kbellon Geplaatst: 20 december 2021 Geplaatst: 20 december 2021 12 uren geleden, Boris Valeo zei: Iets nieuws proberen Nr 5 Die Berserk luxes Heb je enig idee of dat gaat afgewerkt worden na de dood van de auteur? Quote
kbellon Geplaatst: 20 december 2021 Geplaatst: 20 december 2021 Op 20/11/2021 om 13:39, kbellon zei: Ik ben gedurende mijn lagere school opgegroeid met de manga die de toen Nederlandstalige Kana afdeling uitgaf. Dus redelijk wat van de typische shonen. Misschien niet ieders meug. Maar mijn smaak tusse strips en manga zijn totaal verschillend. Manga lees ik graag als puur entertainment dus hou wel van de klassieke shonen manga (met enkele uitzonderingen). Sinds 2020 heb ik me dan ook wat aangeschaft: Naruto 28-72 (1-30 had ik al in het NL) Bleach 12-74 (1-11 reeds in NL) Monster 1-18 (hier op het forum gekocht ) Death Note 1-12 Full Metal Alchemist 1-27 + bonus boekje (hier op het forum gekocht) One piece 1-70 en een pre-order op de box set met 71-90 die in januari uitkomt. Inuyasha 10-56 (eerste 9 had ik in NL) Dragon Ball 1-42 (waarvan de laatste deze week is toegekomen ) Dus zoals je ziet: voornamelijk zaken die in de nillies in NL werden uitgegeven. Waarschijnlijk voor 2022: Naruto Gaiden (1 album, overgang tussen naruto en boruto), momenteel besteld bij Het Besloten Land Boruto Dragon Ball Super Rurouni kenshin afmaken met de 3in1 albums (nog deel 8-28 nodig) Shaman King afwerken met de 3 in 1 albums (nog deel 27-32 nodig, dus wachten tot vanaf omnibus 9 die in juni uitkomt) Naruto Gaiden ondertussen ergens 2dehands moeten zoeken. Via boekenbalie.be gevonden. Kende ik daarvoor nog niet. Vandaag de laatste 5 3-In-1s van Kenshin ontvangen. Boruto en DBS aangekocht bij het besloten land, standaard boekhandel, mekanik, archonia, de stripkever, bookdepository en 4 via marktplaats. Nog niet alles is toegekomen (morgen bv 4 borutos via marktplaats) en deel 2 lijk ik maar nergens te vinden. Quote
kbellon Geplaatst: 20 december 2021 Geplaatst: 20 december 2021 Bij deze de Kenshins. De eerste 8 single issues zijn nog NL uitgave van Glénat. Ik koop liever niet van die slappe kaft 3in1s, maar het is jammer genoeg de enige bestaande optie nog. Quote
kbellon Geplaatst: 20 december 2021 Geplaatst: 20 december 2021 Deel 1, 6, 7, 8 verwacht ik morgen via mijn marktplaats aankoop. 4 en 10 komen nog wat later via Mekanik. 2 dus nog wat zoeken. Hiervan verwacht ik morgen deel 13 van de stripkever. Deel 9 komt in dezelfde Mekanik levering als de 2 borutos. Deel 1 en 10 via bookdepo besteld en zijn 14 december in Australië vertrokken. Hier zal ik nog wel even op moeten wachten cartoonesk 1 Quote
Boris Valeo Geplaatst: 21 december 2021 Geplaatst: 21 december 2021 22 hours ago, kbellon said: Die Berserk luxes Heb je enig idee of dat gaat afgewerkt worden na de dood van de auteur? Geen idee in feite. De Deluxes gaan wel afgewerkt worden tot het laatste volume dat momenteel al is uitgekomen in de tpb's. Quote
kbellon Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Oeps op zijn kop. Eindelijk alle Boruto delen! En Kaiju Nr. 8 die eind 2021 in het Engels van start is gegaan Quote
linthout Geplaatst: 29 januari 2022 Geplaatst: 29 januari 2022 Op 20/12/2021 om 09:07, Boris Valeo zei: Iets nieuws proberen Nr 5 Ik vind dat prachtig getekend en laat me hierdoor telkens weer verleiden. Maar alle boeken van deze auteur vind ik uiteindelijk totaal onleesbaar. Quote
rafke73 Geplaatst: 29 juli 2022 Geplaatst: 29 juli 2022 Nog liefhebbers van Witch Hat Atelier hier? Tof verhaal, maar vooral de art is fantastisch! Quote
kbellon Geplaatst: 25 september 2022 Geplaatst: 25 september 2022 In goede staat ontvangen van mede-Reper @rafke73 rafke73 1 Quote
Retardi Geplaatst: 28 september 2022 Geplaatst: 28 september 2022 Klassieker. Ze zouden de ingekleurde Akira van MArvel ook weleens mogen herdrukken. Quote
Timhardt Geplaatst: 9 oktober 2022 Geplaatst: 9 oktober 2022 Op 20/12/2021 om 09:07, Boris Valeo zei: Iets nieuws proberen Nr 5 Die Taiyo Matsumoto, die kan erg mooi tekenen. Tekkon Kinkreet, vond ik na 3 keer herlezen echt een meesterwerkje. De rest spreekt me grafisch allemaal wel aan, maar nog niets van gelezen. Hoe vond je die no5? Quote
