er in alle geval nog in zijn bureau...

Geen idee of er toen nog op de site stonden of niet

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
20 uren geleden, sanderg zei:

Dan zouden de pagina's ongeveer € 2.000 het stuk moeten doen.

Inderdaad niet eens heel ondenkbeeldig.. Er gaat echter nog wel de commissie vanaf voor de galerie (Maghen wellicht.. dat is ook de enige galerie met wie Rosinski tot nu toe zaken heeft gedaan bij mijn weten) 

 

Tegenwoordig gaat van elke beetje verkopende of gehypte Franse strip de originelen weg voor minstens 2000 euro. En als het dan nog Thorgal zelf zou zijn, is de rekensom snel gemaakt.

De overname van een succes-strip is als tekenaar tegenwoordig het equivalent van de jackpot winnen en wie het een beetje slim aanpakt (zoals een Marini) kan voor een heel eindje financieel zeker zijn, na de afroming door Vadertje Staat, natuurlijk. 

En dan heb ik het niet eens over de verkoop en de royalties.

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Misschien leuk om even te verwijzen naar grote preview van het nieuwe album (12 pagina's, dus 5 meer dan op SSZ).

 

Pagina's zijn hier te vinden.

 

Kijk trouwens goed naar pagina 7, daar leest iemand een tekstje voor van een geheimzinnig briefje over een dagboek ‘waarvan de pagina’s verborgen zijn in de twee beeldjes van wachters van de keizer’. Nu vraag ik me af: zaten dit soort geheimzinnige briefjes ook niet altijd in Suske/Wiske-albums om het verhaal op gang te helpen? En ben ik nou de enige die dit een flauw trucje/zwaktebod vind?

 

 

blakeberserik.jpg

Link naar reactie

Tsja, dat is natuurlijk een cliché van jewelste. Maar dit hoort toch helemaal bij een spannend jongensboek in de geest van Jacobs? Verborgen schatkaarten, draken, mysteries. En als er een wetenschapper met een belangwekkende ontdekking komt opdraven dan weet je vooraf al dat zijn assistent voor Olrik spioneert.

 

Mijn luxe editie ligt gereserveerd in Rotterdam, moet nog even wachten met lezen dus.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Heb vandaag de hardcover gekocht.

Naast een prent zitten er een aantal pagina's meer in met zeg maar 1 grote afbeelding per pagina.

Album heeft daardoor 72 pagina's.

Er werd echter ook gesproken over een 4 pagina's dossier.

Kan hier dus niks van terugvinden.

Of dat moet slaan op de uitvergrootte tekeningen.

maar ik heb bij een dossier toch een ander idee.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, sanderg zei:

iemand t album al gelezen? zo ja - zonder spoilers- was t goed?

Gisteravond gestopt op pag. 10; vanmiddag verder lezen (B&M is een reeks met veel tekst). Daarna beginnen aan Double-7 van Juillard.

(B&M nr. 25 heeft trouwens zo'n 6 dagen levertijd bij Bol.com: https://tinyurl.com/y9qvnqtb )

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...