Ga naar inhoud

Stripfestival Ieper - 5 April 2014


Kool Thing

Recommended Posts

oh ja, toch een puntje van kritiek, maar absoluut niet op de organisatie.

 

Ik had een paar dozen strips naar boven te hijsen. Aangezien ik gen karretje bij had, heb ik me in de ondergrondse parking gezet. Bij de meeste parkings moet je een ticketje nemen en dan betalen bij vertrek. Maar hier was het blijkbaar een systeem dat je moet betalen op voorhand. Geen probleem, of toch wel, ik had geen kleingeld bij. Dus ik sleur een doos strips naar boven, haal wat kleingeld uit de kassa en ga terug naar beneden. Hoe lang ben ik weg geweest? Kom, we ronden het af op 10 minuten. 

 

In die tijd had de overijverige plaatselijke dienster in uniform zich naast mijn auto geparkeerd en me een boete gegeven. je m'excuse, ik had gekozen voor lang parkeren. Ik laat haar nog de dozen strips zien en de volle hand met kleingeld. Ik meld nog dat ik net ben aangekomen en dat de beurs ook maar nét geopend is. Ze haalt haar schouders op, zegt nogal arrogant (ja, dat maak ik er misschien dan wel van) "dat zegt iedereen meneer". Verstandig redeneren en enige empathie was het mens vreemd. Wel, in dat geval, mevrouw de agent, hoop ik dat u genoten heeft van uw dag en dat u uw job graag mag uitvoeren. U heeft mij in elk geval een uur een klotegevoel gegeven. Tot het eerste jongete van 7 met grote ogen naar Bart Proost zat te kijken hoe die een tekening maakte, dan was ik het allemaal vergeten.

 

Ik vermoed wel dat mevrouw de agente daar in haar web ergens in een hoekje zat te wachten. Ik ging even later naar beneden om iets uit de auto te nemen en op de bovenste verdieping komt een iets ouder Frans koppel uit de lift. Ze vragen me waar ze een ticket voor de parking kunnen vinden. Ik zeg dat het in de kelder is en ze zeggen, ah, daar komen we net vandaan. Dus ik lift even mee naar beneden. En wat denk je. Op de tijd dat die twee mensen de lift naar boven hebben genomen en onmiddellijk weer naar beneden had de tarantula al een boete uitgeschreven. Ik heb deze arme mensen dan nog behoed om alsnog een parkeerticket te kopen, aangezien ze "hadden gekozen voor het lang parkeren tarief" hadden ze dus al een ticket.

 

Maar goed, die agentes, daar kan de organisatie ook niets aan doen natuurlijk. Misschien volgende editie een soort van half uur gratis parkeren pasjes om uit te laden of zo? Dan zet ik 'm daarna wel op westkaai; da's achter de hoek. (maar binnen twee jaar is dat daar ook betaald parkeren hoor, wees daar maar zeker van)

 

Godver... dat had je moeten zeggen tegen me Barcas. PM me even.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik ben niet geweest. Maar één van de redenen is net de schrik om met zo'n situaties geconfronteerd te worden en eigenlijk gestresst terug van zo'n beurs te komen in plaats van een ontspannende dag te hebben: aankomen om 11u en je kan je ticket voor een toptekenaar al op je buik schrijven (Veto: 7u45 en 12de in de rij... zucht... maar daar valt natuurlijk helemaal niks aan te doen tenzij met loting werken). En stel dat je dan toch een ticket hebt (neem nr. 18 of zo) en je zet je in de rij achter een tiental rugzakken. Gezellig... En dat wordt dan toegelaten ondanks het reglement? Nochtans was het reglement duidelijk, maar als je dan al op voorhand in gedachte hebt om het niet toe te passen... tja, waar maak je het dan nog voor? Stel dat ik me druk maak (wat ongetwijfeld gebeurd zou zijn....) en ze allemaal aan de kant schuif en ik dan de organisator fijntjes op het reglement zou wijzen, dan ben ik plots de onruststoker en kan de deur gewezen worden?

Waar dient het dan in godsnaam voor van een beperking van 4 tickets op te leggen? Als je dat doet dan weet iedereen toch dat dat zowat de max. is dat je kan laten tekenen op die 3u30, zeker als je 4 tickets voor gegeerde tekenaars hebt. Dus daar moet je dan toch niet over klagen?