Boris Valeo Geplaatst: 9 oktober 2022 Geplaatst: 9 oktober 2022 7 hours ago, Timhardt said: Die Taiyo Matsumoto, die kan erg mooi tekenen. Tekkon Kinkreet, vond ik na 3 keer herlezen echt een meesterwerkje. De rest spreekt me grafisch allemaal wel aan, maar nog niets van gelezen. Hoe vond je die no5? leesachterstand Quote
Timhardt Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 Op 9/10/2022 om 12:48, Timhardt zei: Die Taiyo Matsumoto, die kan erg mooi tekenen. Tekkon Kinkreet, vond ik na 3 keer herlezen echt een meesterwerkje. De rest spreekt me grafisch allemaal wel aan, maar nog niets van gelezen. Hoe vond je die no5? Toch sunny gekocht Quote
Timhardt Geplaatst: 25 november 2022 Geplaatst: 25 november 2022 Op 9/10/2022 om 20:30, Boris Valeo zei: leesachterstand En nu? Quote
Boris Valeo Geplaatst: 26 november 2022 Geplaatst: 26 november 2022 16 hours ago, Timhardt said: En nu? Bezig in fullmetal alchemist, wat echt wel goed is Quote
Timhardt Geplaatst: 26 november 2022 Geplaatst: 26 november 2022 3 uren geleden, Boris Valeo zei: Bezig in fullmetal alchemist, wat echt wel goed is Na een paar volumes verloor ik daar mijn interesse. Ik kan er niets aan doen. Ook de tekenstijl lag me niet Bezig in sunny en dat is echt wel erg goed! Het alledaagse gecombineerd met het weeshuis kan op die manier alleen door een Japanner geschreven zijn. Ook ping pong van hem besteld. Neat Stuff 1 Quote
Neat Stuff Geplaatst: 26 november 2022 Geplaatst: 26 november 2022 36 minuten geleden, Timhardt zei: Bezig in sunny Dat is inderdaad een geweldige reeks! Dit is ook een juweeltje van 'm... Quote
cartoonesk Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 In de supermarkt heb ik dit Pokémon-boekje gekocht. Is dit echt het allereerste Pokémon-verhaaltje? Ik vind het wel leuk getekend. Beetje "klassieke" stijl, niet zoals die laatste tekenfilms. groetjes. Quote
mojo Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Is dat een nieuwe serie? Is mss wel iets voor mijn jongste zoon. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
cartoonesk Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 19 minuten geleden, mojo zei: Is dat een nieuwe serie? Is mss wel iets voor mijn jongste zoon. Copyright 2022 / 1995-1997. Vandaar mijn vraag of dat het eerste Pokémon-verhaaltje is. Zou om de 2 maanden uit moeten komen. groetjes. mojo 1 Quote
mojo Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 3 minuten geleden, cartoonesk zei: Copyright 2022 / 1995-1997. Vandaar mijn vraag of dat het eerste Pokémon-verhaaltje is. Zou 2 maandelijks uit moeten komen. groetjes. Merci. Ik heb ondertussen ook gezocht op de site van de SSZ, maar staat daar nergens vermeld (of ik vind het in ieder geval niet). Ik zal eens kijken of ik die deeltjes ergens kan vinden. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
cartoonesk Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Zojuist, mojo zei: Merci. Ik heb ondertussen ook gezocht op de site van de SSZ, maar staat daar nergens vermeld (of ik vind het in ieder geval niet). Ik zal eens kijken of ik die deeltjes ergens kan vinden. Enkel de eerste lag nog maar net in de supermarkt dus ik weet niet of er al meer zijn uitgekomen. Quote
mojo Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Zojuist, cartoonesk zei: Enkel de eerste lag nog maar net in de supermarkt dus ik weet niet of er al meer zijn uitgekomen. https://www.panininederland.com/shp_nld_nl/blog/pokemon-manga/ Deze link met meer info gevonden. Oude serie, voor het eerst vertaald in het NL. cartoonesk 1 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
cartoonesk Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Okay, thanks. Ik heb het dit weekend gelezen en vond het best leuk. Heb zelfs een fan-art getekend, zie mijn fan-art-topic in Het atelier-forum. Quote
Tanuki Geplaatst: 15 februari 2023 Geplaatst: 15 februari 2023 Dit lijkt me inderdaad de eerste manga. Ik ging er halvelings van uit dat oorspronkelijk ook dezelfde figuren als in het spel zouden gebruikt worden, maar de manga gaat blijkbaar over Red en een Poliwhirl. cartoonesk 1 Quote
