Ga naar inhoud

Interesante Wetenschap


Gast Natte aap

Recommended Posts

gewoon wetenschap in het algemeen is vrij vaag maar misschien is The Magic of Reality: How We Know What's Really True (Richard Dawkins) wel interessant. Dit boek krijgt een 4.07 rating op goodreads en bevat illustraties van Dave McKean, om die reden alleen lijkt het mij al de moeite  :e002:

 

Je moet ook ander werk van Richard Dawkins bekijken (The Selfish Gene, The Blind Watchmaker). Ik moet zelf nog iets van hem lezen maar het ziet er in ieder geval heel boeiend uit en ik ga ook zelf wat werk van hem op mijn wish-list zetten

Link naar reactie

Je moet ook ander werk van Richard Dawkins bekijken (The Selfish Gene, The Blind Watchmaker). Ik moet zelf nog iets van hem lezen maar het ziet er in ieder geval heel boeiend uit en ik ga ook zelf wat werk van hem op mijn wish-list zetten

 

Dawkins' selfish gene vond ik een zeer interessant boek, maar het hangt er een beetje vanaf wanneer je het leest. Er is ondertussen al veel van de "kennis" die in dat boek staat ook al aangehaald en gequoteerd en gebruikt in ander werk, dus misschien is het meeste al wel gekend ondertussen. Neemt niet weg dat het wel een goed boek is.

 

Piet Vroon vond ik ook zeer interessant, een evolutionair biologische kijk op de psychologie. Aanrader (wolfsklem en tranen van de krokodil). Maar ook al wel een oud boek.

 

En iets aparts en "pseudo"wetenschappelijks zijn de boeken van Rupert Sheldrake (seven experiments that ... ehm changed the world of zoiets :) ). Een wetenschapsfilosoof. Best boeiend.

Link naar reactie

Van Dawkins las ik The God Delusion. Een pittig, lijvig boek dat m'n atheïsme verstevigde. Die Magic of Reality ga'k wel'ns bekijken.

 

Chiraliteit. 't Is geleden van 2005 dat ik daar nog iets over hoorde/las/leerde. Is het boek dan nog te begrijpen?

Ja ja, nog heel goed zelfs.

Het was ook het onderwerp van mijn doctoraat, maar kom...

Het is geen hardcore wetenschapsliteratuur, hoor.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...