Het is hier al hogerop aangehaald: een perfect systeem bestaat niet. Maar eens gekozen voor een systeem én het wereldkundig gemaakt, hou je er dan aub aan. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast Natte aap

Aap en Mausert, dat systeem werkt mi niet. Er is een basisbeleefdheid dat de auteur een tekening maakt voor u, en dat u komt kijken hoe die tekening gemaakt wordt. Sommige auteurs houden ervan om tijdens het maken een gesprek te hebben met de tekenaar.

 

In ons geval kan de eerste persoon 4 tickets halen, dus 4x nr. 1... Ah ja. Je kan hem niet 1x nr 1, 5 , 10 en 15 geven want sommige tekenaars zijn alerter bij hun eerste tekeningen, anderen zijn eerder diesels. Bovendien kom je vaste nummers in systemen alla Retera van DirkJan in Breda. Niemand staat te wachten op zijn strip. Dan kan je even goed thuis 100 tekeningen vooraf maken en die naamtekenen op de dag zelf. Of zoals Molenaar werken met nummerbekendmaking maar dan heb je altijd last minutes die dan voorkruipen op een rij die staat te wachten in de hoop dat er niemand terugkeert met een lager nummer.

 

mja, ik ben ook geen geharde beursbezoeker dus het was maar een schot voor de boeg.

 

Maar het lijkt mij wel wat. Je zit samen met die tekenaars in een groot salon in dezelfde ruimte. En als het je beurt is, ga je naar die tekenaar met je boek en zet je je in een soort van zeteltje/stoeltje bij die tekenaar en keuvelt wat met die mens die aan het tekenen is. En ondertussen zitten de wachtenden ook gewoon in dezelfde zaal/hoekje/ruimte/salon. Als je klaar bent na een kwartiertje, ga je gewoon terug tussen de hoop jagers zitten.

 

Dat van die 4x nr. 1 is een logistiek probleem dat je kan oplossen met wiskunde ;) Daar zou je je niet door mogen tegen houden.

 

Nu goed, mij maakt het niet uit, ik ben zelf niet zo'n dédi jager. Maar ik ben superblij dat wij staantafeltjes hebben zodat we op dezelfde hoogte staan te praten met de persoon die het boek gekocht heeft en niet heel de tijd omhoog moeten staan kijken of die staande mens op dat tafeltje leunen of in ongemakkelijke houdingen zien hangen. Dat lijkt me niet prettig. En ik word extreem nerveus als ik twee mensen met het boek zie wachten, laat staan dat er vier of vijf of meer staan. Dan wil ik het liefst die Bart aansporen om wat sneller te tekenen. (dat komt eerder omdat ik zelf zo'n verschroeiende hekel aan wachten heb). Dan heb ik liever dat de mensen zelf wat vertier hebben, comfortabel zitten te wachten tot het hun beurt is en ik rustig kan verder werken (al heb ik uiteraard bijna geen werk en doet die Proost al het werk)

 

Ik heb het gevoel dat het super relaxed zou zijn en dat als je dat goed communiceert, zeer goed zou werken. De voorkruipers zonder ticket moeten dan door de organisatie vakkundig verwijderd worden wegens het niet bezitten van elementaire beleefdheid.

Link naar reactie

Lecram, ik zat al te wachten op jouw steeds nuchtere en verstandige samenvatting en ontleding van de feiten :)

 

Nu komen we tot zaken,ik zit vrijwel altijd met Lecram in de auto naar weer een nieuwe beurs . Maar eens checken of onze ideetjes aangaande beursbezoek uiteenlopen......

Link naar reactie

Ziehier dan de belevenissen en de opmerkingen van iemand die zijn eerste festival meemaakte!

 

1/ Los van het festival vond ik het al fantastisch hoe Kool Thing er maanden aan een stuk in slaagde om hier iedereen warm te maken voor het festival! Dikke chapeau. Ik vond het dan ook voor Kool Thing bijzonder jammer dat er niet meer volk was, aangezien 1/ ik vermoed dat hij op méér gehoopt had en 2/ hij en zijn team zeker een grotere opkomst verdiend hadden. Ik vermoed dat het prachtige weer wat roet in het eten gooide. Aan reclame en enthousiasme zal het zeker niet gelegen hebben!