Michie Geplaatst: 15 februari 2023 Geplaatst: 15 februari 2023 Is de Adventure/Pokemon SP manga reeks: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pokémon_Adventures Enig nadeel is dat het later een beetje onoverzichtelijk wordt aangezien de nieuwe games sneller uitkomen dan de manga-ka kan tekenen. Wel echt een enorm goede reeks. cartoonesk 1 Quote
cartoonesk Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Op 15/2/2023 om 11:42, Tanuki zei: Dit lijkt me inderdaad de eerste manga. Ik ging er halvelings van uit dat oorspronkelijk ook dezelfde figuren als in het spel zouden gebruikt worden, maar de manga gaat blijkbaar over Red en een Poliwhirl. De Poliwhirl is Red's eerste Pokémon, die hij al heeft sinds zijn jeugd. Pikachu komt er wel al snel in voor dus Red is wel te vergelijken met Ash in de tekenfilms (de spellen ken ik niet). Verder zal ik niets verklappen. groetjes. Quote
mojo Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Weet er iemand waar je in België die NL Pokemon manga kan kopen? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Tanuki Geplaatst: 25 februari 2023 Geplaatst: 25 februari 2023 In de stripafdeling van grote supermarkten? (Genre Carrefour hypermarkt,...) of anders misschien amazon eens proberen? Tenminste, nadat je je lokale stripspeciaalzaak hebt gecontacteerd en zij je niet verder kunnen helpen uiteraard. Quote
mojo Geplaatst: 25 februari 2023 Geplaatst: 25 februari 2023 Ssz, Fnac, Amazon en bol.com heb ik al gecheckt. Ik zal eens kijken of ze beschikbaar zijn in een supermarkt hier in de buurt. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
mojo Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Die Pokemon manga gevonden bij de kranten en tijdschriften sectie van Albert Heijn. Ik vertrouw er echter niet op dat die alle deeltjes altijd gaan hebben. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
cartoonesk Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 20 uren geleden, mojo zei: Die Pokemon manga gevonden bij de kranten en tijdschriften sectie van Albert Heijn. Ik vertrouw er echter niet op dat die alle deeltjes altijd gaan hebben. Ik ben niet van de Albert Heijn maar dat kan ik niet beloven. In de AH bij ons kocht ik trouw de Jump (stripblad) vanaf het eerste nummer en ineens lag het nieuwste nummer er niet meer. Quote
cinco Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Op 20/2/2023 om 09:36, cartoonesk zei: Pikachu komt er wel al snel in voor dus Red is wel te vergelijken met Ash in de tekenfilms (de spellen ken ik niet). In de originele spellen voor de gameboy (Red, Blue) met Red als hoofdfiguur was Pikachu optioneel, enkel deel van jouw team als je besloot om hem te gaan vangen in het wild. Het waren Bulbasaur, Charmander of Squirtle waartussen je kon kiezen als starter. Enkel bij het derde spel dat enkele jaren later werd gereleased had je Pikachu van bij de start. Quote
cartoonesk Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 4 minuten geleden, cinco zei: In de originele spellen voor de gameboy (Red, Blue) met Red als hoofdfiguur was Pikachu optioneel, enkel deel van jouw team als je besloot om hem te gaan vangen in het wild. Het waren Bulbasaur, Charmander of Squirtle waartussen je kon kiezen als starter. Enkel bij het derde spel dat enkele jaren later werd gereleased had je Pikachu van bij de start. Bedankt voor de uitleg, cinco. In de manga is Pikachu Red's tweede Pokémon. Ik weet ook niet wat nou eerst was : Spellen, manga of tekenfilms of zelfs cards... (ik heb heel lang een Pikachu-card in mijn portemonnee gehad maar dat terzijde) Quote
cinco Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 7 minuten geleden, cartoonesk zei: Ik weet ook niet wat nou eerst was : Spellen, manga of tekenfilms of zelfs cards... De spellen waren eerst. Het is in de eerste plaats een game-reeks van Nintendo die oorspronkelijk alleen in Japan verkrijgbaar was. (1996) Maar in het Westen is de anime (1997) eerder bekend geraakt dan de videospellen. De original run voor de manga begon eveneens in 1997. In 1998 waren de eerste pokemon-videogames in Amerika verkrijgbaar en pas in 1999 in Europa. Quote
cartoonesk Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 @cinco Okay, bedankt voor de duidelijke info! Heb zelden computerspellen gespeeld, behalve Find it Mordillo in het café. Quote
Recommended Posts