Ga naar inhoud

Gilles de Geus


eriktex

Recommended Posts

  • 1 month later...

uiteindelijk komt er toch een integrale ;)

 

info: Stripspeciaalzaak.be

 

De integrale uitgave van Gilles de Geus komt er! Hanco Kolk is volop bezig met extra illustraties (zie afbeelding) voor een eerste deel dat in 2019 zal verschijnen. Het contract is vorige week getekend. Bij welke uitgeverij houdt Hanco nog even achter de hand.

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

ik denk dat de gemiddelde gilles fan de albums al wel in zijn kast heeft staan.

Zo'n integrale heeft dus eigenlijk enkel zin als er ook een nieuw verhaal bij zou zitten..

Datzelfde geldt voor vrijwel alle integrales. Maar er zijn nog genoeg mensen die de serie niet hebben of toch de voorkeur aan een integrale geven.

Link naar reactie
15 hours ago, mpmmvm said:

Bij een wedstrijd in EPPO heb ik ooit deze aankondigingsstrook van Gilles de Geus gewonnen.  

947263433_GillesdeGeus.thumb.jpg.8c0436fe1d01b7324b6db40d526a0b47.jpg

erg mooie strook! dat zijn nog eens leuke prijzen om te winnen!

 

bij de aankondiging van de integrale staat overigens ook n tekening afgebeeld waarvan wordt gemeld dat deze niet voor die integrale is bedoeld. ik ben zeer benieuwd waarvoor dan wel!?

 

heel erg fijn om Hanco weer Gilles figuren te zien maken overigens. Naar mijn is Gilles nog steeds zijn beste werk (ja, ook beter dan Meccano)

Link naar reactie

Ben altijd tevreden met wat er uitkomt, het hoeft niet altijd mijn smaak te zijn. Maar nieuwe integrales maken mij wel nieuwsgierig.

Ik heb het vroeger allemaal misschien wel eens gelezen, maar met die integrales kan je de draad van vroeger weer gezellig oppakken.

Gilles de Geus, ja van mij mag dat wel weer eens gelezen worden, ik kijk er al naar uit!

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

de revue, willem de zwijger en de zeven provinciën zijn wat mij betreft de beste albums. ik vind ze zelfs zo goed dat ik durf te beweren dat t mijn persoonlijke beste Nederlandse albums ooit zijn!

Zet Smeerenburg nog in dit rijtje en ik kan mij er helemaal in vinden.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 30/12/2018 om 12:51, milou zei:

Hopelijk gaat arboris het uitgeven.

Zou mij verbazen. Willem de Zwijger is daar indertijd als album gepubliceerd waarna Kolk er met slaande deuren is vertrokken. Silvester Strips heeft overigens ook afgedaan. 
 

Als ik geld erop moet inzetten dan denk ik aan Rob van Bavel. Dan heeft ie zijn Oberon collectie compleet. 

Link naar reactie
On 1/7/2019 at 8:33 PM, carioca said:

Zou mij verbazen. Willem de Zwijger is daar indertijd als album gepubliceerd waarna Kolk er met slaande deuren is vertrokken. Silvester Strips heeft overigens ook afgedaan. 
 

Als ik geld erop moet inzetten dan denk ik aan Rob van Bavel. Dan heeft ie zijn Oberon collectie compleet. 

waarom heeft Silvester afgedaan eigenlijk?

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op ‎27‎/‎12‎/‎2018 om 18:09, Wil zei:

uiteindelijk komt er toch een integrale ;)

 

info: Stripspeciaalzaak.be

 

De integrale uitgave van Gilles de Geus komt er! Hanco Kolk is volop bezig met extra illustraties (zie afbeelding) voor een eerste deel dat in 2019 zal verschijnen. Het contract is vorige week getekend. Bij welke uitgeverij houdt Hanco nog even achter de hand.

 

 

Hoezo voor een eerste deel? Als er meerdere delen komen is het toch geen integrale uitgave? Dan is het gewoon een her-uitgave.

Lijkt me gaaf, een dikke pil met alle 10 albums erin, plus nog wat extraatjes - kom je op een pagina of 500. 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...
5 uren geleden, Waakwater zei:

Voorlopig vind ik het toch nog niet top. De tekeningen wel, die zijn erg goed, maar de "mopjes"... ofwel erg flauw, ofwel erg absurd, ofwel te lang... Etc. Het dossier vooraan moet ik nog doornemen.

Ik vind deel 1 niet slecht. Het zijn gags uiteraard, dat varieert nogal naargelang de inspiratie van de auteur.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 24/6/2020 om 20:30, shakeitupguy zei:

Als Vlaming kende ik de reeks niet. Absoluut geen fan van Meccano maar dit eerste deel van Gilles de Geus kon me wel bekoren. Heel benieuwd naar de volgende delen die dus blijkbaar stukker beter zijn.

 

Ja, als je dit eerste deel al goed vond, dan ga je echt wel genieten van wat gaat komen.

Die volgende verhalen verheffen Gilles de Geus tot een ijzersterke reeks.

Link naar reactie
  • 2 months later...
45 minuten geleden, Hanco Kolk zei:

Ik kende het nog niet, maar ik vond het absoluut fantastisch. Een echte openbaring, deze serie. Ongelofelijk dat ik het tot nu toe nooit had ontdekt.

 

In hoeverre waren er in 2014 eigenlijk al pagina's, schetsen en voorbereidend materiaal gemaakt voor De Universiteit?

Het gaat vast niet gebeuren, maar het zou wel interessant geweest zijn als dat alfakunstgewijs in de laatste integrale werd opgenomen.

 

afbeelding.png.0b442a8294e31246af9a92ea5b0c4f81.png  afbeelding.png.ba3439a8348344b131f7ee58d4c9a370.png

 

Link naar reactie
22 hours ago, cinco said:

 

In hoeverre waren er in 2014 eigenlijk al pagina's, schetsen en voorbereidend materiaal gemaakt voor De Universiteit?

Het gaat vast niet gebeuren, maar het zou wel interessant geweest zijn als dat alfakunstgewijs in de laatste integrale werd opgenomen.

 

afbeelding.png.0b442a8294e31246af9a92ea5b0c4f81.png  afbeelding.png.ba3439a8348344b131f7ee58d4c9a370.png

 

 

Er was een synopsis, en een aantal scènes waren uitgewerkt tot scenario. 

Tijdens de crowdfundingsaktie hadden we al aangegeven dat we pas serieus aan het werk zouden gaan als het streefbedrag gehaald zou worden. Terugkijkend was dat een heel goede beslissing, anders hadden we veel werk voor niets gedaan!

Link naar reactie
  • 4 months later...
9 minuten geleden, Straffe Recensent zei:

De eerste integrale als verjaardagscadeau gekregen. Gilles de Geus blijft toch echt wel een topper! Wat zijn de meningen over de tweede en derde integraal?

 

In de tweede en derde integrale komen de sterkste albums van de reeks aan bod.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...