 

2/ Het was al een goeie tip om niet je gps te volgen, doch wel de A19 tot het einde te rijden en dan tweemaal linksaf! Zodoende de locatie heel vlot gevonden.

 

3/ Ik arriveerde omstreeks 12.45h, en liep in de bib onmiddellijk Johan en Pierre tegen het lijf, waarna direct een leuke babbel begon. Zij zaten toen al te wachten bij Lechuga, en raadden mij aan om eerst mijn signeertickets te gaan halen, wat ik dan ook onmiddellijk deed, kwestie van goeie raad niet in de wind te slaan!

 

4/ Bij de ticketstand werd ik heel vriendelijk ontvangen en kreeg ik zelfs een mini-rondleiding. De man en het meisje aan de kassa waren vriendelijk en behulpzaam. Ik kocht volgende werken met bijhorend signeerticket:

???? Serge BAEKEN - Sugar

???? JIM - Katelijne van Brugge

???? Ivan Petrus ADRIAENSSENS - Elsie en Mairi

???? Philippe GLOGOWSKI - Ypres memories

 

5/ Om 14h begaf ik me naar Serge Baeken, ik was de eersten, aangezien ik wou dat hij als allereerste iets tekende in mijn schetsboek. Toen hij na vijf minuutjes nog noet gearriveerd was, ging ik naar Jim. Als Bruggeling kon ik zijn strip niet negeren. Hij tekende in mijn schetsboek en nadien bood hij me zelfs een tweede dédi aan, in de strip zelf. Bleek dat Jim en ik diverse gemeenschappelijke kennissen hebben...

 

Vervolgens begaf ik me naar Serge Baeken, die net geïnstalleerd was. Ik kreeg van hem wat ik wilde in mijn schetsboek, en het zette nog spontaan een mini-dédi in mijn strip.

 

Nadien mocht ik mij onmiddellijk neerzetten bij de sympathieke Ivan P. Adriaenssens, van wie ik als dédi een heel mooi getekende en ingekleurde soldaat kreeg.

 

Omstreeks 15h had ik dus al vier dédi's, en diende ik nog geen seconde aan te schuiven... Top!

 

Mijn laatste ticket, bij Glogowski, spaarde ik even, aangezien er drie wachtenden voor waren.

 

Ik heb dan wat rondgewandeld om zo wat impressies op te doen en om te genieten van de kunstwerken van de tekenaars. Ik merkte op dat er bij K. Spaey geen volk stond, en heb dan zijn strip 'misschien' aangeschaft met bijhorend signeerticket, en dit ticket onmiddellijk kunnen verzilveren! Aanschuiven, wat is dat?? ????

 

Vervolgens was er een stoeltje vrij bij Glogowski, alwaar ik kennis maakte met de sympathieke Kool Thing! Met Glogowski een leuke babbel gehad en tevens een mooie dédi gekregen.

 

Daarna twee minuten moeten aanschuiven bij Serge Baeken. Ik had van hem een tweede strip gekocht, als kado voor mijn collega, aangezien het een 'poezenliefhebber' is.

 

Kortom, van heel de dag twee minuten moeten aanschuiven! ????

 

6/ Adriaenssens en Glogowski flankeerden Porcel. Aangezien ik bij beiden gezeten heb, kon ik Porcel goed spotten. Zoals al door anderen hierboven aangehaald, liet hij een uitgebluste indruk. Hij leek mij weinig gemotiveerd... Zijn dédi's waren alleszins in relatief zeer korte termijn klaar...

 

7/ Aangezien ik al mijn tekeningen al verzameld had, heb ik daarna wat genoten van de Franse toppers, bij wie er inderdaad een 'rugzakkenrijtje' stond. Ik heb mij daar niet aan gestoord want 1/ ik had toch geen ticket voor hen 2/ ik ken de geplogendheden ter zake niet 3/ mij leek het wel kunnen aangezien alle aanschuivers elkaar kenden en aangezien het ook geen stormloop was

 

8/ Om af te sluiten heb ik me nogmaals naar het eerste verdiep begeven. Ik kocht er de twee strips 'Alexander de Grote' en leerde er zo Bart Proost en natte aap kennen, which was nice!

 

9/ Samengevat: een heel leuke dag gehad, het smaakt naar meer! Ik heb nimmer moeten aanschuiven. Ik vermoed dus dat dit zekerlijk niet representatief is voor de andere festivals??

