Ga naar inhoud

Wie kent deze tekenaar??


lordernie

Recommended Posts

1 uur terug, Boekenmagazijn zei:

Het is niet omdat het op catawiki staat of omdat het voor een goed doel was dat het niet om een amateur gaat. Alles aan wat ik zie zegt me dat dit het werk is van iemand die redelijk kan tekenen, maar niet goed genoeg om professioneel te zijn, en dat de tekening ergens van overgetekend is, alhoewel ik in dat laatste verkeerd kan zijn.

Maar de handtekening is dus van Jilles (Bijsterveld). Goed gevonden.

 

edit: oei, nu pas zie ik dat het niet op ruitjespapier is getekend maar dat dat tegels moeten voorstellen. Mijn fout. 's avonds zijn mijn ogen niet meer zo goed vrees ik.

Link naar reactie

Het was geen reactie op jouw opmerking, Tom, maar op de wat denigrerende "correctie" die volgde.

 

Natuurlijk is Jilles een amateur, maar hij tekent voor zijn eigen plezier en zonder enige pretentie. Net als miljoenen andere zondagstekenaars, -schilders en -schrijvers, die het ook niet verdienen om naar professionele standaarden beoordeeld te worden.

 

(Ik denk trouwens dat het niet nagetekend is, anders zou de pose er wel wat natuurlijker uitzien.)

Link naar reactie
28 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

(Ik denk trouwens dat het niet nagetekend is, anders zou de pose er wel wat natuurlijker uitzien.)

Mja, juist door de pose denk ik dat het nagetekend is (van een foto). Vraag iemand om zoiets uit het hoofd te tekenen en je krijgt heel andere houdingen.

Link naar reactie
6 uren geleden, lordernie zei:

Onderstaande tekening was ook van een amateur, niet goed genoeg om profesioneel te worden??

 

Er is niets mis met amateurs, he. Iedere professionele tekenaar begint inderdaad als amateur.

Ik wou maar zeggen dat de kans klein was dat het om een professioneel publicerende (strip)tekenaar waarvan ander werk bekend was ging.

Link naar reactie

D'r zitten wel wat fouten in de tekening, maar als je iets in een realistische stijl probeert, val je natuurlik al snel door de mand (ik kan het weten ;-)) .  Da's niet zo erg, foutjes zijn er om uit te leren. 

 

* de hand met de vuist lijkt te kloppen, maar de pose zelf is redelijk onnatuurlijk.  Tip: nooit rechte lijnen in een lichaam gebruiken; armen altijd een zekere hoek geven...

* hand met emmer: overgang tussen arm en hand is niet correct.  Hier heb je de hand ook weer in 100% zijzicht getekend.  Het is altijd natuurljker van die een beetje naar voor of achter te draaien, zodat je de binnenkant (of de buitenkant) van de hand te zien krijgt, en dus extra diepte creëert...

* de emmer: grondvlak moet ellips zijn. Ellipsen hebben geen scherpe hoeken, maar afgeronde hoeken.  Als je realistisch wilt werken, moet je realistische emmers tekenen ;-)

 

Voila, een beetje opbouwende kritiek, hopelijk heb je er wat aan :-). Ik ben benieuwd naar je verdere evolutie...

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Weet iemand iets over een stripverhaal met een jongen, een meisje en een robot die het opnemen tegen aapachtige zombiemensen?

Ik herinner me de titel of de reeks niet meer, maar ik weet dat het midden of eind jaren '80 in een krant werd gepubliceerd.

Het was geloof ik in de Dupuis-stijl van die periode.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
15 minuten geleden, grim zei:

op Catawiki staan regelmatig originele pagina's van Rooie oortjes van Pennati. Ik vind echter nergens info terug wie Pennati is. Is dit eventueel een pseudoniem van een andere tekenaar?

Ik gok op een spaanse of italiaanse tekenaar. Die zijn goedkoper dan de tekenaars van hier.

Link naar reactie
Quote

Weet iemand iets over een stripverhaal met een jongen, een meisje en een robot die het opnemen tegen aapachtige zombiemensen?

Ik herinner me de titel of de reeks niet meer, maar ik weet dat het midden of eind jaren '80 in een krant werd gepubliceerd.

Het was geloof ik in de Dupuis-stijl van die periode.

Waarschijnlijk 'Jo & Bert' van Wasterlain. Daar is maar een album van, 'De rare machine' en de beschrijving klopt: alleen zijn het twee jongens en een meisje en een robot (niet de robot op de cover). 

 

 

7569.jpg

Link naar reactie
17 uren geleden, grim zei:

op Catawiki staan regelmatig originele pagina's van Rooie oortjes van Pennati. Ik vind echter nergens info terug wie Pennati is. Is dit eventueel een pseudoniem van een andere tekenaar?

Pier Dario Pennati is een Italiaanse tekenaar. Hij heeft veel voor Disney getekend en volgens mij doet hij dit nog steeds. En natuurlijk - en daar komt je vraag vandaan - zijn er ook een aantal Rooie Oortjes albums van zijn hand.

Link naar reactie

DE BOEKEN VAN PIER DARIO PENNATI

Gemiddelde beoordeling: 2.67 · 3 beoordelingen · 1 recensie · 3 verschillende werken

Disney Big # 95
door Giorgio Salata , 

Giorgio Cavazzano (illustrator),, 

Fausto Vitaliano

Mega Disney, # 3
door 

Walt Disney Company ,

 

Casty (Script, Illustrator & Final Art, 

Michele Mazzon (Final Art)

 

Disney Big # 119
door Stefano Intini (Illustrator) ,

Maurizio Amendola (illustrator), 

Graziano Barbaro (Illustrator)

 

 

Paperinik zelfst. Nw. 32
door 

Walt Disney Company ,

Roberto Moscato, 

Alessandro Sisti

 

 

Link naar reactie
  • 10 months later...
Op 30/5/2020 om 07:32, Lük Bey zei:

Waarschijnlijk 'Jo & Bert' van Wasterlain. Daar is maar een album van, 'De rare machine' en de beschrijving klopt: alleen zijn het twee jongens en een meisje en een robot (niet de robot op de cover). 

 

 

7569.jpg

 

Oh wow, ik zie dit antwoord nu pas. (in mei/juni 2020 was ik... verhinderd door omstandigheden / verhuis)

Dit zou het best kunnen zijn, ja.

Vond dat wel heftig als kind. Wezens die tot op het bot worden opgegeten en zo.

 

afbeelding.thumb.png.04a6f92133957f147ea816d2b2c7b4ae.png

Link naar reactie

Ha! En ik ben naar aanleiding van die vraag dat boek nog eens gaan zoeken vorig jaar, en erachter gekomen dat er toch meerdere delen van bestaan, maar enkel in het Frans. Ik heb die  dan vorige zomer eens allemaal aangeschaft omdat ik toch benieuwd was hoe het verder ging na dat eerste verhaal. (Dat eindigde toch een beetje met een griezelige cliffhanger.)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...