 

10/ Tussendoor in de bar gegeten en gedronken, kwestie van de kassa wat te spijzen!

 

Hopelijk in de toekomst een derde editie!!

Link naar reactie

Ik ben niet geweest. Maar één van de redenen is net de schrik om met zo'n situaties geconfronteerd te worden en eigenlijk gestresst terug van zo'n beurs te komen in plaats van een ontspannende dag te hebben: aankomen om 11u en je kan je ticket voor een toptekenaar al op je buik schrijven (Veto: 7u45 en 12de in de rij... zucht... maar daar valt natuurlijk helemaal niks aan te doen tenzij met loting werken). En stel dat je dan toch een ticket hebt (neem nr. 18 of zo) en je zet je in de rij achter een tiental rugzakken. Gezellig... En dat wordt dan toegelaten ondanks het reglement? Nochtans was het reglement duidelijk, maar als je dan al op voorhand in gedachte hebt om het niet toe te passen... tja, waar maak je het dan nog voor? Stel dat ik me druk maak (wat ongetwijfeld gebeurd zou zijn....) en ze allemaal aan de kant schuif en ik dan de organisator fijntjes op het reglement zou wijzen, dan ben ik plots de onruststoker en kan de deur gewezen worden?

Waar dient het dan in godsnaam voor van een beperking van 4 tickets op te leggen? Als je dat doet dan weet iedereen toch dat dat zowat de max. is dat je kan laten tekenen op die 3u30, zeker als je 4 tickets voor gegeerde tekenaars hebt. Dus daar moet je dan toch niet over klagen?

Het is hier al hogerop aangehaald: een perfect systeem bestaat niet. Maar eens gekozen voor een systeem én het wereldkundig gemaakt, hou je er dan aub aan.

 

Speedy, wat maak je je nu druk, iedereen aanwezig heeft nu toch al vier keer verteld dat het systeem juist werkt.

Was jij om 11.00 uur gekomen had je waarschijnlijk alleen Herenguel gemist met tickets, alle andere waren nog verkrijgbaar nadat iedereen voor de eerste keer was geweest. Ticket 18 bestaat niet, gewoon in de rij, er wordt (terecht) niet op nummer gewerkt), iedereen ging pas naar de rijen met tickets en kon een rij kiezen, dus nergens wachten, maar gewoon je tas voor de eerste ronde om 14.00 plaatsen en lekker Ieper verkennen en lunchen. Dus mensen die 11.00 kwamen hadden geen nadeel.

Dus Speedy, de stress wordt veroorzaakt in jouw gedachten, maar niet door alle aanwezige Vlamingen en Hollanders.

 

Het valt mij nu steeds meer op dat het vooral mensen zijn, die niet aanwezig waren, die zeuren over een systeem. Steeds geven ze aan dat er eigenlijk geen goed systeem is, maar wel steeds dit leuke festival met prima organisatie en een fantastische sfeer bekritiseren.

Aanpassen aan omstandigheden brengt je verder, dat gebeurde hier, hetgeen een perfecte doorstroming gaf......nogmaals.

 

De suggesties van Aap en Mauser zijn het waard om uit te proberen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Tiens..... is Natte Aap één van die 2 van 'Alexander' ? Ik heb daar nog gestaan met een vriend van me die gepassioneerd is van geschiedenis. (heb er zelfs een foto getrokken)

 

sssssst, de vermomming werkt dus ;)

Link naar reactie

 

 
 

 

Supersympathieke, lieve kerel die zeer mooi kan tekenen (stijl Munuera)

Heb geen foto van hem getrokken (slechts een handvol foto's getrokken op het festival) dus het Mausert-mysterie leeft nog voor de Ieper-afwezigen.

 

 

Daar kan ik slechts Koen in bijtreden, een heel aardige, bescheiden kerel (Mausert dan toch) met een fraaie tekenstijl.

Link naar reactie

Speedy, wat maak je je nu druk, iedereen aanwezig heeft nu toch al vier keer verteld dat het systeem juist werkt.

Was jij om 11.00 uur gekomen had je waarschijnlijk alleen Herenguel gemist met tickets, alle andere waren nog verkrijgbaar nadat iedereen voor de eerste keer was geweest. Ticket 18 bestaat niet, gewoon in de rij, er wordt (terecht) niet op nummer gewerkt), iedereen ging pas naar de rijen met tickets en kon een rij kiezen, dus nergens wachten, maar gewoon je tas voor de eerste ronde om 14.00 plaatsen en lekker Ieper verkennen en lunchen. Dus mensen die 11.00 kwamen hadden geen nadeel.

Dus Speedy, de stress wordt veroorzaakt in jouw gedachten, maar niet door alle aanwezige Vlamingen en Hollanders.

 

Het valt mij nu steeds meer op dat het vooral mensen zijn, die niet aanwezig waren, die zeuren over een systeem. Steeds geven ze aan dat er eigenlijk geen goed systeem is, maar wel steeds dit leuke festival met prima organisatie en een fantastische sfeer bekritiseren.

Aanpassen aan omstandigheden brengt je verder, dat gebeurde hier, hetgeen een perfecte doorstroming gaf......nogmaals.

 

De suggesties van Aap en Mauser zijn het waard om uit te proberen.

 

Amen to that !

Link naar reactie

O ja, ik dacht dat ik ook gratis en voor niks in de ondergrondse parking kon parkeren. Een bekeuring vertelde me dat het alsnog 10 euro zal kosten.

 

We hebben ook daar geparkeerd en ettelijk euros in een automaat geworpen. Veel minder dan 10 euro was dat niet, het verschil tussen de boete en de parkeergelden is dus nihil.

Link naar reactie

Ik heb me on-ge-loof-lijk geamuseerd in Ieper. Rond tien uur toegekomen, denkend dat een uurtje op voorhand om misschien eerst de exposities te bekijken wel schappelijk was, maar ik heb duidelijk de toewijding van de doorgewinterde tekeningjager onderschat: er stond al een indrukwekkende rij aan te schuiven. Dan ook maar aangeschoven. Ik vond het systeem van 4 tickets per persoon goed werken: drie van de vier die mijn eerste keuze waren, waren nog voorradig eenmaal het aan mij was. Eenmaal die ticketjes in mijn portefeuille zaten, twijfelde ik er op de één of andere manier niet aan dat het nu wel allemaal in orde zou komen. Heel ontspannend, dat, heel aangenaam.

De expo's waren de moeite, thumbs up aan iedereen die daar zijn werk in gestoken heeft!

Na een broodje en een Omer - als je keuze hebt tussen een Omer en een pint is dat toch een logische keuze :-) - ben ik eens gaan rondkijken waar de kortste rij stond. Ik geef toe dat het zicht van die stroken tassen, als was het een kudde vreemdsoortige beestjes die veiligheid zocht in de grote getallen, een beetje bizar was, maar ach, zorgen maakte ik me daar niet over, ik had mijn ticketjes.
In de rij voor de tekenaar van Walhalla van Marcel Kiekeboe drie piepers gekregen, babbeltje geslagen met Fanny, en Carmen die met veel enthousiasme de rij van haar geestelijke vader Hec Leemans zocht, gadegeslagen. Dat vond ik echt leuk, die stripfiguren die rondliepen, het gaf veel sfeer, en ze gingen met veel enthousiasme op in hun rol.
Misschien volgende keer uitbreiden naar een wedstrijd voor kinderen om zich te verkleden in een stripfiguur?

Rustig de toer kunnen doen, en daarna ook mijn rugzak in het rijtje voor de tekenaar van Merlijn geparkeerd. Blij van het gewicht af te zijn, eigenlijk, ik had 'm een beetje ondergedimensioneerd gekozen. :-) En dat gaf meteen de gelegenheid om eentje te gaan drinken en de masters at work te gaan bekijken. (En kennis te maken met de aardige Kameraad Mauser.)

De quiz was echt heel goed. De bediening aan de tafels efficiënt (*), goede vragen die moeilijk waren op zich, maar redelijk doenbaar met behulp van de strips, vlotte presentatie, goede timing, en een toffe sfeer. En ik had een heel plezant team ook nog, thanks mannen!

Perfecte afsluiting van een voor mij heel erg geslaagde dag. Ik heb met heel veel mensen een babbeltje kunnen slaan, interessante dingen gezien, ik ben met veel meer tekeningen - en o! wat zitten er daar supermooie tussen - dan verwacht naar huis gegaan, en zelfs met dank aan Lecram met eentje meer dan gehoopt. :-)


(*)Waarvoor mijn dank, ik was met al de drukte overdag behoorlijk uitgedroogd geraakt. Ik begrijp dat de organisatie de hartaanvalcijfers onder de Ieperse bibliothecarissen niet de hoogte in wil jagen, maar een bar in de bibliotheek zou wel interessant geweest zijn. Spijtig ook dat de mogelijkheden met het binnenplein beperkt zijn. Tafeltjes en stoeltjes, misschien wat hotdogs, en er zou naar mijn gevoel wel behoorlijk wat volk blijven plakken zijn in afwachting van de quiz, in plaats van naar de Markt te moeten trekken. (Steek een vat St.Bernardus en je bent er helemaal. ;-) )

 

P.S. Jep, Retep, zwart T-shirt. Ik had een klein vermoeden van wie jij kon zijn - rood T-shirt? - maar zeker was ik niet, dus ik durfde mijn 'verdachte' niet echt aanspreken. Volgende keer beter. :-)

P.P.S. Eerlijk gezegd snap ik de hele discussie over de tasjes niet. Ik kan me goed inbeelden dat er 1001 manieren zijn waarop dat fout kon lopen, maar dat heeft het naar mijn mening niet gedaan, en da's 't belangrijkste zeker?

 

P.P.P.P.S. Veel dank aan eenieder die organiseerde, animeerde, opdiende, de hele boel in goede banen leidde, presenteerde, verbeterde en weet ik veel wat er nog allemaal aan zo'n festival te pas komt. Jullie mogen heel trots zijn.

Link naar reactie

Speedy, wat maak je je nu druk, iedereen aanwezig heeft nu toch al vier keer verteld dat het systeem juist werkt.

Was jij om 11.00 uur gekomen had je waarschijnlijk alleen Herenguel gemist met tickets, alle andere waren nog verkrijgbaar nadat iedereen voor de eerste keer was geweest. Ticket 18 bestaat niet, gewoon in de rij, er wordt (terecht) niet op nummer gewerkt), iedereen ging pas naar de rijen met tickets en kon een rij kiezen, dus nergens wachten, maar gewoon je tas voor de eerste ronde om 14.00 plaatsen en lekker Ieper verkennen en lunchen. Dus mensen die 11.00 kwamen hadden geen nadeel.

Dus Speedy, de stress wordt veroorzaakt in jouw gedachten, maar niet door alle aanwezige Vlamingen en Hollanders.

 

Het valt mij nu steeds meer op dat het vooral mensen zijn, die niet aanwezig waren, die zeuren over een systeem. Steeds geven ze aan dat er eigenlijk geen goed systeem is, maar wel steeds dit leuke festival met prima organisatie en een fantastische sfeer bekritiseren.

Aanpassen aan omstandigheden brengt je verder, dat gebeurde hier, hetgeen een perfecte doorstroming gaf......nogmaals.

 

De suggesties van Aap en Mauser zijn het waard om uit te proberen.

 

Ach, ik ben nogal principeel. Maar zoals al gezegd: omdat ik weet dat ik me druk ga maken in zo'n dingen is dat één van de redenen om niet te komen (in dit geval zat de ronde van Vlaanderen met schrik voor omleidingen er ook nog wat tussen hoor).

Als ik er was geweest en 't was duidelijk gezegd/aangegeven dat tassen plaatsen mocht met goede uitleg erbij had ik er vermoedelijk ook geen probleem van gemaakt.

Soit, ben blij voor iedereen die het een leuke beurs vond. Ik apprecieer het dat de dédi's op de reep getoond worden zodat we mee kunnen genieten. En ik hoop van harte dat de organisatoren goed uit de kosten zijn gekomen en het ook heel leuk vonden om dit te organiseren. Het is immers toch altijd vrijwilligers/liefhebberswerk dat heel wat tijd opslorpt en een financiële kater er aan overhouden wil niemand natuurlijk...

En als ik toch 'ns afkom hoop ik o.a. met Lecram een Omer te kunnen drinken en het gezellig te hebben :e002:

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast Natte aap

Wat valt er te ontkennen, dat de enige belg op die foto voor ons ollanders staat ? Hij kijkt wel een beetje benauwd die Devilcreator !

 

jij had je voor de gelegenheid ook met de Belgische vlag getooid zie ik ;)

Link naar reactie

"de derde editie over drie jaar."

O, waarom niet over twee jaar?

 

By the way, toen ik sprak met Porcel, had ik niet de indruk dat hij vermoeid was, maar wel een beetje van zijn stuk gebracht door zijn bezoek aan de loopgraven. Hij zei dat hij dacht aan al die personen die onder zo'n grafsteen begraven liggen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daar kan ik slechts Koen in bijtreden, een heel aardige, bescheiden kerel (Mausert dan toch) met een fraaie tekenstijl.

Iets anders heb ik nog niet echt beweerd ook hé. Als het tijdens de discussies in de chocobar nogal eens link wordt wat betreft maatschappellijk gerelateerde onderwerpen is dat zeker niet bedoeld tegen mensen hier op het forum. ( alhoewel bij dat voorval met Donnie ik Donnie wel gelijk geef dat hij nogal fel uitviel.) Maar dat was wel al duidelijk dacht ik... :e002:

 

Bescheiden op tekengebied, ja dat toch wel. Ik ben er wel zeker van bewust dat er in enkel Vlaanderen een hoop talentvolle illustratoren en tekenaars rondlopen die toch wel ver boven mij staan. Maar als jullie al voor een stuk tevreden zijn met hetgeen wat door mij aangeleverd wordt dan is dat ook al iets. Op naar een publicatie.

Link naar reactie

By the way, toen ik sprak met Porcel, had ik niet de indruk dat hij vermoeid was, maar wel een beetje van zijn stuk gebracht door zijn bezoek aan de loopgraven. Hij zei dat hij dacht aan al die personen die onder zo'n grafsteen begraven liggen.

 

Vrijdagavond was Porcel alleszins nog niet moe :e007:. Nog een sightseeing trip gedaan, en hij was oprecht geïnteresseerd in het Middeleeuwse Ieper én de oorlog errond. Kontiki zit er niet ver naast, maar hij had ook niet goed geslapen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

In afwachting van de veiling sieren de werkjes van de Masters at Work de living in Huize Tuizent. Mijn vrouw is al helemaal weg van het werk van Bosschaert en wil de schilderijen houden. Dat wordt bieden...

 

Ik ben benieuwd. Ze zijn alleszins prachtig!!

 

Zou je nog een foto kunnen nemen van het werk van Stedho? Die heb ik nog niet ontvangen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

gisteren geen tijd om mijn impressie neer te pennen (twas ronde he gasten)

 

benoit en ik zijn laat toegekomen; zo net voor elven maar we hebben nog bijna al onze favorieten kunenn scoren: benoit had het laatste ticket voor henriet dus had ik pech en ik had ook de laatste tickets voor porcel en renaud waardoor kontiki nog meer pech had

 

daarna direct de bar gevonden om te aperitieven met omer en ivan van stripinfo die op toer was geweest met porcel 

 

om dan te vergeten om te eten maar ja een goei pint is gelijk nen dikken boterham zeker?

 

de sfeer was inderdaad redelijk ontspannen en er was veel ruimte bij de tekenaars waardoor je op je gemakken een babbeltje kon slaan met medejagers en met de tekenaars, porcel leuk me eerder overdonderd dan moe want hij toonde trots zijn schetsboekje, 

 

bij renaud nog vertaler proberen te spelen voor lecram, hopelijk begreep renaud wat er van hem wordt verwacht :-)

 

als laatste bij criva en vanhalst langs geweest waar beide heren enthousiast (vooral criva) vertelden, maar tijdens het wachten geprofiteerd om de mooie tentoonstelling over hun boek te bekijken, erg leerrijke en met vlotte teksten zodat het niet saai overkwam!

 

daarna de bar opgezocht met de hollandse vrienden om hen het beloofde biertje te betalen ter ere van lotte, zo is omer ook bekend geraakt in nederland!

hopelijk vind lotte het zelfgemaakte beertje van reteps vrouw net zo leuk als haar broer! nogmaals bedankt retep!

 

door te lang in de bar te blijven plakken waren we wat laat in het frietkot waardoor we als laatste team weer terugwaren voor de quiz, hopelijk hebben jullie niet te lang moeten wachten, als derde team een bevredigend resultaat gehaald blijkbaar net achter wat andere forumgangers (miljaar) 

 

kortom een geslaagde beurs, hopelijk kan kool thing dit ook zeggen en kunenn we binnen twee jaar weer naar ieper trekken met de hele bende!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...